Besökte Rönneberga ensam. Hade valt ett weekendpaket med trerätters, tillgång till badhuset och frukostbuffé. Personalen var mycket trevlig och hjälpsam! Supergod mat och fantastisk frukostbuffé! Det jag saknade dock var Nutella och fick förklarat att de kör lite mer ”hälsosamt” på Rönneberga. Ändå hade de sylt och socker framme, haha xD Får ta med egen Nutella nästa gång för jag tänker definitivt köpa buffén flera gånger! Mysigt badhus med jacuzzi och skön pool. Saknade en liten minibar på rummet, det hade varit bra om man blev sugen på läsk eller lite bubbelvatten etc. istället för att traska hela vägen upp till receptionen för att köpa en dricka. Men jag kommer definitivt besöka Rönneberga flera gånger!
Även om hotellet har några år på nacken så är den väldigt fräsch och troligtvis nyss renoverat. Mycket fint och rent. Simbassängen var rent och bastun fungerade som den ska. Om maten.... vad ska man börjar... man känner att chefen kan sin sak, variationen och fantasin gick hand i hand. Personalen alltid trevligt och bemöt oss med leendet varje gång. Mycket bra vistelse vi haft.
Blev utelåst, överdebiterad och fick ingen städning av rummet. Uppmärksamade personalen på detta men fick varken respons eller kompensation. Skärpning! Har varit här förut för 2mån sen och då var det mycket bättre. Tur att jag upptäckte att de försökte lura mig genom att ta dubbelt betalt en av de 3 dagar jag bodde där...
Rummen saknade vinglas. Då vi skulle i vår minisvit skåla för den som vi firades frågade vi efter vinglas och hink med is. Restaurangchefen Christian undrade varför då vi inte köpt vinflaska. Vi förklarade och han sa att enl. alkohollagen så får vi ej skåla med medtaget bubbel då det är ett serveringsställe med anklagande attityd. Vi förklara det är möjligen vår första gång på Rönneberga men vi har varit på många andra ställen så som Djuranäset, Fågelbo etc. och det har aldrig varit ett problem. Han var tydligt med att han inte bryr sig om andra ställe det här är Rönneberga. Vi blev tvingade att köpa en flaska för 450 kr. Vid middag visade jag Christian alkohollagen på riksdagen.se där det tydligt framgick att serveringslag inte gäller i hotellrum. Han blev chockad men bad ej om ursäkt för missförståndet fr deras utan insisterade att de har även serveringstillstånd i hotellrummen! Okunnighet och arrogans. Pratade med deras VD Gunilla Runsten som var värre än sin personal, arrogant otrevlig. Försökte bortförklara det hela med att Christian är ny inom hotell/konferens. Istället för att säga "ledsen att det blev så jag tar upp det med personalen". Kunden har noll värde för de. På baren vid Spa får man ringa så nån skickad fr restaurangen och där får man vänta.... När vi boka sa de vi kan nyttja Spa även dagen efter till utcheckning men på plats så sa de Spa är stängt söndagar, vilket inte stämde för andra använde den nu på fm. VD sätter kulturen vilket förklarar personalens beteende. Missförstånd mig ej vi betalade över 11.000 kr så det handlar inte om 450 kr, utan endast deras beteende.…
Vi bodde på Rönneberga då vi sprang Lidingöloppet. Tyvärr hann vi inte utnyttja spa och bad alls men vi fick fantastiskt bemötande av personalen och de båda middagar vi åt på hotellet var fantastiska, och serverades med glimten i ögat! Rummen är av klassiskt "konferenshotell-stuk" men fungerar alldeles utmärkt. Omgivningarna är fantastiskt vackra så vi kan varmt rekommendera hotellet och restaurangen!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt