Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Lund

Spara
Bantorget 1, Lund 222 29 Sverige
De lägsta priserna för din vistelse
123 US$
Se erbjudande
Hotels.com
Expedia.com
123 US$
Se erbjudande
Booking.com122 US$
Trip.com
Travelocity123 US$
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (235)
Svit och rum (56)
Middag (34)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 9 av 17 hotell i Lund
Läge
Renlighet
Service
Standard
På ett modernt hotell gör nattgästerna mer än att bara sova och äta. Och gästerna är mer än bara nattgäster. Så tänkte man när Grand öppnade 1899 och så tänker vi idag. Grand är ett hotell med själ. Den sitter i väggar, golv och tak - bevarad genom den historiska byggnadens alla renoveringar. Och i doften av god mat, klirret av glas, sorlet och många möten... Hjärtligt välkommen!
Läs mer
Hotellbekvämligheter
Betald allmän parkering i närheten
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Kostnadsfri frukost
Biljard
Pilkastning
Barnpassning
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Säker parkering
Wifi
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Bastu
Bar/lounge
Fik
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Barnmåltider
Menyer med specialkost
Vin/champagne
Flygplatstransport
Affärscenter med tillgång till internet
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Fax/kopiering
Spa
Bagageförvaring
Portier
Dagstidning
Rökfritt hotell
Butiker
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Skoputsning
Visa fler
Rumsegenskaper
Städning
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
VIP-rumsbekvämligheter
Vatten på flaska
Strykjärn
Minibar
Plattskärms-tv
Rumstyper
Bröllopssvit
Rökfria rum
Sviter
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Historiskt hotell
Romantiskt
Talade språk
Svenska, Engelska
553omdömen2F+S37 rumstips
Medlemsbetyg
  • 226
  • 203
  • 77
  • 28
  • 19
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Jag och min pojkvän bodde i tornrummet på Grand Hotel. Först ringde jag och bokade och var ytterst tydlig med att datumet jag ville boka. Vi hade nämligen inte kommit till Skåne ännu när jag klockan tre på natten får ett email där personalen undrar vart jag är och vill att jag betalar en extra avgift eftersom att vi inte dykt upp. Detta löser sig och jag berättar att vi inte kommer förrän dagen efter och självklart kan man göra fel. När vi väl kom dit var receptionisten trevlig och gav oss nycklarna till rummet. Rummet var fint, väldigt liten dusch och litet badrum. Annars såg det bra ut! Jag och min pojkvän som är trötta efter vår resa går senare ned i bistron för att ta ett glas vin samt beställa något att äta. Vi frågar ifall det är möjligt att få det upp på rummet och känner att hovmästaren blir otroligt irriterad. Senare på kvällen går min pojkvän iväg för att köpa juice och hälsar på receptionisten innan han går iväg. När han kommer tillbaka börjar samma person ifrågasätta min pojkvän ifall han verkligen bor på hotellet. Han pratar inte svenska och är från Sydafrika, pratar engelska med receptionisten som bara kollar på honom och svarar honom på svenska. På morgonen på frukosten hade jag berättat att jag är vegan och blev serverad kött och ost. Min pojkvän gick och sa ifrån och bemötandet var ytterst otrevligt. Vi hade då frågat om vi kunde boka en natt till då vi inte hade möjlighet att åka vidare förrän dagen efter, men på grund av det otrevliga bemötandet bokade vi in oss på ett annat hotell...
Läs mer
Svar från Grand Hotel Lund, Hotelldirektör för Grand Hotel Lund
Svarade för 2 veckor sedan
Kära Nella, Vi ber om ursäkt för att vi inte kunnat leva upp till dina förväntningar. Vi är tacksamma över din ärlighet och kommer ta vidare detta internt. För oss på Grand Hotel är det viktigt att våra gäster får god service och att vi tillsammans skapar trevliga minnen. Du får gärna kontakta oss via frontdesk@grandilund.se (Ange mig som ATT) för att ta det här vidare tillsammans. Jag önskar dig en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Alexis Romero
Läs mer
Jag och min man sov här på vår bröllopsnatt och det var jättefint. Vi bodde i ett tornrum som hade utsikt över fontänen framför hotellet och en av de mindre sidogatorna. Personalen var både trevlig och hjälpsam trots att vi checkade in mitt i natten. Frukosten på morgonen var också jättefin och den bör man inte missa om man bor här.
Läs mer
Svar från Grand Hotel Lund, Hotelldirektör för Grand Hotel Lund
Svarade 10 mars 2020
Hej Iris´, tack för de fina orden. Vi är glada att ni hade det så bra! Hoppas att vi får välkomna er vid ett annat tillfälle. Maria Receptionen Grand Hotel
Läs mer
En fantastisk miljö för den som söker extra charmig atmosfär och god service! Frukosten hade ett brett utbud och servis-personalen var mycket trevliga! Ett ställe jag varmt rekommenderar till par som vill ge sig själva det där lilla extra!
Läs mer
Svar från Grand Hotel Lund, Hotelldirektör för Grand Hotel Lund
Svarade 10 mars 2020
Hej, Tack för det fina omdömet! Vi är glada att ni hade en härlig vistelse och att frukosten smakade! Vi hoppas att vi får möjlighet att välkomna er tillbaka! Maria Receptionen Grand Hotel
Läs mer
Grand i all ära. Deras Grandiosa räksmörgås/large, gjordes för att stanna kvar på menyn. En rätt som näppa kan bli till en besvikelse. Nog den enda rätten som sällan eller någonsin får ett klagomål. Att tillägga, 2 smörgåsar/large o en fl. Riseling(very nice)=1.000 pix. Så om plånboken mår lite illa, avvakta till en annan gång.Prisvärt? Både ja och nä, smakar det så kostar det oftast(och det smakade verkligen). Har du någonsin cash till det, then do it/måste provas. Servicen då? Nja, tyvärr rätt så illa uträknat. Det tenderar allt som oftast till en sak, $. Större sällskap, mera $(tror man). Det man oftast glömmer,samma sällskap kommer sällan tillbaka.Men det gör dom dom små och få. I grund o botten. Grand är Grand och kommer alltid förbli så.Lunds milstolpe utan tvekan, frågan är vad ditt begär behagar:)
Läs mer
Svar från GrandHoteLund, Receptionist för Grand Hotel Lund
Svarade 29 jan. 2020
Hej, Tack för ditt omdöme. Vi är alltid tacksamma för konstruktiv kritik, det är så vi förbättrar oss. Önskar att höra mer om er upplevelse per telefon. Om ni inte önskar skriva era kontaktuppgifter här så ber jag dig kontakta vår Restaurangchef niclas.klingspor@grandilund.se Med vänliga hälsningar Maria Receptionen
Läs mer
Grand Hotel i Lund är i sanning en institution där historien sitter i väggarna. Dessvärre förefaller krögaren tro att detta räcker för att gästerna ska strömma till. Vi har under flera år i rad avnjutit Grands julbord och varit mer än nöjda. Det här året var det däremot en stor besvikelse. Det där lilla extra som man förväntar sig av Grands väl tilltagna prislapp saknades med besked. Att Grand dessutom inte ens hade lutfisk på julbordet utan att man var tvungen att betala extra för detta var ett verkligt bottennapp. Det saknades också både rullsylta och pressylta. Ålen är utrangerad sedan länge. Nej, nästa år struntar vi i Grand och äter julbordet på annan plats. Skärpning Grand!
Läs mer
Svar från GrandHoteLund, Receptionschef för Grand Hotel Lund
Svarade 8 dec. 2019
Hej, Tack för ditt omdöme. Vi är alltid tacksamma för konstruktiv kritik, det är så vi förbättrar oss. Önskar att höra mer om er upplevelse per telefon. Om ni inte önskar skriva era kontaktuppgifter här så ber jag dig kontakta vår Gastronomiskt ansvarige Martin Hansen på 046-2806483 eller martin.hansen@grandilund.se Med vänliga hälsningar Charlotta Persson Receptionen
Läs mer
Föregående
PRISKLASS
103 US$ - 221 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
grand hotel lund
PLATS
SverigeSkåne länLund
ANTAL RUM
83
Betalningar som görs av partner påverkar ordningsföljden för de priser som visas och, för utvalda eller sponsrade sorteringsordningar, betalningar från partner kan även påverka ordningsföljden för de boenden som anges.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Grand Hotel Lund
Vilka populära sevärdheter ligger nära Grand Hotel Lund?
Närliggande sevärdheter inkluderar Lunds Domkyrka (0,3 km), Kulturen i Lund - kulturhistoriskt museum och friluftsmuseum (0,4 km) och Stadsparken (0,5 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Grand Hotel Lund?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är kostnadsfritt wifi, gratis frukost och restaurang.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Grand Hotel Lund?
Gästerna kan ta del av gratis frukost, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Grand Hotel Lund?
Ja, allmän betalparkering i närheten, säker parkering och parkering på gatan är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Grand Hotel Lund?
Restauranger med bra läge inkluderar Ihsiri, Mat & Destillat och Crêperiet i Lund.
Finns det möjligheter att träna på Grand Hotel Lund?
Ja, gästerna har tillgång till träningsanläggning, bastu och omklädningsrum i fitnesscenter/spa under vistelsen.
Har Grand Hotel Lund flygplatstransfer?
Ja, Grand Hotel Lund erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Är Grand Hotel Lund beläget nära centrum?
Ja, det är 0,3 från centrum i Lund.
Erbjuds städtjänster på Grand Hotel Lund?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Är husdjur tillåtna på Grand Hotel Lund?
Ja, husdjur är vanligtvis tillåtna, men det är alltid bäst att ringa i förväg för att bekräfta.
Erbjuder Grand Hotel Lund några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.