Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Nyhet! Hitta och boka det perfekta hotellet på TripAdvisor – och få de lägsta priserna

Hotel Abir

Kolla priser
Boka på TripAdvisor
Pålitlig partner. Vi samarbetar med för att göra din bokning så enkel som möjligt.
Säkra betalningar. Vi använder branschledande teknik för att skydda din information.
Ange datum för att hitta de bästa priserna
drivs av Prisletaren
Priser från våra onlineresepartner är inte tillgängliga
Vi kan inte hitta några priser för det här hotellet
Våra onlineresepartner har inga priser för det här boendet, men vi kan söka efter andra alternativ i Djerba
Incheckning Utcheckning
Visa priser
Bilder från ledningen
Hotel Abir
Lägg till en bild
{"widget":{"name":"ibex_photo_carousel","divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","moduleList":["handlers","shims"],"js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))","shims":"(ta.prwidgets.getjs(this,'shims'))"},"template":"ibex_photo_carousel__widget","dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"}},"containerClass":null}
Lägg till bild Skriv ett omdöme

62 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Mer
Filtrerat efter: Svenska
Djerba, Tunisien
1 omdöme
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs oktober 15 2010

Ljudnivån på kvällsunderhållningen var mycket störande. Jag kan inte komma på några argument för att denna jättehöga nivå skulle vara nödvändig. Trots att vi fick byta rum och hamnade på trädgårdssidan blev vi ändå störda vissa av kvällarna.

  • Bodde där i Oktober 2010, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 2 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
Tack MalinSE
Nivå Skribent
11 omdömen
6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs september 6 2010

Det här hotellet funkar för den som har tänkt sig enbart uppleva hotellet och inget annat, valt All- inclusive och bara vill röra sig i närområdet. Det är inte gångavstånd till någon av byarna utan taxi gäller. Taxi är emellertid billigt att ta och det är taxameter vilket innebär att du inte behöver förhandla om priset. Servicen är godkänd men inte överdrivet bra eller hjärtlig om jag jämför med andra vistelser i andra delar av världen. Men du får det du har bett om, utan tvekan. Det är franska som gäller i landet men några pratar/förstår engelska. Vad det gäller rummet så placerade hotellet mig i ett rum som inte fanns kontrakt på, d v s ett rum med fransk balkong och ingen telefon. Men eftersom jag inte har behov av någotdera gillade jag läget - men har så klart sagt till resebolaget så de kan ta ett snack med hotelmanagern. Om jag ska plocka ut tre bra respektive mindre bra saker om hotellet så får det bli att; + ... en buffé där jag upplevde att man alltid hittade något gott att äta. (Jag väljer alltid EN maträtt och äter inte av hela buffén.) och rikligt salladsbord och älskade deras svarta oliver. Kan inte uttala mig om efterrätterna eftersom jag inte äter det men solmogen frukt fanns också alltid. Inte dumt! + ... hotellets inhemska rosévin (Märket Venus) som var helt okej jämfört med det vita o röda. + det var inga problem att hitta solstol vid poolen eller havet - men ha i åtanke att jag rest ensam och varit nere redan runt 7 på morgonen (går alltid upp tidigt på morgonen) - men fann även enkelt plats när jag kom efter lunch vid ett par tillfällen. - ...de erbjuder internet mot betalning men har varken datorer att hyra ut eller några lösenord att ge ut. De hänvisar istället till internetcafé i Midoun. Men det finns faktiskt ett om ni går ut på huvudgatan och tar vänster och promenerar tills ni kommer till ett café vid en rondell (15 minuters promenad kanske). Där kan ni gå in och ta en kopp kaffe och surfa med WiFi GRATIS! - att det saknades "skyltar" vid buffén så man fick chansa att det var mat man gillade och att man aldrig visste vad man åt. Det hade varit trevligt att få veta! - Animation-teamet och ljudteknikern (som jag tror också fungerade som typ DJ) kändes väldigt trött på jobbet. De såg väldigt oengagerade ut och inte ens hälften av hotelles gäster satt förväntansfulla framför scenen eller vad med på aktiviteterna. Det kan i och för sig även ha att göra med att deras program inte kändes särskilt genomtänkt... Summan av min semestervecka på hotellet blir : Jag valde inte Djerba för hotellet skull. Jag har åkte buss och taxi runt ön, provat mat på restauranger utanför hotellet och gått på Spa samt fått sol och värme. Det var målet med min vistelse här! Men är du ute efter sol och värme och föredrar att hålla budgeten nere är det här ett fullgott alternativ!

  • Bodde där i Augusti 2010, reste ensam
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 3 av 5 stjärnor Service
Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
Tack mariagraube
Växjö, Sverige
1 omdöme
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 26 2010

Man sparar till en semesterresa och drömmar om hur perfekt allt ska bli. Solen ska skina varje dag, hotellet ska vara fint, folk runt omkring ska vara snälla och tillmötesgående, maten ska vara utsökt... Känner du igen dig? Isåfall lyder mitt råd - åk inte till hotell Abir på Djerba !!!! Det enda som var bra den veckan jag och min bästa kompis var där var vädret och det hade ju hotellet knappast med att göra. Om vi börjar med själva hotellrummet så var väl det helt OK standard, men vi hade bokat med balkong eller terass och någon sådan fick vi inte och kunde inte byta till heller. Sen var städningen under all kritik, tror faktiskt bara de bäddade sängen, bytte handdukar och fyllde på med toapapper. En kvinna i receptionen var mycket otrevlig och inte det minsta tillmötesgående när vi hade problem med växling av valtan. Snacka om att bli idiotförklarade ! (1 tunisisk dinar är förresten ca 5 SEK, inget annat !!!) Poolen var stor och fin men det var ett fruktansvärt liv där varje dag med riktigt hög musik som spelades och jobbiga, påstridiga tunisier som typ tvingade alla att vara med på deras aktiviteter, så som aquagym (vattengympa) och vattenpolo. Och om man flydde ner till stranden så möttes man där av ett lager tång i vattnet som gjorde att hela havet och stranden såg skitit ut. Sen ska vi gå in på det som var värst med hela resan : MATEN. Vi hade halvpension och tur var väl det, stackars de som betalat för all inclusive då maten knappt var tjänlig som människoföda. Aldrig förr har jag ätit sådan smaklös eller rent utav äcklig mat (och då har jag ändå backpackat i många av jordens hörn) !! Dessutom var det ramadan och restaurangen hade ändrade öppettider för att passa med tunisiernas fasta. För att få i oss lite näring insåg vi ganska snabbt att hotellets matsal bara var att glömma, så vi försökte ta oss utanför hotellet till den mkt förtjusande (not) vältrafikerade huvudleden som utgjorde kärnan av det miniilla "samhället" där vi hamnat. Men inte ens de fyra-fem restaurangerna där kunde koka ihop något som smakade okej. Så åk INTE till tunisien för matupplevelsen !!! Dessutom fick både jag och mitt resesällskap feber och magsjuka. Samt att tre svenskar till på hotellet var magsjuka under veckan, troligen pga maten. Ett minus till: den tunisiska befolkningen förstår inte ordet NEJ. De är otroligt påstridiga och är på en hela hela tiden. Fruktansvärt jobbigt !!

  • Bodde där i Augusti 2010, reste med vänner
    • 2 av 5 stjärnor Standard
    • 1 av 5 stjärnor Läge
    • 2 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 1 av 5 stjärnor Renlighet
    • 1 av 5 stjärnor Service
Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
2 Tack Mia032

Resenärer berättar hänfört om de här hotellen i Djerba

4,5 av 5 stjärnor
Visa priser
4 av 5 stjärnor
Visa priser
5 av 5 stjärnor
Visa priser
Stockholm, Sverige
1 omdöme
2 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 13 2010

Jag min man och vår fyraåring vistades en vecka på hotell Abir aug-10. Hotellet var väldigt smutsigt och har ett krångligt system vid mat och dryck. Eftermiddags pannkakor serverades och stektes vid poolen där man fick köa i minst 30-40 min för fyra små pannkakor vilket de flesta föräldrar med barn gjorde. Urjobbigt!! Vi hade väldigt dålig städning på vårt rum, skitiga solkiga handdukar och lakan. Solsängarna vid både pool och strand räckte ej till vilket gjorde att folk gick upp i ottan och lade ut sina handukar. Underhållningen och aktiviteter var bra på dagtid men kväll mycket tveksam. Vi hade en härlig vecka men kände oss väldigt missnöjda med hotellet.

  • Bodde där i Augusti 2010, reste med familjen
    • 2 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 1 av 5 stjärnor Renlighet
    • 3 av 5 stjärnor Service
Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
Tack Fideli_10
Malmö
1 omdöme
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs juni 20 2010

Ett bra mellanklasshotell, med många faciliteter både för barn och vuxna. Stor fin pool .Rummen var bra, men städningen kunde varit bättre. Läget på hotellet var bra, nära till både affärer, stranden och bankomat etc. Fina shower på kvällarna och roliga arrangemang under dagtid! Mycket serviceminded personal och alltid vänligt bemötande. Det bästa med Hotellet var Animation Team! Det sämsta var nog bristande städning. Totalt sett ett jättebra hotell!

  • Bodde där i Juni 2010, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 1 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Omdömen sammanställs i samarbete med Apollo

Till hjälp?
Tack ChaleurDjerba

74 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla resenärsbilder (74)
Visade
Utsikt från rummet (5)
Visade
Rum/svit (12)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (12)
Visade
Pool/strandområde (6)
Visade
Badrum (3)
Visade
Annat (36)
Incheckning Utcheckning
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Djerbahotell
0.0 km bort
Hotel Le Beau Sejour
Hotel Le Beau Sejour
Nr 1 av 1 i Mezraia
3.5 av 5 stjärnor 9 omdömen
0.0 km bort
Homere Hotel
Homere Hotel
Nr 2 av 8 i Aghir
4.0 av 5 stjärnor 460 omdömen
0.0 km bort
Radisson Blu Palace Resort & Thalasso, Djerba
Visa priser
Visa priser
Visa priser
0.0 km bort
Les jardins de Toumana
Les jardins de Toumana
Nr 16 av 46 i Midoun
4.5 av 5 stjärnor 109 omdömen
0.0 km bort
Djerba Plaza Hotel & Spa
0.0 km bort
Hotel Djerba Les Dunes
Hotel Djerba Les Dunes
Nr 6 av 9 i Houmt Souk
4.0 av 5 stjärnor 700 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Höjdpunkter
  • Pool
  • Restaurang
Saker att göra
  • Pool
  • Restaurang

Ytterligare information om Hotel Abir

Adress: BP 72 Zone Touristique Midoun, Djerba 4116, Tunisien
Region: Tunisien > Medenine Governorate > Djerba
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Abir 3*
Antal rum: 185
Kallas också för:
Abir Hotel Djerba
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig som ägare av ditt objekt