Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Amansala Eco Chic Resort

Spara
Dela
Resenär (182)
Pool och strand (46)
Svit och rum (37)
Översikt
km 5.5 Carr Tulum, Tulum 77780 Mexiko Visa på karta
BEKVÄMLIGHETER
Wifi
Fri parkering
Precis vid stranden
Rökfritt hotell
Restaurang
Familjerum
Bar/lounge
{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]}}
Omdömen (217)
Filtrera omdömen
85 resultat
Medlemsbetyg
47
19
4
7
8
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
47
19
4
7
8
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 85 omdömen
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 8 maj 2018 från mobil enhet

Jag stannade här med mina 2 vänner i december. Jag betalade i sin helhet för alla avgifter innan jag kom tillbaka i september. Vi fick höra alla aktiviteter och massage för Beach Bliss ingick. Vid utcheckning de berättade för oss några av massage inte ingår....När vi berättade för dem är det inte vad vi fick höra, argumenterade de ett tag. Och då gick de överens och lät oss gå. I februari 2018, 2 månader senare, fick jag en avgift på min kredit för $ 500! ! ! ! Säger att jag skylde dem för en extra natt. När jag ifrågasatte laddningen och frågade vad de pratar om, drog de sin "extra night" -historia och sa att det var för massage. Och när jag kollade ut kunde de inte debitera mig eftersom deras kreditkort maskin inte fungerade. Vad? ? ? ? ! ! ! ! ! Totalt lögner. När jag påminde dem om att avgifterna avgjordes vid utcheckning, nekade de samtalet och fortsatte fortfarande att debitera mig. Jag kämpar fortfarande med denna falska laddning med dem och mitt kreditkortsföretag och det är maj 2018. Stanna inte här om du inte vill bli rånad.Mer

Svar från melissa p, Manager för Amansala Eco Chic ResortSvarade 11 maj 2018
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs 13 april 2018

Bra läge, serviceable, men konstigt konstruerade, rum; anständigt, men inte speciellt, mat. De mexikanska arbetarna är vänliga och tillmötesgående. I min erfarenhet (4 år) emitterar dock den amerikanska / europeiska personalen - med undantag för reseguiderna - en snygg och överlägsen luft. Det motsatta av...de inhemska arbetarna. Det har varit nästan konstigt konsekvent. (De blev till och med av en av de obehagliga inte för länge sedan.) Som sagt, reseguider är mycket vänliga och hjälpsamma. Särskilt roligt är resan till Cenote de verkar äga (även konstiga); vem kan "äga" en cenote? ) Men det är en vacker plats, bra simning. Min största oro är att min senaste resa avslöjade ett jammedpackat hotell som resulterade i skruvar, till exempel när han kom fram till receptionen för vår förbeställda Cenote-resa, var ingen förberedd för oss. När det gäller massorna, oavsett vad du gör, undviker du rum som ligger nära restaurangen. Det är högt. Slutligen blir saragossa-tangproblemet värre. Var beredd på dagar med begränsad, bekväm tillgång till havet. Sannolikt orsakad av föroreningar och klimatförändringar är det svårt att se. Åh en sista sak, låt dem inte skicka dig till Taqueria över gatan för kvällsmåltid (om du är i en grupp ställer de en natt åt sidan för att skicka dig dit.) Tacos är bra men du kommer att ätas levande av moskéer. Det är löjligt. Mina vänner och jag tog bara våra tallrikar tillbaka över gatan.Mer

Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Amansala (Grande) är en utmärkt plats för reträtt, lugna dig och njut av Tulum. Rummen på stranden är verkligen roliga med alla "eko" -stil, men utan att förlora någon komfort. Sängar är riktigt bra, personal vänliga och mycket stödjande, mat bra också. Om du vill...ha ännu mer tystnad kan du välja ett "trädgårdsutsikt" rum, riktigt fint med fåglarna och frisk luft som strömmar in. Var medveten om att de tar ut en skandalig 9% för kreditkortsbetalningar, vilket är helt out of order i Mexiko, men det verkar som om de gör det för skatteundandragande. Definitivt kommer att komma tillbaka på följande månader!Mer

Omdömet skrevs 6 februari 2018

Jag gick till Amansala för lunch och att använda sin strand och blev mycket besviken. De tar ut $ 20 (U.S) som en inträdesavgift, som berättigar dig till bara en solstol och en handduk. Menyn "lunch" är bara en mellanmålmeny, chipsen med guacamolen var inaktuella...och margaritaen, som förmodligen gjordes med tequila Don Julio Reposado, var vattnig. Räkningen för en vattendrink, inaktuella chips och guacamole var ytterligare $ 20 (U. S). Tjänsten var likgiltig, med vänta personal som tydligen håller attityden att de gjorde dig en tjänst. Det finns ingen brist på stranden hotell och utmärkta restauranger i Tulum, där för $ 40 (U. S.) får du en utsökt måltid vackert och prisvärt serveras och säkert mer än en margarita. Du behöver inte spendera dig förtjänta pengar på Amansala.Mer

Omdömet skrevs 15 november 2017

Tulum var vacker och lokalbefolkningen var fantastisk men jag måste säga Amansala Eco Chic och dess ägare är inte vad det hävdar att vara. Dag 1 : Vi bokade via AirBnB och värden / ägaren Melissa anges incheckning skulle vara vid 12, när vi kom...fram lite efter 12 PM rummet var fortfarande städas, sängen hade inga lakan och dinning tabellen hade mini kylskåp uppsättning på toppen ( inte inkopplad) inklusive flera rätter. Ingen stor sak du vet, så min flickvän (hon talar inte spanska) frågade receptionen personalen om de hade ett annat rum tillgängliga de anges nej med ut ensam kontroll men bara dagen innan ägaren hade erbjudit oss ett annat rum som förmodligen hade en strandutsikt. Vi visade personalen meddelandet och de insisterade fortfarande de inte tills jag blev lite irriterad och började prata med dem på spanska och förklarade för dem att casita inte var redo och de behövde ge ett annat utrymme tills casita rengjordes. Kort efter vår utbyte gick personalen tillbaka till receptionen för att kontrollera eventuella lediga rum. Vi var tvungna att ringa ägaren Melissa för att få saker att flytta, vilket gjorde sakerna mer irriterande är personalen hålls skyller AirBnB på felaktig incheckning men vi hade ett direkt meddelande från ägaren som anger att det skulle vara klart klockan 12 och en av personal som vi trodde var en chef insisterade på att vi lämna våra väskor och huvudet till restaurangen och vänta på 3 timmar tills rummet var klart. Slutligen efter att ägaren pratade med personalen de gjorde logi, kom ihåg att ägaren inte var på plats eller var deras en direkt kontaktpunkt / chef för oss. Slutligen efter alla problem några timmar senare flytta vi äntligen våra saker till casita. Casita hade en monterad luftkonditionering, så vi tar en tupplur då jag vaknar till rinnande vatten, jag tittar på toaletten, ingenting där då ser jag på väggen jag ser vattnet läcker från luftkonditioneringen, rinner ner på väggen och en vattenpöl på golvet. Vi går över till receptionen och meddelar dem om frågan de säger att det kommer att städas upp den natten men det kan inte lösas förrän på morgonen, det var bara dag ett. Dag 2 : Nästa morgon kommer vi meddelandet ägaren meddela henne om luftkonditionering problem, hon svarar säger luftkonditionering kommer att tas om hand om omedelbart, min gf går till Yoga och jag går träning. Därefter går vi vidare till strandklubben (restaurang), frågar hon en anställd om frukosten är gratis för gästerna, hon får veta ja då jag dyker upp lite frukost då får jag veta nej jag måste betala. Jag förklarade för dem de uppgifter som gavs till min GF då jag fick höra att jag inte skulle oroa mig för att det kommer att vara gratis. Vid den här tiden är jag redan irriterad på grund av problemen från dag ett och missförhållandet vi har stött på från all personal och ägare. Jag försökte ringa Melissa ett par gånger och kunde inte nå henne så jag pratar med Diego (inte säker på vad han heter) och låt honom veta att de behöver tillhandahålla någon form av boende för oss, jag har inget emot att betala för mat / tjänster men alla där sa något annat. Slutligen får vi det som vi ligger till Maya-ruinerna vi återvänder på eftermiddagen runt 3 ish PM, jag börjar luftkonditionering och bam allt vattnet börjar läcka och springa ner väggen så vi måste meddela receptionen igen och äntligen de skicka lite över för att fixa det. Efter allt detta skickar vi ett meddelande till Melissa som förklarar henne hur frustrerande vår vistelse har varit och hur det inte finns någon tillfredsställande kundservice och hur personen vi trodde var chefen inte var till hjälp på dag ett. Dag 3: Diego kommer till mig på morgonen med angivande av frukost kommer att vara gratis för resten av vår vistelse för att kompensera för problem och missförstånd som vi har stött på och en annan receptionen anställd kastade en gratis yoga session för min GF. Jag tackar honom och gå och ta frukost. Medan jag äter damen som vi trodde var chefen kommer fram till mig säger hon att hon fått ett e-postmeddelande och börjar frekt fråga mig "när hade vi en interaktion?" "Jag minns inte någonsin att prata med dig eller din fru "" Hur var jag oförskämd? "Vid det här laget är jag förbannad och berättar att hon ska komma ifrån mig, jag äter frukost och berätta för henne att det inte är hur du hanterar affärer, jag sa också att hennes saker var att få bättre tills du kom fram till mig, går min flickvän till bordet och jag låter henne ta över konversationen. Denna plats är mycket oprofessionellt och hemsk kundservice! Dag 4: Vi återvände hem, redo att komma ifrån hotellet. Det finns bra anställda som Juan, Diego och Stephe som försökte hjälpa till, men ägande är hemskt. Jag tror att vi bodde på Amansala under samma tidsram som stoutinvesting gjorde för att jag kommer ihåg en annan kund som har problem den tredje kvällen av vår vistelse och begär ett rumsbyte. Jag hatar att skriva negativa recensioner men turist måste vara medveten om denna plats.Mer

Visa fler omdömen
Om
Bekvämligheter
HOTELLEGENSKAPER
Precis vid stranden
Fri parkering
Restaurang
Bar/lounge
Spa
Rökfritt hotell
Pool
Rumservice
Frukost ingår
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Antal rum
24
Plats
Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Tulum
Rumstyper
Rökfria rum, Familjerum
Antal rum
24
Plats
Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Tulum
Bilder
Resenär (182)
Pool och strand (46)
Svit och rum (37)
Middag (19)
Familje- och lekområden (7)
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 111 hotell i närheten
Amansala Eco-Chic Resort + Retreat
519 omdömen
0,08 km bort
Coral Tulum
169 omdömen
0,11 km bort
Tata Tulum
139 omdömen
0,13 km bort
Hotel Playa Kin Ha
153 omdömen
0,22 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 498 restauranger i närheten
Sin Yolanda Maricarmen
203 omdömen
1,35 km bort
Ukami
385 omdömen
0,97 km bort
Fresco's
107 omdömen
1,18 km bort
Restaurante Las Estrellas
576 omdömen
1 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 270 sevärdheter i närheten
Ziggy Beach
736 omdömen
1,26 km bort
Extreme Control
367 omdömen
0,83 km bort
Xaman-Ha Connections
7 omdömen
0,88 km bort
Mexidivers Tulum
274 omdömen
1,07 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Amansala Eco Chic Resort.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt