Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Kempinski Hotel Muscat

Spara
Dela
335 Street 6, Muscat 138 Oman
Covid-19-uppdatering: Läs om de extra hälso- och säkerhetsåtgärder den här verksamheten vidtar.Läs mer
De lägsta priserna för din vistelse
Expedia.com
Hotels.com
Trip.com
219 US$
155 US$
View deal
SPARA 64 US$
Kostnadsfri avbokning till den 21-04-27
Travelocity
Orbitz.com
ZenHotels.com219 US$
Visa alla 16 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (1120)
Pool och strand (124)
Middag (115)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Res säkert under covid-19-krisen
Det här kan du förvänta dig under din vistelse
  • Alla sängkläder sanerade i tvättar med hög temperatur
  • Ansiktsmasker krävs för gäster i offentliga områden
  • Ansiktsmasker krävs för personal i offentliga områden
  • Golv markerade för social distansering
  • Handsprit finns tillgängligt för gäster och personal
  • Högtrafikerade områden saneras regelbundet
Läs mer
Uppdaterat 20-06-26 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.
En notis från Kempinski Hotel Muscat
Uppdaterat 20-06-26 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.

Om

Nr 2 av 96 hotell i Muscat
Läge
Renlighet
Service
Standard
2020 Travellers' Choice Best of the Best

Kempinski Hotel Muscat är ett utmärkt val för resenärer som besöker Muscat, och erbjuder en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.

Kempinski Hotel Muscat erbjuder gäster en mängd olika bekvämligheter som plattskärms-tv, minibar och luftkonditionering, och tack vare kostnadsfritt wifi är det enkelt att använda internet.

Det här hotellet har rumservice och en concierge för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och frukost. Gäster som kommer med bil har tillgång till fri parkering.

När du befinner dig i Muscat vill du kanske besöka några av de restauranger som ligger en kort promenad från Kempinski Hotel Muscat, bland andra Woodlands (0,7 km), Asado South American Steakhouse (1,1 km) och Khana Khazana (1,0 km).

Muscat är även hem åt Sultan's Armed Forces Museum, ett populärt militärmuseum som ligger relativt nära Kempinski Hotel Muscat.

Ha så trevligt i Muscat!

Läs mer
Helhetsvy
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Kostnadsfri frukost
Strand
Bowling
Barnpassning
Parkeringsservice
Wifi
Badtunna
Pool-/strandhanddukar
Utomhuspool
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Bastu
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Barnvänlig buffé
Barnmåltider
Matplats utomhus
Snacksbar
Vin/champagne
Bar vid poolen
Dykning
Tennisbana
Vindsurfing
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Flygplatstransport
Bilhyrning
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Ansiktsbehandlingar
Massage
Salong
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Portier
Valutaväxling
Solparasoller
Butlerservice
Dörrvakt
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Skoputsning
Visa fler
Rumsegenskaper
Allergifritt rum
Badrockar
Luftkonditionering
Skrivbord
Städning
Kaffe-/tebryggare
Plattskärms-tv
Badkar/dusch
Sammanhängande rum tillgängliga
Privat balkong
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Telefon
VIP-rumsbekvämligheter
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Klädstång
Strykjärn
Värdeförvaringsskåp för bärbar dator
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Minibar
Kostnadsfria toalettartiklar
Visa fler
Rumstyper
Havsutsikt
Poolutsikt
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Rökrum tillgängliga
Bra att veta
HOTELLKLASS
Talade språk
Engelska, Ryska, Arabiska, Filippinska och 2 till
1 230omdömen29F+S0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 1 031
  • 135
  • 27
  • 12
  • 25
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Hannamkr skrev ett omdöme feb. 2020
Muscat, Oman10 inlägg9 hjälpsamhetsröster
Otroligt, fantastisk upplevelse. Vi är så glada över att vara på detta hotell. Vänlig och hjälpsam personal. Front office-damer hjälper mycket. Alla leende och checka in oss mycket snabbt. Bra jobbat. Professionell på ena sidan men du känner att du är hemma. Hemantra livvakt hälsade oss eftersom han känner oss länge tidigare. Hjälp oss att välja den bästa matställen för oss på hotellet. Guidad om alla faciliteter, aktiviteter och restauranger på hotellet. Tack så mycket. . ) Vi hade perfekt middag. Vi åkte till spot baren på hotellet och Jason rekommenderade exakt vad vi behöver. Det var enorma hamburgare och krispiga mellanmål. Du äter till och med dina fingrar. )) Så mycket var läcker. Tack, vi har haft mycket. Du kan känna att du är i den vackraste och lyxiga platsen i världen. Kempinski du är väldigt speciell. Vi hade härlig tid. . .
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2020Restyp: Reste som ett par
Google
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Adventurer109047 skrev ett omdöme feb. 2020
1 inlägg
Väl. . . Jag förväntar mig mycket att bo på ett så vackert hotell. Allt var perfekt tills en av huset som håller huset vaknade mig vid 22. 15 och erbjöd mig en turndown-tjänst. Jag ringde en gästrelation för att dela min oro, hon sa att jag borde sätta teckenet Stör inte på! Nåväl standarden för avvecklingen är faktiskt mellan 16.00 och 17.00. Hon sa det i en mycket otydlig ton och som om det är mitt fel att inte sätta på störa skylten! Jag bad gästrelationen för att ta reda på vad som hände och hon ringde aldrig tillbaka. Sedan ringde jag igen för att prata med vakthavaren. Allt hon gjorde var att skydda sitt team. Hon försökte lägga på telefonen så snabbt som möjligt och visade uppenbarligen inte intresse för att lyssna på mig. Tja, jag är en betald kund och ingen bryr sig om min känsla! Mycket besviken över hur du behandlade din kund. Tack Kempinski Muscat
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2020Restyp: Reste i arbetet
Google
Användbart
Dela
Roland skrev ett omdöme feb. 2020
1 inlägg
Bra läge nära flygplatsen (inget buller) i ett helt nytt byggnadsområde, snygg, mycket ren, topp service, utmärkt mat, topp rum och bra pool. Fantastiskt att spendera en trevlig paus i några dagar eller stanna för affärer.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2020
Google
Användbart
Dela
katybeaux skrev ett omdöme feb. 2020
London, Storbritannien1 inlägg
Vi har just återvänt från nio nätter och kan ärligt säga att detta är ett fantastiskt hotell. Tjänsten var utmärkt. Vi erbjöds en uppgradering till en verkställande svit för cirka 30 per natt och det var värt det. Rummet var större + det finns snacks / små smörgåsar / kakor + drinkar som tillhandahålls i verkställande loungen. Vi var halvpension och tröttnade ovanligt inte på maten. Det är mycket hög kvalitet och jag skulle säga att det är en av de starkaste funktionerna. Ett särskilt omnämnande till indianerna och salladutbudet vid buffén, The Kitchen. Riktigt vackra kombinationer och även om jag inte är vegetarian själv, skulle det vara tillräckligt med för de som är det. Köket serverade också utmärkt frukost. Stort urval av mat och juice + färsk frukt plus alla vanliga fördrag om pannkakor / våfflor etc. Massor av extrafunktioner - en drink varje natt i loungen välkomnades. Stor poolside service. All personal var exceptionell men en speciell ropa till tre i synnerhet. För det första fortsatte Abbas som erbjöd oss ett varmt varmt välkomnande på första dagen och fann oss ett frukostbord sedan fortsatte att erbjuda extra prövningar under hela vår vistelse. Karin, som varje kväll vi njöt av en prat med och vars uppförande och gästfrihet var oklanderlig. Och också Gery, som varje morgon kom ihåg vår beställning och var otrevligt artig och tillmötesgående - en stor kredit till hotellet. Vi har redan beslutat att vi ska återvända vid samma tidpunkt nästa år. Det var verkligen enastående. Tack till hela teamet för att göra vår vistelse så minnesvärd.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2020
Google
Användbart
Dela
Alison L Bingley skrev ett omdöme feb. 2020
Bingley, Storbritannien44 inlägg35 hjälpsamhetsröster
Vi har just återvänt från en nio nätter på Kempinski. Första intryck var bra och hämtningen från flygplatsen och incheckning gick smidigt. Vi tilldelades ett rum omedelbart och rummet presenterades väl och mötte våra behov. Nespressomaskinen var bra, även om personalen inte fyllde på baljorna och vi var tvungna att jaga efter påfyllningar mer än en gång. Frukostar var mycket bra med ett brett utbud av internationell mat att välja mellan. Tabeller utanför var vanligtvis tillgängliga. Områdena kring båda poolerna och stranden var bra med massor av solstolar. Poolpojkarna var mycket bra och tillhandahöll handdukar och vatten så snart du anlände. Vi försökte alla restauranger och vår favorit var Zale, stranden. Matkvaliteten var bra men tjänsten var blandad. Vid vårt första besök fick vi våra förrätter och väntade sedan cirka 30 minuter på huvudrätten. Den unga servern erkände väntan och gav oss ett glas vin vardera gratis. Vid det andra besöket fick vi våra förrätter, sedan 5 minuter senare kom startarna igen! Våra döttrar huvudrätt anlände sedan men 15 minuter senare hade våra huvudrätter inte kommit. Så småningom märkte och jagade en anställd i köket. Vi fick ett ursäktbrev dagen efter och det förstörde inte vår kväll, men personalen behöver kanske mer utbildning. Service och mat var bra i Soi Soi och indian, även om restaurangerna var i sidogatan. Hotellets vackra grunder kan ha varit en bättre plats. När vi stannade i en svit hade vi tillgång till Executive Lounge. Efter att ha använt denna typ av anläggning i andra hotell var denna lounge dålig. Utbudet av kapslar som erbjuds var begränsat och var vadderat med burkar av kex och nötter. Happy hour mellan 7 - 9 gav ett begränsat utbud av drycker, serverade från en vagn. Det fanns två flaskor vitt och rött vin, och när dessa hade använts ersattes de inte. Liknande med flaskorna med öl. När vi bad om ett nytt vitt vin fick vi höra att det hade gått. Om hotellet ska marknadsföra denna anläggning måste de titta på andra hotellkedjor (bland andra jumeirah) för att se hur en verkställande lounge kan vara en tillgång. En annan punkt att notera var att en kväll var en medarbetare en praktikant som arbetade på egen hand. Visst skulle denna premiumfacilitet förvaltas av en högre personal. Vi hade ordnat en hotellöverföring tillbaka till flygplatsen och vi bekräftade detta när vi avgjorde räkningen. Efter att ha satt och väntat i 15 minuter frågade damen i rött oss vem som tog oss. När vi förklarade att det var hotellet, var det en stor diskussion med conciergen och så småningom hittades en bil, (inte den storlek vi hade beställt) och det var en kamp för att få bagaget in. Återigen en brist på uppmärksamhet på detaljer. Totalt sett hade vi en bra semester i Oman, och hotellet har många positiva funktioner, men för att vara ett kvalitetshotell på 5 stjärnor, är det definitivt ett problem kring kundservice.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2020
Standard
Service
Sovkvalitet
Google
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Föregående
PRISKLASS
207 US$ - 453 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
PLATS
OmanMuscat GovernorateMuscat
ANTAL RUM
310
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Kempinski Hotel Muscat
Vilka populära sevärdheter ligger nära Kempinski Hotel Muscat?
Närliggande sevärdheter inkluderar Mutrah Geotrek (0,4 km), Vox Cinema (0,8 km) och White Star Tailors (0,4 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Kempinski Hotel Muscat?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är kostnadsfritt wifi, gratis frukost och pool.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Kempinski Hotel Muscat?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Kempinski Hotel Muscat?
Gästerna kan ta del av gratis frukost, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Kempinski Hotel Muscat?
Ja, fri parkering och parkeringsservice är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Kempinski Hotel Muscat?
Restauranger med bra läge inkluderar Courtyard, Asado South American Steakhouse och Woodlands.
Finns det möjligheter att träna på Kempinski Hotel Muscat?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har Kempinski Hotel Muscat flygplatstransfer?
Ja, Kempinski Hotel Muscat erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Kempinski Hotel Muscat?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Kempinski Hotel Muscat några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Vilka språk talas av personalen på Kempinski Hotel Muscat?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, tyska, ryska, thailändska, arabiska och filippinska.