Välkommen till Toronto Marriott City Centre Hotel! Det här hotellet blir som ditt "andra hem" när du besöker Toronto och erbjuder många bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
Närliggande sevärdheter som Rogers Centre (0,1 km) och The Air Canada Centre (0,9 km) gör Toronto Renaissance till ett fantastiskt ställe att bo på under ett besök i Toronto.
Rummen har plattskärms-tv och luftkonditionering, och du har även tillgång till kostnadsfritt wifi, så att du verkligen kan koppla av och vila.
Toronto Marriott City Centre Hotel har en reception som är öppen dygnet runt, en concierge och rumservice. Och som en uppskattad gäst på Renaissance Toronto har du tillgång till en pool och frukost som finns tillgänglig på hotellet. Gäster som kommer med bil har tillgång till parkering.
När du känner dig hungrig ska du besöka Terroni, Old Spaghetti Factory och Cibo Wine Bar, vilka är italienska restauranger som är populära bland både lokalbefolkningen och turister.
Under ditt besök får du inte glömma bort att besöka populära sevärdheter som CN Tower (Canadian National Tower) (0,2 km), St Lawrence Market (1,6 km) och Graffiti Alley (1,0 km), som alla ligger inom gångavstånd från hotellet.
Toronto Marriott City Centre Hotel ser till att det bästa av Toronto finns nära till hands, vilket gör att din vistelse blir både avslappnande och trevlig.
FÖRDELAR - Härligt hotell med stora rum och en restaurang som har utsikt över baseballdiamanten. Vi hade bott på Toronto Eaton Marriott natten innan och fann detta hotell vara vida överlägset. NACKDELAR - Uppgraderades till ett concierge-rum vid incheckningen men fick aldrig veta (jag märkte det på appen när jag checkade ut). Det här hade varit praktiskt att veta med tanke på att vi hade två unga flickor med oss. när jag tog upp detta vid utcheckningen - ut sa kvinnan med det lockiga håret att det bara är öppet M - F, men det var då vi checkade in, lunchtid på fredagen. Jag blev chockad över att hon försökte dölja det genom att säga att det bara är på vardagar, igen, vi checkade in på fredagen. Det är som att den här kvinnan inte är kapabel att erkänna att de gjort sönder och att be om ursäkt. - Samma kvinna vid utcheckningen sa "åh, du hade bemannad parkering och använde den inte", men det var självparkering enligt Ripleys paket online. Så hon fick oss att känna att vi slösade bort en funktion som vi faktiskt inte hade i vårt paket och bråkade med oss om det. Din reception borde känna till sina paket! Jag ringde om paketet innan bokningen och frågade någon om vi kunde köpa en extra ungdomsbiljett på hotellet, och de sa, inga problem. När vi kom dit sa de att vi var tvungna att köpa den på akvariet, detta orsakade en del onödig stress eftersom akvariet bokar tid. Som tur var var de inte slutsålda vid den tiden. Men ingen jag pratade med verkade veta att paketet innehåller när som helst biljetter, inte tidsbestämda biljetter. – Vi åt på restaurangen och vid ett tillfälle gav servern oss läsk fylld med is (som vi aldrig fick frågan om vi ville ha) 40 minuter innan maten kom ut. Notan kom till mitt bord två gånger utan ens en penna och jag var tvungen att skriva beloppet och dricksen med krita två gånger. Om du tar med en räkning och lämnar i 20 minuter, se till att du också lämnar en penna! - När vi gick och åt frukost sa jag till hälsaren att de vuxna hade gratis frukost och hon sa, "ja, någon skulle ha gett dig en kupong om du hade gratis frukost," inte, "det måste ha varit ett misstag för du gör det" inte ha en kupong." Din personal har allvarliga kommunikationsproblem. Hur som helst, jag gick till skrivbordet och fick kupongerna med i paketet. Jag gav frukostkuponger till en server som, tror jag, redan körde igenom vår faktura, men sa att han skulle fixa det, men tydligen inte. - Snabbspolning framåt för att ta emot min e-postfolio med avgifter - det fanns en extra avgift på den vid frukosten. Det visade sig att servern aldrig angav vår voucher och vi debiterades 62 . 65 för vår GRATIS FRUKOST, som jag föreställer mig inte skulle ha åkt på om jag inte ringde för att klaga och få det rättat. LEDNINGSLÖGNER FÖR ATT UNDVIKA ANSVAR - När jag ringde om att jag blivit felaktigt debiterad för frukost, tog jag också upp att ingen erbjöd sig att delta i tävlingen för att vinna rummet varje gång vi åt på restaurangen. Detta var en av anledningarna till att jag valde detta hotell framför andra. Man skulle kunna tro att personalen proaktivt skulle erbjuda det som ett försäljningsargument. Chefen jag pratade med ljög och sa att tävlingen var över. Jag gick precis in på Sportsnet Grill-webbplatsen och den säger att den är över den 9 april 2023. Återigen, detta hotells personal som inte har någon aning om sina erbjudanden och lögner för att undvika ansvar eller feedback om dålig service. PERSONALEN I RESKIONEN, lär dig dina paket och informera gästerna när du uppgraderar till ett concierge-rum på en vardag. Den här delen deprimerade mig mest, tror jag. Conciergeloungen är en trevlig förmån som vi missade. SERVER - om du tar med en räkning och lämnar i 20 minuter se till att du har lämnat en penna så att kunderna inte behöver använda en barnkrita. Ta inte med isfyllda drycker till ett bord 40 minuter före mat och fråga kanske om kunderna vill ha is i sina urvattnade fontändrycker. ALL PERSONAL - det finns ett sätt att uttrycka saker när du pratar med kunder om de har fel eller rätt (vi råkade ha rätt) som inte anklagar dem för att ha fel. Återigen, vi hade inte fel, din personal kunde helt enkelt inte sina saker och hade inte gjort sitt jobb. - Har fortfarande inte fått rätt folio via e-post eller Bonvoy-konto efter utcheckning den 11:e och idag är det den 13:e. TLDR/ LADDERA INTE MATVAROR TILL DITT RUM PÅ DENNA RESTAURANG. FÖRVÄNTA INTE ATT DU BERÄTT OM DU ÄR UPPGRADERAD. FÖRVÄNTA INTE BRA KOMMUNIKATION ELLER SERVICE. KONTROLLERA DIN RÄKNING NÄR DU GÅR FÖR ATT FÖRSÄKRA ATT DU INTE DEBETERAS FÖR GRATIS VAROR I PAKET SOM FRUKOST. MANAGER, SOM PERSONAL, ljuger för att undvika ANSVAR FÖR DÅLIG SERVICE. - Silver Elite-medlem från Montreal.…
Mitt rum är fantastiskt men akta dig för den stora konstruktionen i skydomen och vad som låter som inuti en byggnad som väckte mig klockan 6 på morgonen och som inte har slutat. Borrning, hamring, backning av maskiner. Ingen borde betala fullt pris för att stanna på skydome-sidan just nu.
Stannade här i 2 nätter för att delta i en konferens under vinteruppehållet. Incheckningen var lite utanför basen, vi checkade in runt 19.00 på stormig dag. Personalen vid eftermiddagsskiftet var mer upptagna med sin telefon än att ta hand om gästerna. Morgon- och kvällspersonalen var super hjälpsam och mycket trevlig. Uppmärksammade vad vi letade efter och hjälpte oss därefter. M-loungen är stängd under vinteruppehållet: (. Inte säker på varför men när jag bokade rummet ringde jag specifikt till hotellet och frågade dem och damen sa ja, loungen kommer att vara öppen.
Kudos till Trevor, Senior Guest Services Agent som hjälpte mig att lugna mig. I december 2022 gjorde jag en reservation på Marriott Toronto City Centre Hotel för ett rum med utsikt över stadion för juni/juli 2023 och var orolig över debiteringen på mitt kreditkort. Trevor kunde verifiera att min bokning verkligen var korrekt och att debiteringen på mitt kort också skulle vara korrekt. Han var bra på att lösa problemet som gjorde att jag var orolig för att mitt rum skulle stängas av. Han var professionell, effektiv och mycket trevlig att ha att göra med. Tack Trevor.
Stannade 6 nätter på detta hotell som är ett utmärkt läge. Alldeles intill CN-tornet och akvariet. . Min upphämtningsplats för Niagarafallen var också nära dessa intressanta platser. Rummen är mycket trevliga och mycket bättre än jag förväntade mig. . mycket rymlig med ett separat vardagsrum där du kan koppla av och koppla av, hade också 2 tv-apparater så inga argument om vad du ska titta på. Badrummet är en mycket bra storlek med en stor dusch. . Rummet var mycket rent och hade också ett kylskåp. Härlig storlek pool som vi använde de flesta dagar och inte var för upptagen, badtunna och handdukar tillhandahålls. . Kafé och restaurang på plats med god mat och dryck. Stort tack till Erin i receptionen som hjälpte oss att få rummet senare eftersom vi hade ett sent flyg. Men höjdpunkten för oss var John vid receptionen. . John var mycket hjälpsam från början till slut, gav mig en lista över restauranger att äta på eftersom vi inte kände till området. . var också väldigt bra med min son, tog sig tid att fråga honom om hans dag ... Det var inte lätt att få taxi men när det är jul är det väntat. Men killen i lobbyn (förlåt att han inte fick sitt namn) var till stor hjälp och lyckades koppla upp oss med en privat bil så att vi inte missade en bokning jag gjort en kväll. Skulle definitivt stanna här igen! ! Fortsätt med det goda arbetet och gott nytt år! !…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt