Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
Wafi City - Sheikh Rashid Road Umm Hurair 2, Dubai 30904 Förenade Arabemiraten
E-post till hotell
De lägsta priserna för din vistelse
Hotels.com
Bli belönad med One Key
Expedia.com
284 US$
Bli belönad med One Key
StayForLong
215 US$
Booking.com262 US$
Sofitel287 US$
Priceline
Visa alla 15 erbjudanden
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Resenär (2061)
Svit och rum (158)
Videoklipp (1)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 41 av 964 hotell i Dubai
Läge
Renlighet
Service
Standard
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Barnpassning
Tv-kanaler för barn
Flygplatstransport
Laddningsstation för eldrivna fordon
Parkeringsservice
Allmän betalparkering på plats
Wifi
Pool-/strandhanddukar
Pool med utsikt
Utomhuspool
Uppvärmd pool
Saltvattenspool
Pool med grund kant
Yogapass
Yogarum
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Personlig tränare
Bastu
Fik
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Kostnadsfritt snabbkaffe
Kostnadsfritt te
Kostnadsfri välkomstdrink
Happy hour
Barnmåltider
Matplats utomhus
Menyer med specialkost
Vin/champagne
Bar i poolen
Bar vid poolen
Inomhuslekområde för barn
Barnklubb
Barnpool
Barnstolar finns tillgängliga
Bilhyrning
Taxitjänst
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Turkiskt bad
Handmassage
Huvudmassage
Massage
Nackmassage
Ångbastu
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Portier
Valutaväxling
Åtkomst till executive-lounge
Utomhusmöbler
Gemensamt lounge-/tv-område
Butiker
Soldäck
Sol-/strandstolar
Solterrass
Solparasoller
Butlerservice
Dörrvakt
Första hjälpen-kit
Paraply
Incheckning dygnet runt
Reception öppen dygnet runt
Expressincheckning/-utcheckning
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Skoputsning
Visa fler
Rumsegenskaper
Allergifritt rum
Mörkläggningsgardiner
Luftkonditionering
Ytterligare badrum
Kaffe-/tebryggare
Kabel-/satellit-tv
Extra långa sängar
Bidé
Luftrenare
Badrockar
Skrivbord
Matplats
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Område med sittplatser
Separat matplats
Separat vardagsrum
Soffa
Telefon
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Strykjärn
Värdeförvaringsskåp för bärbar dator
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Minibar
Kylskåp
Elektrisk vattenkokare
Köksredskap
Plattskärms-tv
Duschhörna
Badkar/dusch
Kostnadsfria toalettartiklar
Hårtork
Visa fler
Rumstyper
Stadsutsikt
Utsikt över landmärke
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Rökrum tillgängliga
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Romantiskt
Stadsutsikt
Talade språk
Engelska, Franska, Ryska, Spanska och 10 till

Plats

89Bra för de som vill promenera
Bedömning: 89 av 100
65restaurangerinom 0,5 km
7sevärdheterinom 0,5 km
2374omdömen70F+S0 rumstips

Omdömen
Vi kontrollerar omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 2 226
  • 67
  • 25
  • 20
  • 36
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Birgitta E skrev ett omdöme dec. 2022
Andorra4 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Mycket bra ställe Frukosten var suverän Rummen. Fina och stora Vi tog ett familjerum fick 2 rum men en dörr emellan som vi låste upp Poolområdet var jätte bra Gratis handdukar och vatten Fanns en pub restaurang nere på botten som hade god mat och happy hour på drinkar
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2022Restyp: Reste med familjen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Svar från Sofitel Dubai The Obelisk, Other för Sofitel Dubai the Obelisk
Svarade 16 dec. 2022
Dear 849birgittae, Greetings from Sofitel Dubai The Obelisk. We thank you for choosing our hotel for your special occasion. It is always our aim to reach the highest level of satisfaction, so we are glad to hear that your experience with us was a delight. Please rest assured that your great remarks will be shared with our team. We are confident that this feedback will serve as motivation for all of our employees to always provide a great quality of service. Thank you once again for sharing with us your review. We hope to have another opportunity to serve you and exceed your expectations in the not-too-distant future. Sincerely, Sofitel Dubai The Obelisk
Läs mer
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Henrik R skrev ett omdöme okt. 2021
Sundsvall, Sverige431 inlägg56 hjälpsamhetsröster
+1
Hotellets favoritomdöme
Ett vackert hotell med trevlig personal. Rummen var rymliga, poolen var ok och gymmet var bra. Frukosten i loungen var fantastisk och även eftermiddags fikat var bra. Så varför bara 4 i betyg istället för 5? Jag upplevde att vi inte fick ut så mycket av att vara platinum-medlemmar. Ingenting i rummet när vi checkade in. Brukar alltid vara någon frukt eller chokladbit eller något liknande. Dröjde lång tid innan vi fick drinkbiljetten och när vi väl fick den (typ 16:00 dag 2) så var det bara för en, efter att pratat med personal i loungen fick i alla fall min fru också en, men inget till barnen). Förvisso fick vi tillgång till loungen & allt vad det innebär men det lilla extra saknades. Har några nätter kvar så kanske får redigera detta beroende på hur resten av upplevelsen blir.
Läs mer
Datum för vistelsen: oktober 2021Restyp: Reste med familjen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Svar från Ammar Hilal, General Manager för Sofitel Dubai the Obelisk
Svarade 31 okt. 2021
Dear Hreibom, Greetings from Sofitel Dubai The Obelisk. Thank you very much for the time you spent to share your personal impressions of our hotel. Please accept our heartfelt apologies for not meeting your expectations in terms of hotel service. We endeavor to deliver an exceptional service experience for every guest at the Sofitel Dubai The Obelisk; as a result, your opinion is very important to us, and your review has encouraged us to continue striving for your satisfaction. We've taken note of your concerns, and we've passed along your comments to the relevant departments. Please know that we will take the necessary steps to resolve the issue and enhance our service. Once again, we appreciate and thank you for taking the time to express your concerns with us, and and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Ammar Hilal Managing Director Raffles Dubai & Sofitel Dubai The Obelisk
Läs mer
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Mari skrev ett omdöme aug. 2021
Stockholm, Sverige12 inlägg10 hjälpsamhetsröster
Om du inte bryr om att ha det rent och fräscht på rummet så kan du bo här. Städningen på rummet är katastrof. Vi har bott här i 3 veckor och städningen har varit det värsta vi har varit med om. Vi har fått ringa varannan dag och be om handdukar eller badrockar. Varje gång man klagar säger de att de ska kolla upp det men då gör om samma misstag hela tiden. De har stora problem med sin städd personal. Detta hade aldrig hänt på JW marriott, där har vi varit många gånger som också är 5 tjärning. Om du inte ge driks så får man ingenting gjort. Sista gången vi bor på denna hotell, finns mycket bättre hotelleri Dubai.
Läs mer
Datum för vistelsen: juli 2021Restyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Svar från Ammar Hilal, General Manager för Sofitel Dubai the Obelisk
Svarade 7 aug. 2021
Dear Mariis22, Greetings from Sofitel Dubai The Obelisk. Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Dubai The Obelisk. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow us to express our sincerest apologies. At the Sofitel Dubai The Obelisk, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. We've taken note of your concerns about your check-out experience and the accuracy of your invoice. We want to learn more about your unfortunate experience with us, by inviting you to please write us at email hb197-am@sofitel.com . Please rest assured that once we receive the details of your unfortunate experience, we will take the necessary steps to address the problem. Once again, we appreciate and thank you for taking the time to share with us your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Ammar Hilal Managing Director Raffles Dubai & Sofitel Dubai The Obelisk
Läs mer
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Myriam M skrev ett omdöme 21 sep.
4 inlägg
Fantastisk upplevelse. Mycket rymliga rum med alla bekvämligheter som bra och stor säng med fluffiga kuddar. Trevlig service Nespresso och kallt vatten. Frukost med många val och vänlig bordsservering. Restaurang the Nine erbjuder god mat och tetiden vi hade i The Bijou var överraskande fantastisk och väldigt fransk. Poolen var mycket avkopplande och servicen här var också utmärkt. Inga anmärkningar om rumsservice bara en dag av de sex de var lite sena. Detta hotell förtjänar 5/5!
Läs mer
Datum för vistelsen: september 2023
Standard
Läge
Service
Restyp: Reste med vänner
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Robert W skrev ett omdöme 18 sep.
Worcester, Storbritannien175 inlägg113 hjälpsamhetsröster
Rummen är mycket rymliga. Sängarna är bäst. Rummen är obefläckade. Hissarna är otroliga. Club Lounge-teamet är alla fantastiska och hjälpte mig med mina baldakiner när de kunde. Vinerna är mycket trevliga och en hel del semesterfirare njöt av den franska 75:an. Poolen verkar aldrig vara överfull oavsett vilken tid på dagen. Vatten och frukt serveras. Is i hinkarna - härlig touch. Nu är min oro som halvpensionskund. Det var svårt att hitta en restaurang där du inte behövde betala ett tillägg eller ett bidrag till hotellgästens fasta måltid. Ingen berättar detta för dig, inte heller att det fanns en ersättning på 200 AED per person från à la carte-menyn, vilket betyder att vi kunde ha spenderat mer tid på Nine-restaurangen med att äta från à la carte-menyn och betala mellanskillnaden för något som vi gillade. Spara därför halvpensionspriset om du har för avsikt att äta någon annanstans. Gör summorna 200 AED pppn för vad du betalar för halvpension, men då måste du äta på hotellet varje kväll, vilket inte är allas kopp te. Detta påminner mig om att frukost, te och canaps var en fröjd i klubbloungen. Enda besvikelsen var tilläggsavgiftssituationen som aldrig berättats och ingen kunde svara på varför. Varför inte bara öka kostnaden för halvpension och släppa tilläggsavgifterna eftersom det är vad folk förväntar sig, t.ex. inga ytterligare avgifter.
Läs mer
Datum för vistelsen: september 2023
Standard
Läge
Service
Restyp: Reste som ett par
Tips för att välja rum: Consider just bed and breakfast.
Visa fler tips på hur du väljer rum
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Föregående
123456
PRISKLASS
172 US$ - 379 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
PLATS
Förenade ArabemiratenEmirate of DubaiDubaiBur Dubai / Umm Hurair / Umm Hurair 2
ANTAL RUM
595
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt

SOFITEL DUBAI THE OBELISK (Förenade Arabemiraten) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor

Vanliga frågor och svar om Sofitel Dubai the Obelisk
Vilka populära sevärdheter ligger nära Sofitel Dubai the Obelisk?
Närliggande sevärdheter inkluderar AYA (0,1 km), WAFI (0,2 km) och STALLION TOURISM LLC (0,3 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Sofitel Dubai the Obelisk?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är bar i poolen, kostnadsfritt wifi och pool.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Sofitel Dubai the Obelisk?
De bästa bekvämligheterna inkluderar pentry, minibar och luftkonditionering.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Sofitel Dubai the Obelisk?
Gästerna kan ta del av bar i poolen, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Sofitel Dubai the Obelisk?
Ja, fri parkering, privat betalparkering i närheten och allmän betalparkering i närheten är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Sofitel Dubai the Obelisk?
Restauranger med bra läge inkluderar Asha's WAFI, Solo Dubai och Taiko Dubai.
Finns det möjligheter att träna på Sofitel Dubai the Obelisk?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har Sofitel Dubai the Obelisk flygplatstransfer?
Ja, Sofitel Dubai the Obelisk erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Har Sofitel Dubai the Obelisk kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Sofitel Dubai the Obelisk erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Sofitel Dubai the Obelisk?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Sofitel Dubai the Obelisk några företagstjänster?
Ja, det erbjuder mötesrum, bankettrum och konferensanläggningar.