Hotel Flora är ett utmärkt val för resenärer på besök i Göteborg. Det har en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som finns där för att göra din vistelse bättre.
Gästrummen har bekvämligheter som plattskärms-tv, skrivbord och område med sittplatser, och gäster kan enkelt använda internet tack vare kostnadsfritt wifi som hotellet erbjuder.
Hotel Flora har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och bagageförvaring för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även gratis frukost.
Närliggande sevärdheter som Avenyn (0,5 km) och Götaplatsen (1,0 km) gör Hotel Flora till ett fantastiskt ställe att bo på under ett besök i Göteborg.
Under ditt besök ska du se till att besöka en av Göteborgs populära restauranger som serverar fish and chips, till exempel Ölrepubliken och The Golden Days som alla ligger nära Hotel Flora.
Under resan får du inte glömma bort att besöka några av de populära historiska byggnaderna, till exempel Skansen Kronan, Älvsborgs Nya Fästning och Skansen Lejonet.
Ha så trevligt i Göteborg!
Vi fick ett bra rum, ett av hörnrummen. Ett lite mindre hotell men helt ok. Lite nergånget på sina ställen. Vissa av personalen kändes trött och lite oengagerade. Men det riktiga bottennappet kom till frukosten. Enkelt och litet utbud. Bättre blir det ju inte när allt bröd är slut. En bra hotell frukost är det mysiaste som finns. Så är detta viktigt, väl ett annat hotell. Frukosten här är verkligen slätstruken och trist. Riktigt trist. Och när man kommer ner för att äta och inser att det inte finns bröd blir jag faktiskt irriterad. På andra hotell har man många olika och spännande och varierande bröd. Här var det helt slut. Med andra ord det räcker inte att vänta en stund tills personalen kommer ut med en vända bröd till. Det var alltså helt slut. Riktigt dåligt. Och vi som betalat lika mycket som alla andra som fick äta sig mätta. Vi kommer troligen aldrig tillbaka igen…
Hotell Flora positionerar sig som ett Boutique-hotell, vilket väl är helt OK på många sätt. Mycket bra bemötande, spännande inredning både i allmänna utrymmen på på hotellrummet vilket kändes fräscht. Något dyrt pris för ett hotellrum med tanke på det skrala utbudet på frukosten, och det trånga utrymmet där frukost serveras. Men, det är såklart en smaksak :-)
Lite nedgånget hotell, inte så trevliga rum. God frukost och bra restaurang och jättebra läge. Hotellet saknade helt charm tyvärr. Skulle inte bo här igen. Slitet och skabbigt i korridorerna. Dåligt isolerade fönster och kallt i rum.
Helt ok hotell men saknar helt charm och är överlag något sunkigt. Vissa rum är väldigt dåligt isolerade kring fönstren vilket gör rummen kalla trots att man har element på högsta nivå. Vissa rum har väldigt små fönster vilket ger en lite instängd känsla. Bra läge och helt okej att bo någon natt men inte något hotell jag skulle bo på igen.
Jag bokade hotell Flora tillsammans med min sambo några veckor innan vår vistelse, vilken varade under tre dagar nu i oktober 2021. Vi hade noga valt ett av de finare och större s.k. svitrummen, nämligen ”The Swedish Royal Room”. Det fanns även ett svitrum till som heter ”The Rockroom”. Vi ringde hotellet och bokade in ”The Swedish Royal Room” eftersom det rummet tilltalade oss mest av de två ”svitrummen”. Det var problem att boka på hemsidan så därför ringde vi hotellet. Dock dröjde bekräftelsen något, men vi mailade igen och frågade var bekräftelsen var för just ”The Swedish Royal Room”, och sedan fick vi per mail bekräftelse att vi bokat ett XL-rum (svitrum). Som någon annan skrivit i recensioner kan man tyvärr säga att Hotell Flora visade sig vara ”de många små misstagens hotell”, som tyvärr blev flera stora fel i slutändan. När vi kom fram visade det sig först att hotellet haft problem med att få in fler ”parkeringstillstånd” eftersom de samarbetar med ”Kungsgaraget” och då kostar en 24 h biljett 275 kr. Det fanns bara ett tillstånd när vi kom fram så vi uppmanades att betala för ett dygn och sedan flytta bilen till ett annat garage som skulle bli dyrare eftersom hotellet inte hade fler p-tillstånd just då. Vi sa att vi hinner inte flytta bilen under de dagarna vi är här så vi ställde oss direkt i det dyrare garaget eftersom vi ändå skulle behöva stå där övriga dygn. Det andra problemet var att vi fick fel rum, nämligen det andra svitrummet ”The Rock Room”. Det låg med shoppinggatorna under sig och ”The Swedish Royal Room” låg mot innergården där det skulle vara tystare vilket var viktigt för oss + ha en vanlig dusch vilket inte ”The Rock Room” hade. Personalen sa att ”The Swedish Royal Room” var fullbokat, men det var ledigt när vi ringde och bokade med personalen! Hur går det ihop? Vi påtalade felaktigheterna både för personal och sedan även VD:n som en av oss fick tala med personligen. Hon sa att vi kan ersättas för mellanskillnaden för parkeringen, men sista dagen hade de fått in nya P-tillstånd och då tyckte hon att vi skulle flytta bilen för att få det billigare sista dygnet. Det skulle dock inte bli billigare sista dygnet. Jag sa att vi har planer i Göteborg och vi hinner inte springa och byta parkering hela tiden och dessutom är det ofta helt fullt om dagarna i flera P-hus så centralt, man ger ju inte upp en plats för att kanske inte få en ny någonannastans? VD:n sa också att personalen vet att man inte kan garanteras ett rum utan enbart önska det, men detta stod ingenstans på hemsidan! Personalen sa ingenting! Kunden har väl alltid rätt? VD:n sa istället att vi har ju fått ”ett likvärdigt rum”? Det tredje problemet var ett samtal kvällen innan vår hemfärd om vi ville byta rum eftersom det tydligen visade sig att Göteborgs stad skulle gräva nedanför ”The Rock Room” och de ville vara snälla och erbjuda oss ett annat, ”större och bättre” rum. Då visade det sig att detta rum var det rum som vi först egentligen hade bokat! Men.. detta rum var ju ”upptaget” två dagar tidigare? Personalen sa att rummet var bättre, så de avslöjade ju sig själva. Vi visste ju att detta rum var bättre! Trots att VD:n hade sagt att rummen var ”likvärdiga”. Men det var de inte: ”The Swedish Royal Room” var bättre på flera sätt!: två TV:apparater istället för en, större rum, större kylskåp, eluttag vid sängen, dusch + badkar och en vanlig dusch! samt en egen ingång till den lugna terassen, allt detta i motsats till ”The Rock Room”. En av oss var ensam på rummet och bad om att få flytta våra grejor när den andra sambon var tillbaka, men det skulle ske på studs tydligen.. för det var ”fullbokat” på hotellet. Fick plocka ihop alla grejer snabbt och blev väldigt stressad då städerskan också knackade på och undrade om allt var klart efter 3 minuter. Senare på kvällen såg vi att det verkade helt släckt i ”The Rock Room” så vi började undra om det verkligen var så akut för oss att byta rum… Vi djupdök lite i ärendet med grävandet och fick till svar från Göteborgs stad att det var ett planerat ”akut” arbete och att själva hotellet legat på att det skulle ske!! Medan intrycket var att personalen sa att ”Göteborgs stad har plötsligt ringt och detta ska ske ikväll och inatt”. INTE förtroende-ingivande. Någonstans har kontakten brustit! Personalen sa att vi kunde byta rum för att de var ”måna om att just vi skulle få det bra för vi hade fått lite problem från början”. Att byta rum var inget tvång men vi såg ingen annan lösning eftersom vi inte hade fått sova ändå. Inget av dessa problem hade skett om vi hade fått vårt rum som vi skulle från början + personalen tog på sig ansvaret för parkeringen istället för att lägga all möda på oss gäster. Vår upplevelse var att vi inte blev speciellt bra bemötta av personalen och kommunikationen brast mellan dem i de flesta av våra frågor. Vi kände hela tiden att ”något låg i luften” – att personalen inte verkade speciellt glad/trevlig och sällan fick vi ett ”god morgon” till frukosten, bortsett från sista dagen. Det kändes stelt och som att viss personal var lite fejkat glada. Detta är enbart vår upplevelse. Förslag på förbättringar: Vi hade uppskattat om personalen bar namnbrickor eftersom det var enormt mycket personal på några få dagar och man visste inte vem som var vem. Tillgänglighetsanpassa hotellet! Det bör absolut inte vara trappor upp till disken eller trappor upp till hissen?? Tunga dörrar utan öppnare när man kommer med väskor? – Inte så smidigt. Installera gärna eluttag vid sängen – de flesta hotell har detta idag. Inte minst svitrummet ”The Rock Room” borde väl kunna ha detta. Ni hade kaffemaskin i korridorerna men inte någonstans fanns te-påsar trots att det stod att det skulle finnas och enbart två kaffe-kapslar som ju går åt direkt. Fyll gärna på så det finns! Det som var bättre med hotellet var: God frukost och ”mysig” atmosfär med skön musik och tända ljus på borden. Sköna sängkläder – sköna kuddar och mjuka täcken, lagom luftiga och varma. Bra att man kunde öppna sina fönster och få in frisk luft! Detta var tyvärr vår sämsta hotellvistelse någonsin. Vi kommer inte komma tillbaka. Vi hoppas att hotellet vidtar åtgärder för att förbättra sin kundservice och inte minst sin interna kommunikation! Vi kom hem mycket trötta , stressade och besvikna. Vi är dock öppna för att alla kan bli bättre och vi hoppas att hotellet tar åt sig konstruktivt av feedbacken! Man vinner på att lyssna på kunden i längden och bjuda på lite mer när det blir fel. VD:n ersatte oss tillslut med 400 kronor, vi sa att får vi det kan vi vara ”nöjda”, även om vår vistelse blev en tråkig upplevelse redan från början.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt