Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences
Helhetsvy
Visa alla bilder(1 497)1 497
Svit och rum (113)
Middag (57)
Vad är Travellers' Choice Best of the Best?
Den här utmärkelsen är vårt högsta erkännande och presenteras årligen för de verksamheter som är de bästa av de bästa (Best of the Best) på Tripadvisor, de som får utmärkta omdömen från resenärer och rankas bland bäst 1 % av fastigheter världen över.
Läs merVisa priser för dina resdatum
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa allaHar du redan bokat det här hotellet?
Berätta för oss så att vi kan hjälpa dig att planera.
Genomsnittlig 2 940 kr /natt, 1 /14 - 1 /15
5 046 kr
per natt
3 886 kr
per natt
2 726 kr
per natt
jan.
feb.
14 jan.
I dag
16 jan.
18 jan.
20 jan.
22 jan.
24 jan.
26 jan.
28 jan.
30 jan.
1 feb.
3 feb.
5 feb.
7 feb.
9 feb.
11 feb.
13 feb.
Återspeglar de senaste genomsnittliga priserna per natt som rapporterats av våra partner. Priserna kanske inte inkluderar beräknade skatter eller avgifter. Priset i kassan kan variera.
Billigare
Genomsnittlig
Högre
Om
Nr 4 av 529 hotell i Seoul
Läge
Rum
Standard
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Utmärkelsen är vårt högsta erkännande och tilldelas varje år till de företag som är bland de 1 % bästa i utvalda kategorier.
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Bra att veta
HOTELLKLASS
Betyg med stjärnor är ämnat att indikera förväntad allmän nivå av funktioner, bekvämligheter och tjänster. Det här boendet är klassificerat enligt Accor Hotels.
TYP AV HOTELL
Business
Romantiskt
Talade språk
Engelska, Franska, Kinesiska, Japanska och 1 till
Hotellbekvämligheter
Betalad privat parkering på plats
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Pool
Bar/lounge
Barn bor gratis
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Flygplatstransport
Yogarum
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Bastu
Badtunna
Pool med utsikt
Inomhuspool
Fik
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Kostnadsfritt te
Happy hour
Barnmåltider
Vin/champagne
Takbar
Barnklubb
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Kopiator/fax i affärscentret
Spa
Massage
Takterrass
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Portier
Valutaväxling
Åtkomst till executive-lounge
Dagstidning
Rökfritt hotell
Gemensamt lounge-/tv-område
Butlerservice
Dörrvakt
Incheckning dygnet runt
Reception öppen dygnet runt
Privat incheckning/utcheckning
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Skoputsning
Rumsegenskaper
Ljudisolerade rum
Badrockar
Luftkonditionering
Ytterligare badrum
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Kaffe-/tebryggare
Bidé
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Område med sittplatser
Soffa
Telefon
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Klädstång
Strykjärn
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Minibar
Duschhörna
Badkar/dusch
Kostnadsfria toalettartiklar
Hårtork
Rumstyper
Rökfria rum
Sviter
Plats
209 Jamsilro Songpagu, Seoul 05552 Sydkorea
Namn/adress på det lokala språket
Vägbeskrivning
Perfekt för de som vill promenera
Boenden bedöms på en skala på 0–100. Ju högre bedömningen är, desto enklare är det för resenärer att hitta restauranger och saker att göra på gångavstånd.
Bedömning: 91 av 100
91
Gimpo flygplats
27.9 km•
Visa alla flygresor
Incheon internationella flygplats
58.8 km•
Visa alla flygresor
Jamsil
8 min
Hyrbilar
120 restauranger
inom 0,5 kilometer
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
Vi utför kontroller på omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
Medlemsbetyg
- 621
- 16
- 9
- 2
- 2
Tid på året
Resenärstyp
Språk
Valda filter
- Filtrera
- Svenska
De här omdömena är maskinöversatta från deras originalspråk. Vill du visa maskinöversättningar?
+1
Rummet är utan tvekan som ger rymliga och lyxiga vibbar. Vi älskar den kroppsvård de ger, som är från "diptyque"
Dessutom är personalen alla så hjälpsamma, även städare, särskilt bellboys! De visste att vi väntade på Uber Taxi, men föraren stoppades i en annan vänthall. Dessa bellboys gjorde sitt bästa för att gå ut för att hitta Uber Taxi!
Vi uppskattar deras råd som gjorde vår dag!
Dessutom är personalen alla så hjälpsamma, även städare, särskilt bellboys! De visste att vi väntade på Uber Taxi, men föraren stoppades i en annan vänthall. Dessa bellboys gjorde sitt bästa för att gå ut för att hitta Uber Taxi!
Vi uppskattar deras råd som gjorde vår dag!
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: december 2024Resetyp: Reste som ett par
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Tips för att välja rum: bring your own tooth-brush & toothpaste
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Jag stannade av affärsskäl mer än 10 månader från februari. till november 2024 på Sofitel Ambassador Seoul Serviced Residences.
Vistelsen var långt över förväntan. Ett utmärkt läge i Jamsil, fantastiskt 5-stjärnigt boende och hög kvalitet på de tjänster som tillhandahålls till invånarna. Denna plats var verkligen ett hem hemifrån för mig och detta beror också främst på den fantastiska professionalism och vänlighet i laget. T
Vistelsen var långt över förväntan. Ett utmärkt läge i Jamsil, fantastiskt 5-stjärnigt boende och hög kvalitet på de tjänster som tillhandahålls till invånarna. Denna plats var verkligen ett hem hemifrån för mig och detta beror också främst på den fantastiska professionalism och vänlighet i laget. T
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: november 2024Resetyp: Reste i arbetet
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Bra vistelse. Rummen och concierge var fantastiska. Ropa ut till Helia Jeon, concierge och Gwen Song, receptionen checka in för att gå utöver med våra önskemål. Har inte upplevt denna nivå av personlig service på väldigt länge. Tack för en bra vistelse! Vi kommer definitivt tillbaka.
Läs mer
Omdömen sammanställs i samarbete med Accorhotels.com
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: oktober 2024Resetyp: Reste med familjen
Standard
Rum
Läge
Renlighet
Service
Sovkvalitet
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Tjänsten är konsekvent och professionell men med vissa systemiska frågor denna gång runt.
1 . Pre - ankomst e-post genereras av klubblaget; vilket är bra eftersom de kommer ihåg preferenser. Uppföljningen – uppföljningar/svar kan dock vara slumpmässiga, där olika medarbetare svarar olika. Personalen bör noggrant referera till sina gästers profiler för att undvika tidskrävande korsreferenser. Den räddande nåden var den biträdande Front Office Manager Mr Woody WooSuk Son, som hanterade korrespondensen och gjorde det en punkt att ta emot mig personligen vid min ankomst. Han checkade också in på min komfort under hela min vistelse och förblir, enligt min mening, en stor bastien av gästfrihet.
2 . Checken - i processen av Ms Zuri på klubben var sömlös. Som alltid utstrålar Zuri en känsla av lugn och professionalism när hon utför sina uppgifter. Hon utför flera uppgifter genom att utföra Front Office-procedurer samt F&be-sysslor effektivt. Hon minns dryckespreferenser och kan relatera dem till sina teammedlemmar mycket väl. Det var också en trevlig överraskning att se GM, Ms Cho minut - Sook, personligen gå runt i området och föregå med gott exempel. Välkomstmeddelandet från henne i rummet kom över uppriktig och älskvärd. Det är uppenbart att hotellet är mycket väl - förvaltas.
3 . Städning var funktionellt bra och konsekvent. Hushållerskan, Angie, hade en mycket vänlig och lättillgänglig läggning om henne. Helgstädaren måste dock sluta smälla dörrar mot lås. Det skapar mycket buller och vibrationer och orsakar slitage.
4 . Club-servicen var utsökt. De försöker göra sitt yttersta för att tillgodose bekvämligheten av varje gäst. I synnerhet servicestandarden för Sunny Ji - Sun Park (Guest Experience Manager) , Annette (Guest Relations Manager) , Jae (Front Office Manager) och även Gina (Director of Rooms) som alltid var närvarande för att säkerställa smidig drift. Duty manager, Mr Ethan Wah - Seok Oh, och Regina (Guest Relations) kom också förbi för att kolla in gäst erfarenhet men den personal jag verkligen uppskattar den här gången runt är Mr JooHang Song (Front Office Supervisor) , som hjälpte mig villkorslöst på vissa frågor som står inför. Han kunde samtala med mig på infödda, flytande engelska (Nya Zeeland) och var mycket uppmärksam och hjälpsam. Visst, de andra teammedlemmarna som Evelyn, Ginny, Aaron, Jenna, Hon Ji, Sue, Lina och andra visade ljudnivåer av service.
5 . Precis som tidigare kan Club dra nytta av en distinktion mellan klubb-/svitgäster och premiumgäster (Platina/Diamant). Det bör inte vara mingel som buller och besvär som orsakas av hänsynslösa gäster som är olämpligt klädda, fortsätter att äta utanför servicetider, titta på videor högt på sina enheter och dra stolar högt över trägolv. Klubbens personal, särskilt nya hjärtevänner, måste tillämpa reglerna mer konsekvent och strikt.
Ändå ser jag fram emot min återkomst i vinter för kylan ❄️ kommer alltid att mildras av värmen i serviceteamet; även äggkocken (June Chuk - jag kanske har fått hans namn fel) och det skarpa ledarskapet av Executive Chef (Monsieur Mikhal) , som är alltid så redo att skämta med gäster om kulinariska läckerheter.
Dr. Sam Jay Yeo
ALLA Accor (diamant)
Singapore
1 . Pre - ankomst e-post genereras av klubblaget; vilket är bra eftersom de kommer ihåg preferenser. Uppföljningen – uppföljningar/svar kan dock vara slumpmässiga, där olika medarbetare svarar olika. Personalen bör noggrant referera till sina gästers profiler för att undvika tidskrävande korsreferenser. Den räddande nåden var den biträdande Front Office Manager Mr Woody WooSuk Son, som hanterade korrespondensen och gjorde det en punkt att ta emot mig personligen vid min ankomst. Han checkade också in på min komfort under hela min vistelse och förblir, enligt min mening, en stor bastien av gästfrihet.
2 . Checken - i processen av Ms Zuri på klubben var sömlös. Som alltid utstrålar Zuri en känsla av lugn och professionalism när hon utför sina uppgifter. Hon utför flera uppgifter genom att utföra Front Office-procedurer samt F&be-sysslor effektivt. Hon minns dryckespreferenser och kan relatera dem till sina teammedlemmar mycket väl. Det var också en trevlig överraskning att se GM, Ms Cho minut - Sook, personligen gå runt i området och föregå med gott exempel. Välkomstmeddelandet från henne i rummet kom över uppriktig och älskvärd. Det är uppenbart att hotellet är mycket väl - förvaltas.
3 . Städning var funktionellt bra och konsekvent. Hushållerskan, Angie, hade en mycket vänlig och lättillgänglig läggning om henne. Helgstädaren måste dock sluta smälla dörrar mot lås. Det skapar mycket buller och vibrationer och orsakar slitage.
4 . Club-servicen var utsökt. De försöker göra sitt yttersta för att tillgodose bekvämligheten av varje gäst. I synnerhet servicestandarden för Sunny Ji - Sun Park (Guest Experience Manager) , Annette (Guest Relations Manager) , Jae (Front Office Manager) och även Gina (Director of Rooms) som alltid var närvarande för att säkerställa smidig drift. Duty manager, Mr Ethan Wah - Seok Oh, och Regina (Guest Relations) kom också förbi för att kolla in gäst erfarenhet men den personal jag verkligen uppskattar den här gången runt är Mr JooHang Song (Front Office Supervisor) , som hjälpte mig villkorslöst på vissa frågor som står inför. Han kunde samtala med mig på infödda, flytande engelska (Nya Zeeland) och var mycket uppmärksam och hjälpsam. Visst, de andra teammedlemmarna som Evelyn, Ginny, Aaron, Jenna, Hon Ji, Sue, Lina och andra visade ljudnivåer av service.
5 . Precis som tidigare kan Club dra nytta av en distinktion mellan klubb-/svitgäster och premiumgäster (Platina/Diamant). Det bör inte vara mingel som buller och besvär som orsakas av hänsynslösa gäster som är olämpligt klädda, fortsätter att äta utanför servicetider, titta på videor högt på sina enheter och dra stolar högt över trägolv. Klubbens personal, särskilt nya hjärtevänner, måste tillämpa reglerna mer konsekvent och strikt.
Ändå ser jag fram emot min återkomst i vinter för kylan ❄️ kommer alltid att mildras av värmen i serviceteamet; även äggkocken (June Chuk - jag kanske har fått hans namn fel) och det skarpa ledarskapet av Executive Chef (Monsieur Mikhal) , som är alltid så redo att skämta med gäster om kulinariska läckerheter.
Dr. Sam Jay Yeo
ALLA Accor (diamant)
Singapore
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: november 2024Resetyp: Reste ensam
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Jag börjar med att säga att 5 ⭐️ av 5 poäng inte är tillräckligt för att beskriva vilken fantastisk vistelse jag hade på Sofitel Ambassador Seoul!
Vid min ankomst (efter långa timmar flygning) , hälsades jag varmt av concierge person, som sedan eskorterade mig till receptionen på 6: e våningen. Gästfriheten fortsatte av super hjälpsam receptionist, som gav tidigare incheckning (som jag desperat behövde) , och såg till att all information som jag behövde tillhandahölls.
Du kommer att märka nivån på 5 ⭐️ hotell från så många delar av Sofitel: fläckfri renlighet, gästfrihet, läge och komfort.
Jag uppskattar verkligen den personliga touch som Sofitel lägger till: att ge cyklar att gå runt (se till att du gör bokningen för detta, och du bör prova att cykla runt Han River! ) , samt informera platser för mat / sightseeing platser, om du frågade efter det.
Särskild uppskattning för Willy, Selena, Flora och Josh, som verkligen såg till att min vistelse på Sofitel Ambassador
Hotellet är perfekt! Din snabbhet, handpåläggning och vänliga gester lämnade mig verkligen med stor Exponering!
Än en gång, tack för din stora tjänst, och jag kommer tillbaka för säker!
Vid min ankomst (efter långa timmar flygning) , hälsades jag varmt av concierge person, som sedan eskorterade mig till receptionen på 6: e våningen. Gästfriheten fortsatte av super hjälpsam receptionist, som gav tidigare incheckning (som jag desperat behövde) , och såg till att all information som jag behövde tillhandahölls.
Du kommer att märka nivån på 5 ⭐️ hotell från så många delar av Sofitel: fläckfri renlighet, gästfrihet, läge och komfort.
Jag uppskattar verkligen den personliga touch som Sofitel lägger till: att ge cyklar att gå runt (se till att du gör bokningen för detta, och du bör prova att cykla runt Han River! ) , samt informera platser för mat / sightseeing platser, om du frågade efter det.
Särskild uppskattning för Willy, Selena, Flora och Josh, som verkligen såg till att min vistelse på Sofitel Ambassador
Hotellet är perfekt! Din snabbhet, handpåläggning och vänliga gester lämnade mig verkligen med stor Exponering!
Än en gång, tack för din stora tjänst, och jag kommer tillbaka för säker!
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: oktober 2024Resetyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: Ask for recommendations to eat/sightseeing as the staff there are experts!
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Casual pants and smart casual are both acceptable.
Agree with Heyeiyan. I had a similar situation, sharing a room whilst on a tour. Opaque windows in the shower/bath/bidet-toilet.
You need to exit the hotel, turn right towards the road ()25m), turn right walk beside road for 30m (cross the carpark entry & exit), walk about 100m to enter the Lotte World shopping complex through it doors or thro Uniqlo. Once inside one can acess the subway and bus interchange at the basement shops and eateries level. Happy travels.
PRISKLASS
2 568 kr - 3 424 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
PLATS
SydkoreaSeoul
ANTAL RUM
563
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objektSOFITEL AMBASSADOR SEOUL HOTEL & SERVICED RESIDENCES (Sydkorea) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor
Vanliga frågor och svar om Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences
Vilka populära sevärdheter ligger nära Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Närliggande sevärdheter inkluderar Lotte World Tower & Mall (0,4 km), Seoul Sky (0,4 km) och Lotte World Aquarium (0,2 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är inomhuspool, takbar och kostnadsfritt wifi.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och ytterligare badrum.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Gästerna kan ta del av takbar, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Ja, privat betalparkering på plats är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Restauranger med bra läge inkluderar Viking's Wharf Lotte World Mall, Gordon Ramsay Burger Lotteworldmall och STAY, Modern Restaurant.
Finns det möjligheter att träna på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Ja, gästerna har tillgång till inomhuspool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Vilka språk talas av personalen på Sofitel Ambassador Seoul Hotel & Serviced Residences?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, franska, kinesiska, japanska och koreanska.