Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Captains Hotel

Nr 9 av 35 hotell i Aqaba
Certificate of Excellence
P.O.Box 823, Aqaba, Jordanien
Bekvämligheter
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Visa tillgänglighet
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 2 sidor till!
Professionella bilder
Captains Hotel
Visa karta
Lägg till bild Skriv ett omdöme

188 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
  • 76
  • 75
  • 28
  • 7
  • 2
Se omdömen för
33
69
17
6
Betygsöversikt
  • Läge
    4,5 av 5 stjärnor
  • Sovkvalitet
    4 av 5 stjärnor
  • Rum
    4 av 5 stjärnor
  • Service
    4 av 5 stjärnor
  • Standard
    4 av 5 stjärnor
  • Renlighet
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumtips
Datum | Betyg
  • Arabiska först
  • Danska först
  • Engelska först
  • Franska först
  • Italienska först
  • Koreanska först
  • Nederländska först
  • Norska först
  • Polska först
  • Ryska först
  • Spanska först
  • Svenska först
  • Turkiska först
  • Tyska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Aqaba, Jordanien
1 omdöme
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs december 5 2013

Detta hotell ligger centralt i Aqaba. Rummet är rena och fräscha och även badrummet. Bäst är den trevliga och hjälpsamma personalen. Adli i receptionen talar flytande svenska och hjälpte oss med tips. Det var tyst på natten i vårt rum trots att det var livlig trafik utanför. Vi köpte biljetter i receptionen till Berenice Stranden och bussen hämtade oss utanför hotellet. Hotellets restaurang serverade bra och billig mat, även frukosten var ok. Vi kommer gärnna tillbaka hit.

  • Bodde där i November 2013, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
1 Tack anna n
Örebro, Sverige
Nivå Skribent
4 omdömen
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs december 2 2013

Vi var ett gäng på 11 personer från dyk centret Oxygene (Örebro) som den 16 november 2013 åkte till Jordanien (Aqaba) för en veckas dykning på Sea star dykcenter. Vi skulle bo på Captains Hotel. Då vi var en grupp på 11 personer så kontaktade jag hotellet i förväg och önskade att vi fick rummen bredvid varandra. Min flickvän fyllde år den 18e november, så jag gjorde en förfrågan om hotellet kunde fixa en "Barbecue" i Jordanskt tema. Hotellet svarade att de visst kunde fixa rummen och en barbecue. Vi kom ner och visst fick vi rummen bredvid varandra och personalen fixade upp våra väskor och dyk utr upp till rummen. Hotellet var fint, rummen en aning slitna och kunde kanske behöva en uppfräschning, badrummet i minsta laget och det mest irriterande var att varmvattnet i duschen kom o gick per sekund.Tyvärr var den enda engelskspråkiga tv-kanalen på hotell rummet Al Jazeera. Så inga andra engelska tv program fanns att tillgå, bara arabiska kanaler - detta är mycket dåligt med tanke på att hotellet är ett "Apollo" hotell med skandinaviska gäster. Polen liten och få solstolar, det mest förvånande var att det inte fanns dynor till alla solstolar - INTE BRA !!!! Kvällen kom och vi skulle fira min flickvän, döm om vår förvåning när hotellet hade fixat: Egen grill kock 2 egna servitörer Ett stort antal olika arabiska röror, sallader, kallskuret. Lamm,kyckling,nöt och fisk grill spett. Kakor och Cheese Cake. Vi åt tills vi stupade - vilken fest de hade fixat. Vi trodde de hade fixat ihop en typ "Grilltallrik" eller nåt,l vilken nit vi gick på. De hade verkligen gjort allt för att vi skulle bli nöjda - OCH DET VAR VI !!!! Kalaset gick på 20 Jod per person + dryck, det var det absolut värt. Hotellet har en utomordentligt bra service och all personal är otroligt hjälpsamma med allt. receptionisten Adli Samer (jobbar dagtid i receptionen) pratade flytande Svenska och är mannen man kontaktar om man behöver hjälp. Hotell manager Mr Rafiq är också en person som hjälpte oss med rummen, 2 rum som vi fick låna gratis sista dagen efter utcheckning. Servicen på detta hotell slår faktiskt servicen man är van vid på andra hotell. All personal kan dock inte engelska, vilket de borde på ett sådant här hotell, men hjälpsamma är de. Maten på hotellet var kanske lite "smaklös" men helt ok. Frukost buffen kunde kanske ha varit lite roligare, men helt ok. Meny Priserna på hotellets restaurang ligger typ 20-30 kr under en vanlig svensk lunch. Hotellet ligger centralt i Aqaba. Nu kommer ett varningens ord om 2 restauranger i Aqaba: "Ali Baba" och syster restaurangen "Floka" är de två restaurangerna ni ABSOLUT SKALL UNDVIKA !!!! Deras priser ligger i linje med Norska restaurang priser och maten bedrövlig. Servicen kan man önska var bättre och de försökte lura oss på "service" pålägget som är 10%, de försökte med 20% Tyvärr är Ali Baba och Floka en av mycket få restauranger som serverar sprit/Öl, Sprit/Öl priserna är dyrare än i Sverige. En stor Heineken 7,50 JOD (ungefär 78:-) Om ni skall äta på en billig restaurang som har otroligt bra service och mycket god mat till liten kostnad så skall ni prova restaurangen "Sheikh El Harah" som ligger bakom Captains Hotel, samma lilla torg som restaurangen Floka ligger på. Restaurangen erbjuder Jordanska nationalrätten "Mansaf" och lokal mat - URGOD mat, kannon service och riktigt billigt. Vi var 4 personer och vi åt 6 olika förrätter,bröd,sallad, 4 huvudrätter o dryck till en total kostnad av 52 jod (550:- sek). Mycket prisvärt och väl värt att besöka. (Fråga Adli efter vägen). Om ni går rakt ut från hotellet håller er på samma sida som Adidas butiken så kommer ni till tre "Kebab" restauranger. En har kyckling, , en har fisk och en har kött som specialitet. Ni ser att det hänger hela lamm i skyltfönstret på kött restaurangen - ät också på denna restaurang om ni vill ha god och prisvärd mat. Tänk dock på att 10% alltid läggs på slutnotan för service. Slut ord: Captains Hotell är ett bra 3 stjärnigt hotell med ypperlig service, trevlig personal och helt ok mat. Negativa om hotellet: Rummen en aning slitna, Tv-utbud består av en engelskspråkig tv-kanal (Al jazeera) badrum små, varmvatten kommer och går per sekund, pool liten, för få solstolar, inte nog med dynor till solstolarna och kanske inte den bästa poolen för små barn. Om ni har turen att få en balkong som inte är låst med skruvar så säg till att de tar bort skruvarna och rengör balkongen. All personal talar inte engelska. Inga rökfria rum. Många av rummen hörs "böne kallelsen" tidigt på morgonen - öron proppar kan rekommenderas. På det stora hela är hotellet ett mycket bra hotell med utomordentligt bra service, Dags receptionist som talar Svenska och en Hotell Manager som vet vad "service" är för något. Finns lite att jobba på, men vi från dyk centret Oxygene Örebro rekommenderar detta hotell.

  • Bodde där i November 2013, reste med vänner
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Paul Z
Trollhättan, Sverige
1 omdöme
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs november 15 2013

Ett personligt och gemytligt hotell med ett bra läge. Inte för stort som de andra hotellkedjorna i samma stad. Rent och prydligt på rummet. Toaletten i minsta laget, inga avställningsytor. Personalen mycket tillmötesgående och vänliga. Maten smakade utmärkt. Utflykterna som hotellet ordnade till Petra och Wadi Rum var spännande med en mycket bra och lugn chaufför. Speciellt utflykten till Wadi Rum och hotell Captains egen camp blev uppskattad av oss alla med en trevlig färd genom öknen och avslutning med en utsökt middag och underhållning. Tycker att Wi-Fi skulle ingå i hotellpriset

  • Bodde där i Oktober 2013, reste med vänner
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Elisabeth-Lia
Nivå Skribent
4 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs februari 24 2013

Ett mycket bra och trevligt hotell med utmärkt läge i aqaba. All personal som jobbade där var oerhört vänliga och hjälpsamma med allt. Rummen var rena och fräscha och frukosten och maten var helt utsökt. Hotellet har också ett bra gym och bastu ! De anordnar dessutom utflykter till wadi rum där de har ett eget camp med möjlighet till övernattning och middag vilket jag verkligen rekommendera! Jag reste som ensam resenär men hotellet passar även för par och barnfamiljer. Mitt starkaste intryck är det fantastiskt trevliga bemötandet som jag fick under hela min vistelse där. De hjälper dessutom gärna till att ordna snorklingsturer och dykningsturer där upplevelsen och kvaliten är satt i första hand, vilket jag också varmt rekommendera. kort och gott hade jag en fantastiskt vecka i aqaba !

  • Bodde där i Februari 2013
    • 5 av 5 stjärnor Standard
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 5 av 5 stjärnor Rum
    • 5 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Kvasthilde
Stockholm, Sverige
Nivå Skribent
4 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 23 2012

God standard på rummen och jättebra service i reception och i deras egna restaurang (som hade supergod mat). Hyrde bil från hotellet till bra pris och av trevliga människor. Liten plats runt poolen vilket var lugnt nu på låg säsong men jag kan tänka mig att det blir trångt under högsäsong. Mycket god frukost! Överlag ett väldigt prisvärt hotell om man jämför med flera närliggande samt bra läge!

  • Bodde där i Januari 2012, reste med vänner
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
Tack elin123123123

96 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla bilder från resenärer (93)
Visade
Rum/svit (18)
Visade
Hotell och omgivningar (23)
Visade
Pool/strandområde (7)
Visade
Middag (9)
Visade
Badrum (7)
Visade
Utsikt från rummet (6)
Visade
Annat (23)

Bilder från ledningen: Sköts av ansvariga för verksamheten

Visade
Alla bilder från ledningen (3)
Visade
Hotell och omgivningar (3)
Incheckning Utcheckning
Visa priser
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Aqabahotell
0.1 km bort
DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba
0.5 km bort
Kempinski Hotel Aqaba Red Sea
1.6 km bort
InterContinental Aqaba Resort
Visa priser
Visa priser
Visa priser
0.1 km bort
Al Qidra Hotel
Al Qidra Hotel
Nr 7 av 35 i Aqaba
4.5 av 5 stjärnor 387 omdömen
0.9 km bort
Radisson Blu Tala Bay Resort, Aqaba
0.3 km bort
Cedar Hotel
Cedar Hotel
Nr 5 av 35 i Aqaba
4.5 av 5 stjärnor 161 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse