Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Grand Hotel Amelot

Kolla priser
Nr 1 337 av 1 812 hotell i Paris
Boka på TripAdvisor
Pålitlig partner. Vi samarbetar med för att göra din bokning så enkel som möjligt.
Säkra betalningar. Vi använder branschledande teknik för att skydda din information.
Ange datum för att hitta de bästa priserna
drivs av Prisletaren
De bästa priserna för:1 rum
Incheckning Utcheckning
Ange resedatum för att fortsätta
Visa tillgänglighet
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Professionella bilder
Grand Hotel Amelot
Visa karta
{"widget":{"name":"ibex_photo_carousel","divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","moduleList":["handlers","shims"],"js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))","shims":"(ta.prwidgets.getjs(this,'shims'))"},"template":"ibex_photo_carousel__widget","dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"}},"containerClass":null}
Lägg till bild Skriv ett omdöme

350 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Mer
Filtrerat efter: Svenska
Huskvarna, Sverige
Nivå Skribent
52 omdömen
30 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 8 hjälpsamhetsröster
3 av 5 stjärnor Omdömet skrevs augusti 10 2015

Vi hade ett rum för 4 som var 2 queen size sängar. ACn var nog trasig för det stod en portabel i rummet som funkade men lät väldigt högt. Parkering finns på gatan om man vill stå när. Vi bokade en via Neoparking på hotell Ibis i närheten.

  • Bodde där i Augusti 2015, reste med familjen
    • 4 av 5 stjärnor Läge
    • 3 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Service

Till hjälp?
Tack Bigbear68
Stockholm, Sverige
2 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs maj 5 2014

Det värsta hotell jag bott på, otrevlig och oresonlig personal. Ofräscha och nedgångna rum. Litet trångt och utan förväntade förnödenheter som kudde och täcke. Endast påslakan och filt. Mycket spartanskt och inte alls värt priset. Borde kosta max hälften så mycket av nuvarande pris. Aldrig mer Grand Hotel Amelot, hela vistelsen blev förstörd tack vare detta usla hotell! Dock var städerskorna väldigt trevliga, men man tyckte så synd om dem för att de skulle behöva arbeta på ett så hemskt ställe!

  • Bodde där i Augusti 2013, reste med vänner
    • 1 av 5 stjärnor Standard
    • 1 av 5 stjärnor Läge
    • 1 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 1 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
1 Tack T R

Resenärer berättar hänfört om de här hotellen i Paris

Stockholm, Sverige
2 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 5 hjälpsamhetsröster
1 av 5 stjärnor Omdömet skrevs oktober 20 2012

Bodde på hotellet 4 nätter och vill varna ALLA för att bo på detta hotell! När vi skulle checka in, fanns det ingen på plats i receptionen, det var bara vi och en annan gäst på hela hotellet vad vi kunde se, denna gäst berättade att den hade väntat i över en timme utan att ha sett till någon personal och kunnat checka in... Tillslut kom en person, en äldre tunnhårig gubbe som bara talade franska och var oerhört otrevlig, han bad inte om ursäkt för att vi fått vänta utan verkade mest irriterad av vi var där. Han började skälla på oss på franska, när vi frågade om han kunde engelska eller kunde förklara mer (då vi inte förstod hans oartikulerade franska). Detta var inte någon engångsföreteelse utan han var konstant otrevlig, arg, ohjälpsam och nonchalant varje gång vi råkade se honom (undvek honom så gott vi kunde). Fritt wifi, ingick i vår bokning, men det brydde han sig minsann inte om att ge oss, så det fick vi först senare när de fanns en annna person i receptionen. När vi fick se rummet, blev vi väldigt besvikna över hur det såg ut, vi skulle få ett dubbelrum, men rummet var ett väldigt litet, dåligt planerat, sunkigt, kallt (värmen gick inte att få igång), vi saknade sovkuddar, tvål och hade bara en handduk (fast vi var två). Dessutom var dubbelsängen liten och så hård att det kändes som att ligga direkt på golvet (blev inte många timmars sömn i den) det fanns heller inget täcke, utan bara en tunn filt. Vi förstod att det inte var någon ide att tala med gubben i receptionen, utan lämnade hotellet i väntan på att någon annan personal skulle dyka upp. När vi kom tillbaka senare på kvällen, fanns en annan i personalen på plats och vi förklarade för honom vad vi saknade, wifi ordnade han direkt, men kuddarna fick vi vänta på, fick den ena efter 30 min + en sliten handduk, när vi väntat ytterligare en timme gick vi ner för att höra om han hittat en till kudde, men det hade han inte, hänvisade till en kollega som han ringt efter, men det var sent och vi sa att vi inte kunde vänta längre, så första natten fick en av oss sova utan kudde. Nästa dag ville vi ju såklart ha en till kudde, men när vi såg att det var gubben som jobbade igen, så suckade vi och lämnade i hotellet i hopp om att träffa på nån vettigare person när vi kom tillbaka. När vi återvände, fanns ytterligare en annan person på plats i receptionen, då var vi väldigt less på att allt hade nonchalerats och vi ville försöka byta rum och rätta till det som blivit fel, han kunde hjälpa oss med kuddarna så denna natt fick vi båda varsin kudde. Men ang. våra klagomål och vilja att byta rum kunde han inte ta något beslut om, vi skulle behöva prata med managern som kom dagen efter. När vi dagen efter kunde prata med managern så var han i princip lika otrevlig, ovillig, nonchlant och ohjälpsam som gubben. Managern bad inte om ursäkt en enda gång för att vi fått så mycket problem (som inte ens borde vara några probelm på ett hotell, det var de mest basala sakerna som vi saknade, vi förväntade oss ingen lyx, men trevligt mottagande och att det nödvändiga som ALLTID finns, skulle finnas) När vi förklarade detta för honom blev han mer och mer otrevlig, började sucka och stöna, undrade vad vi hade väntat oss?! Ja, vi hade väntat oss att det inte skulle vara några problem, det var ju inga konstiga saker vi begärde, bara det vi betalat för. Han sa att allt skulle vara fixat tills vi kom tillbaka till hotellet, men det hjälpte oss ju inte så mkt, vi hade redan fixat så att vi hade allt det där som saknade ju, efter mycket om och men, efter mycket tid av gnäll o tjat. Vad vi än försökte säga, eller när vi poängterade hur mycket problem vi haft och hur besvikna vi varit på bemötandet och hur de hanterat detta, så hjälpte inget. Han blev bara surare och surare, och sa att hela livet är fullt av problem och att det får man räkna med. Helt orubblig var han och bad inte ens om ursäkt över den usla servicen vi fått. Det var det mest oacceptabla, visst kan alla göra fel, men att inte vara tillmötesgående i detta fall när vi så solklart har rätt och att inte ens be om ursäkt eller ge nån endaste liten form av kompensation, det är inte bara uselt utan vansinnigt! Så resten av vistelsen, undvek vi alla som arbetade på hotellet så gått vi kunde och kände oss väldigt besvikna och nedstämda, det var ingen rolig atmosfär eller stämning att vistas i, tack vare Grand Hotel Amelot blev hela vår Paris-vistelse förstörd. Om man bortser från allt vi saknade på rummet och det otrevliga bemötandet, var hotellet inte heller värt pengarna - alldeles för dyrt för vad man fick, inte heller är det ett 3-stjärnigt hotell, utan 2-stjärnigt. Platsen där vi fick förvara våra väskor efter att vi checkat ut, i väntan på att åka till flygplatsen, var inte ett säkert ställe. Det var som ett stort skåp inne i matsalen på hotellet, där nyckeln satt i hela tiden så vem som helst kan ta väskorna, fick inte heller någon hjälp att lyfta upp våra väskor, trots att gubben såg att vi inte skulle orka lyfta upp dem själva...

  • Bodde där i Oktober 2012, reste med vänner
    • 1 av 5 stjärnor Standard
    • 3 av 5 stjärnor Läge
    • 1 av 5 stjärnor Sovkvalitet
    • 1 av 5 stjärnor Rum
    • 3 av 5 stjärnor Renlighet
    • 1 av 5 stjärnor Service
Mer 

Till hjälp?
4 Tack T R

103 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla resenärsbilder (72)
Visade
Rum/svit (16)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (10)
Visade
Middag (4)
Visade
Badrum (10)
Visade
Utsikt från rummet (11)
Visade
Annat (21)

Bilder från ledningen: Sköts av ansvariga för verksamheten

Visade
Alla bilder från ledningen (31)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (8)
Visade
Rum/svit (8)
Visade
Utsikt från rummet (1)
Visade
Middag (3)
Visade
Badrum (4)
Visade
Annat (7)
Incheckning Utcheckning
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Parishotell
Bastille / Oberkampf
Bastille de Launay Hotel
Bastille de Launay Hotel
Nr 391 av 1 812 i Paris
4.5 av 5 stjärnor 428 omdömen
Bastille / Oberkampf
BEST WESTERN Hotel Marais Bastille
Bastille / Oberkampf
Campanile Paris 11 - Bastille
Visa priser
Visa priser
Visa priser
Bastille / Oberkampf
Hotel Le 20 Prieure
Hotel Le 20 Prieure
Nr 494 av 1 812 i Paris
4.0 av 5 stjärnor 358 omdömen
Bastille / Oberkampf
Hotel Standard Design
Hotel Standard Design
Nr 509 av 1 812 i Paris
4.0 av 5 stjärnor 491 omdömen
Le Marais
Hotel Pointe Rivoli
Hotel Pointe Rivoli
Nr 1 463 av 1 812 i Paris
3.5 av 5 stjärnor 264 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Om det här boendet
  • Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
  • Rökfritt hotell
Rumstyper
  • Rökfria rum
Tjänster
  • Flerspråkig personal

Ytterligare information om Grand Hotel Amelot

Adress: 54 rue Amelot | 11th Arr., 75011 Paris, Frankrike
Region: Frankrike > Ile-de-France > Paris > Bastille / Oberkampf , République
Bekvämligheter:
Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
Prisklass: 777 kr - 1 717 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Grand Hotel Amelot 3*
Antal rum: 44
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia, Booking.com, Travelocity, Orbitz, Hotwire, Odigeo, Agoda, Budget Places och Priceline så att du tryggt kan boka med Grand Hotel Amelot. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Grand Hotel Paris
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig som ägare av ditt objekt
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse