Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel Miramare

{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]}}
Om
Läge
Renlighet
Service
Standard
Hotellbekvämligheter
Channel 1
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Frukost ingår
Tvättservice
Flerspråkig personal
Rökfritt hotell
Rumservice
Anpassat för rullstol
Bar/lounge
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Concierge
Visa fler
Rumsegenskaper
Rökfria rum
Luftkonditionering
Minibar
Sviter
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Fina utsikter
Pittoreskt
HOTELLKLASS
Plats
Helhetsvy
97Perfekt för de som vill promenera
Bedömning: 97 av 100
727restaurangerinom 0,5 km
113sevärdheterinom 0,5 km
Omdömen (407)
Filtrera omdömen
113 resultat
Medlemsbetyg
62
35
5
5
6
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
62
35
5
5
6
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 113 omdömen
Omdömet skrevs 13 juli 2015 från mobil enhet

Ett underbart och väldigt unikt hotell precis i marinan i Cagliari! Personalen va otroligt hjälpsamma och trevliga! Dem hjälpte oss med att välja och boka en jätte fin restaurang och tipsade om bra stränder och mycket annat. Mysig och god frukost som kan avnjutas i...Mer

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Vendela Y
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 17 oktober 2018

Miramare är inte ett hotell utan en pension som ligger på 3: e våningen i en lägenhet / kontorsbyggnad. Det finns delvis andra b & Bs på andra våningar i samma byggnad. Att nå 3: e våningen med bagage i ankomstdagen är en sportig utmaning...eftersom den lilla hissen bara fungerar om du har en nyckel som du får vid receptionen som ligger på 3: e våningen. Så om du inte vill lämna ditt bagage obevakat i ingången till byggnaden (som du inte borde vara här är den mycket upptagna hamnen) måste du bära allt bagage uppför trappan till 3: e våningen själv. Våra rum var så små att det var praktiskt taget inget utrymme förutom sängen. Inget utrymme att lagra och packa upp bagaget korrekt. Det måste ha varit en tidigare tjänares rum i lägenheten. Fönstret visade på en smal innergård som var full av luftkonditioneringsmaskiner som gjorde så mycket ljud natt och dag att du inte kunde öppna fönstret när som helst. Gården eller slottet var så smal att man nästan kunde röra motsatta fönster. Frukostbuffén var redan ätit upp av en hungrig familj innan vi kom fram och inte fylldes på, även om vi kom fram mer än en timme före stängningstiden. Det värsta var dock det cheaty och okommunikativa beteendet hos förvaltningen: När vi lämnade fick vi ett slutet kuvert, receptionisten sade att "allt är avgjort redan, du är bra, ingen ytterligare betalning behövs". Eftersom vi inte är misstänksamma och var angelägna om att fortsätta vår tur, hade vi inga tvivel, tog kuvertet och lämnade. När jag kollade på min nästa kreditkortsfaktura efter att ha återvänt hem såg jag att Miramare hade bokat 100 € för mycket för natten, uppenbarligen ett misstag som jag trodde. De hade ingen signatur för det för höga beloppet, det var en klart obehörig laddning. Jag skrev till hotellet via e-post direkt men fick inget svar. Jag skrev igen flera gånger men fick inga svar igen. Sedan ringde jag hotellet via telefon. Receptionisten, en äldre herre, sa att han skulle titta på fallet och ringa tillbaka, men han gjorde aldrig. Några dagar senare ringde jag igen, samma receptionist sa bara "jag kan inte hjälpa dig". Jag frågade honom som kunde hjälpa mig och vad jag kunde göra för att få tillbaka pengarna, han upprepade bara "jag kan inte hjälpa dig". Om och om igen, som en maskin. Varje gång jag ringde igen, samma repetition "Jag kan inte hjälpa dig." När jag ringde hade jag en annan receptionist på telefonen, en ung dam. Hon sa att hon visste mitt fall och hon skulle hjälpa mig, hon skulle ringa tillbaka om 10 minuter, men hon gjorde aldrig. När jag ringde igen var den äldre gentleman igen på telefonen. Jag sa till honom att den unga damen lovade att ringa tillbaka och att jag skulle vilja prata med henne, han upprepade bara "jag kan inte hjälpa dig". Varje gång jag ringde frågade jag för Miramares chef självklart. Återigen samma svar "Ingen kan prata med chefen, jag kan inte hjälpa dig." Det var den skrämmande upplevelsen jag någonsin hade åkt. Dagen senare hade jag en ung man på telefonen som vägrade att ange sitt namn men lyssnade och skrev ett mail till sin chef medan han talade med mig. Också här inget svar eller ring tillbaka. Bara med tryck genom mitt kreditkortsföretag kunde jag äntligen få återbetalningen som tog cirka 3 månader. Ingen kommunikation eller ursäkt från Miramare alls. Detta var den värsta och mest mafiotiska upplevelsen jag någonsin hade åkt.Mer

Datum för vistelsen: juni 2018
Omdömet skrevs 1 oktober 2018

De 3 stjärnorna som jag ger det här är att vara ett genomsnitt av en massa 5-klassade saker och ett gäng 1-klassade saker. Först de bra grejerna. Plats: Vid vattnet inom gångavstånd från många av de historiska, kulturella och arkeologiska platserna i Cagliari. Också inom...gångavstånd från dussintals restauranger av olika etniciteter, priser och mat / service kvalitet. Personal: mycket trevlig och hjälpsam med restaurangreservationer, råd om hur man får platser och andra arrangemang som du kan finna användbara. Rumsservice: tillgänglig 24 timmar med en rad olika alternativ. Du betalar för det, men det är där om du behöver det. Frukost: Utmärkt. Bibliotek: en eklektisk samling som kan underhålla eller utbilda dig på en rad olika ämnen, några av dem ganska oväntade. Konst: många intressanta bitar i de gemensamma utrymmena. Nu, de dåliga grejerna. Plats: För det första är namnet "Mira Mare" vilseledande. Utsikten från de områden som har en (vårt rum inte) är faktiskt "Mira Porto. "Om kommersiella segelfartyg intresserar dig, gå för det. Därefter upptar byggnaden endast den tredje våningen i byggnaden; du måste räkna ut det själv när du anländer. Det finns en hiss, men du kan inte komma åt den på bottenvåningen utan en nyckel som du får när du checkar in. Om du inte vill schlepp ditt bagage uppför trappan, skicka den fittaste medlemmen av din fest till tredje våningen , ta hissen till bottenvåningen (ingen nyckel behövs uppifrån) och ladda upp. Hissen är en charmig antikvitet. Rum: Vårt var litet för att vara trångt; min fru och jag tyckte att det var svårt att flytta på samma gång. Väggarna och taket pryddes av undervattensscener av Finding - Nemo - som leende fisk, bläckfisk, bläckfisk och oförklarligt, fria dykdjur. Om du är yngre än 8 är det förmodligen charmigt. Jag fann det irriterande. Badrum: Varmvattenförsörjningen är delad och liten, så duschen varierar slumpmässigt från vad som helst som du ställer på att det är kallt att skälla till inget vatten alls. Att undvika brännskador och hypotermi krävde mer smidighet än jag hade. Badrummet har en mycket lång handfat, tillräckligt länge för att vara lämplig för vattning av boskap. Om du inte reser med stora djur är det dock inte ett plus. Diskbänken upptar nästan hela väggen den är fastsatt till, vilket ger mycket lite räknareutrymme. Golvet peeling off substratet på platser (golv i andra områden behöver reparation också.)Mer

Datum för vistelsen: september 2018
Omdömet skrevs 28 juli 2018

kanske inte för allas smak - säg om du föredrar en mer intetsägande och homogeniserad tillvägagångssätt och behöver allt i obefläckat skick - men jag tillbringade 11 nätter här och inga klagomål. Rummet jag hade var underbart (även om jag fick en hel del på...en gratis uppgradering och jag kan se hur vissa kan tycka att rummen är lite dyr) - vacker utsikt över hamnen och (jag antar) original (hög!) dekorativt tak, quirky men attraktiv inredning - plus allt (internet, luftkonditionering, dusch) fungerade perfekt. Frukost är ganska bra (esp kakor) och personalen är mycket vänlig på ett formellt sätt, uppmärksam och ointressant. Rummen vetter mot huvudvägen / hamnen får mycket trafikbuller, men du är 3 våningar upp, det finns lite stereotyp italiensk hooting etc, och jag sov bra med öronproppar. Var medveten om att hissen inte alltid fungerar, så om du anländer och så är fallet, använd mottagningens intercom vid ytterdörren. Även bilderna här ger ett mer realistiskt intryck än hotellets hemsida (!).Mer

Datum för vistelsen: juli 2018
Omdömet skrevs 25 april 2018 från mobil enhet

En mycket trevlig plats att bo, bra läge, trevlig Manager, mycket rent och elegant litet boutiquehotell, inredda med konstnärlig smak, bra känsla inuti, priset är verkligen värt, rummen är stora och nya och väl utformade, badrummet är marmor och elegant Tack till hotellet Team för...denna fantastiska vistelse Det var ett varmt välkomnande och vi var på detta vackra hotell? Kif yeyaMer

Datum för vistelsen: april 2018
Visa fler omdömen
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Hotel Miramare.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
PRISKLASS
108 US$ - 2 511 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
miramare hotel cagliarimiramare cagliari
PLATS
ItalienSardinienProvince of CagliariCagliari
ANTAL RUM
7
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt