Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Paradise Inn Le Metropole Hotel

Resenär (262)
Svit och rum (101)
Videoklipp (1)

Om

Nr 11 av 42 hotell i Alexandria
Läge
Renlighet
Service
Standard
Hotellbekvämligheter
Restaurang
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Frukost ingår
Rumsservice
Bankett-rum
Concierge
Flerspråkig personal
Frukost tillgängligt
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Mötesrum
Offentligt wifi
Tvättservice
Visa fler
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Minibar
Familjerum
Rökfria rum
Rökrum tillgängliga
Sviter
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Historiskt hotell
Pittoreskt
Hotellänkar
Besök hotellets webbplats

Plats

Helhetsvy
303omdömen
8F+S
0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 78
  • 118
  • 56
  • 20
  • 31
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Fler språk
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Vi var i Alexandria för en affärsresa. hotellet är bekvämt beläget och ger dig möjlighet att gå bra delar av staden. hotell var ganska dyrt i perioden, och för det pris som betalats i andra städer jag hade förväntat mig lite mer, men vi hade mycket bekväma rum och sov mycket väl. gamla inredningen på hotellet är söta, det känns som en dyka in i en period sedan länge förbi och detta var en upplevelse i sig. frukosten var bra och stämningen bland personalen också.
Läs mer
Alla i personalen var så ganska bra och nice att ta itu med. För övrigt, de var mycket vänliga och låt mig ta med i för den sista natten min fru och 2 små barn utan extra kostnad. Sammantaget, de är så omtänksam med stället. Den frukost var bra, med rationella utbud av saker att välja mellan, och den egna tallrikar var väl täckt. (Hygien i allmänhet inte välskötta i den här staden är). Rummet och hela atmosfären luktar som bor i en gammal avsnitt av staden. En sak som var mycket uppskattat av min fru, men jag tror inte njuta av på alla. Mestadels, jag saknar det moderna badrum och de praktiska möbler. En av de träfönster inte öppnas helt. Det är ett annat olägenhet för sådana gammal stil, som inte förvåna mig faktiskt. Å andra sidan, en bra miljövänliga move presenterades en installation av ledde blixten nästan överallt. Tack till all personal!
Läs mer
Hotellet är historiska och rum är vackra. Det ser ut som ett palats. Rummet avgifter inkluderar en öppen buffé frukost med stort utbud av urval. Priserna är rimliga. Men under min vistelse som varade ca 10 dagar eftersom jag tyckte att personalen, fastän är vänliga, saknas en hel del kommunikationsförmåga. Meddelanden till gästerna blev kär i en spricka och göra inte nå kunderna. Exempel på kommunikation klyftor är lägre än: 1 ) Tvättservice tillbaka till mig tre gånger utan informera mig om varför inga torra ren hade gjorts. Först efter att jag var frustrerad, personalen informerade mig att de bara tvätta och de gör inte ren och torr. Haft den informationen vidarebefordras även till mig i första instans skulle jag ha tagit det kläder utanför för torr och ren. 2 ) Restaurangen fanns ingen frukost serveras i ett antal dagar. Som min vistelse var i den månaden av under Ramadan, jag har blivit informerad om jag skulle ta frukost i den morgon eller Sohoor innan gryningen. Mina val var frukosten på morgonen. Men på grund av att mycket begränsade antalet gäster som tog den frukost den hotel bestämde oss att servera den frukost i rum och avbokade den frukost i den restaurang. Det är ok. Men det var inte ok var inte ha informerat de gäster den natten innan om att byta den arrangemang i ordning att välja deras meny. 3 ) Hotel personalen bestämde oss en natt att ändra min rum till fjärde våningen på grund av att underhåll i den tredje våningen där mitt rum var. På den natten jag kom till hotellet runt midnatt och den personal i receptionen sa till mig att jag behöver att ändra min rum omedelbart eftersom de anställda skulle vara arbetar alla den natten och jag kan bli störd. Hur trött jag avvisade och informerade och ville sova personalen som det skulle inte hända just nu. Jag hade blivit informerade en eller två dagar i förväg skulle jag ha organiserat mitt bagage for the porter att förskjuta dem medan jag var borta. Igen brist på kommunikation. 4 ) Nästa dag var jag flyttade till exakt samma typ av rum i fjärde våningen. Men handfatet hade inte de tunnelbanestationen marble utrymme (eller någon hylla alls) att organisera min kosmetika föremål på det. När jag gick ner till receptionen personal (med initialer A. Y. ) informerade honom om att när hotellet beslöt att flytta mig till ett annat rum jag borde ha fick samma rum faciliteter eller bättre, hans svar var det är endast det som saknades hylla. Den typen av svar visar inte kompetensen hos ta itu med missnöjd kunder. 5 ) Det finns några mer frustration, men ovanstående bör vara tillräckligt för att visa mitt missnöje med kundservice. Som jag sade hotell är värt att stanna under förutsättning att anställda får en ordentlig utbildning på hur man skall hantera gäster i ett professionellt sätt. I marknadsföringen world personalen i receptionen är det mest betydelsefulla personen i hotellet. Kunder kan besluta att komma tillbaka igen eller de är förlorade för evigt.
Läs mer
Ska åka till Alexandria och valja Metropole hotel lät som en fantastisk helg escape från Kairo. Men nu lämpligt vi klev i hotellets lobby på 11:00, gick allt tok - vår bokning som jag gjorde via en telefon 2 veckor före vår resa var fanns ingenstans! Det var inte den värsta. Chefen när ringde oavbrutet till oss och försökte skylla för att jag inte att få bokningsnumret (ingen gav mig någon! ) . Efter ca 5 minuter av hans monolog, vi lyckades slå fast att det finns ett rum för oss. Min flickvän och jag både bor och arbetar i Kairo så jag krävde en invånare" pris men de manager vägrade att acceptera att och vi var tvungen att betala den $ kostnad. Runt midnatt vi slutligen lyckades nå vårt rum som var en havsutsikt men alldeles för litet jämfört med vad var marknadsfört som en executive-svit. Den tidigare gästen var uppenbarligen en rökare och vi var fortfarande lyckas lukt spår av sin vistelse. Inte trevligt! Den dusch hoe var alltför kort att vara som hölls även ovan din axlarna så att duscha blev lite lite akrobatiskt övning. Total upplevelse var en enorm besvikelse eftersom Metropole hotel har en fantastisk atmosfär som en byggnad där man kan verkligen känna den rikedom av historia. Jag kan bara hoppas att Paradise Inn att göra vissa förbättringar.
Läs mer
Läget är bra, mitt i stadens livliga staden. Pulserande nattlivet med en hel del av trafiken. Bara av den kusten, bra väder och temperatur hela dagen. Byggnaden är ganska historisk med gammaldags atmosfär, like a tidskapsel. Vi kommer fortsätta med tanke på ålder. Servicen är bra, vänlig och snabb. Bra vibrationer.
Läs mer
Föregående
PRISKLASS
76 US$ - 151 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
metropole hotel alexandria
PLATS
EgyptenAlexandria GovernorateAlexandria
ANTAL RUM
66
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt