Vi var ett större sällskap som skulle se på fornlämningar, blommor och fåglar! Vi hade bra rum fin mat och dryck! Vi trivdes mycket bra!! Personalen kunnig och så trevlig. Fin frukost med stort utbud!! Middagarna var mycket bra! Många tog trerätters
Boende var bra, men resturangen kan förbättras på både matkvalite och service När man får en bränd plankstek, och axelryckning till svar. Killen på relaxavdelningen skulle ni ha på fler ställen. Han visste vad service var.
Alltid trevligt att återvända till Hotel Skansen. Service och utbud håller högsta kvalitet. Personalen skapar mervärde av sällsynt kvalitet och personlig omtanke. Frukosten alltid utmärkt. Varmt tack!
Vi bodde i det hotellet kallar Tingshuset. Det är där sviterna och hotellets lilla inomhuspool är belägna. Sviten kostar ca 2 600 kr per natt, vilket i normalfallet, inte kan betraktas som dyrt. Dock är hotellet slitet och sviten är mediokert inredd med kantstötta möbler. Badrummet känns som en resa till tidigt 90-tal med vitt kakel och en sliten gulnad armatur över handfatet. Huvudrummet har en skön säng men tavlan på väggen är slarvigt upphängd snett med en tvättlina, en matta under sittgruppen hade piffat upp intrycket tillsammans med lite vacker belysning. De lampor som finns idag är små armaturer med 3 spotlights på och både dem och all övrig belysning är av Halogen där både pengar och miljön enkelt hade kunnat besparats om hotellet bytt ut alla lampor till LED. Genomgående känns hotellets underhåll eftersatt vilket till viss del kan förklaras av de två tuffa åren med pandemi. Många som lämnat negativa recensioner upplever personalen negativt. Här vill jag dock, som egen företagare, ta dem i försvar. Det är så uppenbart att personalen saknar utbildning och att de förtvivlat gör så gott dem kan. Bristen på ledarskap är tydlig och kommunikationen mellan hotellets delar är svår. Receptionen kan inte svara på om det går att få mat vid 20.30 utan hänvisar till baren. I baren står en ung tjej och letar efter månadens Whiskey som någon skrivit upp på en griffeltavla utan att ens visa barpersonalen vilken det gäller. Inte heller barpersonalen kunde besvara frågan utan fick gå till köket och fråga. Alla ger intrycket av att vara förvirrade. Borden torkas av med Ajax konsumentprodukt och glasen har kalkbeläggningar. Ägaren är uppenbart väldigt intresserad av Whiskey och hotellet kan stoltsera med både Guinnessrekord och en av världens största samlingar. För ägaren är det en passion och hobby vilket resulterat i att hotelldelen har en del att önska och inte ligger i fokus. För vår del var nog det värsta att hotellet satt upp doftmaskiner i entréerna i ett försök att fräscha upp utrymmet och hänga på trenden att ha en egen signaturdoft. På grund av okunskap är dock dessa elektriska enheterna satta både i små utrymmen vilket ger en alldeles för stark och koncentrerad lukt och dessutom är de placerade i huvudhöjd med gästerna. Vid vår väntan på bord till restaurangen kände jag en vindpust från maskinen och fick parfym sprejad i mitt ansikte. Resten av kvällen blev därför inte så behaglig då ögonen kliade och lukten dröjde sig kvar. Många klagar på hotellets SPA som egentligen inte är ett SPA utan ett litet utrymme med en liten pool. På utsidan vid parkeringen, något malplacerat står en jacuzzi och en bastu. Vi nyttjade inte de faciliteterna men av allt att döma är vi glada över att det inte var just en SPA upplevelse vi bokat. Hotellets krona på verket är att det är en oas för den Whiskey-intresserade men för övriga gäster ingen wov-faktor. Maten vi åt var bra, både räksmörgåsen, hamburgaren och planksteken med oxfilé var smaksäkra och tillagade av fräscha råvaror. Jag hade dock önskat en mittbit av oxfilé på planksteken än de ändbitar som används för att spara pengar. Ändbitarna är sega och svåra att skära i och då hade det varit bättre om restaurangen höjde priset och lyfte nivån. På vår svit fanns ett fruktfat vid ankomst vilket var totalt onödigt. Fatet var inplastat och en av clementinerna rutten. Här hade det varit mycket bättre att gästen själva kunde välja till detta och då få något bra. Nu är det bara ett matsvinn och en faktor som trots avsikten istället drar ner intrycket. Jag kan nuläget inte rekommendera Skansen men hotellet skulle med ganska små medel och ägarengagemang kunna rätta till saker som skulle göra stor skillnad. Hotellet planerar under 2022 att bygga om- och till sin SPA avdelning men det kommer inte göra en skillnad så länge grundproblemen finns kvar. Detta är ett klassiskt exempel på hur en ägare prioriterar sin Hobby och passion framför hotellets totala välmående. …
Ett fint och mysigt hotell med härlig atmosfär och serviceinriktad personal! Maten är fantastisk god, och frukosten har inget mer att önska.Rummen är fina och sängarna sköna, (och då är jag kräsen) .Fin Spa-avdelning och massagen var toppen!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt