Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
The Walk Jumeirah Beach Residence, Dubai 2431 Förenade Arabemiraten
Covid-19-uppdatering: Läs om de extra hälso- och säkerhetsåtgärder den här verksamheten vidtar.Läs mer
De lägsta priserna för din vistelse
Hotels.com
Booking.com
276 US$
View deal
Kostnadsfri avbokning till den 21-09-25
Boka nu, betala på plats
StayForLong
344 US$
261 US$
View deal
SPARA 83 US$
Priceline
Expedia.com276 US$
Prestigia.com344 US$
Visa alla 13 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (3847)
Svit och rum (1064)
Pool och strand (688)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Res säkert under covid-19-krisen
Det här kan du förvänta dig under din vistelse
  • Alla sängkläder sanerade i tvättar med hög temperatur
  • Handsprit finns tillgängligt för gäster och personal
  • Högtrafikerade områden saneras regelbundet
  • Det är ett krav att personalen tvättar händerna regelbundet
  • Regelbundna temperaturkontroller för personal
Uppdaterat 21-02-14 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.
En notis från Hilton Dubai Jumeirah
Uppdaterat 21-02-14 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.

Om

Nr 259 av 773 hotell i Dubai
Läge
Renlighet
Service
Standard
Travellers' Choice

Hilton Dubai Jumeirah är ett toppenval när du besöker Dubai. Det har en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet samt en lyxig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.

Hilton Dubai är ett lyxigt hotell med plattskärms-tv, luftkonditionering och kylskåp på rummen, och du kan enkelt hålla dig uppkopplad tack vare kostnadsfritt internet.

Det här hotellet har rumservice, en concierge och en takterrass. Dessutom har gäster tillgång till en pool och frukost, vilket har gjort det här till ett populärt val bland resenärer på besök i Dubai. För gäster med bil finns fri parkering tillgänglig.

Med tanke på närheten till populära sevärdheter som Flying Cup (0,2 km) och Dubai Water Canal (1,2 km) kan gäster på Hilton Dubai enkelt uppleva några av Dubais mest kända sevärdheter.

Dubai har flera fisk- och skaldjursrestauranger. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som 101 Dining Lounge and Bar, Sloane's och Brasserie 2.0, vilka serverar fantastiska rätter.

Är du på jakt efter något att göra i Dubai? The Walk At JBR (0,3 km) är en populär sevärdhet som ligger inom gångavstånd från Hilton Dubai Jumeirah Hotel.

Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Hilton Dubai Jumeirah under tiden som du upplever allt som Dubai har att erbjuda.

Läs mer
Svit och rum (1 064)1 064
Helhetsvy
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt internet
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Strand
Båtturer
Lekplats för barn
Parkeringsservice
Wifi
Betalt internet
Pool-/strandhanddukar
Utomhuspool
Uppvärmd pool
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Fik
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Kostnadsfritt snabbkaffe
Happy hour
Barnvänlig buffé
Barnmåltider
Matplats utomhus
Snacksbar
Bar i poolen
Bar vid poolen
Takbar
Kanotpaddling
Spelrum
Kvällsunderhållning
Tv-kanaler för barn
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Barnpool
Utomhusleksaker för barn
Barnstolar finns tillgängliga
Flygplatstransport
Bilhyrning
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Kopiator/fax i affärscentret
Spa
Kroppsinpackning
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Huvudmassage
Manikyr
Massage
Salong
Ångbastu
Takterrass
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Portier
Livsmedelsbutik
Valutaväxling
Åtkomst till executive-lounge
Souvenirbutik
Sol-/strandstolar
Solterrass
Solparasoller
Dörrvakt
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Visa fler
Rumsegenskaper
Mörkläggningsgardiner
Badrockar
Luftkonditionering
Privat strand
Skrivbord
Städning
Minibar
Plattskärms-tv
Privat balkong
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Telefon
VIP-rumsbekvämligheter
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Klädstång
Strykjärn
Värdeförvaringsskåp för bärbar dator
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Kylskåp
Visa fler
Rumstyper
Havsutsikt
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Rökrum tillgängliga
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Havsutsikt
Utsikt över bukten
Talade språk
Engelska, Ryska, Arabiska, Filippinska och 2 till

Plats

Helhetsvy
91Perfekt för de som vill promenera
Bedömning: 91 av 100
170restaurangerinom 0,5 km
15sevärdheterinom 0,5 km
6 426omdömen292F+S10 rumstips
Medlemsbetyg
  • 3 769
  • 1 689
  • 533
  • 228
  • 208
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Leo H skrev ett omdöme aug. 2020
17 inlägg12 hjälpsamhetsröster
Vi börjar med det positiva -enorm frukostbuffé - fräscha rum -väldigt bra läge i det fina Jumeriah (om än väldigt turistigt) -fint skött -flera restauranger och barer Det lite mer negativa -trångt på hotellets förhållandevis lilla strand -samtliga rum har inte havsutsikt(cirka hälften saknar detta) -lyhört -maten är sådär, om än finns det mycket att välja på, MEN grunden är oftast likadan. Allmänt om Dubai Dubai är en otroligt häftig stad med många möjligheter. Att åka Taxi kostar inte skjortan(billigt alltså) och att handla kläder i vissa även fina butiker är samma pris som Sverige. Finns bra möjligheter till nattliv samt även det lugna då många spa finns i området. Jumeraih är extremt välskött. Nästan FÖR rent. Vill man bo på hotell i Dubai är jumeraih det säkraste alternativet.
Läs mer
Datum för vistelsen: november 2019Restyp: Reste med vänner
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Svar från Simon Bender, Other för Hilton Dubai Jumeirah
Svarade 20 aug. 2020
Dear Guest, We thank you for your constructive feedback on your stay at the Hilton Dubai Jumeirah. All of your comments are very valuable and we appreciate you bringing your concerns to our attention. We are always striving to better on our services. It is very kind of you to give us another opportunity to make up on the shortfalls of our product & services. We look forward to welcoming you back to our hotel in the near future. Sincerely yours, Simon Bender Director of Operations
Läs mer
cahag2019 skrev ett omdöme feb. 2020
Stockholms län, Sverige5 inlägg10 hjälpsamhetsröster
Fräscha rum. God frukost. Bo i ett executive room och få frukost plan 9. Även afternoon Tea och happyhour plan 9. Detta var dock något vi lade till. Toppenservice över lag. vi bodde plan på plan 8 med utsikt över hav o solnedgång. Hotellet har 10 våningar där det bla finns en skybar.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2020
Rum
Läge
Service
Tips för att välja rum: Så ljudisolerade rum att vi inte hörde något ut.
Visa fler tips på hur du väljer rum
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Svar från Simon2431, Manager för Hilton Dubai Jumeirah
Svarade 3 feb. 2020
Dear cahag2019, Thank you very much for taking the time and effort to post a personal review here at TripAdvisor following your recent stay at the Hilton Dubai Jumeirah. We are delighted to note that you found our overall service and facilities to your satisfaction, as this is what we strive to achieve at all times. We do look forward to welcoming you back to the Hilton Dubai Jumeirah, in the not too distant future. Sincerely yours, Simon Bender Director of Operations
Läs mer
Chrille41 skrev ett omdöme jan. 2020
Stockholm, Sverige1 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Ett hotell med högsta kvalitet kundservice, god mat, pool, gym, nära till havet Nyårsfestlighet och allt annat. Viktigt få utsikt på vänster sida med finare utsikt mot Jumeirah Beach. Toppen !!! Definitivt favorit !!
Läs mer
Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts
Datum för vistelsen: december 2019
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Restyp: Reste med familjen
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Svar från Simon2431, Manager för Hilton Dubai Jumeirah
Svarade 26 jan. 2020
Dear Chrille41, Thank you for positing a TripAdvisor review pertaining to you recent stay at Hilton Dubai Jumeirah. We are happy to read that that you enjoyed your stay and that our team members have provided you with the levels of service of a true Hilton Experience. They are indeed our greatest asset and we are proud of them. My team and I look forward to welcoming you back in the very near future. Sincerely yours, Simon Bender Director of Operations
Läs mer
Jonte8780 skrev ett omdöme nov. 2019
Stockholm, Sverige137 inlägg75 hjälpsamhetsröster
+1
Vi anländer till Hilton Dubai Jumeraja kl:01.30 I disken står det två män som tar emot oss. Vi säger att vi heter Wallin och att vi beställt via TUI. De behöver då se en voucher eller bekräftelse. Det står tydligt på bekräftelsen att vi ska bo på hotellet from 2019-11-13 tom 2019-11-19. Dessutom står det att vi ska ha helpension och även ha ett rum med havsutsikt och med bäddsoffa. De båda killarna verkar efter en stund fundersamma och kan till en början inte hitta vår beställning. Vi går och sätter oss, vi är extremt trötta och vill bara gå och lägga oss. Efter en stund får vi komma tillbaka till receptionen och de säger att de har löst ett rum till oss. Vi blir extremt lättade eftersom att det är en mardröm och få höra att de saknar bokningen. Ännu ett fel utav personalen är när vi får välkomstpappret och där det står att vi ska ha halvpension, vi får förklara ännu en gång att vi ska ha helpension. Vi får ett rum som ligger på 6,e våningen med utsikt och även med utsikt över en gammal tomt och övergiven bakgård/parkering. Det ser inte roligt ut men vi har dock även havsutsikt som det står i vår bekräftelse. Badrummets dusch av-på stängare har ramlat ner i badkaret. Dessutom flagnar det av vitmålafärg när man tappar upp vatten i badet. Våra sängar var stenhårda och vi hade svårt att sova plus att vi fick båda ont i våra ryggar. Tiden gick och vi närmar oss den sista dagen innan avresa. Vi ska som vanligt gå och äta och har i detta skede valt att gå till restaurang Heart- breakers som ligger nere vid havet och där vi varit flera gånger. När vi ska betala ska vi enbart betala för drycken eftersom att vi har helpension, men då kommer servitören och säger till oss att vi inte har tillgång till helpension längre och att vi ska checka ut redan idag. Vi får en chock och blir super-stressade, vad är det som händer??? Jag ber att få prata med någon i receptionen och de uppger att vi endast är bokade till den 18,e, alltså dagens datum. Vi säger då till receptionen att vi har bekräftelse och ska bara gå upp på rummet och hämta den. Servitören vill att vi ska betala hela summan på plats eftersom att vi inte längre har något rum och då säger vi att de får vänta tills vi har varit uppe på receptionen. Tyvärr så fungerar inte våra kort till rummet eftersom att vi är utloggade, så tillbaka till receptionen och sedan tillbaka till vårat hotellrum för att hämta bekräftelsen. Detta tar enormt mycket tid och även en hel del energi och tyvärr tar det mycket tid av vår sol-tid eftersom att det är sista dagen och vi ska tillsammans försöka få ligga i lugn och ro och bara njuta av solen. Väl nere i receptionen igen träffar vi en kvinna och hon frågar hur det är och vi säger att vi är extremt upprörda. Hon ber att få se ser på bekräftelsen och säger efter ett tag, att jag ber så mycket om ursäkt men det är vi från hotellet som gjort ett fel. Jag ser er voucher helt klart och tydligt och där står det att ni ska åka imorgon den 19,e och ni har också fått fel rum ni skulle ha ett rum på andra sidan som normalt sett brukar vara finare. Vill ni byta rum??? Enligt oss ville vi bara komma ut och sola så vi sa att det går bra så länge det fungerar med helpensionen och att nycklarna till vårat rum fungerar. Vi går tillbaka till restaurangen och de ber så mycket om ursäkt för allt besvär och fixar med notan och vi kan till slut gå till våra solstolar, men tyvärr så börjar solen redan gå ner och vi har förlorat mycket tid och energi. Senare på kvällen när vi sitter ute på balkongen kommer en värdinna och knackar på vår dörr, hon säger att det är en kaka för allt besvär. Jag tar med denna kaka när vi ändå ska gå ut och äta och frågar i receptionen vad denna kaka ska vara bra för, då svarar receptionen att det är en välkomstkaka för alla som kommer till hotellet. Det känns helt sjukt hela situationen och att man har mage att samtidigt be om ursäkt efter allt och hur man har behandlat oss med en liten kaka???, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Eftersom att vi ska åka redan tidigt på morgonen nästa dag ca 04.30 så bestämmer vi oss för att vi ska checka ut innan läggdags för att minimera alla eventuella problem som lätt blir då man ska iväg. Tyvärr har receptionen slarvat bort vår bekräftelse och de har inte heller gjort någon kopia. Dessutom så drar man vårat kort för alla utgifter under veckan som gått och allt ska vara lugnt inför vår tidiga resa hem. Då kommer de manliga personalen som var i receptionen när vi först kom till Hilton, han börjar då säga att det är inte alls Hiltons fel utan det är researrangören som inte har skickat tillbaka vouchern till hotellet i tid utan den kom först idag. Vi bara tittar på varandra jag och min fru och undrar varför han uppenbarligen ljuger? Väl på morgonen säger mannen i receptionen att han ska maila kvittot på alla våra köp på hotellet och drar kortet en sista gång. Väl hemma får vi en chock när vi får fram vårat Centurion, American Express besked där det står att Hilton Dubai har dragit två gånger. Dessutom har det inte kommit något kvitto till vår mail. Vi är vana resenärer och reser ca 1-2 gånger varje månad. Vi har varit i Dubai 8 gånger och har aldrig varit i närheten av den nonchalans, oordning som finns på detta hotell. Det säger naturligtvis väldigt mycket om ledningen och att det inte fungerar. Vi är mångmiljonärer och har även arbetat med olika storheter som tex Berhard Arnouldt och har därmed en kompass i oss att vi har högt ställda krav och brukar ofta vara inbjudna på röda mattan vid speciella händelser runt om i världen. Oftast brukar vi tas emot som kung och prinsessa vart vi än kommer, men inte till Hilton heller. Dessutom är vi företagsledare med över 800 anställda och är inte vana att man behandlar oss på detta sättet, och det ska naturligtvis inte handla om hur mycket pengar man har eller vilken status du har men ändå så ska man kunna begära som kund en ärlighet, en ödmjukhet och ett engagemang. Inget av detta finns på detta hotell. Vi kommer i fortsättningen välja de finare hotellen som vi är vana vid som tex Ritz, Mandarin, Atlantis mm. Det finns en hierarki även bland 5 stjärniga hotellen, tro oss!
Läs mer
Datum för vistelsen: november 2019
Standard
Rum
Service
Tips för att välja rum: Välj ett annat hotell
Visa fler tips på hur du väljer rum
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Svar från Simon2431, Manager för Hilton Dubai Jumeirah
Svarade 9 feb. 2020
Dear Jonte8780, Thank you very much for taking the time to write a TripAdvisor review outlining your recent stay in our hotel. All of your comments are very valuable and we appreciate you bringing your concerns to our attention. We are always striving to better on our services. It is very kind of you to give us another opportunity to make up on the shortfalls of our product & services. We look forward to welcoming you back to our hotel in the near future. Sincerely yours, Simon Bender Director of Operations
Läs mer
Gonten skrev ett omdöme nov. 2019
9 inlägg8 hjälpsamhetsröster
Hilton är ett av de lite äldre hotellen på Jumeirah men läget är bland de allra bästa och servicen riktigt bra. Utöver det finns det förutom pooler bra restauranger och närhet till havet en riktigt bra executive lounge om man väljer något av de lite dyrare rummen. Personalen i loungen var helt underbara och tog väldigt väl hand om både mamma pappa och vår 9månader son.
Läs mer
Omdömen sammanställs i samarbete med Hilton Hotels & Resorts
Datum för vistelsen: november 2019
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Restyp: Reste med familjen
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Svar från Simon2431, Manager för Hilton Dubai Jumeirah
Svarade 14 nov. 2019
Dear Gonten, Thank you for posting your review on TripAdvisor. We are delighted to know that overall you had a good experience and that you were pleased with most of the products & services. Your compliments will certainly be an encouragement and a boost of strength to our team. We trust that we will have another opportunity to welcome you back to the Hilton Dubai Jumeirah in the near future. Sincerely yours, Simon Bender Director of Operations
Läs mer
Föregående
PRISKLASS
92 US$ - 393 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
hilton dubai jumeirah hotel dubai, hilton jumeirah beach, hilton hotel dubai, dubai hilton jumeirah
KALLADES TIDIGARE
Hilton Dubai Jumeirah Resort
PLATS
Förenade ArabemiratenEmirate of DubaiDubaiJumeirah Beach Residence (JBR) / The Marina
ANTAL RUM
390
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Hilton Dubai Jumeirah
Vilka populära sevärdheter ligger nära Hilton Dubai Jumeirah?
Närliggande sevärdheter inkluderar TEPfactor Dubai (0,2 km), AquaFun (0,4 km) och The Walk at JBR (0,4 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Hilton Dubai Jumeirah?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är bar i poolen, takbar och pool.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Hilton Dubai Jumeirah?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Hilton Dubai Jumeirah?
Gästerna kan ta del av bar i poolen, takbar och restaurang under vistelsen.
Finns det parkering vid Hilton Dubai Jumeirah?
Ja, fri parkering och parkeringsservice är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Hilton Dubai Jumeirah?
Restauranger med bra läge inkluderar Asil Restaurant, Fogueira och The Talk Restaurant.
Finns det möjligheter att träna på Hilton Dubai Jumeirah?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och omklädningsrum i fitnesscenter/spa under vistelsen.
Har Hilton Dubai Jumeirah flygplatstransfer?
Ja, Hilton Dubai Jumeirah erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Hilton Dubai Jumeirah?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Hilton Dubai Jumeirah några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Vilka språk talas av personalen på Hilton Dubai Jumeirah?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, italienska, ryska, hindi, arabiska och filippinska.