Movenpick Hotels & Resorts
Visa priser för dina resdatum
Om
Alla behöver någonstans att ta igen sig på. För resenärer på besök i Izmir är Movenpick Hotel Izmir ett perfekt val för vila och återhämtning. Movenpick Hotel Izmir är välkänt för sin familjevänliga miljö och närhet till fantastiska restauranger och sevärdheter, och gör det enkelt att få ut mesta möjliga av Izmir.
Här finns avslappnande rum med en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar, och du har tillgång till internet under din vistelse eftersom Movenpick Hotel Izmir erbjuder gäster kostnadsfritt wifi.
Det här hotellet har rumservice och en concierge. Dessutom har Movenpick Hotel Izmir en pool och frukost som gör att du kan ta en paus från din upptagna dag. För gäster med bil finns parkering tillgänglig.
Movenpick Hotel Izmir är perfekt för turister då det ligger nära några av Izmirs mest populära sevärdheter som Saint Polycarp Church (0,3 km) och Synagogue Street (Havra Sokagi) (0,9 km).
Resenärer som är på jakt efter souvlaki kan bege sig till Antepli Ramazan Usta. Annars kan du kolla in en grekisk restaurang som Aquarium Restaurant, Lokanta eller Morisi Girit Mutfağı.
Izmir är även hem åt Izmir Muze Gemiler Mudurlugu, ett populärt militärmuseum som ligger relativt nära Movenpick Hotel Izmir.
Oavsett om du är på en affärsresa, nöjesresa eller båda kommer Movenpick Hotel Izmir kommer att göra ditt besök i Izmir till en minnesvärd upplevelse.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 872
- 509
- 196
- 73
- 76
- Filtrera
- Svenska
Tyvärr blev den här unga servitören uttråkad halvvägs genom jobbet, lade ifrån sig brickan och slingrade sig iväg. Det fanns ingen uppenbar bön till hans tid från någon senior - utan bara ett övergivande av plikten.
Vi skulle ha en fast meny den kvällen. Vår grupp gick in i restaurangen och visades det allmänna området att sitta. Salladsskålar stod redan på bordet - standardsallad med vinägrettdressing.
Vi serverades en god broccolisoppa. Därefter kom några huvudrätter. Det fanns fyra bord i rad för vår grupp. Ett antal i vårt sällskap äter inte kött men äter fisk med en eller två vegetarianer. Fisk - lax på en bädd av grönsaker kom ut. Två personal ropade upp namnen på vår grupp som var pescatarian. Tyvärr frågade de bara de två första borden. De av oss på de andra två borden var tvungna att ringa tillbaka personalen och be om vår fisk. Personen som fick grönsaksgrytan var inte så imponerad av den och skickade tillbaka den.
Jag var tvungen att ringa en anställd för att be om att få ta en drink.
Personalen verkade ha det bra. Det var bra att se dem trivas med sitt jobb - men det hade varit ännu trevligare om de hade engagerat sig mer på djupet med oss.
Det fanns en skylt på hissdörren som sa att Breeze bar hade en happy hour mellan 6 och 8 . Det såg avgjort stängt ut vid 19-tiden. Faktum är att många av nedervåningen såg berövade personal.
Rummet var rent och som du kan förvänta dig av denna kvalitet på hotellet. Det fanns en vattenkokare och några tepåsar. Jag blev förvånad när jag försökte stänga gardinen och den lossnade från löparen. Jag ringde receptionen och de sa "åh, du har dragit för den dekorativa gardinen". Så det kan hjälpa oss som är okunniga med sådan dekor att både ha en skylt som säger att de är dekorativa och att sätta en propp i löparen för att förhindra att de kommer ut.
Faciliteterna var bra som man kan förvänta sig av ett 5-stjärnigt hotell men personalen kunde ha varit mycket mer uppmärksam. Jag är säker på underbara människor men inte helt fokuserade på kundservice.
Vårt rum 415 hade ingen havsutsikt men var tyst även med fönstren öppna eftersom det var borta från huvudvägarna. Rummet hade en queen size-säng och queen size-doona. Det finns ett bagagestöd och hängutrymme, stort skrivbord och stol samt en bekväm fåtölj med benstöd/pall och litet bord. Den hade en liten TV, bar kylskåp, kaffe- och tefaciliteter. Belysning i sovrummet är tre lampor, två sänghuvuden läslampor, en skrivbordslampa och en lampa i hängutrymmet. Eluttag finns vid varje sida av sängen och ovanför skrivbordet. Badrummet hade en dusch över ett badkar och en anständig storlek handfat med spegel.
Hotell WIFI-inloggningen börjar med möjligheten för medlemsinloggning, härnäst kan du logga in med telefonnummer innan, längst ner, möjligheten att logga in med bara rumsnr och efternamn finns. Bara en notering att en felaktig versal i efternamnet måste lösas av receptionen för att tillåta framtida försök att ansluta till jobbet. Det finns en luftkonditionering/värmare på plats, men som vanligt i Turkiet är det ett centralt system som antingen kan värma eller kyla hela byggnaden så ingen kylning är tillgänglig på vintern. Tvåglasfönstren går att öppna vilket vi behövde göra när värmen steg upp till 31 grader efter att vi försökt ändra den från 24 grader till 21 grader. Vi fick en fläkt, öppnade fönstren och stängde av värmen och lyckades få ner temperaturen. Det var då vi insåg att det var samma sak på de flesta turkiska hotell men förstår fortfarande inte varför sänkning av termostaten resulterade i den extrema uppvärmningen här! Läxa lärd. Efter detta, på turkiska hotell stängde vi bara av luftkonditioneringen/värmaren helt.
Det fanns en bar på 11:e våningen med havsutsikt men vi provade det inte. Bufférestaurangen för frukost hade ett utbud av varm mat, flingor, bröd, etc och maten var trevlig. De hade alltid några turkiska specialiteter och levererade mousserande vatten och Bircher-müsli som vi inte hade sett någon annanstans. Restaurangen hade utsikt på marknivå så att du kan titta på folk.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt