Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Hotel Royal Rochebrune

Om
Läge
Renlighet
Service
Standard
Hotellbekvämligheter
Övriga ryskspråkiga
Channel 1
Restaurang
Bar/lounge
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Flerspråkig personal
Frukost tillgängligt
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Ski-In/Ski-Out
Rumservice
Flygplatstransport
Offentligt wifi
Mötesrum
Konferensanläggningar
Barnpassning
Rökfritt hotell
Bastu
Visa fler
Rumsegenskaper
Sviter
Rökfria rum
Familjerum
Minibar
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Bergsutsikt
Säkert
HOTELLKLASS
Plats
Helhetsvy
71Ganska promenadvänligt
Bedömning: 71 av 100
82restaurangerinom 0,5 km
17sevärdheterinom 0,5 km
Omdömen med mera
160omdömen
99bilder
2F+S
0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 59
  • 66
  • 21
  • 7
  • 7
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Fler språk
  • Filtrera
  • Svenska
Hitta omdömen som nämner
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Bodde med två andra couper utmärkt läge intill Rochebrune cable car.
Hotellet var mycket rent och rum mycket trevligt trots att badrummen är mycket små.
Åt i restaurangen och hade en bra måltid till rimliga priser som Megève är mycket dyr att äta och dricka. Promenad till centrum
Läs mer
Rummet var bra, personalen var mycket hjälpsam vi hade en fantastisk tid.
3 Minuter från the ski lift och charmigt village
utmärkt ställe att bo på för skidor eller sommaren mountain gångavstånd.
Jazz festival och bra barer/restauranger var en stor bonus
Läs mer
Bra läge för såväl pistes and the town ( cirka 5 minuters promenad ) . Vårt rum var mycket rena och riktigt bekvämt som var hotellet i allmänhet. Frukost och middagar var bra, men inget speciellt. Vi valde vi att äta i staden 3 / 5 nätter. Många av personalen var mycket vänlig oc
Läs mer
Vi gillade verkligen den läge. Personalen var mycket vänlig och hjälpsam. Vi hade lite småaktigt det tog shine avdrag på vår vistelse - det fanns fel i räkningen för båda nätter att äta i hotellets restaurang, tv-var inte ordentligt fast under vår vistelse på 5 nätter, frukostbuf
Läs mer
Svar från Intercorp_Group, Responsable relations clients för Hotel Royal Rochebrune
Svarade 29 mars 2017
Dear Chris, first of all, we would like to thank you for your comment about your stay in our hotel. We are pleased to read that you found all our team helpful and friendly. Small gestures and lovely words as yours is the best way for all the team to keep working on the way we do and this is the best boost and reward we can receive. On the other hand, we would like to inform you that we have taken notes about all the posible inconveniences that you may have found in order to reduce and minimize it as soon as posible. Nevertheless, we hope this small inconveniences are not an impediment for you to visit us again, as for all our team, it would be a pleasure to welcome you back in Megève in the near future. Yours sincerely, Royal Rochebrune team.
Läs mer
Detta är inte första gången vi har bott på hotellet men den kommer att bli vårt sista. Vi hade återvänt till hotellet efter att ha varit utlovade ett specialpris av ägaren som en följd av den överdrivna brus och andra frågor under vår sista vistelse.

Det räcker att säga att det
Läs mer
Svar från Intercorp_Group, Director General för Hotel Royal Rochebrune
Svarade 30 apr. 2017
Dear Mr. Baxter, first of all, we dearly apologize for any inconvenience caused and assure you that this comment surprises us quite a bit. Warm and friendly service is our strongest point and as a family hotel we are always focusing and working hard to make our guests feel like home and to offer them a wonderful travel experience which, in this case, I guess we did not accomplish. Regarding the noise issues from last year, as you know, it was something out of our hands and control as it was work being carried out in the neighbourhood, not at our Hotel. Nevertheless, we offered you the best option we could at that moment in time in order to satisfy your requirements. Your comment surprised us quite a bit as we perfectly remember the situation and you seemed to be satisfied and happy for the rest of your stay and also because of the positive comment you left in Tripadvisor last year regarding our establishment and staff. Re our payment conditions, this is something established and explained in our general booking conditions at the moment of making a reservation in either of our different hotels or when reserving a room through our different channels, it specifically indicates that payment will be required at check-in. When your reservation through booking . com was received under flexible conditions, a 50% of the total amount should have been charged but the credit card provided was not working. Through Booking.com and our reservation department, we tried to contact you several times in order to settle the payment, but no answer was received from your part. When this happens, the procedure is to cancel straight away the reservation. Nevertheless, as the reservation was under your name and you were a loyal guest we decided to make an exception with your booking and so we didn’t cancel it. Although we never received an answer or a call from you we kept the booking until the date of your arrival. As you must know, booking directly with the hotel gives the hotel more flexibility in order to manage any given situation. Even though, once again, we made an exception with your case and refunded the total amount of the breakfast you enjoyed during your stay. In relation to the final bill, at the moment of check out, as everything seemed to be ok for you and nothing was claimed, we sensed that you were leaving content, happy and that nothing was wrong. As you know, at least thanks to your past stay with us, our team is characterized for being friendly, polite and for always trying to go a mile ahead to exceed our guest’s expectations. Obviously, we accept we can make mistakes and that is why we thank everyone, also you, for taking the time to comment and give us the feedback of your stay, as this is the best way to learn and continue working to provide memorable holidays. We will continue with our efforts to exceed our guest’s expectations and hope you give us, once again, the opportunity to try, I am sure we won’t fail. We would be delighted to receive you in the near future. Yours Sincerely, The Managment.
Läs mer
Föregående
1234569
Kategorier på album
Alla bilderResenärSvit och rumMiddagFamilje- och lekområden
Bed very large in size far bigger than a king size in the uk
Vue de notre chambre
standard double room
Notre vue de la chambre.
From the room
Föregående
12
HI can you tell me the difference between the Palm Tree Court & The Beach hotel? Many thanks
vorrei sapere i prezzi per una mezza pensione
ma se sono io a fare la domanda
0 röster
FöregåendeNästa
11
PRISKLASS
183 US$ - 598 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
PLATS
FrankrikeAuvergne-Rhône-AlpesHaute SavoieMegève
ANTAL RUM
60
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt