Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Best Western Blu Hotel Roma

629 omdömen
Nr 492 av 1 272 hotell i Rom
Spara
Dela
Resenär (104)
Svit och rum (154)
Middag (86)
Översikt
Largo Domenico de Dominicis 4, 00159 Rom Italien Visa på karta
Namn/adress på det lokala språket
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Parkering
Frukostbuffé
Rökfritt hotell
Restaurang
Rumservice
Familjerum
4-stjärnigt boende
Omdömen (629)
Filtrera omdömen
95 resultat
Medlemsbetyg
26
39
18
7
5
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
26
39
18
7
5
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 95 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 2 juli 2018

Jag kommer att vara i förväg med att säga att detta hotell valdes ut av mig av en resebyrå. Jag hade bett om ett 4-stjärnigt hotell nära det romerska colosseum och detta är hotellet de gav mig. Med detta sagt måste jag säga att service...desk manager Daniel, var en stor hjälp för att lösa ett stort problem som orsakas av vårt resebyrå, Tui. Resebyrån misslyckades med att ge alla våra familjemedlemmar åldrar och då hade vi varit på kroken för en extra säng. Daniel ringde upp byrån när han inte kom någonstans med agenten och lyckades få dem att följa kontraktsavtalet. Här är några av de saker som jag gillade om hotellet. . Rummen var mycket rena och du kan säga att de höll dem i kontroll. Rummet där vi sov var mycket lugnt och tyst. Jag tror att ha ett rum i bakre hörnet gjorde en stor skillnad. Det var verkligen en bra layout. Hotellet erbjuder gratis Wi - Fi i hela hotellet. Även om barnen klagade på anslutningen var det tillräckligt bra för att jag skulle surfa på webben. Jag gissar att de ville titta på videor och kanske var internethastigheterna inte riktigt snabba tillräckligt för detta. Jag bör också nämna att hotellet erbjuder en dator och skrivare utan kostnad. Det här är väldigt praktiskt eftersom jag kunde skriva ut mina returflygbrädor för familjen. Även om hotellet inte verkar ha några rum med vardagsrumsviten, får du deluxe-rummet med en king size-säng som görs för ett rum som inte kände mig för trångt. Du skulle definitivt inte vilja leva ut ur rummet, men om du går downtown för att se platserna, borde det inte vara ett problem. Här är de problem som jag hittade med hotellet. . . Madrassen på sängen var väldigt fast. Det är nog en av de fastaste madrasser som jag har sovit på. Eftersom jag har en dålig höft, skulle jag vakna i smärta varje gång då på grund av den tryckpunkt som orsakas av den fasta madrassen. De flesta 4 - stjärniga hotell skulle erbjuda en flaska vatten komplementär för var och en av gästerna. Detta hotell har vatten men de tar ut 3 euro för varje flaska. Om du planerar att stanna här, lägg upp på vatten i en mataffär eller när du är i stan. Hotellet (under sommarmånaderna minst) har luftkonditionering. Det enda dåliga är att AC inte går medan du är ute ur rummet. Rummet måste aktiveras med din hotellnyckel för att AC ska stanna kvar. Det betyder att du förmodligen vill komma tillbaka till hotellet lite tidigt om du inte vill att rummet ska vara lite på den varma sidan. Förvaltningen informerade mig om att AC slår på när du är ute men den är inställd på något som 25 C. Jag kände rummet var lite varmt men efter ca 90 minuter kör AC, rummet skulle bli bekväm. Detta hotell är inte det bästa hotellet om du vill undvika att använda en taxi eller kollektivtrafik för att nå de viktigaste platserna i Rom. Det handlar om en 10-15 minuters promenad till tunnelbanestationen. Om du bokar detta hotell för att spara pengar på bekostnad av bekvämlighet, kan du inte tänka alls. Frukosten är lite sub-par för ett 4-stjärnigt hotell - den enda heta maten (räknas inte toast) de tjänar till frukost är äggröra (inte illa) och bacon / varmkorv. Om du kommer till frukost precis när de öppnar, kommer de att ha bacon. Medan jag stannade där, skulle de alltid fylla på baconbehållaren med varmkorv. Jag skulle inte ha något emot det här om det var lunch, men korv är lite billigt för ett 4-stjärnigt hotell. Totalt var jag våffla mellan betyg hotellet mellan 2 - 3. Den utmärkta kundservicen från Daniel gjorde verkligen skillnaden här. Jag kan bara ge hotellet en 3 i bästa fall, eftersom det inte uppfyller mina förväntningar som ett 4-stjärnigt hotell. Detta hotell skulle antagligen betygsätta en 4-5 om det var annonseras som ett 3-stjärnigt hotell som det är rent och väl underhållen. Med dem laddning för vatten i rummet, ett bristfälligt frukostval, obekväma sängkläder och att vara ganska avstånd från de viktigaste platserna i Rom, kan jag bara betygsätta hotellet som en 3. Om du letar efter ett 4 - stjärnigt hotell men är på en budget, kan det vara hotellet för dig. Tänk bara på att du definitivt får vad du betalar för.Mer

Svar från adele maria p, Guest Relations Manager för Best Western Blu Hotel RomaSvarade 3 juli 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 18 maj 2018

- Bra hotell och bekväma rum, frukost var bra, nära till busshållplatser och super marknaden, 5 minuter från tunnelbanestationen  - Vi hörde många negativa kommentarer på platsen från taxichauffören och andra lokalbefolkningen som platsen är inte säker efter kvällstid och människor kan komma och be...om pengar som hotar oss men det är alltid tillrådligt att inte vandra runt efter solnedgången och inte att gå från tunnelbanestationen till hotellet och det är bättre att fånga buss från tunnelbanan till hotellet.  - Vänligen undvik restaurangen som finns på hotellet som tjänsten inte är bra och inte värt pengarna vi betalar.Mer

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Svar från adele maria p, Guest Relations Manager för Best Western Blu Hotel RomaSvarade 22 maj 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 30 april 2018 från mobil enhet

Best Western Blu Vi kom dit vid 1: 30, de sa incheckning är klockan 3 pm. Jag sa nej det säger 1 pm i Expedia. Han sa att ge dem 30 minuter och rummet ska vara klart. Inte glad för att vi var trötta! !...! AC fungerar inte ordentligt, det blir varmt i d-rummet. På vår 2: e natten frågade jag receptionen personalen att be någon att kontrollera vår AC, han sa ja gjorde något på sitt skrivbord (vi tänkte att han fick huvudkontrollen det eftersom vi kunde höra till vårt rum vi kunde höra det fungerar). Klockan 2 - 3, även om vi fortfarande kan höra det fungerar det fortfarande varmt. Så frågade jag igen. . . känner fortfarande detsamma! På vår femte natt frågade jag igen eftersom när vi kom till vårt rum känns det som en bastu, väldigt het! Så jag gick ner för att fråga igen och killen sa att på grund av vädret är det lagen att han inte kan göra någonting, vilket innebär att de måste stänga av alla AC och för att vi bara ska öppna fönstret! ! ! VAD? ? ? Tänk bara på min reaktion! Vem skulle vara glad över det här! Ingen kropp sa något sådant när jag klagade på 1 gata och 2: a gången. Så gick tillbaka och öppnade windows, gissa vad! ? Det finns ingen skärm på fönstret, myggor, stora buggar, damm, inkräktare kan bara gå in! Kommer du känna dig trygg? Vatten i duschen är mycket svårt att kontrollera, en liten, liten rörelse och det blir kallt, du flyttar det igen och det blir varmt! Du får aldrig den temperatur du vill ha! TV-kanaler alla italienska! Bussen tar för evigt att komma så du kommer sluta gå 15-20 minuter för att komma till Tiburtina Station. Sängen är så hård, gör ont igen varje gång vi skulle vakna. Kan inte ständigt störa störningen inte vid dörren, lamporna går bort om du inte är i rummet, så även om du inte vill att någon ska städa ditt rum när du är borta, inget val! Förmodligen behöver nämna till receptionen att inte städa. Litet kylskåp som får din dryck bara lite tufft. Ingen mikrovågsugn. Med allt detta klagar. . . Fördelar: rummet och badrummet är alltid ren. Hushållning gör ett utmärkt jobb! Skulle vi komma tillbaka och stanna igen eller skulle vi rekommendera. . . NEJ! ! ! AC-problemet gör företaget NEJ! ! ! Om du inte har något emot att svettas på natten medan du sover och gör dig redo på morgonen, fortsätt och boka! Plus promenader varje morgon på grund av bussproblemet och avståndet till tågstationen, definitivt nej! Btw, väder är nästan på 70-talet till 80-talet är det tillräckligt kallt för att stänga av AC? Uppdatering: kontrolleras för att se om det verkligen finns en lag om AC och tydligen det jag läser från TripAdvisor är mycket vanligt för vår erfarenhet. Vår första gången här i Rom och jag antar att vi inte kan göra någonting åt det. Bara undrar nu, hur kommer vi på vår tredje natt vi kunde höra AC-arbetet och väderklokt är det samma dagar som vi var här? ! WiFi är alltid bra. Hiss, de har 2 och det är alltid snabbt!Mer

Svar från adele maria p, Guest Relations Manager för Best Western Blu Hotel RomaSvarade 7 maj 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 26 april 2018 från mobil enhet

Vi kom hem efter en 7 dagars vistelse på Best Western Blu Roma. Medan vi haft vår vistelse på detta hotell från tis 17 april, vi hade några stötar i början där vi fick det minsta rummet, nummer 258 (senaste 3 bilder) och var oerhört...besvikna. Det var absolut ingenstans att hänga våra kläder, det var en liten öppen garderob, som också rymde resväskan, plus sängen som var minsta storlek för en dubbel var upp mot väggen som ingen av oss tyckte om & med mig att ha nedsatt rörlighet var praktiskt taget omöjligt för två personer. . rummet var utrustad för en enda person. . ett sängskåp. . ett sänglampa. . utrymme för en resväska etc. . ett enkelrum med en liten dubbel. . . vi gick ner till receptionen och förklarade att detta inte var: a) ett lämpligt rum för två personer i 7 nätter med 7 nätter värd kläder (som vi var tvungna att lämna i resväskorna som ingenstans att sätta dem) och: vara) inte lämpliga för mina rörlighetsproblem. . Den trevliga killen på skrivbordet var mycket sympatisk och förklarade att vi inte kunde flyttas tills ett annat rum var tillgängligt som hotellet var fullt till kapacitet och kan vi vänta tills torsdag morgon, 2 nätter för ett annat rum. Detta vi enades om. Torsdag morgon var vi vid skrivbordet för våra rumsändringar. . Detta var en annan man, vi antog att han var chef som mycket trevligt påpekade att vår bokning med Love Holidays uppgav "ekonomi rum" (jag kommer att älska helgdag på ett tag). . och det är vårt ekonomi rum. . Jag sa sedan att jag inte var medveten om att detta var bokat som ekonomi, att vi hade betalat ganska mycket för denna bokning men att det var mest olämpligt för två personer, en med problem med rörlighet i 7 dagar och att det var mer lämpligt för en personbeläggning för över natten. . Vi visade också honom vad vi betalat för vår bokning, nästan 600. . Jag tror det gjorde en skillnad så det han gav sig till och vi fick rum 322. . (första 4 bilder) voila, det var ett härligt dubbelrum med gott om garderob och skåputrymme och jag stötte mig inte längre i och ut ur sängen etc plus badrummet var också härligt. . Vi var mycket glada kaniner efter det. . All personal är underbar och vänlig (förutom mannen bakom baren som inte var) och hjälper dig att hitta din väg in, ut och runt Rom via buss, tunnelbanan och tågsystemet vilket är mycket effektivt. De gav oss en liten karta, visade oss var att ta bussen till Tiburtina Station & det var det, vi var på väg och whizzed överallt på det underjordiska systemet. Den enda nackdelen är 409 bussen från hotellet vilket var ok på vägen till Tiburtina Station men en komplett mardröm på vägen tillbaka om du blev fångad i mitten av rusningstid. . så välj din buss tider noggrant om du inte är en sardin! Mer om hotellet, personalen är underbar, både bakom skrivbordet, städpersonalen och i frukostrummet där de lägger ut en härlig frukost med ägg, korv, tomater, flingor, juice, hemlagad kakor och patries, bröd, ost & skinka & frukt. Servitriserna är så trevliga & kommer du att göra en specialitet kaffe av ditt val. Rummen städas varje dag och är utrustade med kylskåp, tv, kassaskåp och hårtork, tvål och duschgel levereras och laddas upp dagligen. Du måste dock be om en vattenkokare som du behåller under hela vistelsen, men bortsett från den första dagen får du inte toppen av te och kaffe så bäst att ta din egen leverans. Sängar är fasta, men bekväma, kuddar lite svåra. Vi skulle definitivt komma tillbaka igen. . . . . ett ord av råd, försök och boka direkt med hotellet, eftersom vår bokning med Loveholidays, som sedan delade ut till "hotellbäddar" menade att de tog ett rimligt pris för vår bokning men sedan nedgraderade oss till ett "ekonomiskt rum" trots att ingenstans På våra önskemål var detta någonsin ombedd. . . vi bad om ett dubbelrum som vi antog skulle vara en viss standard, men det pris vi betalade skulle 600 ha fått oss ett överlägset rum med balkong för 95 euro per natt. . . . inte Hotell fel alls och jag är tacksam att de förstod vår situation. .Mer

Svar från adele maria p, Guest Relations Manager för Best Western Blu Hotel RomaSvarade 7 maj 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 19 juli 2017 från mobil enhet

Hotellet var mycket rent med vänlig personal. Rummen var mycket bra med luftkonditionering. Bra val av frukostbuffé. Läget var mycket bra. Endast 15 minuters gångväg till en av the main train/tunnelbanestationer eller busshållplats tvärs över gatan.Mer

Svar från adele maria p, Responsabile relazioni con la clientela för Best Western Blu Hotel RomaSvarade 21 juli 2017
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Om
Hotellklass
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Restaurang
Rumservice
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Affärscenter med tillgång till internet
Anpassat för rullstol
Bankett-rum
Concierge
Flerspråkig personal
Frukost tillgängligt
Kemtvätt
Konferensanläggningar
Mötesrum
Rökfritt hotell
Tvättservice
Pool
Precis vid stranden
Fri parkering
Frukost ingår
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Typ av hotell
Mest prisvärt
,
Lyxigt
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Hotellklass
Typ av hotell
Mest prisvärt
,
Lyxigt
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Antal rum
111
Prisklass
45 US$ - 445 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Blu Hotel Rome
Plats
Italien > Lazio > Province of Rome > Rom > Tiburtino
Hotellklass
Typ av hotell
Mest prisvärt
,
Lyxigt
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Antal rum
111
Prisklass
45 US$ - 445 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Kallas också
Blu Hotel Rome
Plats
Italien > Lazio > Province of Rome > Rom > Tiburtino
Bilder
Resenär (104)
Svit och rum (154)
Middag (86)
Bekvämligheter (34)
Företagscenter och evenemangsrum (11)
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 1 272 hotell i närheten
New Gemini Hotel
31 omdömen
0,98 km bort
Hotel delle Province
1 799 omdömen
1,32 km bort
Vibel Hotel
43 omdömen
1,42 km bort
Amico Hotel
112 omdömen
1,43 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 13 790 restauranger i närheten
IL Gusto Restaurant Wok
343 omdömen
0,44 km bort
Grano Duro Restaurant
180 omdömen
0,02 km bort
Ruins Pub
118 omdömen
0,25 km bort
Alice
55 omdömen
0,05 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 4 667 sevärdheter i närheten
Centro Storico
5 876 omdömen
0,13 km bort
Cimitero Monumentale del Verano
134 omdömen
0,76 km bort
Lubrano
34 omdömen
0,75 km bort
Galleria Auchan
14 omdömen
0,49 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Best Western Blu Hotel Roma.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt