Det var väl egentligen vädret som räddade hotellupplevelsen från en etta i betyg. Vi har aldrig varit i Torremolinos tidigare och vet väl egentligen inte vad det är för standard där. Men tidigare kedjor så som Lopesan är ljusår bättre. Kan väl egentligen bara instämma med tidigare negativ kritik som skrivits. Men att service och intresset från personalen skulle kunna vara så dålig efter pandemin som drabbade Spanien så hårt förvånande mig. Då turismen står för 40% av BNP så bör man vara mer tacksam mot dom som kommer och spenderar pengar där. Ett leende och att vara trevlig mot barn kostar hotellet ingenting extra. Ett stort minus att det enda som går att äta är buffén. Ingen snackbar med lättare luncher så som toast, hamburgare och pizzaslice. Blev erbjuden att byta ut en middag på buffén mot en middag på en annan restaurang på området som är väldigt lik buffén. Vi vände oss till receptionen för hjälp med detta men ett ointresserat svar blev att komma tillbaka dagen efter då detta inte gick att boka dagen innan?!? När vi kommer tillbaka dagen efter blir vi ombedda efter ett otrevligt svar att man skulle göra detta hos en ”Guest experience manager” som skulle vara på plats mellan 10-12:00. Vi sitter och väntar till 10:15 men ingen manager kommer. Då får ett nytt svar från damerna i repetionen att detta person troligtvis kommer 14-15:00. Det är enda svaret blev då kom tillbaka senare. Avslutningsvis så blev inte incheckningen så trevlig heller då vi ej fick någon information om vad som gäller på hotellet. Ett exempel som vi fick lära oss själva var att man fick leta upp badhanddukar vid poolen sedan när man ville byta så kostade det 2,50€ och man var då tvungen att lämna dessa själv i den fantastiska receptionen. Man orkar helt enkelt inte ta handdukar från poolområdet utan låter gäster sköta detta. Som sagt jag skulle fundera en extra gång om att lägga en vecka här.…
Perfekt Hotell med bra utbud, vi var fem stycken varav tre vuxna och två barn 10 och 13 år som var där i en vecka.Perfekt poolområde med gått om stolar och underhållning i stort sett varje kväll på stora scenen. Kan gått rekommendera detta hotell för både vuxna och barn.
Vi tillbringade tre novemberveckor på smy; vi fick uppgraderat (större och luftigare) rum i Villageområdet. Hotellet verkar vara nyrenoverat, det städas mycket och ofta, så det var helt Ok. Personalen snälla och hjälpsamma, men vi fick ibland känslan att hantera gäster på strax över 500 rum kunde bli dem övermäktigt ibland. Matsalen och lobbyn är stora historier, utan något program för akustiken, så det bullrar förfärligt - särskilt när det finns många barnfamiljer i faggorna. En konsult borde kanske anlitas? Maten är enahanda - samma frukost, samma kvällsmat med lite variation om man har betalat för halvpension. Det finns några trevliga matställen på andra sidan järnvägen i Los Álamos där hotellet egentligen ligger, några Chiriguitos längs med stranden och så finns utbudet i närbelägna Torremolinos m fl semesterorter. De nås enkelt med lokal buss eller renfe-tåget som går som en tunnelbana. Lobbyn borde stuvas om, baren kanske flyttas till en lugnare hotelldel och inredas mysigare. Soliga höstdagar är OK - då är man mycket utomhus ändå, men när det regnar och det blåser kallt, vore det trevligt att kunna krypa ner i en trevlig bar med öppen eld och en god drink! Och ju - om du ska bli väckt tidigt på en morgon, testa väckningen innan! Vår telefonväckning fungerade inte, utan vi fick beställa knock-knock på dörren för att vara på den säkra sidan.…
Hotellet är nyrenoverat, rummen fina men väldigt små och dåligt med förvaring, några krokar skulle ha inte ha skadat. Sköna sängar och bra städning. Middagarna är påfrestande eftersom lokalen för buffén är alldeles för liten för gästantalet. Det gör att ljudvolymen upplevs som väldigt stimmig, går inte att föra ett normalt samtal. Det var kö in till matsalen flera kvällar och man fick jaga bord för att få plats. Servicen är under all kritig, personalen jobbar stenhårt men hinner inte med. Man fick plocka bort sin tallrik själv. En kväll stod personalen precis vid vårt bord och skrapade rent tallrikar, vilket medförde både lukt och slammer. Ingen som tar upp beställning av vin. Det fanns bara lunchbuffé att välja på, gick inte att beställa något lättare såsom hamburgare eller omelett. Trots att hotellet bestod till största delen av svenskar så finns inga svenska tv-kanaler, men en mängs andra. Fina poolområden men ingen pool var uppvärmd. Hotellet ligger minst 45 minuters promenad från Torremolinos centrum. Kommer inte att besöka detta hotell igen.…
Rumet, lite större med balkong i områdets bortre del,var bra samt poolerna fina men inte uppvärmda i november. Reception och matsal i huvudbyggnaden helt utan ljuddämpande material. Ett slammer utan dess like! Middagsbuffen var enahanda och utan variationer. Utomhusdelen nedskitad av gråsparvar och därför inte attraktiv när vädret så tillät. Effektiv och trevlig personal! Inga matalternativ i närheten. Trots detta ingen lunch att få på hotellet!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt