Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius

Spara
Dela
Wolmar, Flic En Flac, Mauritius 57100
Covid-19-uppdatering: Läs om de extra hälso- och säkerhetsåtgärder den här verksamheten vidtar.Läs mer
De lägsta priserna för din vistelse
Expedia.com
Travelocity
Trip.com
521 US$
Se erbjudande
Hotels.com
Orbitz.com
ZenHotels.com542 US$
Visa alla 17 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (5927)
360
Panoramabilder (11)
Pool och strand (1516)
Vad är Travellers’ Choice?
Tripadvisor ger utmärkelsen Travellers' Choice till boenden, sevärdheter och restauranger som konsekvent får fantastiska omdömen från resenärer och rankas inom bäst 10 % av boenden på Tripadvisor.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Res säkert under covid-19-krisen
Gå till vårt hjälpcenter Res säkert för att se hur vi hjälper dig att fatta mer välinformerade resebeslut under covid-19-krisen.
Det här kan du förvänta dig under din vistelse
  • Alla sängkläder sanerade i tvättar med hög temperatur
  • Ansiktsmasker krävs för personal i offentliga områden
  • Handsprit finns tillgängligt för gäster och personal
  • Högtrafikerade områden saneras regelbundet
  • Det är ett krav att personalen tvättar händerna regelbundet
  • Dagliga temperatur- och symptomkontroller för personalen
Läs mer
Uppdaterat 21-10-01 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.
Uppdaterat 21-10-01 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.

Om

Nr 2 av 22 hotell i Flic En Flac
Läge
Renlighet
Service
Standard
Travellers' Choice
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt internet
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Kostnadsfri frukost
Strand
Cykeluthyrning
Barn bor gratis
Parkering
Wifi
Badtunna
Pool-/strandhanddukar
Infinity-pool
Utomhuspool
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Bastu
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Kostnadsfri välkomstdrink
Barnvänlig buffé
Matplats utomhus
Vin/champagne
Bar vid poolen
Kanotpaddling
Dykning
Minigolf
Tennisbana
Aerobics
Underhållningspersonal
Kvällsunderhållning
Fiske
Bordtennis
Barnpassning
Böcker, DVD-filmer, musik för barn
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Utomhusleksaker för barn
Barnstolar finns tillgängliga
Flygplatstransport
Bilhyrning
Taxitjänst
Konferensanläggningar
Mötesrum
Spa
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Turkiskt bad
Huvudmassage
Sminktjänster
Manikyr
Massage
Pedikyr
Salong
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Portier
Valutaväxling
Souvenirbutik
Butiker
Sol-/strandstolar
Solparasoller
Första hjälpen-kit
Sjukrum
Paraply
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Visa fler
Rumsegenskaper
Mörkläggningsgardiner
Luftkonditionering
Privat strand
Städning
Privat balkong
Minibar
Plattskärms-tv
Badkar/dusch
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Telefon
VIP-rumsbekvämligheter
Garderob/klädskåp
Kylskåp
Hårtork
Visa fler
Rumstyper
Havsutsikt
Bröllopssvit
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Miljövänligt
Parkutsikt
Talade språk
Engelska, Franska, Tyska, Italienska

Plats

Helhetsvy
56Ganska promenadvänligt
Bedömning: 56 av 100
12restaurangerinom 1 km
1sevärdhetinom 1 km
5044omdömen361F+S0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 3 720
  • 1 024
  • 219
  • 50
  • 32
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
C&M skrev ett omdöme mars 2019
1 inlägg
Servicen på hotellet var exemplarisk. Så tjänstvilliga, vänliga och tillmötesgående, speciellt "vår" servetör PRAYAG. En trevlig och lyhörd man som såg till att ge oss det vi behövde - allt från kaffe till att sänka för hög musik.
Läs mer
Datum för vistelsen: mars 2019
Standard
Service
Sovkvalitet
Restyp: Reste som ett par
Användbart
Dela
Svar från D738XIandrews, General Manager för La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius
Svarade 2 apr. 2019
Dear Cew333, We thank you for acknowledging the efforts put in for you to enjoy a perfect and relaxed stay at La Pirogue. Be assured your thankful note has been shared with Prayag. Thank you again choosing our resort for your recent holidays and we shall be pleased to welcome you back in a near future. Warm Regards, Andrew Slome General Manager
Läs mer
Per A skrev ett omdöme jan. 2019
Mölnlycke, Sverige126 inlägg78 hjälpsamhetsröster
Vi fick ett mycket varmt och välkomnande mottagande när vi kom till anläggningen efter en lång flygresa. Det blev ett bra boende rent geografiskt inte långt ifrån de centrala delarna med närhet till stranden och det som vi oftast utnyttjande. En hög ambition att få gästerna att trivas bl a med en fin strandservice med handdukar, superbra solstolar och parasoller och det fanns gott om plats för alla och ett superfint vatten att bada i. Extra trevlig att personalen dagligen erbjöd oss vattenmelon samt att ”drinkbilen” dök upp lite då och då. Där fanns det kalla drycker att beställa som Cola, öl, drinkar med eller utan alkohol m m, mycket trevligt och uppskattat. Vi kände redan första dagen att vårt val med All inclusive var helt rätt... Boende var bra men servicen där lite ojämn, oftast städning på förmiddagen och ibland även dök det upp personal på seneftermiddagen/tidig kväll och frågade om handdukar eller annat. Ibland missade de helt med att lägga in nya handdukar och vissa dagar fick vi en uppbäddad säng och andra inte, märkligt men överlag helt ok. Bra faciliteter på rummet och som AI-gäst bara att plocka en öl eller så ur minibaren... Restaurangerna och barerna är nästan ett kapitel för sig själva, sammanfattningsvis var det mesta bra MEN allt tog sådan lång tid, speciellt vid lunchtid och på eftermiddagarna. Detta gällde speciellt Magenta Seafood och Le Morne Beach Bar. Mat och dryck var överlag superbra, men som sagt allt tog tid och då hade vi tid då vi var lediga men ibland är man hungrig och törstig. Personalen var aldrig riktigt på tårna och du kände ibland att du besvärade dem, speciellt på Le Morne Beach Bar. Bäst fungerade Wolmar både till frukost, även om du ibland fick säga till både en och två gånger om mer kaffe och även ibland hämta själv, och på kvällen med en bra ambition på middagarna med olika teman som kanske ibland inte landade fullt ut. Favoriten för både lunch och middag blev Coconut Café. Bra urval, en bra betjäning och här kom mat och dryck inom rimliga tider, extra beröm till middagarna. Det som var lite märkligt var det här med att beställa bord och alla vouchers som skrevs ut för alla bordsbokningar. Det fanns en ”app” att ladda ner för att bl a reservera bord, men du fick oftast inga besked även om du var ute i god tid, och fick du det så skulle du ändå ha en voucher..? Nyårsafton blev en sagolik upplevelse först med cocktail party tillsammans med ledningen för anläggningen och sedan middag på den restaurang som du hade bokat. Vi hade bord på Magenta Seafood och det blev till slut åtta rätter under en fantastisk kväll, men allt tog sin tid och första rätten var på bordet efter ca en timme... Vi skulle ju ingenstans men var lite hungriga, men efter tre och en halv timme så hade vi ätit av den sista rätten och druckit upp vår champagne. En ojämn och inledningsvis en slafsig service, men bra mat på fina råvaror och i en supertrevlig miljö. Därefter iväg till stranden för nyårsfirande med raketer och dans m m. Sammanfattning av nio nätter på denna anläggning är att vi är mycket nöjda, utvilad med nya krafter och insikter bl a efter sköna bad, fin snorkling, överlag god mat och en hel del goda drycker, men det finns att slipa på i servicen överlag avseende vänlighet och intresse för gästerna samt logistik och ledtider på några av de matställen som stod till buds. Krävs ett snäpp till för att ge full pott, och det är mycket troligt att vi kommer tillbaka till Mauritius.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2019Restyp: Reste som ett par
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Svar från D738XIandrews, General Manager för La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius
Svarade 25 jan. 2019
Dear Pera109, Thank you for your comments after your recent stay with us. We certainly try our best to provide excellent, food, service, entertainment and a wide range of facilities for your enjoyment and I am pleased that you appear to have availed yourself of many of these. On behalf of all the staff at La Pirogue, thank you for choosing to stay at the Resort and we are all very much looking forward to welcoming you back for another holiday. Warm Regards, Andrew Slome General Manager
Läs mer
cillasjoblom skrev ett omdöme jan. 2016
Stockholm, Sverige64 inlägg54 hjälpsamhetsröster
Plus: - väldigt fin strand (morgonpromenad i solen var magiskt) - stor, fin, lummig trädgård - alltid lediga solstolar - bra middagsbuffe (även om man tröttnade lite) - många aktiviteter (bra vattengympa!) - gångavstånd till lilla centrum Minus: - det blev strul med vår bokning (hotellet hade inte fått rätt info om att vi hade halvpension) och personalen var inte alls tjänstvillig för att rätta till problemet - ganska trånga standardrum och något slitna badrum - luncherna högt prissatta
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2015Restyp: Reste med familjen
Användbart
Dela
Svar från Andrew S, General Manager för La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius
Svarade 26 jan. 2016
Dear Cillasjoblom, We are grateful that you chose La Pirogue for your holidays and took some of your precious time to write a review on Trip Advisor. Our guest feedbacks are very important for us and we are happy that overall you had a good experience at the resort. It has always been our ultimate goal to strive to make the stay of our valued guests a wonderful and satisfying experience. It is disappointing to read that we did not entirely lived up to your expectations as far as some services and facilities are concerned. The Front Desk Manager will be made aware of the inconvenience you had with the booking and the way the staffs treated the problem so as to reinforce the training and increase the supervision. I was sorry to read that the rooms were not to your convenience but you will be glad to lean that we have plans to uplift our facilities as a part of our continuous efforts to meet our guests’ expectations. Rest assured your comments and suggestions are well received and we have shared your points with relevant teams concerned. However, our prices would certainly be higher bearing in mind that we are a 4 star hotel and do charge accordingly. Nonetheless pricing is frequently reviewed to ensure that we are in line with the industry in general and I will certainly make sure that prices are adjusted where required. At the same time I must point out that we do have a very comprehensive all-inclusive package available which many guests opt for as being the best value for money alternative when travelling to a destination like Mauritius. Thank you for taking the time to share your concerns with us. We look forward to seeing you soon. With warm regards, Andrew Slome, General Manager
Läs mer
Marcus B skrev ett omdöme feb. 2015
Sverige9 inlägg11 hjälpsamhetsröster
Jag och min familj spenderade 12 nätter på La Pirogue, och vi alla var otroligt nöjda. Ett hotell på en hög klass med allt som har med service att göra. Vi hörde att det finns 500 anställda och 400 gäster som max, vilket gör att varenda detalj på hotellet är väl skött. Det fanns flera saker att göra, och för en familj som alltid brukar upptäcka vårt turistmål, behövde vi egentligen inte lämna hotellet. Om man skulle påpeka de få negativa sakerna, var att inte alla anställda var inte särskilt vänliga, men inte alls ovänliga för den delen. Ett hotell som är perfekt för turister som gillar att vara aktiva. 6 st tennisbanor, gratis snorkling, kayak, vindsurfing, yogaklasser och gym var det vi uppskattade mest. Hoppas detta hjälpte!
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2015
Standard
Renlighet
Service
Restyp: Reste med familjen
Användbart
Dela
Svar från Kavita H, General Manager för La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius
Svarade 25 feb. 2015
Dear Marcus B, Thank you for highlighting the different activities proposed at the Resort. In addition to the activities mentioned, you will also be able to attend free aerobics, stretching and yoga classes and of course aqua-gym sessions in the magnificent swimming pool at La Pirogue hotel. La Pirogue’s team puts in all efforts for our guest’s comforts and ensures their stay exceeds their expectations. I am glad that our hospitality and the different services and facilities proposed made your holidays with us a real success. Once again, thank you and we look forward to welcoming you back soon. Warm regards, Andrew Slome, General Manager
Läs mer
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Vlad skrev ett omdöme jan. 2020
3 inlägg
Har varit här en vecka, det var säkert den bästa söndagen hittills. När vi hade ett speciellt tillfälle, min fru födelsedag, arrangerade personalen en vacker strandmiddag med brasa. Vänliga hälsningar och tack till de som gjorde det oförglömliga, Asif, Remy, Zakir och Dylan, och naturligtvis Hansee Apadoo. Jag vill också tacka Gopee för hans vänlighet. Vänliga hälsningar och jag ser fram emot att se er alla igen. Vlad
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2020Restyp: Reste med familjen
Google
Användbart
Dela
Föregående
123456
PRISKLASS
322 US$ - 704 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
la pirogue hotel flic en flac, la pirogue hotel wolmar, la pirogue wolmar, la pirogue mauritius
KALLADES TIDIGARE
La Pirogue Resort & Spa
PLATS
MauritiusRiviere Noire DistrictFlic En Flac
ANTAL RUM
248
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius
Vilka populära sevärdheter ligger nära La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Närliggande sevärdheter inkluderar Flic en Flac Beach (0,2 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är gratis frukost, pool och restaurang.
Vilka rumsbekvämligheter finns på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Gästerna kan ta del av gratis frukost, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Restauranger med bra läge inkluderar Zub Express Restaurant, Coconut Cafe och Tides Restaurant.
Finns det möjligheter att träna på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius flygplatstransfer?
Ja, La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius några företagstjänster?
Ja, gästerna har tillgång till mötesrum och konferensanläggningar under vistelsen.
Vilka språk talas av personalen på La Pirogue, A Sun Resort, Mauritius?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, franska, tyska och italienska.