Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Nyhet! Hitta och boka det perfekta hotellet på TripAdvisor – och få de lägsta priserna

Rixwell Gotthard Hotel

Kolla priser
Boka på TripAdvisor
Pålitlig partner. Vi samarbetar med för att göra din bokning så enkel som möjligt.
Säkra betalningar. Vi använder branschledande teknik för att skydda din information.
Ange datum för att hitta de bästa priserna
drivs av Prisletaren
1 rum
Incheckning Utcheckning
Ange resedatum för att fortsätta
Visa tillgänglighet
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Professionella bilder
Rixwell Gotthard Hotel
Visa karta
{"widget":{"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","moduleList":["handlers","shims"],"js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))","shims":"(ta.prwidgets.getjs(this,'shims'))"}},"containerClass":null}
Lägg till bild Skriv ett omdöme

266 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Mer
Filtrerat efter: Svenska
Helsingfors, Finland
1 omdöme
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 25 2015

Todella ylimielistä, röyhkeää ja ala-arvoista asiakaspalvelua. Vältä tätä hotellia! Seuraa selostus ruotsiksi: Vi var i Tallinn för att fira min hustrus 50-årsdag, och jag hade planerat veckoslutets program noggrannt för att allt skulle sitta perfekt. Dessvärre såg personalen på hotellet till att förstöra guldkanten. En av poängerna var att jag per epost beställde en kyld flaska mousserande vin och två glas till rummet på söndag morgon (den egentliga födelsedagen). Jag blev per epost underrättad om priset och var fullt införstådd med att jag ska betala extra för den servicen. Det är i själva verket självklart. Men jag har sällan sett maken till klantighet i hur personalen skötte ärendet. När vi anlände till hotellet möttes vi av Natasha i receptionen. Hon talade i telefon när vi kom, men slängde (ja, slängde) incheckningsblanketterna åt oss. Sedan stod hon och organiserade papper från en hög till en annan i ett par minuter innan hon bevärdigade oss med en blick. Klassisk rysk kundbetjäning, med andra ord. När hon sedan hade tid för oss, så konstaterade hon att jag gjort en beställning per epost som jag måste betala i förväg. Okej, sa jag, även om jag blev lite fundersam. Jag menar, minibaren betalar man ju också först när man checkar ut. Men jag sa inget, eftersom frukostskumpan ju skulle vara en överraskning. Men då tar sig receptionsflickan till att säga - medan min fru står bredvid mig - ni har beställt mousserande vin och måste betala för det i förväg. Jag bara stirrade på henne och tappade hakan fullständigt. Jag upplyste henne om att hon förstört överraskningen, och hennes svar blev att hur skulle hon kunna veta det, när jag inte skrev i eposten att det var en hemlighet. Jag valde att hålla god min, och gick upp till rummet med min fru. När jag kom ner igen fanns en man i receptionen, men han bad Natasha komma dit för att reda ut saken. Jag förklarade för henne att hon totalt förstört min överraskning, och frågade hur hon tänkte gottgöra det. hennes svar blev: inte vet jag, ska vi låta bli att komma med det mousserande vinet, då? En vinflaska som jag alltså redan betalat för. Jag bad henne leverera flaskan, fast hon nu då alltså förstört överraskningen. När sedan söndag morgon kommer så visar det sig att det ändå blev en överraskning. Klockan 9 bultar (inte knackar) någon på dörren. När jag öppnar, så står en städerska utanför, och utan ett ord sticker hon en oöppnad,varm (!) flaska av det billigaste estniska skumvinet i min hand, vänder på klacken och går. Jag ropar efter henne i trappan att jag bett om glas också. Utan att svara bara fortsätter hon att gå. När jag inser hur varm skumpan är drar jag - vid det här laget själv skummande av ilska - på mig kläderna och går ner till receptionen. Där möts jag denna morgon av Natalia. Jag drar hela historien för henne, och säger att jag vill ha de pengar tillbaka som jag betalat för den här totalusla servicen. Hon försöker föreslå att hon betalar tillbaka dagen därpå, när bankerna är öppna (och jag redan lämnat landet). Jag säger nej och kräver omedelbar återbetalning. Vilket jag får. Hela summan i 1-eurosslantar. Jag ber att få namnet på hotellchefen, vilket jag också får. Förnamnet. Först när jag frågar en gång till får jag veta hans efternamn. En stund senare knackar det igen på dörren, och nu är det Natalia som står utanför, skamsen, med en flaska kylt skumvin och två glas. Hon beklagar det hela, och säger att skumvinet är en present. Natalia i receptionen är också den enda som kommer ur hela den här härvan med ett plus i kanten. Maken till klantighet och oartig, ja rentav direkt fräck kundbetjäning har jag tidigare bara sett i Ryssland.

  • Bodde där i Augusti 2015, reste med familjen
    • 1 av 5 stjärnor Standard
    • 2 av 5 stjärnor Renlighet
    • 1 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack MarkoHietikko
Nivå Skribent
3 omdömen
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs oktober 26 2014 från mobil enhet

Vi sov nere i en vacker f.d matkällare/fängelsehåla. Sängarna var jättesköna. Frukosten var minimal. WiFi fungerade. Personalen var inte så serviceinriktad. Ett fantastiskt 1400-talshus att bo i, en verklig medeltida upplevelse. Hotellet ligger verkligt centralt. Nära till alla turistfällor.

Till hjälp?
Tack Lena L
Eskilstuna, Sverige
Nivå Skribent
3 omdömen
3 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs juli 18 2014

Vi bokade 3 rum. 1dubbelrum och 2- 3bäddars som vi betalade 35 eu mer för, det var dubbelrum med extrasäng som bara ett barn ev kunde sova i.Personalen pratade dålig engelska mest ryska o var ej intresserade av gäster ,satt vid datorn mest. Dålig frukost.Enda positiva var det centrala läget.

  • Bodde där i Juli 2014, reste med familjen
    • 1 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 1 av 5 stjärnor Service

Till hjälp?
1 Tack Leena S

Resenärer berättar hänfört om de här hotellen i Tallinn

4 av 5 stjärnor
Visa priser
4 av 5 stjärnor
Visa priser
4 av 5 stjärnor
Visa priser
5 av 5 stjärnor
Visa priser
4,5 av 5 stjärnor
Visa priser
Ljusdal, Sverige
Nivå Skribent
32 omdömen
9 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 10 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs juli 5 2014

Vi firade en anhörigs födelsedag och bokade sex rum. Tyvärr finns det ingen hiss så vi på fjärde våningen fick rejäl motion. Rummen var små och ventilationen obefintlig i detta medeltida hus. Men det blev bra ändå. Det var fräscht, isynnerhet badrummen, och läget i gamla stadsdelen var ett stort plus. Frukosten var förhållandevis riklig och varierad och personalen trevlig.

  • Bodde där i Juli 2014, reste med familjen
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service

Till hjälp?
Tack pjpojken
Nivå Skribent
3 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs oktober 21 2012 från mobil enhet

Vi fick ett varmt mottagande, rummen var på fjärde våningen, mysiga och rena, dock saknades hiss. Sängarna var sköna och wifi fungerade utmärkt. Duschen var liten, varm vatten räckte bra. luftkonditionerigen saknas blir säkert varmt sommartid. frukosten var bra och helt tillräcklig, där fanns gröt, flingor, youghurt, bröd, skinka, korv, ost mm. hotellet ligger precis innanför ringmuren till gamla stan, mao ett toppenläge, rekommenderar varmt. Skulle bo där igen,

  • Bodde där i Oktober 2012
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 5 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 5 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
1 Tack nämpnästraveller

141 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla resenärsbilder (129)
Visade
Rum/svit (27)
Visade
Utsikt från rummet (10)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (35)
Visade
Badrum (5)
Visade
Middag (1)
Visade
Annat (51)

Bilder från ledningen: Sköts av ansvariga för verksamheten

Visade
Alla bilder från ledningen (12)
Visade
Rum/svit (4)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (5)
Visade
Middag (1)
Visade
Badrum (1)
Visade
Annat (1)
Incheckning Utcheckning
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Tallinnhotell
0.3 km bort
Rixwell Olevi Hotel
Rixwell Olevi Hotel
Nr 57 av 82 i Tallinn
3.0 av 5 stjärnor 285 omdömen
0.5 km bort
Three Crowns Residents
Three Crowns Residents
Nr 42 av 82 i Tallinn
3.5 av 5 stjärnor 245 omdömen
0.1 km bort
Meriton Old Town Hotel
Meriton Old Town Hotel
Nr 45 av 82 i Tallinn
3.5 av 5 stjärnor 352 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser
0.5 km bort
St Olav Hotel
St Olav Hotel
Nr 55 av 82 i Tallinn
3.5 av 5 stjärnor 677 omdömen
0.4 km bort
Meriton Old Town Garden Hotel
0.2 km bort
Hotel Braavo
Hotel Braavo
Nr 56 av 82 i Tallinn
3.5 av 5 stjärnor 245 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Höjdpunkter
  • Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi)
  • Gratis frukost
  • Rumservice
Om det här boendet
  • Rökfritt hotell
Rumstyper
  • Rökfria rum
  • Sviter
Internet
  • Kostnadsfritt internet
  • Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi)
Tjänster
  • Gratis frukost
  • Rumservice

Ytterligare information om Rixwell Gotthard Hotel

Adress: Pikk 66, Tallinn 10133, Estland (Tidigare Gotthard Residence)
Region: Estland > Harju County > Tallinn
Prisklass: 290 kr - 769 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Rixwell Gotthard Hotel 3*
Antal rum: 60
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Expedia, Hotels.com, Odigeo, TripOnline SA, Priceline, Hotwire, HotelTravel.com, Agoda och Travelocity så att du tryggt kan boka med Rixwell Gotthard Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Typ av hotell:
Nr 8 av De mest prisvärda hotellen i Tallinn
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig som ägare av ditt objekt
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse