Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Novotel Canberra

Spara
Dela
Resenär (392)
Svit och rum (268)
Middag (62)
Översikt
65 Northbourne Ave Act, Canberra 2601 Australien Visa på karta
Namn/adress på det lokala språket
BEKVÄMLIGHETER
Wifi
Parkering
Frukostbuffé
Luftkonditionering
Pool
Rökfritt hotell
Restaurang
4.5-stjärnigt boende
Omdömen (3 535)
Filtrera omdömen
1 147 resultat
Medlemsbetyg
312
543
212
55
25
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
312
543
212
55
25
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 1 147 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Vänlig personal. Men daterad och inte alltför ren. Skulle stanna någon annanstans om hade chansen igen. Internetfotografier gör det ser bra ut men var verkligen lite besviken. Kan höra varje ljud av vad som händer utanför dörren med människor som går in och ut ur...hissarMer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Jag har stannat i Novotel egenskaper över olika län och min erfarenhet har varit underbar. Men denna Novotel egenskap i Canberra var en stor letdown. Jag tillhandahåller en objektiv bedömning enligt nedan -  1) Problem med dörrnycklarna - Dörrknapparna som jag fick fick inte fungera....Jag och min familj fastnade utanför mitt rum på 7: e våningen för bra 45 minuter. Jag gick till receptionen 2 gånger. Den 1 gatan tid fick jag nya nycklar som också fungerade inte. Den andra gången jag begärde att någon från receptionen åtföljer mig som jag inte kan byta mellan 7 och bottenvåningen. Vid denna tidpunkt berättade dam receptionisten (en Sofie) att hon kommer att vara med mig när hon är färdig med sina gäster. Det här kom som en överraskning för mig eftersom du har en gäst som är låst - i stället för att ha en hushållning åtfölja mig eller överlämna sitt arbete till någon annan, berättade hon för mig att jag måste vänta tills hon är klar med att delta andra gäster. Jag trodde att det här är hur det fungerar så jag stod på sidan. Bra 15 minuter förbi (min fru / barn meddelade mig ständigt att få någon så fort som de var törstig och trött och ville komma in i rummet). Jag bad om samma dam igen, den här gången svarade hon frekt att hon kommer att följa med mig en gång hon är klar. Vid den här tiden var det som fascinerades mig, även om hon var färdig med gäster i sin kö, gick hon till den andra köen (förvaltas av andra receptionister) och började gå på dem nu. Slutligen efter gott 22 minuters väntan, kom hon till mig och sa väldigt sternt - jag kan närvara dig nu. Under hela vår promenad till mitt rum på 7: e våningen kunde jag känna att hennes kroppsspråk var väldigt fientligt mot mig. Inga små samtal (egentligen försökte jag men blev mött med ett starkt svar). Slutligen hjälpte hon till att öppna dörren med huvudnycklarna (och tittade på mig som om det var allt mitt fel). När hon lämnade och när jag var inne i rummet försökte jag igen och nycklarna fungerade fortfarande inte. Jag ringde upp hushållning via intercom. Någon annan kille kom (med något elektroniskt instrument), kopplade det till mitt dörrlås, tryckte på några nycklar och gav mig ny uppsättning nycklar - som faktiskt fungerade. Med andra ord, nycklarna var faktiskt felaktiga (och inte min brist på adeptness i att öppna dörren som damen fick mig att känna mig skyldig - så mycket för gästfrihet!)  2) Twin bed saga - Jag hade begärt en dubbelsäng i min online bokning. Jag hade bokat 2 rum (en för min väns familj). Vännen fick rummet med dubbelsäng men det gjorde jag inte. Jag ringde upp mottagning, mottagande killen (nej inte damen den här gången - phew!!) Berättade för mig att han uppgraderade min väns rum med dubbelsäng. Jag frågade varför inte jag - han hade inget svar och började fråga mig om jag har bevis på tvillingbäddsförfrågan i min bokningsreklam. Jag berättade för honom att jag gör det - han sa att jag kom till receptionen - och jag var som att jag bara spenderat en timmes kamp med den dörr / nyckeln damen och jag kan inte tillbringa ytterligare en timme som ger det beviset att han behövde (oh btw, min bokning faktiskt hade nämnt dubbelsäng - jag kontrollerade om jag missade det). Jag var tvungna att ge upp min kamp och jag fick inte en enkelsäng. Hans förklaring - han gjorde en tjänst på min vän men för mig måste jag betala för extrasäng. Jag försökte berätta för honom - att det är samma bokning för 2 rum och från kundperspektiv, du behandlar oss annorlunda - han hade inget svar egentligen! !  3) Den oändliga väntetiden för hissar - hotellet hade 4 hissar (det allra bästa det är vad det blotta ögat kunde se). Men det var uppenbart att endast en var i drift. Min vän var på 2: e våningen och han / hans familj spenderade i genomsnitt 20 minuter varje gång de var tvungna att använda hissen. Vid utcheckningen vid klockan 9 (topptid för hotellets gäster), var han tvungen att vänta i 35 minuter för att komma in i hissen och komma till receptionen! ! Och ja det finns inga trappor för någon att använda.  4) Parkeringen röra - Jag skulle råda dig parkera någonstans utanför. Novotel debiterade mig $ 22 för över natten parkering med följande restriktioner - du kan inte ta ut din bil när du är i, Betjänad parkering tjänsten är en komplett röra med betjänad killen har ingen aning var är dina nycklar och var är din bil. Jag tillbringade 30 minuter i parkeringsområdet bara för att komma ur hotellet egendom. Jag förväntar mig miniminormer i parkeringstjänsten när jag betalar för det (de flesta av hotellen erbjuder gratis parkering med utmärkt service)Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Jag brukar hitta Novotel märket för att vara mycket bra. Detta var tyvärr undantaget från regeln. Det var faktiskt ett av de värsta hotelllopp som vi har haft i många år. Rummet var mycket gammalt och trött och i desperat behov av reparation och uppgradering....Diskbänken i vårt rum hade en stor spricka i det, hallen mattor slitna och rivs bort från väggen. Trycket i duschen är inte existerande. Kvällsmåltiderna i baren var sena, köttet i hamburgare var torrt och tufft som skinnläder och chipset kalla. Läskedryckerna var extremt vattnade. Min fru skojade det var mer vatten i drinkarna än i duschen. På en plus sida var personalen artig och professionell. Sängen var också bekväm. Frukost var färskt och smakrika, men designen och layouten av frukostbaren gjorde det väldigt upptagen och trängsel. Om inte hotellet genomgår stora renoveringar och renoveringar kan jag inte se mig själv vistas där igen.Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Mycket bra beläget i Civic-området i Canberra, har detta hotell potential att ha allt, om bara ägarna skulle investera i att renovera rummen till moderna standarder. Badrummet och möblerna är sena 80 s till början av 90 s. Detta hotell handlar om varumärke och plats...för att debitera ännu mer än andra betydligt fler high spec hotell som The Avenue bara 250 meter upp på samma gata. Ägarna verkar använda en strategi som är känd i handeln som "svettas tillgångarna" jag. e. laddar så mycket som möjligt medan man investerar lägsta vid renovering. De verkar dock ha renoverat sina konferens- och evenemangsfaciliteter som jag tror fungerar på en mer konkurrenskraftig företagsmarknad. Efter att ha sagt allt ovan, hittade jag rummet jag stannade i rena och sängen bekväma så jag hade en bra sömn.Mer

Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Först var de goda sakerna: personalen vacker och det fanns gott om handdukar vid poolen och förutom några få hår och misstänkta stänk på plattorna bredvid loo var rummet rent och hade inga fjädrar som lovade (allergiska) . Light rail konstruktion buller händer inte så...det var tyst och ligger bra. Men många frustrationer, varav några är bekanta från andra Accor hotell. Vanliga: platta batterier i TV-fjärrkontrollen, 4 gäster 3 handdukar och ingen badmatta (dag 2), poolen annonseras som uppvärmd men inte - som jag förstod först efter att ha låt barnen simma på en natt som berodde på att slå - 1 utanför . Ingen tvål eller duschgel i poolduschen. "Express" -utcheckning tog 30 minuter från att trycka på hissen för att komma i vår bil. Varning: Hissarna är små och du måste tillåta extra tid för de för trångt att gå ombord. Föreslå ledningen vänder över en uppsättning eldtrappor för gästanvändning mellan golv. Det värsta: betalade $ 100 för en uppgradering till ett balkongrum bara för att inse mot slutet att ca 4 meter från vår bakdörr var det största berget av fågelskit jag någonsin sett, staplade på nästa del av en gemensam balkong. Med tanke på det brett spektrum av luftburna sjukdomar spridna genom torkad duva poo, varav några är potentiellt dödliga, blev jag förskräckt. Mina barn hade tillbringat tid sitter bredvid det. Det är inte rocket science hotel underhåll folk: få en gerni, spränga bort det och installera några duvor avskräckande. Jag betalade över $ 800 (med frukost och parkering) att sova bredvid en hög med skadedjur poo för 2 nätter. Gobsmacked.Mer

Visa fler omdömen
Om
Mat och dryck på hotellet
Arbre Bar and Pantry
9 omdömen
Hotellklass
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Restaurang
Rumservice
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Pool
Spa
Affärscenter med tillgång till internet
Anpassat för rullstol
Bankett-rum
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnpassning
Bastu
Concierge
Flerspråkig personal
Frukost tillgängligt
Inomhuspool
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Luftkonditionering
Mötesrum
Rökfritt hotell
Tvättservice
Uppvärmd pool
Precis vid stranden
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Frukost ingår
Fri parkering
Utmärkelser och erkännanden
Miljöledare Bronsnivå
Miljöledare Bronsnivå
Typ av hotell
Onsen
,
Familjevänligt
,
Romantiskt
,
Business
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Miljöledare Bronsnivå
Miljöledare Bronsnivå
Typ av hotell
Onsen
,
Familjevänligt
,
Romantiskt
,
Business
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
286
Prisklass
99 US$ - 233 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Novotel Canberra Hotel Canberra
,
Accor Canberra
,
Canberra Novotel
Plats
Australien > Australian Capital Territory > Canberra
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Miljöledare Bronsnivå
Miljöledare Bronsnivå
Typ av hotell
Onsen
,
Familjevänligt
,
Romantiskt
,
Business
,
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
286
Prisklass
99 US$ - 233 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Novotel Canberra Hotel Canberra
,
Accor Canberra
,
Canberra Novotel
Plats
Australien > Australian Capital Territory > Canberra
Bilder
Resenär (392)
Svit och rum (268)
Middag (62)
Pool och strand (26)
Företagscenter och evenemangsrum (10)
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 60 hotell i närheten
Quest Canberra
393 omdömen
0,17 km bort
Adina Serviced Apartments Canberra, James Court
1 770 omdömen
0,27 km bort
Avenue Hotel Canberra
1 957 omdömen
0,34 km bort
Mantra on Northbourne Canberra
1 933 omdömen
0,41 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 1 570 restauranger i närheten
Briscola
146 omdömen
0,12 km bort
Mama's Trattoria
214 omdömen
0,14 km bort
Bistro Nguyen's
136 omdömen
0,1 km bort
Coffee Ruckus
55 omdömen
0,04 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 375 sevärdheter i närheten
Canberra Museum and Gallery
122 omdömen
0,39 km bort
Canberra Theatre Centre
74 omdömen
0,44 km bort
Canberra City Church
5 omdömen
0,09 km bort
Murrays Coaches - Express Services
253 omdömen
0,01 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Novotel Canberra.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt