Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.
Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Nyhet! Hitta och boka det perfekta hotellet på TripAdvisor – och få de lägsta priserna

Macdonald Randolph Hotel

Kolla priser
Boka på TripAdvisor
Pålitlig partner. Vi samarbetar med för att göra din bokning så enkel som möjligt.
Säkra betalningar. Vi använder branschledande teknik för att skydda din information.
Ange datum för att hitta de bästa priserna
drivs av Prisletaren
1 rum
Incheckning Utcheckning
Ange resedatum för att fortsätta
Visa tillgänglighet
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Professionella bilder
Macdonald Randolph Hotel
Visa karta
{"widget":{"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","moduleList":["handlers"],"js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"}},"scriptFlags":null,"containerClass":null}
Lägg till bild Skriv ett omdöme

2 807 omdömen från TripAdvisors användare

Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Mer
Filtrerat efter: Svenska
Stockholm
Nivå Skribent
4 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
Omdömet skrevs september 29 2016

The Randolph är Oxfords mest anrika hotell, som ligger mitt i hjärtat av den historiska staden, inom gångavstånd till sevärdheter, restauranger och shopping. Det har ett slags bedagad charm, med ett imponerande trapphus och en vacker fasad. Med svenska mått mätt framstår det dock som tveksamt att hotellet har fem stjärnor. Servicen var bra, vilket är det minsta man kan begära, och rummet trevligt, men på det hela taget har jag bott på trestjärniga hotell som varit lika bra. I mitt betyg ingår därför prisvärdhet (även om jag hade tur och fick rummet till ett bra pris, antagligen för att hotellet håller på att renoveras). Det var mysigt att ta en dry martini i The Morse Bar (döpt efter den legendariske detektiven), men frukosten - som är dyr - håller inte måttet, det finns många ställen i närheten där man kan få en dubbelt så bra frukost, till halva priset. Om jag får ett bra pris igen kan jag absolut tänka mig att återvända till The Randolph, men för ordinarie pris kan man få ett bättre och mer prisvärt boende.

  • Bodde där i Augusti 2016, reste ensam
    • 5 av 5 bubblor Sovkvalitet
    • 4 av 5 bubblor Renlighet
    • 5 av 5 bubblor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack dannemoller
Västerås, Sverige
Nivå Skribent
12 omdömen
12 omdömen om hotell
Omdömet skrevs september 9 2016

Smutsiga kaffekoppar på rummet när vi checkade in. Vi sa till om att vi hade problem med att luftkonditioneringen blåste för kall luft och de skulle skicka upp fastighetsskötaren under dagen och när vi återkom till rummet efter ha varit ute hela dagen var dörren till rummet öppen och hade stått öppen hela dagen så vem som helst kan ha varit inne på vårat rum och gått igenom våra saker. Inte ok. Bra service på rummet med städpersonal som satte in extra kaffe åt oss efter de förmodligen märkt att vi använde upp allt kaffe som fanns på rummet redan första dagen (kapselmaskin). Fast madrass i skön säng. Man fick inte äta i deras restaurang om man inte hade på sig jeans eller gympaskor. Vi bodde på våning 4 och det fanns bara en hiss som gick till den våningen. Städpersonalen använde denna hiss och lät inte oss, deras gäster, ha företräde till den så man fick stå och vänta rätt så länge på att hissen skulle bli ledig för att ta sig till och från rummet.

  • Bodde där i Augusti 2016, reste med vänner
    • 5 av 5 bubblor Sovkvalitet
    • 3 av 5 bubblor Renlighet
    • 4 av 5 bubblor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack Johanna A
Kalmar, Sverige
Nivå Skribent
304 omdömen
62 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 62 hjälpsamhetsröster
Omdömet skrevs september 2 2016

Detta är ett bra hotell med riktigt bra läge. Skulle väll kanske knappast säga att det går under kategorin 5-stjärniga hotell, men stället har verkligen potential och det handlar först och främst om att se kunden och sätta kunden i fokus som fallerar. Vi fick ett trevligt bemötande i receptionen när vi kom och trots en trappa upp till rummet ställde detta inte till något större problem. Rummet var helt ok i storlek, hade ett trevligt möblemang och ett stort och fräscht badrum. Trevligt med kostnadsfritt vatten och choklad när vi kom. De stora plusen- läget och den pampiga byggnaden samt ett trevlig rum. Gällande de negativa aspekterna som drar ned mitt betyg; Hotellet utger sig att de har AC på rummen, så är ej fallet fick vi veta av personal på plats. Man har ett kylsystem på sommaren som vid vårt besök var inställt på 19 grader (ville man ha det varmare fick man använda det portabla elementet som fanns på rummet) alternativt istället använda värmefunktionen som var inställd på 27 grader. Vi klagade i receptionen på värmen redan första dagen men fick ingen återkoppling. När vi påtalade samma sak dagen därpå fanns ingen notis men en trevlig lite äldre man kom upp för att hjälpa oss och allt fungerade bra en stund. Men tydligen har hotellet någon central värme så på kvällen var justeringarna borta igen och vi hade 19 eller 27 grader att åter välja på. Jag förstår absolut att allt inte alltid blir som man har tänkt sig och att saker ibland kan strula och inte leva upp till gästens förväntningar. Men det är personalens sätt att hantera eventuella problem som jag som gäster kommer ihåg och sprida vidare. ”Kunden har alltid rätt” heter det- och en nöjd kund är mer värt än stora marknadsföringsbudgetar. För oss hade det varit guld värt om personalen från början hade förklarat för oss hur läget egentligen var. Att man inte kunde ställa in temperaturen själv trots anvisningar om detta så hade vi fått förhålla oss till denna information istället för att känna oss irriterade över att inget hände från hotelledningens sida. Att sedan via en gest bjuda på lite te eller en frukost hade också i våra ögon känts som en gest från hotellets sida och gett oss lite plåster på såren. Vi blev inte ens erbjudna att byta rum när man från receptionen initialt hävdade att det var acn i vårt rum det var fel på (som vi senare förstod dock ej hade löst vårt problem då det tydligen skulle vara samma system i samtliga rum…). Det som gjorde mig mest upprörd var husfrun som kom till vårt rum för att visa oss hur vi skulle reglera värmen i rummet. Denna kvinna talade till oss på ett nedlåtande sätt och ryckte bara på axlarna när vi inte var nöjda med svaret kring att använda ac på 19 grader + ett portabelt element för att reglera värmen. Damen blev sedan upprörd och bad att få låna vår rumstelefon- ringde någon kollega (?) och pratar därefter mycket upprört på ett främmande språk. Ett beteende som vi som gäster uppfattade som mycket oprofessionellt. Sammanfattningsvis- ett trevligt hotell med riktigt bra läge- men som skulle behöva skicka sin personal på en servicekurs!

  • Bodde där i Augusti 2016, reste med vänner
    • 5 av 5 bubblor Läge
    • 4 av 5 bubblor Rum
    • 2 av 5 bubblor Service
Mer 

Till hjälp?
Tack emmsi

688 bilder på det här hotellet

Bilder från resenärer: Se vad andra resenärer har sett

Visade
Alla resenärsbilder (379)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (57)
Visade
Utsikt från rummet (14)
Visade
Rum/svit (83)
Visade
Middag (25)
Visade
Badrum (24)
Visade
Affärscentrum/grupprum (1)
Visade
Familj/lekområde (2)
Visade
Annat (173)

TripAdvisor-bilder: Professionella bilder enbart för TripAdvisor

Visade
Alla TripAdvisor-bilder (298)
Visade
Bekvämligheter (63)
Visade
Klassisk svit (32)
Visade
Exklusivt rum (32)
Visade
Modernt exklusivt rum (30)
Visade
Presidentsvit (40)
Visade
Middag (22)
Visade
Enkelrum (25)
Visade
Standardrum (25)
Visade
Hotellet (29)

Bilder från ledningen: Sköts av ansvariga för verksamheten

Visade
Alla bilder från ledningen (11)
Visade
Hotell och övriga anläggningar (4)
Visade
Middag (3)
Visade
Rum/svit (4)
Incheckning Utcheckning
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Oxfordhotell
0.4 km bort
Malmaison Oxford Castle
0.5 km bort
Old Bank Hotel
Old Bank Hotel
Nr 2 av 44 i Oxford
1 067 omdömen
0.5 km bort
Old Parsonage Hotel
Old Parsonage Hotel
Nr 1 av 44 i Oxford
615 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser
5.2 km bort
De Vere Oxford Thames
De Vere Oxford Thames
Nr 5 av 44 i Oxford
939 omdömen
0.2 km bort
Vanbrugh House Hotel
Vanbrugh House Hotel
Nr 3 av 44 i Oxford
596 omdömen
3.4 km bort
Remont Oxford Hotel
Remont Oxford Hotel
Nr 4 av 44 i Oxford
670 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Bekvämligheter

Höjdpunkter
  • Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi)
  • Rumservice
  • Restaurang
  • Fitnesscenter med gym/träningsrum
  • Bar/lounge
  • Spa
Om det här boendet
  • Anpassat för rullstol
  • Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna )
  • Rökfritt hotell
Mat och dryck på hotellet
Saker att göra
  • Restaurang
  • Fitnesscenter med gym/träningsrum
  • Bar/lounge
  • Spa
Rumstyper
  • Sviter
  • Rökfria rum
På ditt rum
  • Luftkonditionering
  • Minibar
Internet
  • Kostnadsfritt internet
  • Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi)
  • Offentligt Wi-Fi
Tjänster
  • Rumservice
  • Kemtvätt
  • Mötesrum
  • Tvättservice
  • Concierge
  • Bankett-rum
  • Flerspråkig personal
  • Konferensanläggningar
  • Affärscenter med tillgång till internet

Ytterligare information om Macdonald Randolph Hotel

Adress: Beaumont Street, Oxford OX1 2LN, England
Region: Storbritannien > England > Oxfordshire > Oxford
Prisklass: 1 554 kr - 3 305 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Macdonald Randolph Hotel 5*
Antal rum: 151
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Orbitz, Travelocity, HotelTravel.com, Cheap Tickets, Priceline och Odigeo så att du tryggt kan boka med Macdonald Randolph Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Macdonald Randolph Oxford
Hotel Macdonald Randolph
Randolph Hotel Oxford
Typ av hotell:
Nr 4 av Familjehotell i Oxford
Nr 4 av Spahotell i Oxford
Nr 7 av Romantiska hotell i Oxford
Nr 10 av Lyxhotell i Oxford
Nr 11 av Affärshotell i Oxford
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig som ägare av ditt objekt

Frågor och svar

Här ser du vad resenärerna frågat samt svaren från representanter för Macdonald Randolph Hotel och andra resenärer.
22 frågor
Ställ en fråga
Har du några frågor? Få svar från personal och tidigare gäster på Macdonald Randolph Hotel.
Riktlinjer för publicering
Vanliga frågor:
  • Går det att köpa biljetter i receptionen till sevärdheter i närområdet?
  • Måste jag betala extra för minibaren?
  • Vilka tider öppnar poolen varje dag?
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning Utcheckning
Prissätt din vistelse