Grand Hotel San Pietro
Visa priser för dina resdatum
Om
Välkommen till Grand Hotel San Pietro! Det här hotellet blir som ditt "andra hem" när du besöker Taormina och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
För dem som är intresserade av att besöka populära sevärdheter under vistelsen i Taormina ligger Grand Hotel San Pietro nära Villa Comunale (0,5 km) och Palazzo Corvaja (0,7 km).
Rummen på Grand Hotel San Pietro har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar för utmärkt komfort och smidighet, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
En reception som är öppen dygnet runt, rumservice och en concierge är några av de bekvämligheter som erbjuds på det här hotellet. En pool och gratis frukost kommer också att göra din vistelse ännu mer speciell. Om du kör till Grand Hotel San Pietro finns fri parkering tillgänglig.
Taormina har flera restauranger med mat från medelhavet. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som Pizzeria Villa Zuccaro, il Barcaiolo och La Capinera, vilka serverar fantastiska rätter.
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka Ancient Theatre of Taormina (0,6 km), Corso Umberto (0,8 km) eller Giardino Pubblico (0,3 km) som är populära sevärdheter bland turister, och de ligger alla inom gångavstånd.
Grand Hotel San Pietro ser till att det bästa av Taormina finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 331
- 149
- 54
- 27
- 18
- Filtrera
- Svenska
Charmiga hotellrum, något slitna, men väldigt rena och med underbara fönsterluckor att stänga för kolsvarta nätter! Lakanen byttes flera gånger under veckan och handdukar fick vi nya både på morgon och kväll, då personalen iordningställde rummen för natten. Duschen i vårt rum hade ett relativt dåligt munstycke och tryck samt så var det lite svart ”mögel” mellan kakelplattorna vilket drar ner lyxkänslan av att vara ett 5-stjärnigt hotell till fyra för vår del.
Det var under vår vecka aldrig särskilt trångt runt poolen, skönt, bortsett från lördagen då detta hotell verkade ta emot extra weekendgäster - synd!
Inget hotell för barn om ni frågar mig då poolområdet är tyst, lugnt och behagligt och så förväntas vara. När det kommer till poolområdet saknade jag att ansvariga inte spolade plattorna någon gång under veckan vi var där (samma fläckar alla dagar på kakelplattorna) samt rengjorde botten på poolen som var rätt smutsig. Här finns helt klart förbättringspotentialer! Även gången mellan poolen och hotellet kunde gott sopas rent från växtlighet och bär dagligen.
I mitt tycke serverades en underbar och varierad frukost med en del lokala råvaror även om uteborden omgavs av lite för många getingar trots totalsanering en natt. Illa dock att det kostade relativt mycket extra om man t.ex. ville ha omelett eller stekt ägg i stället för den obligatoriska äggröran. Baconen var dåligt stekta också, mer kokta, vilket kan ifrågasättas på ett femstjärnigt hotell.
För dyr dryck och mat, helt klart överpriser, vid poolbaren samt på hotellets restaurang sett till det man fick. Jag vill t.ex. minnas att en Aperol Spritz låg på minst 16€ (mellan 5,5-10 € i trakterna) - ej motiverat! Sänk dryckespriserna vid poolen så skulle killarna som jobbar där få lite att göra istället för en relativt tom och ”död” bar...
Vi åt lunch vi några tillfällen på hotellets restaurang och det godaste vi åt var helt klart pizzan med parmaskinka, ruccola och parmesanost. Åt även en avokado- ananas och röda räkor-sallad och råvarorna i sig var fina men en totalt smaklös youghurtdressing med gräslök serverades därtill och koriandern hade de ”glömt” och det var 5 räkor av mindre sort på toppen, så imponerad av smaken blev jag inte, särskilt inte eftersom salladen kostade runt 22 €. Dock drack vi ett gott rosévin till, ett stort plus.
Shuffle-bussar går runt lunch och på kvällarna och då en gång per timme och är gratis. Dock finns det bara 8 platser/h så det verkar vara lite ”först till kvarn”... Man bokar tur & retur-transport i receptionen. Smidigt att ta denna buss då vägen upp mot Taormina är brant (det är där alla restauranger ligger) och staden saknar vettiga och trafiksäkra trottoarer! Chauffören var dock försenad både 5-10 minuter var och varannan dag så lägg det till beräkningen. En kväll ”glömde” han att hämta oss och kom efter att vi ringt till receptionen men då först 20-25 minuter för sent utan att ens be om ursäkt...
Mysig personal i receptionen, särskilt Micaela, väldigt mjuk och tillmötesgående och hjälpsam vid incheckning vilket uppskattades.
Notera: Om du har en sen avresa hem är det mycket dyrt med sen utcheckning. Vi fick betala 80 € mellan kl. 10 och 19 och då fick vi dessutom byta till ett sämre rum utan balkong och utsikt vilket inte alls kändes så kul. Dock ansåg vi att vi inte hade något val då hotellet inte har några duschar och omklädningsrum att låna ut för ändamålet samt få offentliga toaletter vilket verkligen är något som borde finnas på ett så fint och dyrt hotell i övrigt.
På det stora hela är vi nöjda med veckan, till detta hotell åker man för läget och atmosfären och den magnifika utsikten samt för lugnet helt klart och för de goda och variationsrika frukostarnas skull!
Frukosten var ok, men vi förväntar oss högre kvalité och större utbud på femstjärnigt hotell i den här prisklassen. Vi åt en trerätters-middag på restaurangen och det var en katastrof. Vi lämnade det mesta av maten. Det kändes som att maten var upptinad och råvarorna dåliga, kanske inte så konstigt med tanke på att det fanns ganska många rätter på meny men max tre sällskap per kväll (trots att vi var där under högsäsong)
En annan sak som störde oss var städningen, bla byttes inte våra lakan på en vecka.
För att hålla det höga priset som de har så måste snäppa upp på en del fronter.
Jag ville lyfta fram den enastående servicen från ett av hotellets team - Antonella Leccese. Antonella var så hjälpsamma och pro - aktiv hela vägen under vår vistelse. Hon gjorde allt för att guida oss om saker att göra och hur man organiserar vår tid. Om hotellet belönar anställda för positiva recensioner hoppas jag verkligen att de gör det för Antonella.
Alan Gillies
UK
Rummen är bara underbara, vyer är hisnande och personalen är bortom varm och gästvänlig.
Jag hade nöjet att arbeta med Max Ponturo från bokningskontoret och Luigi som är F&be Manager.
Jag organiserade ett block av rum för ett antal gäster som deltar i ett evenemang i Taormina.
Under månaderna som ledde till evenemanget hanterade Max mina önskemål och alla bokningar med så mycket tålamod och omsorg.
Vi hade också ett antal paket skickas till fastigheten är mycket tacksamma för teamets samarbete för att få alla paket i förväg. Alla på hotellet tog emot gästerna med största varma gästfrihet.
Virginia, Guest Relations Manager såg också till att eventuella behov under vistelsen uppfylldes.
Alla gäster har haft sin vistelse och absolut älskade hotellet på alla sätt.
Vi organiserade också en tillfällig aperitivo för gästerna som ett välkomnande, och Luigi, F & Be Manager var mycket samarbetsvillig och tillmötesgående. Deras team var fantastiskt och gästerna hade skitkul.
Även i allmänhet alla älskade service och mat på alla F&be platser i hotellet.
Jag gratulerar teamet på Grand Hotels San Pietro för att erbjuda sådan fantastisk gästfrihet, oklanderlig service och mat av hög kvalitet, vilket skapar minnesvärda upplevelser för gästerna.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt