Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Amrath Amsterdam

Vinnare av utmärkelsen Travelers' Choice
Hotellets webbplats
Prins Hendrikkade 108, 1011 AK Amsterdam, Nederländerna
De bästa priserna för din vistelse
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Visa tillgänglighet
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Professionella bilder
Grand Hotel Amrath Amsterdam
Grand Hotel Amrath Amsterdam
Panoramabilder (10)
Visa karta
Lägg till bild Skriv ett omdöme

2 954 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
  • 1 657
  • 824
  • 284
  • 124
  • 65
Se omdömen för
305
1 663
191
263
Betygsöversikt
  • Läge
    4,5 av 5 stjärnor
  • Sovkvalitet
    4,5 av 5 stjärnor
  • Rum
    4,5 av 5 stjärnor
  • Service
    4,5 av 5 stjärnor
  • Standard
    4 av 5 stjärnor
  • Renlighet
    4,5 av 5 stjärnor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (2)
Datum | Betyg
  • Arabiska först
  • Danska först
  • Engelska först
  • Franska först
  • Grekiska först
  • Hebreiska först
  • Italienska först
  • Japanska först
  • Nederländska först
  • Norska först
  • Polska först
  • Portugisiska först
  • Ryska först
  • Spanska först
  • Svenska först
  • Turkiska först
  • Tyska först
  • Ospecificerat
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Stockholm, Sverige
Nivå Skribent
74 omdömen
14 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 10 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs januari 1 2016

Hotellet såg fint ut på bilder och lät bra, så förväntningarna var rätt höga när vi kom. Byggnaden var vacker och det höga taket och stora fönstren på rummet gav verkligen en lyxig känsla. Rummet var inte jättestort, men utrymmet räckte för lite yoga. Mjuka, sköna sängar. Badrummet var stort, där det stora badkaret var bäst. Mindre bra var bristen på exempelvis handdukshängare och att duschskyddet läckte. Minibaren som ingick var basic, jag hade gärna sett ett något större urval av snacks till exempel, det gick också att få extra av det du föredrog i utbudet. Personalen var trevlig och tillmötesgående, när vårt värdeskåp gick i baklås kom man direkt och löste det. Däremot var in- och utcheck lite rörig, eftersom receptionsdisken ligger i ett rum innanför entrén. VI anlände många timmar före incheckningstid, och vårt rum var av naturliga skäl inte tillgängligt, men det fanns andra som kunde checka in redan då, bra att tillåta det. Läget, några hundra meter från centralstationen var bra, även om det innebar att gå förbi ett antal coffieshops (svårt att undvika i den här stan). Samtidigt gjorde placeringen att det var lätt att gå genom vanliga bostadsområden på väg ut på stan, trevligt att få variation. Vi använde inte några av faciliteterna och åt inte heller på hotellet (frukost ingick inte i vår bokning). Sammanfattningsvis har vi bott bättre, men till det pris vi betalade kändes det här minst lika prisvärt som annat, även om jag kanske hade något högre förväntningar,

  • Bodde där i December 2015, reste som ett par
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Anja N
Stockholm, Sverige
Nivå Skribent
6 omdömen
2 av 5 stjärnor Omdömet skrevs november 30 2015

Byggnaden har karaktär, men det finns ingen portiär eller annan personal som möter en vid ankomst, vilket enligt mig är en självklarhet för ett 5-stjärnigt hotell. Sedan när vi ska checka in så börjar receptionisten ifrågasätta om vi verkligen har förbetalt för frukost, och kräver att få se en verifikation på detta. EFter detta erbjuder sig ingen att ta väskorna till rummet, utan vi hänvisas till en hiss. Inte heller detta är i linje med hur service ska hanteras på ett 5-stjärnigt hotell. Rum +Rummet var stort och mycket högt i tak, vilket ger ett lyxigt intryck. +Fräsch badrum -Dörren till badrummet i glas, mycket lyhört Övriga faciliteter +Minibaren ingick -Allmänt slitet -Frukosten var medelmåttig, samt vissa bord var bokade för lunch under frukosten!? -Det finns endast en hiss, räkna med köer -Baren och restaurangen var oftast tom -Allmänt ointresserad personal

  • Bodde där i November 2015, reste som ett par
    • 3 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 1 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Looking_4_greatness
1 omdöme
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs juli 25 2015

Nytt hotell i unik gammal byggnad. Fantastiska rum. Utforska hotellet med guide om du gillar annorlunda arkitektur, kvalitet och hantverksskicklighet. Fri minibar med vatten, läsk, öl och vin. Försök inte stänga gardinerna för hand utan använd fjärrkontrollen! Bra frukost. Nära till all kommunikation ex tåg, kanalbåtar, buss, spårvagn och cykeluthyrning. Dyr bilparkering, men billigare än att parkera själv

  • Bodde där i Juli 2015, reste som ett par
    • 5 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service

Till hjälp?
Tack Mia N
Nivå Skribent
3 omdömen
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs april 18 2015 från mobil enhet

Fantastiskt hotell med bra läge. Har inget att klaga på när det gäller hotellet, service eller mat. Här får man vad man betalar för på ett positivt sätt. Ägna dessutom tid att gå på sightseeing inne i hotellet. En otrolig trappa och många saker att upptäcka. Kommer gärna tillbaka!

Till hjälp?
Tack Ulf W
Stockholm, Sverige
1 omdöme
common_n_hotel_reviews_1bd8 7 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs april 20 2014

har bokat tre nätter på Amrath 10-13 april 2014 som betalades innan resan till Supersaver resebyrå. Hotellet debiterade mitt kort den 11 april med drygt 6 000 sek for rummet trots att vi har visat voucher som visade att rummet var fullt betalt . En vecka senare är pengarna fortfarande reserverade av hotellet som beter sig som om de inte vet något om det. riktigt dåligt att Amrath helt utan min tillåtelse drar pengar från mitt konto och behåller just nu i 9 dagar Mer 

Till hjälp?
7 Tack Olga S
Lund, Sverige
2 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
5 av 5 stjärnor Omdömet skrevs mars 25 2014

Ankom till hotellet på 22 mars och fick direkt reda på att vi blivit uppgraderade till ett superior deluxe rum med gratis minibar och dygnet runt tillgänglig service. Rummet var stort med högt i tak och gav en väldigt pampig känsla. Utan tvekan bästa hotellupplevelsen. Frukosten var en kategori för sig själv, men smakar det så kostar det.

  • Bodde där i Mars 2014, reste som ett par
    • 5 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 5 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 5 av 5 stjärnor Rum
    • 5 av 5 stjärnor Renlighet
    • 5 av 5 stjärnor Service

Till hjälp?
1 Tack Emil R
Uppsala, Sverige
Nivå Skribent
69 omdömen
25 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 16 hjälpsamhetsröster
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 26 2012

Rummet var rymligt med fin utsikt. Det är en labyrint med gångar så det var lite förvirrade att hitta till rummet. Det som jag blev besviken på var SPA som jag tycker var lite nedgånget med lite personal. Dessutom tycker jag inte om att man får betala extra skatt när man checkar ut, men om det är så för alla så kan man ju inte klandra Amrath för detta.

  • Bodde där i Mars 2012, reste ensam
    • 4 av 5 stjärnor Standard
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 4 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 4 av 5 stjärnor Rum
    • 4 av 5 stjärnor Renlighet
    • 4 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Jan397
Nivå Skribent
3 omdömen
4 av 5 stjärnor Omdömet skrevs oktober 21 2009

Världens bästa säng! Hög standard men lite tråkigt.

Till hjälp?
Tack Floors1980
Sammanfattning av omdömen om hotell

Vad resenärer säger

  • Centralstationen(29)
  • Mycket bra(17)
  • Gratis minibar(14)
  • Högt i tak(12)
  • Stadsutsikt(10)
  • Lyxrum(6)
  • Red Light(5)
  • Bra läge(5)
  • Gratis minibar(5)

1 737 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla bilder från resenärer (1303)
Visade
Utsikt från rummet (59)
Visade
Middag (36)
Visade
Hotell och omgivningar (403)
Visade
Rum/svit (286)
Visade
Pool/strandområde (23)
Visade
Badrum (69)
Visade
Affärscentrum/verksamhetsrum (4)
Visade
Familjeområden/lekplatser (1)
Visade
3:15
Videoklipp (2)
Visade
Annat (420)

Expertbilder: Tagna av TripAdvisors reseexperter

Visade
Alla expertbilder (369)
Visade
Bekvämligheter (38)
Visade
Deluxerum (40)
Visade
Exklusiv svit (84)
Visade
Juniorsvit (55)
Visade
Pool (7)
Visade
Restauranger och barer (44)
Visade
Superior-deluxerum (37)
Visade
Hotellet (64)

Bilder från ledningen: Sköts av ansvariga för verksamheten

Visade
Alla bilder från ledningen (65)
Visade
Hotell och omgivningar (58)
Visade
Middag (3)
Visade
Rum/svit (3)
Visade
Annat (1)
Incheckning Utcheckning
Visa priser
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Amsterdamhotell
Canal Ring (Grachtengordel)
The Toren
The Toren
Nr 1 av 357 i Amsterdam
5.0 av 5 stjärnor 2 029 omdömen
Centrum
DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station
Red Light District (De Wallen)
Sofitel Legend The Grand Amsterdam
Visa priser
Visa priser
Visa priser
Red Light District (De Wallen)
De L'Europe Amsterdam
De L'Europe Amsterdam
Nr 13 av 357 i Amsterdam
4.5 av 5 stjärnor 1 070 omdömen
Canal Ring (Grachtengordel)
Waldorf Astoria Amsterdam
Waldorf Astoria Amsterdam
Nr 4 av 357 i Amsterdam
5.0 av 5 stjärnor 597 omdömen
Canal Ring (Grachtengordel)
Ambassade Hotel
Ambassade Hotel
Nr 3 av 357 i Amsterdam
5.0 av 5 stjärnor 227 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse