Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
Arnöviken 84, Hudiksvall 824 93 Sverige
Expedia.com
Hotels.com
Booking.com
Orbitz.com
Priceline
Travelocity
Visa alla 11 erbjudanden
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Priserna tillhandahålls av våra partner för ett rum, med varierande regler för beläggning som tillhandahålls av verksamheten, och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Resenär (47)
Middag (7)
Utsikt från rummet (4)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 4 av 5 i Hudiksvall
Läge
Renlighet
Service
Standard
Havsresort med designhotellstugor. Fantastiska sandsstränder och orörd natur för jogging, vandring, fiske, jakt och andra naturupplevelser. Det finns också utmärkta förutsättningar för cykling (landsväg, skog) och rullskidor. För foto- och djurintresserade är det ett utmärkt ställe.
Läs mer
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Pool
Badtunna
Bar/lounge
Restaurang
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Rumstyper
Rökfria rum
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Familj
104omdömen0F+S8 rumstips
Medlemsbetyg
  • 15
  • 15
  • 20
  • 28
  • 26
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Sofia S skrev ett omdöme 12 juni
Sundsvall, Sverige29 inlägg4 hjälpsamhetsröster
Vi hade en väldigt fin helg på Hölick! Tipi-tältet var en upplevelse! Väldigt sköna sängar tyckte hela sällskapet. Allmänna köket väldigt fräscht. Man ska dock komma ihåg att trots inredning så är det ett tält i skogen så några kryp kommer att komma in, men inget som störde. Personalen var fantastiska. De hade väldigt körigt i restaurangen på lördagen men hela tiden sjukt trevliga. De var väldigt fina mot vårt barn när de bland annat lät henne trycka på knappen till bubbelbadet plus fixade vattenglas med sugrör och gurkskiva. Kommer absolut rekommendera!
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2022Restyp: Reste
Användbart
Dela
Svar från Hölick Havsresort, Marknadsföring för Hölick Havsresort
Svarade för 1 vecka sedan
Hej, Stort tack för er feedback, det glädjer oss mycket att ni hade en härlig vistelse hos oss! Välkomna åter!
Läs mer
Madeleine H skrev ett omdöme 6 juni
1 inlägg
Har spenderat en natt här 4-5/6. Läs nedna mina synpunkter som jag skickat till Hölick samt deras svar: Jag bokade vår vistelse hos er som en födelsedagspresent till min kille, + att jag håller på att återhämta mig från en hjärnblödning, ville lyxa till det och tänkte- på Hölick havsresort, där bara måste det bli ngt extra. Fick upp som förslag i bokningen att man kunde boka en lyxig 3 rättersmiddag vilket jag gjorde för att vi verkligen skulle få det där lilla extra…. Hur blev då vår upplevelse… 1. I min bokning skrev jag en fråga till er som jag aldrig fick ngt svar på. Försökte sedan ringa, gick inte att få ngn kontakt, även mailat mer än en gång. Först innan vår ankomst fick jag ett mailsvar, men fortfarande inget svar på den fråga jag ställde i bokningen. Se till att läsa bokningarna och svara kunden 😊 2. När vi kom för incheckning och sa att vi bokat mat, och att vi undrade när middagen var, sa ni att vi skulle kontakta restaurangen om det. Vi gick ner t restaurangen, där stod 3 st personal vid bardisken, som, trots att vi stod där och sökte kontakt inte tog notis om oss. Då trodde vi att det inte var rätt ställe/rätt personal, men vi hittade ingen annan så vi gick tillbaka t dem. Frågade om middagen: Köksmästarens val. Vi fanns inte med på ngn lista eller bokning, så det gjorde att vi fick en sen tid att äta, 19,30 för det var fullt fram till dess. Vi tyckte eg att det var för sent men inget fanns att göra. Man borde nog redan i bokningen kunna önska/boka tid när man vill ha sin middag. Sen måste ni se till att bokade middagar överförs till restaurangen. Kändes inte så speciellt lyxigt, och inte kändes det välkomnande. 3. När vi sen kommer ner t middagen läggs en meny fram t oss, jag säger då att vi har bokat Köksmästarens val så vi ska nog inte ha en meny. Men då säger de att man får fritt välja förrätt/varmrätt/efterrätt på menyn…..Så det där med att det var en meny från de bästa råvarorna för dagen kändes inte så. Vidare räknade jag snabbt ut att även om man tog de 3 dyraste rätterna så blev summan 565.-/p. Vi hade betalt 575:-/p i vår bokning som dessutom ingen visste av ☹. Gick och pratade med han som var ansvarig- då svarar han att han inte hade koll på det ”för han är så dålig på matte, så det är därför han jobbar där i restaurangen” ?? Ok…men han säger att de ska kompenseras oss på ngt vis. Då säger jag att jag vill prata med min pojkvän och komma fram till vad vi vill ha för typ av kompensation. Se nästa punkt. 1. Helt plötsligt kommer denna servitör med en flaska Cava/Prosecco och säger att det är som kompensation. Vi börjar med att säga att det kanske inte är vad vi tänkt oss, men han öppnar den och vi hann inte med att säga vad vi ville ha. Snällt tänkt men hade varit bättre om vi fått den dryck vi ville ha istället. Då jag nyligen haft hjärnblödning kan inte jag dricka just ngn alkohol, så det var inte riktigt rätt för oss. Om du ska kompensera kunden, fråga vad man önskar så man åtminstone får ngt man vill ha. 2. Varken förrätt eller varmrätt smakade bra. Vi åt laxtartar och sparrissoppa- märklig, trist smak på båda. Till middag åt vi Fisk och ryggbiffen. Fisken smakade typ ingenting, blomkålen var stekt svart så man undrade- är stekbordet verkligen rent? Ryggbiffen var otroligt seg och trådig, gick inte att äta upp. Stod att den skulle serveras med färskpotatis, men man fick friterade potatisklyftor till båda rätterna…. 3. Ingen ur personalen kollade av så maten smakade bra. Ingen frågade heller varför jag lämnat 80% av ryggbiffen. De kom dessutom och frågade om de skulle komma med efterrätten innan vi nu ätit klart av varmrätten (potatis med sås). 4. Det var svårt att få kontakt med servis personalen, de stod där bakom disken eller ute i köket och pratade med varandra. Kändes ointresserade av oss gäster, ingen av dem kollade ut över lokalen för att kolla av. Man fick ställa sig upp och vinka för att de skulle se en. De ska väl läsa av sina gäster, ha koll, vara lätta att få kontakt med. 5. När vi bad om vatten glömdes det bort. När vi bad om det en gång till kom de med ett glas och en vattenflaska. De störtade iväg så snabbt att man inte hann säga till. Det gula vattnet så verkligen oaptitligt ut och vi vågade inte dricka, ingen förklaring gavs heller varför det var så gult. Kan man inte på en ”fin” restaurang se till att ha rent vatten, som ser aptitligt ut? Eller åtminstone förklara för gästerna? 6. Å så frukosten då….. tog slut hela tiden och ingen av personalen uppmärksammade det utan det fick vi gäster göra. Brödet, kaffet, mjölken, tallrikar osv. I de skålarna med fil/youghurt- eller vad det nu var för det fanns ingen upplysning om, skulle man ta med en matsked. Lägg i en större slev där och skriv vad det är. 7. Frågor: Har denna personal ingen erfarenhet från restaurangbranschen? Jobbade det verkligen en kock i köket? För oss blev detta ingen upplevelse som gav den känsla av lyx vi var ute efter, som ni också förmedlar i er reklam. Samarbetet med Melker Andersson gör ju också att man tror att man ska få en sån där underbar matupplevelse. Vad var bra? Boendet, och efterrätten. Hoppas att ni får hjälp av min feedback för att förbättra för sommarens gäster. Vi blev rejält besvikna och inte sugna på att komma tillbaka eller rekommendera ngn att åka dit/äta där tyvärr. SVAR: Hej Madeleine! Vi har läst och beklagar verkligen att ni ej fick den upplevelse ni förväntade er. Vi tar till oss av er kritik och kommer absolut se över era synpunkter. Vi har inte fått andra klagomål på maten men vattnet är dessvärre den färgen. Det är fullt drickbart och vi (som alla andra) utför tester på vattnet. Missfärgningen beror på våra rör men är lika rent och lika drickbart som övrigt vatten. Det kan absolut ligga en del i att saker tog slut på frukost. Vi beklagar detta, vi har helt ny personal och även om det inte skall påverka så tar det några dagar innan det sätter sig naturligt med vad som bör göras och inte. Vi fick inte in andra klagomål kring detta men kommer åter igen självklart ta till oss av kritiken. Tack för att ni hörde av er, det är viktigt för oss för att kunna bli bättre. Vi önskar er en fin Sommar! Mvh// Gästkonsult & bokningar Mina kommentarer på os svar: Vi har läst och beklagar verkligen att ni ej fick den upplevelse ni förväntade er. Vi tar till oss av er kritik och kommer absolut se över era synpunkter. Vi har inte fått andra klagomål på maten men vattnet är dessvärre den färgen. Min kommentar: Det var synd om inte fler sa till, då vi överhörde flera samtal från borden intill, där man uttryckte missnöje. Det är fullt drickbart och vi (som alla andra) utför tester på vattnet. Missfärgningen beror på våra rör men är lika rent och lika drickbart som övrigt vatten. Min kommentar: Det kan absolut ligga en del i att saker tog slut på frukost. Vi beklagar detta, vi har helt ny personal och även om det inte skall påverka så tar det några dagar innan det sätter sig naturligt med vad som bör göras och inte. Vi fick inte in andra klagomål kring detta men kommer åter igen självklart ta till oss av kritiken. Min kommentar: Den här meningen gör vi känner att ni underförstått menar att alla andra var nöjda, och vi gnälliga! Åter: Det var synd om inte fler sa till, då vi överhörde flera samtal från borden intill, där man uttryckte missnöje. Hörde även personal be om ursäkt ang ngt som kunden sa att de varit noga med vid bokningen för att det skulle bli rätt, så det var absolut fler än vi som var missnöjda. Men det ska ju inte spela ngn roll, för vår upplevelse är ju vår. Vi är INTE personer som klagar, men diskuterade oss fram till att ert ställe och er personal har stoooor potential med små förändringar/förbättringar som ger nästa kund en bättre upplevelse. Beslutade oss då för att berätta hur vi upplevde vistelsen hos er. Tack för att ni hörde av er, det är viktigt för oss för att kunna bli bättre. Vi önskar er en fin Sommar! Mvh// Min kommentar: Vore även fint med ett namn här så jag vet vem jag skriver med 😉 Gästkonsult & bokningar
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2022
Rum
Service
Sovkvalitet
Användbart
Dela
Tim K skrev ett omdöme 5 juni
1 inlägg
Vi är väldigt besvikna på vår vistelse på öppningshelgen i år och åkte hem 1 natt tidigare än bokat. Vi hade bokat 3 nätter i Glamping-tält och det var betydligt mer camping än glamour och definitivt inte värt 2000 kr per natt. Det var smutsigt, fågelbajs på de "exklusiva möblerna" och rejält kallt. De sa att de kunde göra ett undantag och ge oss handdukar för duschen utan kostnad, trots att det står på hemsidan att det ska ingå. Vi bad om att få byta till stuga de sista två nätterna vilket löstes. Dock var stugan vi fick inte städad sedan förra säsongen med orena lakan, gamla handdukar och hår i duschen. Både frukosten och maten på restaurangen var undermåliga och riktigt dyrt (190 :- för en halloumiburgare där osten knappt var stekt och kall). Servicen var inte bra och kassasystemet fungerade inte som det skulle. Är det öppningshelg och man vet att man inte är redo för säsongen egentligen kan man väl ha ett lägre pris i alla fall. Padelbanorna eller gymmet som det står om på hemsidan var inte färdiga. Vi har aldrig tidigare klagat på en vistelse någonstans, men hört av oss till Hölick efteråt och inte ens fått något svar. Så tråkigt och oseriöst och detta var en helg som kostade oss över 7000 :-. Enda anledningen till att vi ger 2 och inte 1 i betyg var för att tjejen i receptionen var trevlig och lät oss byta till stuga.
Läs mer
Datum för vistelsen: maj 2022Restyp: Reste
Användbart
Dela
magnusbergsman skrev ett omdöme sep. 2021
1 inlägg
+1
Jag bokade ett konferens paket för min personal från lunch till lunch och vi blev fantastiskt nöjda med både den fantastiska miljön men även med den goda maten och den fina servicen från personalen och de härliga stugorna och spa & relax. Vi är supernöjda och kommer absolut tillbaka.
Läs mer
Datum för vistelsen: september 2021Restyp: Reste
Användbart
Dela
Lena R skrev ett omdöme sep. 2021
3 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Fint bemötande vid bokning och mycket bra Ställplatser för husbil. Käkade på restaurang Lagunen och blev supernöjda. Fantastiskt att en restaurang med detta läge med få campinggäster är fullbokad. En härlig lördagkväll i vårt fina Hälsingland.
Läs mer
Datum för vistelsen: september 2021Restyp: Reste
Användbart
Dela
Föregående
123456
PRISKLASS
188 US$ - 210 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
PLATS
SverigeMidnight Sun CoastGävleborgs länHudiksvall
ANTAL RUM
18
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Hölick Havsresort
Vilka populära sevärdheter ligger nära Hölick Havsresort?
Närliggande sevärdheter inkluderar Hölick (0,00 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Hölick Havsresort?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är pool, restaurang och lounge.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Hölick Havsresort?
Under vistelsen kan du ta del av restaurang och lounge.
Finns det parkering vid Hölick Havsresort?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Finns det möjligheter att träna på Hölick Havsresort?
Ja, gästerna har tillgång till pool under vistelsen.
Är husdjur tillåtna på Hölick Havsresort?
Ja, husdjur är vanligtvis tillåtna, men det är alltid bäst att ringa i förväg för att bekräfta.