Alla behöver någonstans att ta igen sig på. För resenärer på besök i Alanya är Aslan Otel ett perfekt val för vila och återhämtning. Aslan Otel är välkänt för sin romantiska miljö och närhet till fantastiska restauranger och sevärdheter, och gör det enkelt att få ut mesta möjliga av Alanya.
Aslan Otel är ett romantiskt hotell med luftkonditionering och kylskåp på rummen, och du kan enkelt hålla dig uppkopplad tack vare kostnadsfritt wifi.
Det här hotellet har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och bagageförvaring. Dessutom har gäster tillgång till en pool och en restaurang, vilket har gjort det här till ett populärt val bland resenärer på besök i Alanya. För gäster med bil finns parkering tillgänglig.
Gäster som bor på Aslan Otel hittar några fantastiska restauranger en kort promenad från hotellet, bland andra Seasons Restaurant (1,4 km), Prima Restaurant Bar (1,1 km) och Enberi Cafe (1,3 km).
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka Dimcay (1,0 km) som är en populär sevärdhet bland turister, och den ligger inom gångavstånd.
Oavsett om du är på en affärsresa, nöjesresa eller båda kommer Aslan Otel kommer att göra ditt besök i Alanya till en minnesvärd upplevelse.
Sämsta servicen samt det mest smutsigaste hotellet jag besök genom alla tider !! Boka inte detta hotell! Samt även deras andra hotell, frukosten var jätte äcklig 🤢, flera på hotellet klagade men ingen förändring skedd! Detta är vad vi fick, de erbjöd oss andra rum men de såg lika hemska ut!
En pärla av ett hotell för ensamresenärer. Det här är första gången jag har rest ensam i Turkiet och jag har blivit omhändertagen och känt mig säker. För ett budgethotell tror jag att det har alla rätt ingredienser. Rummen är bekväma och mycket rena. Platsen är oöverträffad. Personalen är vänlig och hjälper till när de kan. Om du har ett problem, stön inte bara berätta för dem och de kommer att försöka fixa till exempel hissen gick sönder, ingenjören kom inom en halvtimme och inom ett par timmar var det fixat. Frukosten är en enkel turkisk som du har i restaurangen bredvid. Om du vill ha något annat kan du beställa från deras meny till ett pris. Alla är så vänliga på hotellet och restaurangen och mycket effektiva. Eftersom läget är så centralt kan det vara lite bullrigt men det är så överallt i Alanya. Om du vill lugnt bäst att gå upp i bergen. Det finns ingen Wi - Fi på rummen men det finns i restaurangen och lobbyn. Litet centralt och vänligt.…
Vi tillbringade en vecka på detta hotell den här månaden. allt var härligt. Hotell personal mycket trevligt. pool liten men uppfriskande. rum trevligt och rent. inte ett klagomål från oss. skulle gå tillbaka idag om vi kunde. mehmet servitören i restaurangen är en stjärna.
Vi checkade in tidigt 4. 30.00 den 5 augusti 2018. Chap som checkar in var inte intresserad eftersom vi inte var från Tyskland och inte talade Deutsch. Vi blev kvar till våra egna enheter för att hitta vår egen väg runt. Receptionist lämnade det 2 dagar innan vi rådde oss och lämnade oss information från rep. Detta hände bara för att jag ständigt höll på att inte se vår rep. Hennes ursäkt var att han kom på 5 augusti kl 10 och vi var inte på hotellet trots att hon aldrig ringde vårt rum för att kontrollera. Gå inte till hotellet om du är engelska. Under de 2 veckorna var vi där bara 1 annan familj var från Irland och de stannade bara en vecka.
Vi bokade 7 dagars resa till Alanya med byrån, inklusive 7 nätter på Aslan Hotel. Vi anlände till hotellet vid 3 am. När du checkar in i receptionen fick vi veta att hotellet var överbokat och vi skulle behöva gå till ett annat hotell för natten. . klockan 3! Byrån informerades inte om det på förhand. . Killen som arbetade den natten tog oss några minuter ner på gatan, till ett hotell där rummet var överlägset inte samma standard som det rum som vi betalade för. Konsumenträttigheterna säger att i sådana fall borde konsumenten garanteras ett boende av samma eller högre standard. . . något att tänka på när du försöker riva av dina gäster? Detta är tydligen hur hotellet försöker tjäna lite mer pengar och tar dig till ett billigare hotell, medan andra gäster också betalar för samma rum som du borde vara i? ? Vi hade inget annat val än att bo på hotellet de tog oss till, vad skulle vi kunna göra vid 3 am? Madrasserna på detta hotell (inte namnger det, bara visar bilderna för standard jämförelse.) Var smutsiga och inte upprätthålls, möbler var färgas, dusch smutsiga. . . Vi fick höra av Aslans receptionist (den natten en av få trevliga ...) att nästa morgon ska vi komma till en frukost och prata med chefen om att få ett rum. Vi fick också veta av vår representant att berätta för dem att de kallar henne. När vi kom fram till hotellet nästa morgon talade vi till den andra killen i receptionen. . och igen undviker han att ge oss ett rum och säger att de inte har någon för oss ännu. När han bad att prata med chefen, berättade han oss med en smirk: "du pratar med honom". Efter hela upplevelsen borde människor som detta inte vara i gästfrihet bussines, än mindre vara chefer. . Vidare ber han att ringa vår representant, han berättade att det är för tidigt att ringa, han vill inte disrespect och har problem med byrån. . . Jag menar, var är logiken i detta. . nästa gång ge dina gäster det rum de betalat för och det kommer inte att bli något problem i första hand. . Han ville sedan övertala oss att bo på det andra hotellet en annan natt? ! Efter några mer dodging kallade han slutligen representanten och berättade för oss att rummet kommer att vara klart för oss efter att några gäster checkar ut, runt 1 eller 2 p. m. . Vilket trevligt sätt att förstöra ännu en dags semester för någon, väntar hela dagen för att slutligen packa upp och koppla av. . Som en ursäkt berättade han för oss att han skulle ta oss till 2 fria middagar någon annanstans; eller åtminstone det är vad han berättade för representanten, förmodligen att få oss tillbaka. . Naturligtvis de närmaste dagarna var han aldrig att ses vid tidpunkten för middag och det nämndes inte längre. . Tja, vi skulle hellre hitta bra ställen att äta av oss ändå, gud vet var han skulle ta oss, förmodligen en kebap-ställning (som egentligen skulle vara snällare än hotellbräschen.) När vi äntligen fick rummet var det ganska trevligt, även om några av möblerna kunde bibehållas bättre. Men vi hade inga problem med det, det är vad du får för ett prisvärt stadshotell. Handdukar och lakan kan vara renare. . . Frukost var ganska konstig, inte mycket att välja mellan. Flyger också överallt över den visade maten. . Det sista slaget var dagen vi åkte för en resa tidigt på morgonen, innan frukosten började. . Den representativa damen ordnade att istället för frukost som vi kommer att sakna, förbereder de oss ett "lunchpaket". . . om det är vad du kan ringa en helt unpeeled gurka, hela tomat, skivad pepperoni skinka med några russin, lite ost och oliver, delvis ruttad äpple - kastad i en låda. . föll som han ville avsiktligt göra vår erfarenhet lite värre. . eller kanske snyggare, eftersom vi hade ett ganska bedövat skratt som öppnade lådan. Inte att jag försummar maten, men för ett 3 *** hotell tror jag att de kan försöka lite hårdare, kanske en pice bröd eller åtminstone en peeler för gurka, lol? Kan inte säga mycket om andra bekvämligheter, eftersom vi hållit ut ur hotellet så mycket som möjligt. På den ljusa sidan gillade vi verkligen staden och Kleopatra-stranden, folket var trevligt. Skulle överväga att komma tillbaka till Alanya, men aldrig igen Aslan Hotel.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt