Luxotel Cannes



Om
Holiday Inn Cannes är ett fantastiskt val när du besöker Cannes. Det ger dig en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet och erbjuder en familjevänlig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.
Med tanke på närheten till populära sevärdheter som La Croix-des-Gardes (1,0 km) och Vieux Port (1,6 km) kan gäster på Amangani Hotel enkelt uppleva några av Cannes mest välkända sevärdheter.
Det här hotellet erbjuder en concierge och rumservice för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och en restaurang. Gäster som kommer med bil har tillgång till parkering.
Cannes har flera fisk- och skaldjursrestauranger. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som Astoux et Brun, Sardine och Gaston Gastounette, vilka serverar fantastiska rätter.
Under resan får du inte glömma bort att besöka en trädgård, till exempel Square Reynaldo Hahn.
På Holiday Inn Cannes kommer din bekvämlighet i första hand, och de ser fram emot att hälsa dig välkommen till Cannes.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 77
- 85
- 81
- 51
- 41
- Filtrera
- Svenska
Man får inte heller ha en flasköppnare på rummet utan måste gå ner till receptionen för att öppna en coca cola?! Och då gör dem ett undantag. Personalen har otroligt dålig service och de är inget bra bemötande någongång tyvärr. Otroligt besviken på hotellet.
Rekommenderar starkt att välja ett annat hotell.
Trevligt och serviceminded personal i receptionen liksom i restaurangen.
Restaurangen var mycket bra underbar frukost med riklig utbud vi valde att äta middag på restaurangen 5 dagar med anledning av bra och prisvärdigt mat och jätte bra personal.
Uppskattade att när vi checkade in att vi hade blivit uppgraderade med balkong och havsutsikt.
Rummen hade sköna sängar bra städat dock var det i behov av en fönsterputsning.
Detta hotellet kan vi verkligen rekommendera och vi återkommer gärna.
Förvirringen genomsyrade hela resten av vistelsen. Vår bokning via hotel.com hade inte hunnit fram lika snabbt som vi själva så vi fick vänta en haltimme till tre kvart.
Rummet var väldigt rymligt och fräscht. Stor balkong. Stort och nyrenoverat badrum. Badrum och toalett separerat.
En restaurang med utsikt över hotellets pool och trädgård där man även kan skönja havet på andra sidan järnvägen och kustvägen.
Vi beställde öl och drink till poolen vilket tog lite väl lång tid och när jag väl skulle betala fick jag ändå traska upp och in i baren eftersom kortläsaren/bluetooth inte fick kontakt och stackars unga servitrisen blev nervös. För att undvika samma problem gick jag själv in till baren för att göra nästa beställning vilket bestod av en kula glass, en espresso och ett glas bubbel.
5 personer cirkulerade bakom, i och utanför baren. Ett enda par satt och hängde vid ett bord i restaurangen. Jag väntade 20 minuter och då först kom en kula glass och ställdes framför mig. Under tiden gick personalen och småpratade med varandra och fnittrade. Inget jag såg kunde tyda på någon större stress men en allmän känsla av otydlighet och förvirring hängde jämt i luften. När jag hade väntat ytterligare 5 minuter och artigt påminnt om min beställning och även poängterat att glassen och kaffet hör liksom ihop och glassen börjar smälta i 27gradiga värmen fick jag nångonslags oförstående blick av en av tjejerna som bara stod och vek sevetter.
Jag gav upp och lämnade demonstrativt kvar glassen och gick tillbaka till poolen. Efter en 5 minuter kom den lilla osäkra tjejen ner med glassen, och endast glassen, till vårt bord. Jag förklarade att jag inte längre var intresserad. Hon gick tillbaka och nästan tio minuter senare kom hon förbi igen. Den här gången med kaffe och ett glas bubbel. Vi kunde inte annat än skratta. Hon såg helt oförstående ut och frågade om vi inte hade beställt det? Jo för en timme sen, sa jag och tackade ändå för besväret.
Att de ville ta dubbelt betalt för frukosten är en annan historia som ytterligare befäster känslan av förvirring och något dåliga ledningen. Men trots allt var vistelsen ok och de små missförstånd som dök upp kan inte skyllas på den välvilliga personalen utan som sagt det dåliga och kanske inte så inkörda ledningen.




Anländer med tåg till Cannes la Bocca station, är hotellet en kort 10 minuters promenad bort.
Vårt rum var ren med balkong, värdeskåp, duschtvålar, ett strykjärn och luftkonditionering, men inget kylskåp.
Med hjälp av den bakre grinden, är stranden bara några ögonblick bort, med en 20 - 30 minuters promenad till Cannes centrum - perfekt för oss som ett ungt par som vill utforska staden och koppla av vid havet.
Om du letar efter trevliga restauranger och barer, det finns gott om i närheten. Eller om du föredrar vandringsleder, är Croix des Gardes naturpark inte alltför långt heller.
Och att sätta fötterna upp vid hotellets pool med drycker och mat som serveras var underbart. Personalen var mycket vänlig, hjälpsam och glad under hela vår vistelse.
Min mindre kritik är att parasollen vid poolen är gjorda av små plastremsor, som faller av och går överallt vilket inte heller kan vara bra miljö.
Sammantaget vår vistelse var härlig och skulle säkert besöka igen!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt