40 minuters incheckning vid dator trots förbetalning med kort som ej registrerats. Ingen AC-hett i rummet-måste ha fönster öppet -mkt trafik. Betalar överpris genom hotels.com 200:- mer än direkt bokning på hotell-kasst. Smutsiga fönster.
Blev automatiskt tilldelad ett rum i källaren vilket jag inte bokat. Fanns ingen personal att prata med. Ingen ventilation, varmt och kvavt, mycket dålig luft. Fönstret (i en grop under mark med massa gamla löv och smuts utanför) gick inte att ha öppet för fönsterspärren var trasig. Huvudvärk. Tack för det ”hotel” Finn! Skulle inte bo där igen ens om det var gratis!
Trots bokningsbekräftelse med texten "Betald" hittar inte självincheckningen mig. Via interntelefon pratar jag med en receptionist som totalt saknar servicekänsla. Hon är mer intresserad av att berätta om vilka villkor som gäller än att överhuvudtaget lyssna på min beskrivning av vad jag har gjort och ännu mindre intresserad av HUR jag/hon ska lösa det. Hennes förslag är att jag ska betala igen vilket jag vägrar eftersom det står betald på min bokning och att jag vill att hon hjälper mig att ta reda på vad som blivit fel. Eller om hon kan ta bort den och att jag bokar igen. Det kommer inga förslag på hur detta ska lösas. I samma veva kommer ett par från Danmark in och kan inte heller checka in trots betalning. De får inte heller någon hjälp utan får ringa själva till bokningssiten. Jag och dom ringer fram och tillbaka till receptionisten. Till slut tröttnar jag och avbokar rummet via mitt mail. Då ringer hon upp och säger att jag ser att du har avbokat, jag frågar då hur jag kan avboka något som enligt henne inte är bokat. Då svarar hon om du inte bokar om eller lämnar hotellet så ringer jag Securitas. Jag lämnar hotellet och 5 min senare kommer 3 stora starka securitasvakter. Otäckt! Jag sitter i min bil och försöker hitta ett annat hotell då en av dom vill prata med mig...? Jag rullar inte ner rutan utan bara skakar på huvudet. Senare kommer mannen från Danmark fram och undrar skrattande varför 3 stycken kommer, jag är en gymnasielärare på 57 år. Danskarna har fortfarande inte fått hjälp. De 3vSecuritasvakterna står och stirrar in på mig när jag sitter i bilen utanför hotell Finn och försöker ringa bokningssiten. De står och vaktar mig. Vad skulle jag kunna göra? Fruktansvärt obehaglig situation. Jag blev helt chockad. Körde förvirrat runt i Lund och kunde inte ens förmå mig att boka ett nytt rum utan fick sova i bilen.…
Jag kommer hela hösten bo på Hotel Finn de veckor jag jobbar i Lund. Varför väljer jag Finn? Ligger bra till både för mitt jobb och i förhållande till centrum. Ligger i trevliga kvarter som inbjuder till kvällspromenader. Nära till hållplatser för bussar både in till centrala Lund eller Malmö. Jag har valt rum med liten köksdel med kyl, mikro och plattor. Sköna sängar och tysta rum. Får ha rummet för mig själv utan att personal kommer och städar varje dag eftersom städ och byte av lakan och handdukar sker var 5:e dag. Bra miljötänk! Sist men inte minst: Trevlig personal!
Allmänt bra, ger 4/5. Det mindre bra var att toaletten på rummet 2005 kom det ljud ifrån vilket gjorde att vi inte kunde sova DOCK löst detta sig väldigt smidigt och vi fick ett nytt rum direkt. Besök detta hotel om priset är rimligt!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt