Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
Route Touristique Skanes - BP 75 Monastir Rèp., Monastir 5060 Tunisien
De lägsta priserna för din vistelse
99 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 23-02-09
Hotels.com
Expedia.com
99 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 23-02-09
Orbitz.com
Algotels
eDreams
Visa alla 17 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar genomsnittliga rumspriser, inklusive skatter och avgifter som är fastslagna och kända för våra partner och som betalas i samband med bokningen. Mer information finns hos våra partner.
Resenär (2417)
Svit och rum (393)
Middag (340)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 4 av 39 hotell i Monastir
Läge
Renlighet
Service
Standard

Det behöver inte vara så svårt att hitta ett perfekt familjevänligt hotell i Monastir. Välkommen till Royal Thalassa Monastir – ett trevligt alternativ för resenärer som du.

Här finns avslappnande rum med en plattskärms-tv och luftkonditionering, och du har tillgång till internet under din vistelse eftersom Thalassa Monastir erbjuder gäster kostnadsfritt wifi.

Det här hotellet har rumservice och en concierge. Dessutom har Thalassa Monastir en pool och en restaurang som gör att du kan ta en paus från din upptagna dag. För gäster med bil finns fri parkering tillgänglig.

Gäster som bor på Royal Thalassa Monastir Hotel hittar La Voile (0,1 km) en kort promenad från hotellet när de känner sig hungriga och vill ha något att äta.

Det råder ingen brist på saker att göra i området. Utforska en populär historisk byggnad som Mausoleet över president Bourghiba.

Royal Thalassa Monastir ser till att det bästa av Monastir finns nära till hands, vilket gör din vistelse både avslappnande och behaglig.

Läs mer
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Strand
Underhållningspersonal
Barnpassning
Wifi
Badtunna
Vuxenpool
Inomhuspool
Utomhuspool
Uppvärmd pool
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Restaurang
Frukostbuffé
Bar vid poolen
Kvällsunderhållning
Flygplatstransport
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Turkiskt bad
Massage
Salong
Ångbastu
Portier
Valutaväxling
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Visa fler
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Privat strand
Privat balkong
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Plattskärms-tv
Rumstyper
Havsutsikt
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Utsikt över bukten
Fina utsikter
Talade språk
Engelska, Franska, Ryska, Arabiska och 1 till
2476omdömen107F+S1 rumstips

Omdömen
Vi kontrollerar omdömen
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 1 252
  • 527
  • 282
  • 170
  • 246
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Isak B skrev ett omdöme juni 2019
Riviera Maya, Mexiko16 inlägg8 hjälpsamhetsröster
Besökte Royal Thalassa för en vecka SPA, relax och sol. Det som fick oss att välja hotellet var deras bemärkelse av att vara fem stjärnig med all inclusive och att vi ville testa något nytt än de traditonella resmålen. Hotellet ligger väldigt nära flygplatsen. Det tar max fem min. Väl på plats så ser man hur belysningen i landet är helt nedsläckt på grund av landets ekonomi. Vi uppgraderade rummet via Detur med havsutsikt och blev lovade vid incheckning att rummet var en av deras bästa. När vi väl kliver in i rummet så ser vi spår av hår på sängen, smutsiga lakan, smutsig toalett och en defekt balkongdörr som inte går att låsa. Jag går tillbaka och pratar med kvällsmanagern som förstod mig när jag visade upp rummet. Vi blev lovade att de skulle ordna ett nytt rum dagen därpå. Nya rummet som vi fick var en aning fräschare men fortfarande sunkig. Inget i minibaren. Det går inte heller att beställa upp mat till rummet förutom frukost mot en kostnad. Likaväl med safeboxen så måste man betala för att nyttja. Hygienfaktorn på städningen var 2+/5. De sätter ut nya handdukar mm varje dag och städar men fortfarande så ser det sunkigt ut och upplevs inte fräscht. Sängkomforten är 1+/5. Förväntade mig bättre standard då hotellet är 5 stjärnor. Kuddarna under all kritik trots att vi fick två alternativa kuddar. Luftkonditionering dvs AC går ej att justera men det var knappast kallt som vissa skrev tidigare. Jag misstänker att den styrs centralt beroende på vädret och vistas man när vädret är kallt ute så lär det upplevas kallt även i rummet. Kan även ha med att de sparar in genom att aktivt valt att stänga av ACn för att spara in pengar då landet går igenom en ekonomisk kris. Vi upplevde iallafall luften fruktansvärt varmt och deras tjocka täcken gjorde inte saken lättare. För att summera så var rummens standard långt ifrån 5 stjärnor, snarare 2/5. En kort spekulation kring varför de fick fem stjärnor är att hotellet byggdes innan arabiska våren. Krisen började två år efter och kanske i jämförelse med andra hoteller i landet så kanske detta är fem stjärnor i deras vy men från Europeisk vy är den knappast 3 stjärnor. Bortser man rummet och börjar blicka på vad som ingår, så finns det en inomhuspool, utomhuspool (med bar), cafe/lounge och en restaurang. SPA:et nästintill är en egen verksamhet. Likaväl gymmet ingår inte i hotellets all inclusive. Detta gäller även SPAets pooler mm som skyltades på Detur. SPA:et var helt OK och stort. Jag gjorde flera behandlingar men många av arbetarna talade bara arabiska eller franska. Personalen som ombesörjde bokningarna var inte de bästa och i min mening under all kritik. De upplevdes väldigt desperata och ville sälja på så gott det gick. Massagen var helt värdelös. Jag köpte ett paket som ingick massage vid fem tillfällen och samtliga oavsett variant och personal var värdelösa i min mening men jag insåg snabbt att det snarare handlar om brist på kompetens. Dusch/hamam etc stank avloppslukt. Ofräscht. Terummet, poolerna och allmänna utrymmena dvs gång, rum etc var fräscha. Ansiktsbehandlingen var bra vid första tillfället. Andra tillfället var total katastrof. Dock använder de inte anpassade krämer för specifika hudtyper, så har du känslig hud ska du akta dig då en annan gäst på hotellet fick utslag av deras krämer. Återigen, kompetensbrist. Manikyr/pedikyr var katastrof. Likaväl deras barberare var ingen höjdare och lämnade hack i håret. Gymmet var inte i god skick men bestod av två våningar. Gym personalen tränade själva och ockuperade maskiner istället för att vara behjälpliga och stå vid receptionen. Ingen desinfektionsmedel för att rengöra apparaterna, så det kändes inte riktigt fräscht. Gym personalen glodde även in andra kvinnliga gäster som tränade. Det upplevdes väldigt opassande då jag märkte hur gästerna störde sig väldigt mycket. Väldigt oprofessionellt. Går vi vidare till maten, så kändes det som att huvudkockarna kom in senare då frukosten var hur usel som helst. Bröd fanns men ibland från gårdagen. Samma bröd ställer de ut vid flera tillfällen så den upplevdes väldigt torr. Testade flera dagar olika varianter men gav upp till slut. Dryckutbudet var väldigt snålt. Pulverkaffe istället för bryggkaffe. Dryck i små glas och otydlig skyltning vad de är. Pålägg saknades i form av gurka och internationella rökta skinkor eller kokta. De hade väldigt mycket inhemska artiklar i form av martadella som smakade konstgjort och äckligt. Jag har vistas i flera arabiska länder men denna frukost tar priset som den absolut sämsta jag har varit på. Likaväl när det kom till omeletter så hade de tex inte rätt typ av ost eller någon form av skinka att välja. De hade även stekbord som de inte nyttjade utan gjorde omeletter via stekpannor, så processen dröjde rejält. Personal på frukosten var inte heller några att hylla. De kändes avdankade och förstod knappt engelska. Frukosten skulle lätt kunna bli bättre med ett bättre ledarskap och insyn på hur andra hoteller runt om i världen gör. Små saker kan göra mycket. Hellre tre bra saker än tio dåliga. Men det tar en vändning. För under lunchen så serveras det bättre mat och även under middagen. Du lär dock inte känna av vändningen ifall du är vegan eller inte äter all typ av kött, då lär du uppleva matutbudet uselt då deras salladsutbud är inget att hurra över men har du inget emot arabiska köket så kommer du älska riset, grytorna mm. Däremot är det samma mat som serveras med en liten variation. Man tröttnar efter tredje dagen. Återigen brist på kreativitet och kompetens. Nu över till baren på entreplan. Det som ingår är i princip alla kaffesorter i pulverform, vin och en typ av öl. Allt annat kostar extra. Vattenpipan var skräp. Den serverades med dålig kol, tobak och utrustning, inte värt pengarna och jag avråder starkt någon att röka med sådan kol. Övriga dryck i form av vodka och redbull kostade ca 6 eur. När man frågade om andra drinkar som tex Mojito etc så visste de inte riktigt vad man menade. Ölet och vinet som ingick serverades i små glas och gick knappt att dricka. Med andra ord så vill de att man ska köpa andra alternativ än det som ingår. Vidare till Restaurangen Mona. Maten var under all kritik. De serverade smaklösa förrätter och huvudrätter. Restaurangen var full av myggor och bananflugor. Det ända som var värt att äta var deras pizzor men ska man jämföra med utbudet som finns på den inkluderade middagsbuffen så avråder jag ett besök till restaurangen Mona om man inte vill sitta lite mer avskiljt. Nu över till personalen på hotellet. Ja, vad ska man säga. De är trevliga men inte direkt serviceminded. De hade cheferna närvarande ganska ofta för att tala om för dem vad de behövde göra. Kändes mer som att de gjorde de av tvång än av egen vilja. Generellt sätt kring resmålet, så skulle jag avråda att man åker till denna hotell innan maj månad, anledningarna är flera med tanke på ac etc men mest av allt så är det klimatet. Vädret under slutet av April har varit ca 20-25 grader, molnigt mestadels. Notera då även att det blåser kraftigt och man sitter påklädd. Jag skulle rekommendera typ mitten av maj till augusti/sep beroende på väder. Något jag även har märkt är att vädret är likt Las Palmas. Alltid molnigt, sällan klar himmelsblå. Allmänt så var skicket på hotellet slitet. Man ser återigen att de har haft det tufft ekonomiskt och att de har dragit ned på underhåll pga ekonomin. Under min vistelse var det inte mycket barn men en hel del konferenser och ett bröllop. Jag fick höra från personalen att under deras högsäsong så kommer det en hel del andra nationaliteter och att hotellet upplevs då mer stökig än det var under min vistelse. En annan notis är att stranden var värdelös. De hade ingen servering där och på poolen var serveringen inget bra. Jag fick gå och hämta dryck själv flera gånger då servitören var ensam och behövde ombesörja alla gäster. Däcket även vid stranden var avstängd för renovering. Likaväl jacuzzin i stora poolen. Bilderna du ser på nätet som cirkulerar runt avspeglar inte verkligheten. Dem är säkert tagna när hotellet byggdes med en aning modifikation. Jag avråder ett besök om man är ute efter fem stjärnor. Hotellet förtjänar max 3 stjärnor och då är jag snäll. Inget hotell för barn (inga aktiviteter, lekrum eller annat). Personligen blir det inget återbesök.
Läs mer
Datum för vistelsen: april 2019Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Svar från THALASSAHOTELS, Responsable commercial för Royal Thalassa Monastir
Svarade 27 juni 2019
Dear guest, Thank you very much for taking the time to leave us an opinion following your last vacation in our establishment. It is with regret that we welcome your comment. We thank you for sharing your impressions so that we can identify and correct the details that you mention and that deserve our attention, we will not fail to take into consideration your remarks. Thalassa Hotels invests constantly in its establishments in order to offer you every day an unparalleled service: We are sorry that your experience did not meet your expectations. We hope to have the opportunity to exceed your expectations during a next stay with us. Thalassa Hotels Management Tunisian
Läs mer
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Aymen1986 skrev ett omdöme aug. 2016
8 inlägg
+1
Jag har bott där sex dagar det var jätte jätte hemsk faktiskt deras mat den var sämsta jag har ätit i hela mitt liv deras service också under allt kritik boka inte der bara den kan vara bara max 2 stjärnor
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2016Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Svegot skrev ett omdöme sep. 2014
1 inlägg
Städningen var väldigt dåligt.Det var väldigt smutsigt på rummet överlag då bland annat lamporna var smutsiga.Dessutom funkade inte vissa lampor.Eluttag var trasiga då man kunde dra ut elutag.Vi fick be om handukar och toaletpapper eftersom de fanns ej på rummet vid ett tillfälle. Smutsigt och sliten toalett. Handdukarna var också slitna. Inte tillräckligt med schampo och tvål. Vi fick hela tiden gå och be efter mer schampo och tvål. Personalen var inte vänliga och gav oss inte information om allt som vi hade rätt att få information om. Tv kanalerna var dåliga då själva bilden var otydlig. Balkongdörren var trasig då vi inte kunde låsa den. När det gäller maten så var den inte så varijerande. Många gånger så fanns det inte tillräckligt att ta. Dessutom kunde man inte veta vilken fruktjuice det var i de olika bägare eftersom det inte stog någonstans, därför fick man gissa sig fram. På stranden var personalen väldigt otrevliga. Man fick vänta i flera minuter innan man fick handduk och bord att lägga sina saker på. Oftast fick man själv ta fram strandstolarna.
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2014
Rum
Läge
Service
Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
r0ffe4u2 skrev ett omdöme juli 2013
11 inlägg7 hjälpsamhetsröster
Vår lilla familj består av 2 vuxna och 2 söner, 6 och 9 år gamla som åker iväg för att leka på sandstrand och bada i havsvatten, och har inget intresse av att gå på Discon eller barer hela nätterna. Vi valde Royal Thalassa med tanke på att vårt flygplan landade kl 0130 på natten och ville ha kort transfertid med tanke på barnen men var lite oroliga att flygplatsen skulle störa men redan första dagen insåg vi att vi valt rätt! Det lilla ljudet från flygplanen kom bara om vinden låg mot hotellet, och det hördes bara utomhus på stranden om man verkligen lyssnade efter ljuden. Väl inne på det air-condition kylda hotellrummet så hördes ingenting av flygplatsens ljud. Maten var exemplarisk, kyparna vänliga och artiga, speciellt om man la några dinarer under tallriken, då kunde man få bordet reserverat till alla måltider! :-) Stranden var sandig och fin, även om det kunde blåsa upp sjögräs under natten så togs det bort på morgonen/förmiddagen av de anställda. Det enda som man ev kan vilja ändra på är strandförsäljarna och att det inte fanns något "mellanmål" att få tag i enkelt på eftermiddagen. Försäljarna får inte gå upp bland solstolarna utan måste hålla sig till strandlinjen, så ligger man 1 rad upp från vattnet så slipper man deras prat och lockande, och äter man ordenligt på lunchen så är man faktiskt mätt ända fram till middagen! :-) Blir man absolut sugen på något tilltugg så kan man gå till strandrestaurangen, man ska egentligen boka bord där dagen före men ber man snällt och det är lite besökare så går det bra ändå. Ska vi till Tunisien igen så kommer vi mest troligt att välja Royal Thallassa igen!
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2013
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Restyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: Välj helst ett rum på östra yttersidan, då har ni utsikt över ett grönområde och slipper ev musik...
Visa fler tips på hur du väljer rum
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
James T skrev ett omdöme juli 2017
Perth, Western Australia, Australia49 inlägg53 hjälpsamhetsröster
Detta är en efter halva - nivå resort hotel med en del fem stjärniga faciliteter och en del andra saker som behöver akut uppmärksamhet. Jag bodde i spa wing vilket inte är lätt att hitta ( 500-serien rum) . Mitt rum var enormt, enorma, trots att minimalistisk inredning kunde behöva lite färg, tror jag. Stranden - sidan restaurang var riktigt bra, och chefen, Ms Faten, verkligen är hjälpsam och en underbar värd. Jag inte hade tid att använda spa facilities som ser 5 stjärnor från utsidan. Definitivt värt ett försök. Jag Kommer från Perth Australien, stranden verkar vara ganska vanlig, med alltför många plastpåsar i sanden. Att vattnet var varmt, renlig, utan några vågor. Det är bra simning ändå. Poolen är okej, men jag skulle inte ranka det starkt jämfört med spa. The main hotel receptionsavdelningen behöver förbättring i service som serverades till gästerna, i synnerhet i baren. De behöver något som Nära Comfort's lokal Här luftkonditioneringsapparater, eftersom åtminstone på sommaren dagen var jag där, i lobbybaren området var för varm för komfort. En annan aspekt som behöver uppmärksamhet är det wifi-som gjorde inte nå så långt som mitt rum i den spa avdelning, och jag var tvungen att hålla på att förnya den-anslutning med min e-post adress, mycket tröttsam och var jobbig. Du måste vara i lobbyn att få effektiv service. Även i den buffé restaurang område där är ingen reception.
Läs mer
Datum för vistelsen: juli 2017Restyp: Reste i arbetet
Language Weaver
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Föregående
123456
PRISKLASS
62 US$ - 89 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
royal thalassa monastir hotel monastir, thalassa hotel monastir, monastir thalassa hotel
PLATS
TunisienMonastir GovernorateMonastir
ANTAL RUM
260
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt

ROYAL THALASSA MONASTIR (Tunisien) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor

Vanliga frågor och svar om Royal Thalassa Monastir
Vilka populära sevärdheter ligger nära Royal Thalassa Monastir?
Närliggande sevärdheter inkluderar Fästningen Ribat (6,7 km), Monastir Marina (6,7 km) och EkiClub (7,1 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Royal Thalassa Monastir?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är inomhuspool, kostnadsfritt wifi och restaurang.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Royal Thalassa Monastir?
Gästerna kan ta del av restaurang, lounge och bar vid poolen under vistelsen.
Finns det parkering vid Royal Thalassa Monastir?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Royal Thalassa Monastir?
Restauranger med bra läge inkluderar Le Pirate, Malibu Space och Marina the Captain.
Finns det möjligheter att träna på Royal Thalassa Monastir?
Ja, gästerna har tillgång till inomhuspool, träningsanläggning och träningspass under vistelsen.
Har Royal Thalassa Monastir kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Royal Thalassa Monastir erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Royal Thalassa Monastir?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Royal Thalassa Monastir några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Vilka språk talas av personalen på Royal Thalassa Monastir?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, franska, tyska, ryska och arabiska.
Finns det några historiska platser nära Royal Thalassa Monastir?
Många resenärer gillar att besöka Medina of Sousse (12,6 km).