Hotel Denit Barcelona



Om
Hotel Denit Barcelona är ett toppenval när du besöker Barcelona. Det har en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet samt en tyst miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.
Hotel Denit Barcelona är ett tyst hotell med plattskärms-tv, luftkonditionering och skrivbord på rummen, och du kan enkelt hålla dig uppkopplad tack vare kostnadsfritt wifi.
Det här hotellet har en reception som är öppen dygnet runt, en solterrass och ett kafé. Dessutom har gäster tillgång till en bastu och en snackbar, vilket har gjort det här till ett populärt val bland resenärer på besök i Barcelona. För gäster med bil finns parkeringsgarage tillgänglig.
Hotel Denit Barcelona är perfekt för turister då det ligger nära några av Barcelonas mest populära sevärdheter som Passeig de Gràcia (0,8 km) och Magic Fountain (Font Magica) (2,5 km).
När du befinner dig i Barcelona ska du se till att testa lokala favoriter som räkor på Ciudad Condal, Cervecería Catalana eller Tickets.
Barcelona är även känt för några fantastiska historiska museer, inklusive Museu d'Historia de Barcelona - MUHBA, Museu d'Història de Catalunya och Museu Maritim de Barcelona, som ligger relativt nära Hotel Denit Barcelona.
Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Hotel Denit Barcelona under tiden som du upplever allt som Barcelona har att erbjuda.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 65
- 31
- 13
- 3
- 3
- Filtrera
- Svenska
Jag skulle vara tillbaka bara när de har bättre frukost



Det var en fruktansvärd upplevelse. Med tanke på att detta var vår 5: e hotellvistelse i Spanien som, innan det, gick vi till Madrid, Sevilla, Granada och Valencia, och vi hade redan upplevt små rum i 3-stjärniga hotell. Rummets storlek är inte ett problem i sig, men det förvärrade alla frågor till det yttersta. För att vara specifik:
• Luftkonditionering: Enheten var inte en central AC utan en yttervägg - monterad AC, vilket vanligtvis inte skulle vara ett problem om det var beläget en bit bort från sängen och fungerade korrekt. Istället svävade den nästan över sängen och var väldigt högljudd, växlande ton och volym med slumpmässiga intervaller. Och eftersom rummet var så litet värmdes det upp snabbt av 2 personer som bara var inne, så vi kunde inte stänga av det i mer än ett par timmar innan rummet skulle värmas upp för mycket för komfort. AC-enhetens ständigt växlande ljud gjorde det omöjligt att sova.
• Säng: det är svårt att bekräfta storleken på en säng bara genom att titta på den, men detta var den minsta jag någonsin sett i ett rum för 2 personer. Det fanns bara 2 kuddar totalt, jämfört med standard 4 kuddar vi fick på alla andra hotell, och kuddarna själva hade den där kollapsade känslan av gamla kuddar, vilket innebar att det inte fanns något nackstöd. Antingen på grund av en dålig madrass eller dålig sängram, sängen i sig var extremt skakig och någon rörelse av en person skulle vibrera till den andra, så det var nära omöjligt att somna om din partner inte redan sov (igen gör detta svårt för 2 personer som försöker sova tillsammans).
• Tvättrum: Toaletten var vänd mot sängen bakom ett glasfönster, vilket innebar att den som gick på toaletten på natten oundvikligen skulle väcka den andra personen. Duschen hade ett hyfsat vattenflöde men var för liten för att tvätta sig ordentligt – det var utmanande att ens böja sig utan att slå i väggar, och handfatet var precis bredvid sängen, vilket innebar att allt stänk från handfatet landade direkt i sängen och blöt det. Tänk på att om du inte var i "badrummet" eller bredvid handfatet skulle du behöva vara i sängen, eftersom det fysiskt inte finns tillräckligt med utrymme i rummet.
• Ljus: Jag skulle anta att eftersom rummet är så litet skulle det vara ett logiskt beslut att måla det i ljus färg, använda ljusa draperier och använda en väggspegel, för att göra rummet ser större ut. Det är bra i teorin och ser OK ut när du ser rummet under dagen. På natten (den viktigaste tiden för ett hotellrum) gjorde detta hela rummet ljust från gryning till skymning. Ljus skulle lätt blöda genom draperierna, sprida sig från väggspegeln och lysa upp hela rummet. På den korta tid då ljuset utifrån inte höll oss uppe var ljuset från korridoren synligt – rumsdörren var precis bredvid sängen (för, var annars? ) och den ljusa remsan från under dörren slog ständigt våra ögon. Det fanns inte ett ögonblick av fullt mörker i det rummet på grund av dessa dåliga designval.
• Förvaring: det fanns inget särskilt utrymme för att öppna en resväska, än mindre 2 , vilket är vad de flesta människor gör när de bor mindre än en vecka i ett hotellrum. Även om det skulle vara möjligt att lagra alla dina kläder någonstans (vilket inte var möjligt) skulle det fortfarande inte finnas plats att hålla 2 resväskor, även stående, på grund av rummets storlek.
Alla dessa frågor skulle inte vara affär - bromsning, men kombinerat och förstärks av den extremt lilla storleken på rummet gjorde de det omöjligt att få mer än ett par timmars sömn åt gången. Vi fick kanske 4 timmar i den första natten och kanske samma på den andra. Vid middagstid på dag tre var vi utmattade och på ett fruktansvärt humör, och vi måste absolut ändra något, det fanns inget sätt vi kunde hantera 3 sömnlösa nätter till. Vi frågade igen om det finns några andra alternativ för att rätta till detta inom hotellet, även om vi skulle behöva betala mer, men svaret var detsamma - ingenting är tillgängligt och det finns inget de kan göra. Vid denna punkt var vi tvungna att lämna hotellet och hitta något annat. Naturligtvis var de tjänster som tillhandahålls oss underpar i bästa fall och matchade inte en annons - vi köpte rummet månader framåt, online, och kunde inte se de faktiska villkoren före ankomst (annars skulle vi aldrig gå med på att gå vidare med det erbjudandet).
En annan fråga är kostnaden för rummet i jämförelse med andra tillgängliga alternativ i staden. Vi betalade för detta rum $ 266 CAD per natt. Hotellet vi var tvungna att retirera kostade oss EU 540 , eller $ 277 CAD per natt, men det, vi fick fyra gånger kvadratmeter, en balkong, välkomstdrinkar, pool och gym, restaurang, rumsservice, och totalt en 4-stjärnigt hotell upplevelse, alla inom 300 meter från den ursprungliga platsen.
Att säga att vi blev lurade av Denit hotel skulle vara en underdrift, vi känner att denna plats drog nytta av internationella resenärer och gjorde ingenting för att ta itu med våra farhågor. Rummet säljs till oss KAN vara ett OK alternativ för en enda gäst, reser lätt och vistas för en natt, och för en tredjedel av det pris vi fick debiteras. Vi anser att detta är en rovdrift och undersöker alternativ för att lämna in ett formellt klagomål.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt