Asia Beach Resort & Spa Hotel är ett toppenval när du besöker Alanya. Det har en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet samt en familjevänlig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.
Gästrummen har plattskärms-tv, minibar och luftkonditionering, och Asia Beach Resort & Spa Hotel gör det enkelt att använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
Du kan även utnyttja några av de bekvämligheter som hotellet erbjuder, till exempel en concierge och rumservice. Dessutom har gäster tillgång till en pool och gratis frukost under vistelsen. Det finns även fri parkering tillgänglig för gäster.
Med tanke på närheten till populära sevärdheter som Syedra Castle (3,7 km) och Alanya Shipyard (4,0 km) kan gäster på Asia Beach Resort & Spa Hotel enkelt uppleva några av Alanyas mest välkända sevärdheter.
Om du gillar fisk- och skaldjursrestauranger ligger Asia Beach Resort & Spa Hotel nära Mezze Grill Ocakbasi Restaurant, Red Tower Brewery Restaurant och Kaleici Meyhanesi Alanya.
Vill du utforska? Då kan du bege dig till Incekum 1 Mesire Yeri och 100. Yil Ataturk Parki – populära parker i Alanya som alla ligger inom gångavstånd från hotellet.
Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Asia Beach Resort & Spa Hotel under tiden som du upplever allt som Alanya har att erbjuda.
Jag bokade det här hotellet via Sunweb, tyvärr stämde inte en hel del av deras beskrivning om hotellet b.la Rummet: vi bokade familjerum med havsutsikt, fönsterna och glasräcket för balkongen var smutsiga (se bild) dessutom är balkongräcket inte stabil. Utöver det är rummet väldigt lyhörd då den vätter mot s.k (amptheater) och där spelas det musik i hög volym ända till kl 24:00 samt all trafik från gatan hörs in i rummet framförallt på kvällarna, vi som har små barn tycker att det är jobbigt och inte familjevänligt. Mörkläggnings gardinerna täcker inte allt då balkongdörren har ingen gardin alls och släpper en hel del ljus. Sängarna är jätte hårda att man känner av fjädringar in i ryggen. 2st EL-uttag är helt otäcka ovanför kylskåpet min 2åriga son försökte peta på den, det var så jag upptäckte den (se bild) Även lekplatsen som för övrigt kostar pengar där hänger det sladdar vid barnleksaker (se bild) Städningen av rummet sker ganska sent omkring kl 16:00 (pga personal brist tror jag). Den är inte så noga det städas inte på balkongen exempelvis. Badrummet: när man duschar kan man få iskallt vatten eller stekhett växelvis. Hotellet: hissen är en mardröm räkna med minst 5 minuter innan du får en hiss som dessutom åker upp och ner innan man kommer fram. De allmänna toaletterna luktar piss och är väldigt ofräscha dessutom funkar 1 eller i bästa fall 2 st handfat per toalett med hänvisning till Corona vilket skapar köar inne i toaletten dessutom kommer alla att använda samma handfat vilket sprider sjukdomar och är väldigt ohygieniskt. Poolen: är ganska stor och ren faktiskt, dock är samtliga trappsteg skakiga och ostadiga; likadant med räcket runt barnens simbassäng, väldigt ostabil. Stranden: är ett skämt, den är väldigt liten och full av stenar och grus dock har hotellet byggt någon form av soldäck ovan havet där finns det gamla slitna möbler och en hammock som saknar ett tak vilket gör den väldigt varm på dagarna, stranden är privat har dock öppet 0600-2200 den är inte direkt ansluten till hotellet utan man måste gå via en tunnel för att komma dit. Lobbyn: är fin inredd och modern dock väldigt trångt om man har en barnvagn då hotellet är familjevänlig enligt Sunweb. Matsalen: ganska trångt välfylld med stolar och bord, här måste man ha en som vaktar maten hela tiden annars tar personalen bort tallrikarna så fort ingen sitter vid bordet, vilket gör att man måste köa igen för att hämta mat på nytt, personalen verka väldigt stressiga vilket gör att man känner sig ovälkommen, de dukar av borden 30-40 minuter innan matsalen stänger exempelvis, jag tror att de är underbemannade! Maten: Enligt Sunweb och Asia Beach är detta en ultra all inclusive; det är långt ifrån en vanlig all inclusive ( jag har varit på flera såna i Turkiet, maten varierar inte och det mesta består av turkiska grytor som ingen vågar ens smaka, glass är begränsad till 2 timmar per dag, den grillade maten är väldigt torr, färskpressad apelsinjuice kostar 2€ ( ca 20kr) när jag frågade deras Front office manager om varför de betalt för apelsinjuicen svarade han ” ask any where in Alanya, everyone is taking money for the fresh juice” nånstans där kändes det som att jag pratar med en gatusäljare så jag gick därifrån. Receptionen: personalen där kan knappt engelska och även om man lyckas fram med budskapet så får man sällan hjälp. Hotellet andas snålhet, rekommenderas ej och framförallt inte för barnfamiljer, det finns inga grön område alls och det är ingen resort det är ett trångt hotell med pool och dålig strand…
Suverent service och mycket trevlig folk kommer tillbaka tack.alanya och asia hotel fint god mat relation and kamilla ocj lyndsey mycket bra och de er mycket trevliga och hjalpsam kommer tillbaka nästa år tack för allt. Rene
So det var min första gång på hotellet asia Bech ... jag tycker det best hotel i oba området ... so det rekommendera hotel i oba....alla dem jobbar på hotellet trevlig ,god mat show man For alt på hotellet....
Ett fint stort hotell m stranden rätt över gatan. Nära market och shopping . Busshållsplats precis utanför. God och mycket mat även om där va samma i många av skålarna. Inget gott vin. Trevlig o hjälpsam personal!
Hotellbyggnaden kan absolut beskrivas som "lyx" och exklusiv, men 5 stjärnor? Nej knappast... När man renoverar upp ett hotell och annonserar att det är "ULTRA ALL INCLUSIVE" måste man utbilda sin personal också! Arroganta människor som verkade se ner på oss, det var väldigt tydligt att det var i slutet av säsongen, personalen visade sin trötthet på turister väldigt tydligt. Jag tror att droppen var när en av medlemmarna från the "Entertainment team" skällde ut mig och kallade mig självisk för att jag lagt min handduk på en solstol för att passa till min man och barn, jag undrade vad han menade eftersom andra gäster hade gjort samma sak? Då rullade han med ögonen och sa något som lät som svordomar på turkiska. Bufférestaurangen är stor för att kunna ta emot alla hotellets gäster men när maten är slut så är den slut, det fylldes inte på efter hand så vi var tvungna att vara snabba när vi kom in. Dålig variation på maten, många skålar och uppläggningsfat men i stort sätt samma saker på varje fat.. trist. det finns två "a la carte restauranger", vi åt på den italienska - Toscana - en kväll, men blev så besvikna. Förrätten stod redan framdukad när vi kom 19:45, undrar hur länge den stått där...? Vi beställde entrecote, bad att få den medium/rare, men när vi blev serverade var den ca 5mm tjock och helt genomstekt, torr, seg och svårtuggad. Porslinet var trasigt, flisor saknades i tallrikar och skålar, verkligen inte vad man förväntar sig av en restaurang som ska vara 5 stjärnor och laga a la carte mat. Så nej, tyvärr vi kan inte rekommendera detta hotellet.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt