Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Mercer Hotel Sevilla

Spara
Dela
Resenär (170)
Svit och rum (66)
Storyboard
Översikt
Hotellets webbplats
E-post till hotell
Calle Castelar 26, 41001 Sevilla Spanien Visa på karta
Namn/adress på det lokala språket
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Frukost ingår
Luftkonditionering
Pool
Rökfritt hotell
Restaurang
Flygplatstransport
5-stjärnigt boende
Mer information
Besök hotellets webbplats
Omdömen (247)
Filtrera omdömen
55 resultat
Medlemsbetyg
53
2
0
0
0
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
53
2
0
0
0
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 55 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 4 dagar sedan

Det började dåligt, innan vi ens kom fram. Vi mailade att begära att conciergen ordna flera sightseeing biljetter och blev överraskade att få ett vägran. En del av en kedja, någon funktionär (tydligt med liten eller ingen erfarenhet vid kolans ansikte) hade tanklöst och olagligt...bestämt att "på grund av Security Mercer Standards kan vi inte göra online inköp med ditt kreditkort i förväg", vilken last av tosh för ett 5 * hotell! De kan debitera ditt kreditkort i förväg för rummet men inte för biljetter? ! Vi erbjöd en banköverföring, som ignorerades. När dammet bosatte sig, hade vi missat fönstret för att köpa biljetter till de övre rummen i Alcazar. Ja, vi hade lämnat det nästan för sent men skulle ha fått dem om hotellet utförde det som trots allt var en väldigt enkel och okomplicerad och billig begäran. Bua. Detta är inte ett klagomål om concierge, som var mest hjälpsamma - och snabb - under vår vistelse, liksom alla anställda. Det är ett klagomål om kortfattat ledningsbeslut. Längs samma linjer vi aldrig fångat syn på hotellchefen. I andra bra, små hotell av denna storlek tenderar chefen att göra sitt yttersta för att personligen välkomna alla anlända gäster. Det verkade inte vara någon central övervakning eller kontroll över hotellets smidiga drift. Personal gjorde sina saker bra men ett bra hotell behöver mer än så. För enbart orsaken till biljettfisket är en indikation på en allmän inställning högre upp som är vårdslöst av gästkomfort där de tror det inte kommer att visa (Mercer Hotel passar, var snäll och märk: allt märks - och idag rapporterade vi) vi skulle inte stanna här igen men det fanns andra små problem som tillagt allt:  - Runt hotellet är dålig smaksättning av kran / kranvatten tillgänglig i stora krukor men en nypa var nog. För dem som faktiskt gillar vatten är dessa saker otänkbara! Vissa funktionärer, förmodligen samma som hindrade oss från att få biljetter i förväg, gjorde det dåliga beslutet att använda smutsfritt vatten i sina underbara kanter. Snälla bränn den kortsträckta idioten.  - personalen är underbara, som nästan varje recension påpekar, men de verkar ibland oerfaren som inte var lugnande. (Det indikerar relativt dålig lön och resulterar i hög omsättning - ett annat beslut slarvigt av gästkomfort där de tror att det inte kommer att visa). De var alla väldigt villiga, charmiga, men en begäran om tepåsar och en liten mjölk tog med sig två små tekannor varmvatten, 2 tekoppar och underlägg och 2 tepåsar men ingen mjölk. Vi förväntade oss bara tepåsar och mjölk så hittade denna endearing men en liten bit exasperating - tepåsar var fantastiska, dock; de var väldigt fina, gauzy silke väskor och teet självt var lätt parfymerat och smakligt smakad nektar med bara en liten aning av tannin. Även den av oss som inte gillar te på grund av tannin älskade det. Om du är nyfiken, var det Amla Luxury English Breakfast te och på vår begäran tog de generöst oss ett halvt dussin påsar dagligen tillsammans med den lilla krukan av mjölk.  - En annan dag tog de härligt också olika tepåsar med den lilla kruken av mjölk men lämnade den tidigare dagens kruka i rummet.  - en vattenkokare levererades endast dagen efter att vi checkat in sen på eftermiddagen.  - på vår första hela dagen måste de ha förbisett att göra upp på vårt rum eftersom vi var tvungna att ringa ner för att låta dem veta när vi kom tillbaka klockan 3; de svarade att rummen är gjorda fram till 5 pm (de har bara 12 rum!) och hushållerska kom längs en halvtimme senare.  - juniorsvit var underbar, men det var inte klart för oss när rummen är direktbebyggda på gatan, vilket kan vara mycket bullrigt på och av  (och i början av oktober fick det inte ljus fram till klockan 8, vilket för första gången förvirrade oss för tidigt stigande); Balkongrummen är dyrare men vi hade känt oss om gatunuset - ibland kunde vi inte höra varandra för den passande trafiken, som ibland lät som om de skulle ta sig av - skulle ha valt att betala mer för tystare innergårdsrummen (förmodligen de med balkong) hade detta gjort klart (vilket naturligtvis hotell webbplatser aldrig gör)  - i walk-in garderoben var klädstången så hög, den 5'3 "en av oss var tvungen att tippa och sträcka sig hårt för att hänga kläder. (Ett dåligt designbeslut som irriterar flera gånger dagligen.)  - Juniorsvit var rymlig och attraktiv men mörk, även med de 2 höga fönstren. Våra röster ekade i rummet, eftersom de flesta ytor var svåra, en obekväm modern stil som gör att utrymmen ser ut och känns lite nakna. Liksom de vanliga delarna hade den högkvalitativa men lågmälda möbler men sovrummet saknades professionella dekorativa detaljer som vi förväntar oss i boutique 5 * hotell, såsom massor av läckra texturer. Orientaliska hotell verkar göra bäst texturer, förstå hur viktigt de är (även om det är subliminalt) för känslor av komfort och lyx. Här hade sovrummen liknande utsökt texturerade mattor som i de allmänna utrymmena, men alla andra ytor var släta, hårda, intetsägande. Den övergripande känslan var inte av komfort, bortsett från sängen. Hotellkocken, en mästare av sensuell konsistens, kan ge råd om förbättringar. Något om de små irritationerna - även om det saknar textur är det inte "litet", eftersom det skapar känslor av både komfort och säkerhet. Resten av upplevelsen var bra. I själva verket, när vi lämnade, vi var även lite ledsen att gå, så var hjälpsamhet av all personal. Närmare bestämt körde vi in ​​från flygplatsen, mindre än en halvtimme på bra vägar, utan svårighet förutom förvirrande gatubeskrivning inom själva staden, om buss - enda banor och så vidare. Hotellgatan är enkelriktad men vi hade tur att hitta en parkeringsplats mittemot hotellet. Incheckning var smidig och snabb, vi erbjöds en plats och ett glas vin. Vi gav bilen fob till den ljuvliga, nya italienska portören som senare visade oss bilder som han tagit innan han körde bort den, av små skador på bilen, förmodligen för att skydda hotellet. En hyrbil, vi hade tagit egna bilder på flygplatsen men vår erfarenhet som prioriterade medlemmar i Avis är att de är avslappnade om små saker, så vi var inte oroliga. Vi visades till vår juniorsvit genom det attraktiva, stora offentliga området. Badrummet och walk-in garderoben såg både rymliga och stora. Allt var utmärkt utformat men, otroligt för västeuropeiska länder, fanns det ingen bidé. Hälften av badrummet var ett fantastiskt vått rum med badkar vid väggänden, närmade sig via duschområdet som hade både regndusch och kabeldragning. (Vi hatar duschar som bara har en regndusch: vad händer om du bara vill skölja dina fötter snabbt?). Vattentrycket var utmärkt. Toaletten var i en separat bås med dörr. En sak orsakade skratt av skratt. Det ser ut som en fjärrkontroll på väggen ovanför toalettpappret, sportiga 6 knappar med kryptisk grafik, vilken nyfikna fästman upptäckte och bestämde sig för att trycka. Det var ett whirring ljud som något väpnat sig själv. Visas det styr en av de japanska bottenbrickorna. Munstycket kom från toaletten och sköt ljudet vattentalt ut ur toaletten i 45 graders vinkel. Vattenstrålen träffade hennes fästman, som hade varit idly stående runt i skåpet. Han ryckte åt sidan och strålen träffade sedan dörren och översvämmade golvet innan hennes fästman arbetade ut hur man stängde av det. (På natten tänds toalettskålen till och med för din ytterligare bekvämlighet.) Sängen var enorm, superking eller till och med kejsare (enligt en diskret prislista tucked i toweling klädnader i badrummet, lakan är en jätte 3 m x 2. 7 m!). Sängkläder, madrass och kuddar högsta kvalitet; vi sov mycket bra. Vi planerar nu att kopiera samma arrangemang: På toppen av madrassen finns ett skikt av 4 cm tjockt skum med låg densitet (ser inte ut dyrt) plus en tunnare toppad märkt "top nimbos" ovanpå. Vi älskade det lilla kylskåpet fyllt med gratis flaskor med vatten och burkar av Coca Cola. Vilken härlig kontrast till några andra hotell som 5 * Annabelle i Cypress där de faktiskt slängde ut några små resterna du tucked i deras dyrbara, fullt lager minibar. Vi uppskattade Nespresso, som visade sig vara podtypen. Vi hade tagit våra egna kapslar Rosabaya eftersom vi är noga med vårt kaffe (och nästa gång vi reser packar vi båda kapslarna och böterna för att vara på den säkra sidan). Här, lyckligtvis, var kaffet i böterna utmärkt och överflödigt. Frukostar var underbara, maten på hotellet tillhandahöll en av höjdpunkterna i vår resa. Tjänsten var uppmärksam, trevlig och professionell. Det fanns en liten buffé med högkvalitativa produkter som känsliga quichelets, gamla ostar, flera tunt skivad salami och en frodig rökt lax. Också små smörgåsar, kakor och små krukor av vanlig yoghurt. Godkvalitativt kaffe av ditt val, nypressad apelsinjuice, en tallrik med goda bakverk och utmärkta små croissanter serveras alla på några minuter. Det fanns 4 hantverkare, alla stora. På toppen av allt detta, vilket skulle ha varit gott, finns det en fullständig à la carte frukostmeny, allt ingår också. (Birchers müsli var en förvånansvärt sensuell upplevelse medan äggen var alla lite nedslående.) Vi var stolta över varje morgon! Frukostrummet är också matsalen senare på dagen. Små, attraktiva, med 7 väl fördelade bord (2 sittplatser 4, resten 2 vardera). 2 av de 4 väggarna har vacker texturerad tapeter som gör att rymden känner sig mer kosseting. Vi dined där en kväll, en annan höjdpunkt i vår vistelse. (Här är "mat" en exakt beskrivning, så långt från BA Club Class så kallad "matsal" som vit från svart.) Restaurang personal var trevlig, charmig, villig, fullt utbildad, erfaren och generellt en mycket smidig upplevelse. Amuse bouche (vilken personal kallas tapas) var ovanligt eftersom de huvudämne i texturer och minored i smak. Detta levererades i baren området där vi på en annan kväll serverades 3 av de bästa lilla tapas som vi någonsin har ätit, både när det gäller smak och texturer. Elnätet, ätit i restaurangen, var försäkrad i utförande och ömtålig i smak. Desserterna togs i loungen och återigen presenterade texturer. Sammantaget var kvaliteten på ingredienser och subtilitet den dominerande minnet.Mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Detta är ett underbart hotell med ett utmärkt läge med alla sevärdheter inom gångavstånd. Hotellet ligger undangömt på en lugn gata, allt är av högsta kvalitet, från tjänsten, till maten, till inredningen.Mer

Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Svar från MHSevilla, Director General för Mercer Hotel SevillaSvarade i går
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Från minuten gick vi in ​​i dörren tills vi lämnade vi hade fantastisk service! Hotellet var bara bra Allt var perfekt, bra service, rum vackra, plats lysande och frukost var utmärkt, härlig stänga tjänsten till, stora toalettartiklar i badrum kände sig helt ogiltigtMer

Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Svar från MHSevilla, Director General för Mercer Hotel SevillaSvarade för 2 dagar sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Vi firade ett bröllopsdag på Mercer. Varje förfrågan var villigt upptagen och överskreds av hotellets personal. Min fru, inte lätt imponerad av hotellboende, berättade för mig att det var det bästa hotellet stanna någonsin för henne. Javier, conciergen, är bäst i verksamheten.Mer

Omdömen sammanställs i samarbete med det här hotellet
Svar från MHSevilla, Director General för Mercer Hotel SevillaSvarade för 2 dagar sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 6 augusti 2017

Så mycket att jag vill gratulera angående vår fyra nätters vistelse på hotel mercer. Vi är en familj på 5 och bokade två rum för 4 nätter och på alla sätt denna vackert inredda luxury boutique hotel kontroller varje ruta. Centralt läge, smakfulla frukost, bekväm...sängar, stora rum, bra luftkonditionering, takpool, uppmärksamhet på detaljer och den mest otrolig personal. . . I synnerhet Mirna som var super lyhörda för e-post före till som anländer och super hjälpsam i att tillhandahålla middag/tur- och rekommendationer. Jag bor i San Francisco, reser ofta i hela den Förenta staterna och den Globe och har ALDRIG upplevt komfort och en personal som om vi upplevde i Hotel Mercer. Hotellet är öppet mindre än ett år, och på ett sätt fortfarande okända. Jag förutspår att snart du kommer att behöva göra en reservation 12 månader i förväg om du vill säkra en av deras 12 rum. Tack än en gång Mirna, Jamie och hela hotellet Mercer Team för att ni gjorde vår familj ska bo ett memory under de kommande åren. . . . . Hoppas att ni snart kommer tillbaka!Mer

Svar från MHSevilla, Rooms Division Manager för Mercer Hotel SevillaSvarade 9 augusti 2017
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Om
Hotellklass
Kontaktinformation
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Pool
Rumservice
Restaurang
Bar/lounge
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Frukost ingår
Anpassat för rullstol
Bankett-rum
Concierge
Flerspråkig personal
Flygplatstransport
Frukost tillgängligt
Kemtvätt
Luftkonditionering
Minibar
Rökfritt hotell
Tvättservice
Utomhuspool
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Typ av hotell
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Kontaktinformation
Typ av hotell
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
12
Prisklass
384 US$ - 1 553 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Plats
Spanien > Andalusien > Province of Seville > Sevilla > Casco Antiguo
Hotellklass
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Certificate of Excellence
Kontaktinformation
Typ av hotell
Lyxigt
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum
Antal rum
12
Prisklass
384 US$ - 1 553 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Plats
Spanien > Andalusien > Province of Seville > Sevilla > Casco Antiguo
Bilder
Resenär (170)
Svit och rum (66)
Middag (30)
Pool och strand (17)
Familje- och lekområden (1)
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 181 hotell i närheten
Vincci La Rabida Hotel
1 872 omdömen
0,03 km bort
Hotel Las Casas de El Arenal
435 omdömen
0,09 km bort
Hotel Maestranza
214 omdömen
0,12 km bort
Hotel Adriano Sevilla
862 omdömen
0,12 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 3 092 restauranger i närheten
Pizzeria Da Gabri
163 omdömen
0,1 km bort
Arte y Solera Centro
181 omdömen
0,13 km bort
Nickel
79 omdömen
0,1 km bort
Mechela Arenal
95 omdömen
0,13 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 979 sevärdheter i närheten
Capilla de la Piedad
5 omdömen
0,13 km bort
Andalucia Tours and Discovery
162 omdömen
0,08 km bort
Elecmove Electric Bikes
674 omdömen
0,1 km bort
Productos de la Sierra
130 omdömen
0,12 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Mercer Hotel Sevilla.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt