Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Old City Sultanahmet

Spara
Dela
Resenär (57)
Svit och rum (15)
Middag (11)
{"containerClass":null,"containerAttributes":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]},"scriptFlags":null}
Översikt
Emin Sinan Mahallesi Piyerloti Caddesi #41 Cemberlitas/Old City/Sultanahmet, Istanbul 34490 Turkiet Visa på karta
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Fri parkering
Frukost ingår
Luftkonditionering
Rökfritt hotell
Restaurang
Rumservice
3.5-stjärnigt boende
Omdömen (153)
Filtrera omdömen
50 resultat
Medlemsbetyg
28
13
0
5
4
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
28
13
0
5
4
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 50 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 17 april 2018 från mobil enhet

Du måste veta att du får vad du betalar. Vi betalade 130 euro för 3 personer, 6 nätter (frukost INKLUDERAT!). Ja, badrummet är litet och lite smutsigt, minibar fungerar inte och det är smutsigt, frukost är samma varje dag men det är bra. Men vi...kom för att utforska staden så vi sov bara här. Om du vill ha fantastisk plats att utforska staden recommed jag Old City Sultanahmet Hotel. Mustafa är också vänliga och trevliga. Han gav oss information om staden så snart vi kom. Du måste veta att hotellet inte är fint, rymligt och lyxigt men det är bäst för det priset.Mer

Omdömet skrevs 8 april 2018

anställda är mycket artig och hjälpsam men hotellet var mycket gamla och smutsiga. Det var inga irriterande ljud. Frukost var hemskt. Jag rekommenderar inte här. många bättre hotell finns runt SULTANAHMET.

Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

I alla mina semesterupplevelser har det någonsin varit det värsta. INGEN ORD FÖR ATT BESKRIVA DEN UPPLEVELSE Jag HAD! VÄNLIGEN LÄS: Detta var en mycket viktig semester till oss som jag och min man bokade detta med vår 11 månader gamla baby tjej för att...fira hennes första födelsedag. Två veckor före vår resa begärde jag en avbokning genom bokning. com som min lilla flicka var väldigt dålig och för hennes hälsa och säkert kunde vi inte resa. Vi fick emellertid inget svar. Så jag mailade direktören direkt och begärde en avbokning och förklarade vår historia. Han ignorerade våra e-postmeddelanden, så vi ringde honom, han sa att han inte kommer att återbetala och oavsett vad han kommer att ta full betalning, vid denna tidpunkt bestämde vi att vi skulle ta risken och resa ändå. På telefonsamtalet frågade vi specifikt att vi behöver en barnsäng / spjälsäng i vårt rum för vår dotter när hon rullar av sängen i sin sömn. En barnsäng är avgörande. Han sa att det är helt bra och han kommer att ge oss en barnsäng för henne vid ankomsten. Vi bad också om en vattenkokare eftersom vår baby dricker sterilt vatten med sin pulvermjölk och igen, han sa att det är helt bra och han har en vattenkokare för oss. Vid denna tidpunkt var vi glada och ser fram emot vår semester. Efter en lång och svår resa med en sjuk baby kom vi äntligen till hotellet med hopp om att vila och tenderar att våras barns behov. Det första vi fick veta av chefen vid ankomsten är "vi har inget utrymme för dig här ikväll" Som du kan förvänta oss var vi inte lyckliga, vi fick ingen förklaring till detta och ingen ursäkt. Sedan fick vi veta att gå ner på vägen där det finns ett hotell som ger oss ett rum för natten och imorgon kan vi komma tillbaka hit och få vårt rum. Så frustrerad och trött som vi var, argumenterade vi inte och bar våra resväskor, buggy och partiet ner de kuperade vägarna och till det andra hotellet. Vid ankomsten till detta nedgraderade grundläggande rum vi kastades in, vi märkte att det inte fanns någon spjälsäng i rummet (min största oro) när vi bad om en, han sa att han inte har en och vi måste göra göra för en natt utan det. Vi sov i en liten dubbelsäng den natten med vår bebis som vi hade inget val, vi var alla mycket obehagliga och det var den svåraste natten jag någonsin har upplevt. Hur som helst, kom nästa dag, medan vi sov, vi tar ett telefonsamtal till vårt rum ljust och berättar tidigt för oss att det är utcheckningstid. Frustrerad om varför "checka ut tid" gäller för oss eftersom det inte var vårt fel vi blev rörda, vi bad om mer tid som vi bara hade vaknat, vi fick en extra timme. Vi fick våra saker tillsammans och gjorde oss tillbaka till det ursprungliga hotellet vi bokade, med hopp om att slutligen bosätta sig och vila. När vi kom dit fick vi veta att vänta eftersom vårt rum inte är klart ännu, vi väntade 45 minuter i lobbyn, då fick vi slutligen tillåtas. När vi kom till vårt rum var vi mycket besvikna, det var inte det rum som vi hade bokat alls. Det var väldigt litet, det såg ut som ett enkelrum som hade en dubbelsäng och en enkelsäng som klämde in i det, det fanns inget utrymme att gå och ensam sätta in våra resväskor. Oavsett om det gick bra om han kunde byta sängen till en barnsäng vi kan göra med utrymmet, men vi fick berätta nej. Chefen sade att han inte vet vad en barnsäng / spjälsäng är och i hans 7 år med att köra detta hotell har han aldrig sett en! Vi påminde honom om att han kom överens om att han skulle sätta upp en för oss före ankomst, han var oense och berättade att barnet kan sova på enkelsängen, även efter att vi förklarat hur vår baby kan rulla över och falla från sängen! Han brydde sig inte alls. Det fanns ingen vattenkokare i rummet som överens om på telefonsamtalet också. Vid denna tidpunkt hade vi nog av lögnerna och vårdslöshet! Det var absolut inget sätt att vi kunde ha sovit i det rummet utan en barnsäng! Det var otillräckligt och inte vad vi bokade och betalat för. Vi tog våra tillhörigheter tillbaka till lobbyn för att ordna en avbokning av rummet på grundval av att vi inte fick vad vi bokade. Jag är fortfarande hungrig och trött, jag och min man skredde på Internet och försökte leta efter andra hotell i området som vi kan boka för resten av vår vistelse. När vi hittade en tillgänglig att checka in genast, bokade vi det. Vi försökte sortera ut avbokningen med chefen, men han var inte glad. Han vägrade att avbryta vårt rum först och krävde full betalning. Det var inget sätt att vi skulle betala honom helt för ingenting speciellt efter hur han hade behandlat oss. Vi kände till våra rättigheter alltför bra! Han sa då bra, jag tar betalning för 3 nätter plus provisionskostnader. Det var inget sätt vi skulle betala honom för 3 nätter när vi stannade en natt på ett hotell som aldrig var en del av affären vi bokade. Vi erbjöd oss ​​att betala honom den vanliga satsen i kontanter för att bo på en natt som vi hade, vilket var rättvist. Återigen sa han nej, han argumenterade fram och tillbaka krävande pengar. Han hotade även oss att han hade våra bankuppgifter från bokningen. com och han kommer att ta utbetalningar. Efter att ha mottagit detta hot, kände jag verkligen att jag skulle bli rånad av den här personen som vi skulle lita på! snabbt kontaktade jag min bank i U. K och sa att de skulle blockera mitt kort omedelbart. Detta gjordes snabbt. Med ett nytt hotell bokat och redo för oss betalade vi honom priset för en natt och började göra ett drag för att lämna, känna sig väldigt trött, hungrig och med en vridsjuk baby. Men nej, han vägrade att acceptera det, han skyndade sig sedan över och gick bakom sitt skrivbord och började använda mina kortuppgifter från bokningen. com att återkalla betalningen. Till hans besvikelse nekades mitt kort, det gjorde honom arg som förväntat. Jag har aldrig i mitt liv upplevt denna typ av unprofessionalism och äckligt beteende från chefen mot sårbara gäster. Till slut lämnade vi hotellet och slutligen kände vi oss säkra. Vi checkade in i vårt nya hotell som inte var långt, det var ett vackert och perfekt hotell, med en härlig chef och när vi berättade för honom om vår dag, uppgraderade han vårt rum utan kostnad. Han bad om ursäkt för våra problem vi hade genomgått. Han gav oss en spjälsäng, en vattenkokare och bara om allt vi bad om. Vi fick äntligen vila och såg fram emot vår semester med vår lilla bebis och att ha en bra upplevelse i Istanbul att ta tillbaka med oss. Vänligen lär dig en lektion från min erfarenhet och bokar INTE under några omständigheter detta hotell, du kommer bli besviken över den yttersta högsta nivån av besvikelse du någonsin kommer att känna i händerna på denna hotellchef.Mer

Omdömet skrevs 20 september 2016

Jag gillade verkligen vår vistelse här! Personalen gjorde allt för att göra oss känna oss välkomna, och rummet hade utsikt över havet. Läget var fantastiskt--precis vid den Blå moskén, Stora bazaren och the Hagia Sophia.

Omdömet skrevs 5 juli 2016

Först som hotellet i sig. Läget var fantastiskt. Utsikt var jättebra. Rummen var minimal, små, bullrigt, badrummen var pyttesmå, sängar dåliga. Jag skulle säga under vad som är typisk för östeuropeiska hotell. Frukosten var OK, på best. Den enda andra turkiska hotel upplevelse jag har...haft var i Efesos och det var långt, långt superior till detta. Ingen jämförelse i den minsta. Nu till den upplevelse. 1) Vid check-in en av de två anställda hade en fender bender i vår uthyrning van att hjälpa oss park det. Han lovade att få det fixat innan vi åkte men gjorde aldrig. 2) Vi hade tre rum. Var Två otillfredsställande och var tvungna att flyttas. Man var tvungen att flyttas två gånger eftersom dörrarna antingen skulle inte låsa eller låsa upp. En var inte den överenskommelse vi bokade. 3) Priset av rummen vid ankomsten var annorlunda än vi bokade direkt online. Jag fick veta vid incheckningen att de inte kunde acceptera ett kreditkort för betalning, man var tvungen att betala kontant. När vi betalade vid utcheckningen tog de kreditkort utan att tveka. 4) De anställda (bröder tror jag) sov i lobbyn. 5) Våra rum städades aldrig (tack och lov som jag skulle inte lita på dem i rummet tillsammans med våra grejer). 6) När vi åkte till betala kvällen innan vår tidigt på morgonen avresa, van var ändå inte fastställd, så vi försökte förhandla en uppskattad kostnad att fixa in i vårt hotell räkningen. De vägrade att byta den kostnad. Faktum är att de ljög sa att vår ursprungliga kostnaden inte innefattar frukost, ännu trodde att jag hade de papper jag säger den gjorde det, det genom debitera oss det priset var de skall kompensera oss frukost hela veckan. Vi tillbringade timmar förhandla med dem. En närliggande ägare försökte även att hjälpa oss och de vägrade att vara ärlig. Aldrig. Låt mig upprepa, aldrig bo på detta hotell. De är helt, 100% inte pålitliga. Bo någon annanstans. Jag hade ett sådant dåliga erfarenheter när jag kom hem kunde jag inte hitta det här hotellet på Trip Advisor och har kontrollerat tillbaka i nästan ett år nu, precis så jag kunde rapportera min dåliga erfarenheter. Av alla mina resor utomlands, detta var den värsta upplevelse jag har haft. Verkligen gav en i annat fall fantastiska stad och land en svart-eye.Mer

Visa fler omdömen
Om
Hotellklass
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Frukost ingår
Rumservice
Fri parkering
Restaurang
Bar/lounge
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Affärscenter med tillgång till internet
Anpassat för rullstol
Busstransfertjänst
Luftkonditionering
Mötesrum
Rökfritt hotell
Pool
Precis vid stranden
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Hotellklass
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
18
Prisklass
31 US$ - 113 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Plats
Turkiet > Istanbul
Bilder
Resenär (57)
Svit och rum (15)
Middag (11)
I närheten
Hotell i närhetenSe alla 1 230 hotell i Istanbul
Aziyade Hotel
322 omdömen
0,04 km bort
Ajwa Hotel Sultanahmet
106 omdömen
0,06 km bort
Grand Yavuz Hotel
490 omdömen
0,07 km bort
Reyyan Hotel
79 omdömen
0,09 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 14 808 restauranger i Istanbul
Sofya Kebab House
1 009 omdömen
0,18 km bort
Mivan Restaurant Cafe
139 omdömen
0,07 km bort
My Home Sultanahmet Restaurant
202 omdömen
0,03 km bort
Why Not
250 omdömen
0,01 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 2 813sevärdheter i Istanbul
Sokollu Mehmet Pasa Mosque
106 omdömen
0,26 km bort
Serefiye Sarnici
21 omdömen
0,23 km bort
Sinan Pasa Turbesi
6 omdömen
0,15 km bort
Firat Kultur Merkezi
5 omdömen
0,22 km bort
Frågor och svar
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Old City Sultanahmet.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt