Luxotel Cannes
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.

Luxotel Cannes

65 Avenue Du Docteur Picaud, 06150 Cannes Frankrike
Resenär (161)
Svit och rum (25)
Penne almareta
Middag (15)

Visa priser för dina resdatum

Har du redan bokat det här hotellet?
Berätta för oss så att vi kan hjälpa dig att planera.

Om

Nr 81 av 123 hotell i Cannes
3,5 av 5 bubblor
Läge
3,4 av 5 bubblor
Rum
3,0 av 5 bubblor
Standard
3,6 av 5 bubblor
Renlighet
3,4 av 5 bubblor
Service
3,7 av 5 bubblor
Sovkvalitet

Holiday Inn Cannes är ett fantastiskt val när du besöker Cannes. Det ger dig en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet och erbjuder en familjevänlig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.

Med tanke på närheten till populära sevärdheter som La Croix-des-Gardes (1,0 km) och Vieux Port (1,6 km) kan gäster på Amangani Hotel enkelt uppleva några av Cannes mest välkända sevärdheter.

Det här hotellet erbjuder en concierge och rumservice för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och en restaurang. Gäster som kommer med bil har tillgång till parkering.

Cannes har flera fisk- och skaldjursrestauranger. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som Astoux et Brun, Sardine och Gaston Gastounette, vilka serverar fantastiska rätter.

Under resan får du inte glömma bort att besöka en trädgård, till exempel Square Reynaldo Hahn.

På Holiday Inn Cannes kommer din bekvämlighet i första hand, och de ser fram emot att hälsa dig välkommen till Cannes.

Läs mer
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Hotellbekvämligheter
Parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Bar/lounge
Strand
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Taxitjänst
Affärscenter med tillgång till internet
Wifi
Pool-/strandhanddukar
Utomhuspool
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Frukost på rummet
Barnvänlig buffé
Snacksbar
Vin/champagne
Bankettrum
Mötesrum
Bagageförvaring
Dagstidning
Rökfritt hotell
Utomhusmöbler
Soldäck
Sol-/strandstolar
Solparasoller
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Skrivbord
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Kaffe-/tebryggare
Elektrisk vattenkokare
Plattskärms-tv
Badkar/dusch
Privat balkong
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Telefon
Garderob/klädskåp
Strykjärn
Väckningstjänst/väckarklocka
Kostnadsfria toalettartiklar
Hårtork
Rumstyper
Havsutsikt
Stadsutsikt
Poolutsikt
Rökfria rum
Sviter
Bra att veta
HOTELLKLASS
Betyg med stjärnor är ämnat att indikera förväntad allmän nivå av funktioner, bekvämligheter och tjänster. Det här boendet är klassificerat enligt Giata.
4,0 av 5 stjärnor
TYP AV HOTELL
Havsutsikt
Fina utsikter
Talade språk
Engelska, Franska, Spanska, Kroatiska och 1 till

Plats

65 Avenue Du Docteur Picaud, 06150 Cannes Frankrike
Namn/adress på det lokala språket
Vägbeskrivning
Bil rekommenderas
Boenden bedöms på en skala på 0–100. Ju högre bedömningen är, desto enklare är det för resenärer att hitta restauranger och saker att göra på gångavstånd.
Bedömning: 42 av 100
42
Nice Côte d'Azur flygplats

Omdömen
Vi utför kontroller på omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 77
  • 85
  • 81
  • 51
  • 41
Tid på året
Resenärstyp
Språk
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Oscar L skrev ett omdöme juni 2024
1,0 av 5 bubblor
När vi checkar in får vi info utan någon förvarning att polen är reserverad, baren är reserverad, resturangen är reserverad hela eftermiddagen och kvällen! Betalar 400€ per natt för att inte få använda hotellet!
Man får inte heller ha en flasköppnare på rummet utan måste gå ner till receptionen för att öppna en coca cola?! Och då gör dem ett undantag. Personalen har otroligt dålig service och de är inget bra bemötande någongång tyvärr. Otroligt besviken på hotellet.

Rekommenderar starkt att välja ett annat hotell.
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2024
2,0 av 5 bubblorStandard
2,0 av 5 bubblorRum
2,0 av 5 bubblorLäge
1,0 av 5 bubblorRenlighet
1,0 av 5 bubblorService
1,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Resetyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från Marine Poulard, Marketing för Luxotel Cannes
Svarade 25 juni 2024
Dear guest, First of all, thank you for choosing Luxotel Cannes for your stay. We are sorry to read that your stay did not meet your expectations. However, we would like to come back to several points: Concerning the restaurant, all teams were informed that on June 6th, 2024, exceptionally, the restaurant was closed in the evening (only) for a private event and were instructed to convey this to our guests, in addition to our communication and of our displays. We sincerely apologize if a staff member did not pass on the information to you. We are very surprised about what you commented concerning the staff. Above all, we advocate values of respect, professionalism, mutual assistance and courtesy in order to guarantee you the best possible service. Our reception is at your disposal and at your service 24/7. Also, most of our guests give us positive comments about our staff. Best regards, The Luxotel Cannes Team.
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Kennet A skrev ett omdöme juni 2016
Halmstad, Sverige
5,0 av 5 bubblor
Vi var här 8 dagar och är jätte nöjda me hotellet och personalen-
Trevligt och serviceminded personal i receptionen liksom i restaurangen.
Restaurangen var mycket bra underbar frukost med riklig utbud vi valde att äta middag på restaurangen 5 dagar med anledning av bra och prisvärdigt mat och jätte bra personal.
Uppskattade att när vi checkade in att vi hade blivit uppgraderade med balkong och havsutsikt.
Rummen hade sköna sängar bra städat dock var det i behov av en fönsterputsning.

Detta hotellet kan vi verkligen rekommendera och vi återkommer gärna.
Läs mer
Datum för vistelsen: juni 2016
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorService
Resetyp: Reste som ett par
Tips för att välja rum: Välj gärna med balkong med havsutsikt
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från Thierry G, General Manager för Luxotel Cannes
Svarade 18 juni 2016
Dear Kennet, I have read with my best attention your review and I'm glad to see that you have appreciated your stay at Holiday Inn Cannes. Thank you for having sent you feelings after this week in our hotel. I hope to have the pleasure to welcome you another time. Kind regards. Thierry Garnier General Manager
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
fazdini skrev ett omdöme aug. 2015
Kalmar, Sverige
3,0 av 5 bubblor
Det började med att vi blev förvirrade av att namnet Avangani Resort inte fanns att läsa någonstans. Det gjorde sökandet lite svårt då vägen som går utanför är smalt och rätt så bra trafikerad, vilket gör körandet och u-svängandet lite svårt. Men men, hotellet har tydligen blivit en del av kedjan Holiday Inn men inte hunnit sätta upp några nya skyltar etc. Gamla skyltarna har de dock tydligen haft väldigt bråttom med att ta ner då det ingenstans fanns någon antydan till gamla namnet Avangani Resort.
Förvirringen genomsyrade hela resten av vistelsen. Vår bokning via hotel.com hade inte hunnit fram lika snabbt som vi själva så vi fick vänta en haltimme till tre kvart.
Rummet var väldigt rymligt och fräscht. Stor balkong. Stort och nyrenoverat badrum. Badrum och toalett separerat.
En restaurang med utsikt över hotellets pool och trädgård där man även kan skönja havet på andra sidan järnvägen och kustvägen.
Vi beställde öl och drink till poolen vilket tog lite väl lång tid och när jag väl skulle betala fick jag ändå traska upp och in i baren eftersom kortläsaren/bluetooth inte fick kontakt och stackars unga servitrisen blev nervös. För att undvika samma problem gick jag själv in till baren för att göra nästa beställning vilket bestod av en kula glass, en espresso och ett glas bubbel.
5 personer cirkulerade bakom, i och utanför baren. Ett enda par satt och hängde vid ett bord i restaurangen. Jag väntade 20 minuter och då först kom en kula glass och ställdes framför mig. Under tiden gick personalen och småpratade med varandra och fnittrade. Inget jag såg kunde tyda på någon större stress men en allmän känsla av otydlighet och förvirring hängde jämt i luften. När jag hade väntat ytterligare 5 minuter och artigt påminnt om min beställning och även poängterat att glassen och kaffet hör liksom ihop och glassen börjar smälta i 27gradiga värmen fick jag nångonslags oförstående blick av en av tjejerna som bara stod och vek sevetter.
Jag gav upp och lämnade demonstrativt kvar glassen och gick tillbaka till poolen. Efter en 5 minuter kom den lilla osäkra tjejen ner med glassen, och endast glassen, till vårt bord. Jag förklarade att jag inte längre var intresserad. Hon gick tillbaka och nästan tio minuter senare kom hon förbi igen. Den här gången med kaffe och ett glas bubbel. Vi kunde inte annat än skratta. Hon såg helt oförstående ut och frågade om vi inte hade beställt det? Jo för en timme sen, sa jag och tackade ändå för besväret.
Att de ville ta dubbelt betalt för frukosten är en annan historia som ytterligare befäster känslan av förvirring och något dåliga ledningen. Men trots allt var vistelsen ok och de små missförstånd som dök upp kan inte skyllas på den välvilliga personalen utan som sagt det dåliga och kanske inte så inkörda ledningen.
Läs mer
Datum för vistelsen: augusti 2015Resetyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
De här omdömena är maskinöversatta från deras originalspråk. Vill du visa maskinöversättningar?
Katia K skrev ett omdöme okt. 2024
5,0 av 5 bubblor
Jag bodde nyligen på Hotel Luxotel Cannes och det var en underbar upplevelse. Hotellet är fantastiskt, och mitt rum erbjöd en vacker utsikt över havet. Läget är perfekt, bara några steg från stranden. Frukosten var utsökt, och personalen var mycket vänlig och tillmötesgående. Rekommenderas starkt!
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: juli 2024Resetyp: Reste med vänner
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Jamie Moreland skrev ett omdöme sep. 2024
London, Storbritannien
5,0 av 5 bubblor
Att bo här var ett verkligt nöje.

Anländer med tåg till Cannes la Bocca station, är hotellet en kort 10 minuters promenad bort.

Vårt rum var ren med balkong, värdeskåp, duschtvålar, ett strykjärn och luftkonditionering, men inget kylskåp.

Med hjälp av den bakre grinden, är stranden bara några ögonblick bort, med en 20 - 30 minuters promenad till Cannes centrum - perfekt för oss som ett ungt par som vill utforska staden och koppla av vid havet.

Om du letar efter trevliga restauranger och barer, det finns gott om i närheten. Eller om du föredrar vandringsleder, är Croix des Gardes naturpark inte alltför långt heller.

Och att sätta fötterna upp vid hotellets pool med drycker och mat som serveras var underbart. Personalen var mycket vänlig, hjälpsam och glad under hela vår vistelse.

Min mindre kritik är att parasollen vid poolen är gjorda av små plastremsor, som faller av och går överallt vilket inte heller kan vara bra miljö.

Sammantaget vår vistelse var härlig och skulle säkert besöka igen!
Läs mer
Automatiskt översättning
Datum för vistelsen: september 2024
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Resetyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
E_from_Sweden ställde en fråga jan. 2020
Billdal, Sverige2 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Is the swimmingpool pool warm in May?
Svar från Arn D
Saint-Tropez, Frankrike205 inlägg2 134 hjälpsamhetsröster
L'eau est chaude. Bonne journée
dse ställde en fråga sep. 2019
Burgos, Spanien28 inlägg10 hjälpsamhetsröster
¿El desayuno está incluido en el precio de la habitación?
Cannes, Frankrike
Hola ! Todo depende de la tarifa que usted reserva. Puede elegir entre tarifa con desayuno o sin desayuno.
CB ställde en fråga maj 2019
Nordirland, Storbritannien384 inlägg87 hjälpsamhetsröster
Is there balconies in all rooms? I can’t see an option to book a room with a balcony
Cannes, Frankrike
Dear Client, Thank you for your e-mail. There is balcony only in sea view rooms (deluxe, executive) and in the junior suite. The standard rooms unfortunately have'nt balcony. Hoping this information proves helpful to you, Holiday Inn Cannes.
Kennet A skrev ett tips juni 2016
Halmstad, Sverige44 inlägg55 hjälpsamhetsröster
5,0 av 5 bubblor
"Välj gärna med balkong med havsutsikt"
Läs hela omdömet
Är det inte rätt boende för dig?
Det finns fler ställen att välja bland i Cannes-området.
PRISKLASS
1 282 kr - 2 213 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
avangani hotel cannes, amangani hotel cannes
KALLADES TIDIGARE
Holiday Inn Cannes, an IHG hotel
PLATS
FrankrikeProvenceCote d AzurCannes
ANTAL RUM
100
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt

LUXOTEL CANNES (Frankrike) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor

Vanliga frågor och svar om Luxotel Cannes
Vilka populära sevärdheter ligger nära Luxotel Cannes?
Närliggande sevärdheter inkluderar La Croix Des Gardes (0,9 km), Square Mistral (1,0 km) och Mjc Picaud (0,7 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Luxotel Cannes?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är kostnadsfritt wifi, pool och restaurang.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Luxotel Cannes?
De bästa bekvämligheterna inkluderar luftkonditionering, plattskärms-tv och skrivbord.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Luxotel Cannes?
Gästerna kan ta del av restaurang, lounge och frukost under vistelsen.
Finns det parkering vid Luxotel Cannes?
Ja, parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Luxotel Cannes?
Restauranger med bra läge inkluderar Le Triskell, L'Alba och Plage Belle Plage.
Finns det möjligheter att träna på Luxotel Cannes?
Ja, gästerna har tillgång till pool under vistelsen.
Erbjuds städtjänster på Luxotel Cannes?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Är husdjur tillåtna på Luxotel Cannes?
Ja, husdjur är vanligtvis tillåtna, men det är alltid bäst att ringa i förväg för att bekräfta.
Erbjuder Luxotel Cannes några företagstjänster?
Ja, det erbjuder företagscenter, mötesrum och bankettrum.
Vilka språk talas av personalen på Luxotel Cannes?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, spanska, franska, italienska och kroatiska.
Alla hotell i CannesErbjudanden på hotell i CannesSista minuten CannesHotell i närheten av Luxotel Cannes
Saker att göraRestaurangerFlygresorSemester-​bostäderReseberättelserKryssningarHyrbilar