Jumeirah Dar Al Masyaf at Madinat Jumeirah är ett fantastiskt val när du besöker Dubai. Det ger dig en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet och erbjuder en lyxig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.
För dem som är intresserade av att besöka populära sevärdheter under ett besök i Dubai ligger Jumeirah Dar Al Masyaf at Madinat Jumeirah nära Meem Gallery (3,7 km) och The Palladium (3,8 km).
Hotellets gäster erbjuds kostnadsfritt wifi och rummen på Dar Al Masyaf At Madinat Jumeirah Hotel har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar.
Under din vistelse kan du utnyttja några av de bekvämligheter som erbjuds, till exempel en concierge och rumservice. Gäster på Jumeirah Dar Al Masyaf at Madinat Jumeirah har även tillgång till en pool och frukost, som finns på hotellet. För gäster som kommer med bil finns fri parkering tillgänglig.
Dubai har flera italienska restauranger. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som Quattro Passi, Social by Heinz Beck och BLVD on One, vilka serverar fantastiska rätter.
Är du på jakt efter något att göra i Dubai? Arabernas torn (Burj Al Arab) (1,1 km) är en populär sevärdhet som ligger inom gångavstånd från Dar Al Masyaf.
På Jumeirah Dar Al Masyaf at Madinat Jumeirah kommer din bekvämlighet i första hand, och de ser fram emot att hälsa dig välkommen till Dubai.
Går inte att beskriva , måste upplevas på plats . Det är väl värt pengarna . Ett måste om man reser med barn. Gratis tillgång till en suverän vattenpark , Välj mella 3 olika frukostställen som är helt fantastiska
Besökte DAM i September och hade en fantastisk semester. Vid incheckning eskorterarades vi snabbt till våran villa där butlern tog emot oss. Servicen var fantastisk av våra butlers i villa 13. Till stranden var det ca 50 meter. Poolen som angränsade till villan var väldigt mysig,badvakt fanns på plats hela dagen fast det som var 8 personer vid poolen. Stranden är fantastisk, mycket bättre än stranden som ligger ute på palmen. Mycket restauranger att välja på. Vattenparken Wild Wadi är gratis för dom boende. Vi kommer att åka tillbaka.
Återvände för sjätte gången och igen det var utmärkt, butlers var lysande och de tog väl hand om oss. Vi hade en Ocean svit som var underbar och att se vågorna i solnedgången. Ledningen var utmärkt och all heder måste gå till Sayed och Andreas Acker. Kommer definitivt att återvända.
Alltid trevligt att vara tillbaka i Dubai. ESP detta är ett måste vara ställe. Väldigt trevligt. Trevligt rum och miljö. Maten förändras alltid och förbättras till internationell hög standard. Så många sorter här att du måste stanna lite länge för att besöka dem alla.
Detta var vårt åttonde besök sedan 2014 i Dar Al Masyaf / Al Qasr och vi älskar fortfarande totalt Madinet Jumeirah-komplexet. Men vi märkte verkligen skillnaderna i år, jämfört med tidigare år. Detta verkar sammanfalla med en förändring i ledningsteamet i Madinet Jumeirah sedan vårt senaste besök för ungefär ett år sedan. Det har förekommit ett betydande uppsägningsprogram under det senaste året, gästfrihet står naturligtvis inför många tryck under denna dag och ålder. Men vi var ledsna att detta inkluderade en del av personalen som vi såg fram emot att komma ikapp med på våra regelbundna besök. Vi märkte verkligen påverkan av färre buggy- och abra-förare eftersom vi var tvungna att vänta längre och jaga efter dem. Vi märkte också att säkerheten har försvunnit i Al Qasr och på väg in i Burj. Vi tyckte att det var ganska överraskande i det nuvarande politiska klimatet, och utan tvekan kommer hotellet att förneka att detta är fallet. Vi tillbringade en hel del tid i och runt Al Qasr under vår veckas vistelse och detta var mycket märkbart under hela tiden. Det är lite synd att små handen har tagits bort. Gratis champagne före middagen på vintern har ersatts med Cava. Detta är varken här eller där i det stora tingen, men det kommer att märkas för vanliga gäster och det visar en skillnad i hotellets inställning till sina gäster. Ett annat exempel är borttagandet av de riktigt roliga handduksdjuren som en del av avvecklingstjänsten. Återigen, inte en biggie, men det är först när du lägger till alla dessa små detaljer ihop som du bygger upp den speciella gästupplevelsen som vi har älskat så mycket. Vi märkte att när vanliga gäster höjer dessa punkter på TripAdvisor, är hotellets svar att deras gästers behov har förändrats. Vi anser att prioriteringen därför måste vara att få nya gäster snarare än att behålla befintliga lojala gäster. Vad synd. Personalen är fortfarande lysande. Det var fantastiskt att se Gopal på buggarna igen - han är alltid så vänlig, och Aswini i Kayto gav oss en särskilt fantastisk tjänst, liksom personalen i Scape och Gold på 27 (förresten Burj är nu full av högt turné grupper och så det finns en helt annan atmosfär i lobbyn - vi var tvungna att stå i kö bakom en turnégrupp för att komma in i Burj för en middagreservation!!). Hela komplexet är fortfarande absolut oklanderligt och städteamet gör ett bra jobb hela tiden. Butler-teamet i villorna erbjuder fortfarande en mycket bra och hjälpsam service. Vi rekommenderar att du undviker rummen på andra sidan kanalen till soukbarren - de spelar nu hög musik tills efter 1 am de flesta dagar, vilket blir lite problem om du vill vända dig in innan dess! När vi uppgraderades till ett av dessa rum klagade vi inte men som vår butler sa när vi nämnde det i slutet, skulle de ha flyttat oss om vi hade gjort det. Totalt sett älskar vi fortfarande Dar Al Masyaf och Madinet Jumeirah. Huruvida vi kommer tillbaka beror på om förändringarna är en indikation på en allmän förändring i attityd gentemot gäster i Dubai, eller om det är mer specifikt för detta hotellkomplex.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt