Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.

Princess Family Club Riviera

Prolongacion 5ta Avenida Mza 20 Lote 006, Playa del Carmen 77710 Mexiko
avatar-imageavatar-imageavatar-image
Resenär (964)
Pool och strand (157)
Svit och rum (128)

Visa priser för dina resdatum

Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.

Om

#12 av 24 semesterorter i Playa del Carmen
Läge
Renlighet
Service
Standard
Miljöledare Silvernivå

Alla behöver någonstans att ta igen sig på. För resenärer på besök i Playa del Carmen är Family Club at Grand Riviera Princess ett perfekt val för vila och återhämtning. Family Club at Grand Riviera Princess är välkänt för sin charmiga miljö och närhet till fantastiska restauranger, och gör det enkelt att få ut mesta möjliga av Playa del Carmen.

Rummen på Family Club at Grand Riviera Princess har en plattskärms-tv, luftkonditionering och en minibar för utmärkt komfort och smidighet, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.

En concierge och rumservice är några av de bekvämligheter som erbjuds på det här semesterorten. En pool och gratis frukost kommer också att göra din vistelse ännu mer speciell. Om du kör till Family Club at Grand Riviera Princess finns fri parkering tillgänglig.

Galeria Luis Sottil (4,2 km), som ligger i närheten, gör Family Club at Grand Riviera Princess till ett fantastiskt ställe att bo på för dem som är intresserade av att besöka den här populära sevärdheten i Playa del Carmen.

Resenärer som är på jakt efter asiatiska restauranger kan bege sig till Saffron, Agave Azul at Rosewood Mayakoba eller El Puerto.

Under ditt besök får du inte glömma bort att besöka en populär park, till exempel Parque Los Fundadores som ligger nära semesterorten.

Family Club at Grand Riviera Princess kommer att göra ditt besök i Playa del Carmen till en minnessvärd upplevelse.

Läs mer
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Kostnadsfri frukost
Strand
Tennisbana
Barnpassning
Parkering
Wifi
Badtunna
Vuxenpool
Utomhuspool
Privat pool
Yogapass
Träningspass
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Barnvänlig buffé
Bar i poolen
Bar vid poolen
Vattenpark
Aerobics
Underhållningspersonal
Kvällsunderhållning
Bordtennis
Nattklubb/DJ
Inomhuslekområde för barn
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Utomhusleksaker för barn
Flygplatstransport
Busstransfertjänst
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Massage
Portier
Butiker
Solparasoller
Bankomat på plats
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Visa fler
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Privat strand
Privat balkong
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Minibar
Plattskärms-tv
Rumstyper
Sviter
Familjerum
Bra att veta
TYP AV HOTELL
Familjeresort
Familj

Plats

Prolongacion 5ta Avenida Mza 20 Lote 006, Playa del Carmen 77710 Mexiko
Namn/adress på det lokala språket
Princess Family Club Riviera
941omdömen214F+S0 rumstips

Omdömen
Vi kontrollerar omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 494
  • 241
  • 103
  • 50
  • 53
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
avatar-image
ADB skrev ett omdöme mars 2024
Houston, Texas2 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Min familj och jag är mycket besvikna över vår vistelse under Spring Break 2024. Restaurangreservationer är extremt svåra att få (även om restaurangen i sig är praktiskt taget tom). Detta skulle inte vara ett problem om buffématen inte var under genomsnittet och om buffécaféet inte var så trångt. Tjänsten är extremt inkonsekvent - en del personal är fantastiska, medan andra inte kan bry sig. Barnaktiviteterna som läggs upp i appen förekommer inte ("Appen är fel" är vad jag fick höra). Väntetiderna för allt - skyttelbussar, för att få drycker, för glass, etc. - är för långa. Sammantaget skulle jag rekommendera att bo någon annanstans.
Läs mer
Datum för vistelsen: mars 2024
Standard
Läge
Service
Restyp: Reste med familjen
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
avatar-image
Diana B skrev ett omdöme feb. 2024
New York, New York21 inlägg27 hjälpsamhetsröster
Jag är väldigt besviken. Riktigt dåligt! Omöjligt att få reservationer från restauranger om du inte bor på villorna (dyrare) De fortsätter att försöka sälja saker till dig. Maten är genomsnittlig. De flesta av personalen är oförskämd. Underhållningen är dålig. Stranden är fin, havet är vackert.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2024Restyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: Find a different resort. Also, visit the city of Playa del Carmen
Visa fler tips på hur du väljer rum
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
avatar-image
SDITGA skrev ett omdöme dec. 2023
3 inlägg14 hjälpsamhetsröster
+1
Efter att ha undersökt ett antal olika familjevänliga all inclusive-resorter, bestämde vi oss för att boka Princess Maya Riviera Family club på grund av de bekvämligheter som är anpassade till familjer med barn. Här är min omfattande recension eftersom 1 ) det finns väldigt lite information tillgänglig på Princess webbplats 2 ) de flesta recensioner saknar användbar information och 3 ) Nästan alla youtube-videor är antingen reklamfilmer eller bara "vi hade det bra" vlobs. Lite bakgrund - vi är en familj på 5 från Atlanta. Tre barn under 6 år. Vuxna välresta Asien, Europa, Afrika. Vår äldsta har varit resorter i Mexiko och DR. Sammanfattning: Familjeklubben är inriktad på familjer, men jag skulle inte ha bokat om jag hade vetat några av de saker jag lärde mig under vår vecka på resorten. (detaljer nedan) De fysiska grunderna är välskötta, massor av vilda djur, mycket rent. Byggnaden/fastigheten är i blandad reparation. Vissa områden som simbassängerna ser grova ut (behöver omdragas), vissa delar av den yttre fasaden är i serie förfallna (vi märkte att en del av en av strukturerna saknade en stor bit stuckatur nära taket). Men rummen är generellt sett i gott skick. Vi hade några problem med VVS (brist på varmvatten runt 17.00 när alla familjer får barnen städade till middag, brist på vattentryck samtidigt, problem med att få duschen att sluta droppa vatten). Några andra observationer, mycket få uttag pluggar i vårt rum eller så var de inte bekvämt belägna. Skärmdörren var helt trasig. TV:n hade en stor mörk vertikal linje, gissningsvis att den hade blivit påkörd eller tappad, fjärrkontrollen också mycket icke-lyhörd. Allt som allt är detta en bra semesterort för dig som letar efter ett budgetalternativ för en familj eller om det är första gången på ett all-inclusive. Var bara beredd på extraavgifter överallt (inte alla barnklubbsaktiviteter ingår, extraavgifter för spritdrycker på "översta hyllan" och tilläggsavgifter för vissa livsmedel - mer information nedan) Fördelar: Det kallaste minikylskåpet av alla all inclusive-resort jag någonsin varit på , alltid välfylld med drycker. Glassbaren är minst talat om ammenity, men för våra barn var det höjdpunkten. Som väntat var frukten fantastisk. Princess-appen är typ både ett Pro och ett Con, du kan hitta mycket mer information om appen men gränssnittet är inte vänligt, alldeles för många klick för att komma till mycket grundläggande information (mer detaljer nedan). Gratis strand/vattenleksaker, piratdocka, dräkter och tofflor för barnen i familjens klubbrum var en fin touch. Nackdelar: Matkvalitet och variation var ett stort problem för oss. Det är bättre än Golden Coral, men som det kan jämföras med andra all inclusives vi har varit på denna utväg faller kort. Förvånansvärt nog verkade utbudet av mexikansk mat vara det svagaste. Guacamole var intetsägande, smakade inte som om den var nygjord, påminde mig nästan om den bearbetade premade guacamole du köper i stormarknader i USA. Inga chilaquiles på frukostbuffén - men var tillgängliga som en extra kostnad på stranden för frukost. . . Vad? Inga agua frescas, åtminstone inte den typiska jamaica och horchata. Vattenmelonjuice var ok, men ananas agua fresca hade en kemisk smak, mycket udda. Det fanns några rätter som var ok, revbenen och fläskkotletterna var en hit hos vår grupp. Mer om mat nedan. Begränsad kommunikation angående faciliteter och aktiviteter. När du checkar in på familjeklubben (till skillnad från huvudentrén) ger de dig inte riktigt en överblick över vad som händer på fastigheten. Du kan inte få tillgång till resplanen i appen förrän du checkar in, men det finns ingen som kan förklara appen för dig vid incheckningen. Eller låt oss säga att de inte erbjuder att förklara det. Pro - tips: det finns en informationsdisk i huvudlobbyn, den 2:a till sista dagen märkte jag det och personen där förklarade allt för gästen som checkade in. Många av familjens aktiviteter som piratbuffén kostar extra. Inget omnämnande av vad de erbjuder och det finns extra avgiftsaktiviteter på webbplatsen. Det finns en extra avgift aktivitet varje dag på agendan, om jag hade vetat att de skulle ala carte mig på familjeklubbaktiviteter skulle jag inte ha bokat den här egenskapen. Som nämnts är det långa köer vid barer eftersom de bara bemannar med 1-2 barbud. De har en märklig köprocess vid bufféerna. De slingrar sig in men det finns ingen kommunikation om varför eller när. Om du försöker mata en stor grupp (> 4 stycken) eller försöker göra en show på kvällen, går de direkt när bufféerna öppnar kl. skjuta kapaciteten till den andra buffélinjen. De borde bara lägga upp sitttider. 1 gatuplats @ 6, 2:a sittplatsg @ 7:30 eller något liknande. Varje kväll var det folk som frågade varför de inte kunde gå in på en buffé som hade bord tillgängliga. Svaret var alltid "5 minuter". Under torsdagen, den mycket populära MX-natten, låste de alla badrum på huvudtorget och på övervåningen. Endast badrummen i de franska och mexikanska restaurangerna var öppna. Hemskt om du har små barn som bara lär sig potträning eller äldre farföräldrar med begränsad rörlighet. Fördelning av ämnen Incheckning: När du går in i fastigheten, erbjudandet att ta med dina väskor till ditt rum. Ganska standarderbjudande. Men du måste vara på ditt rum när de kommer med väskorna. Detta är en ny säkerhetspolicy, bagagekurirerna får inte komma in i ditt rum och lämna dina väskor om du inte är i rummet. Om du har en lång sträcka att resa, ha med dig ett ombyte i din ryggsäck/personliga väska så att du kan byta om direkt efter incheckning och gå och ta en matbit. Vi var tvungna att vänta på våra väskor (det tog inte lång tid, men var en oväntad försening). Om du har små barn kan några minuter vara skillnaden mellan ok och härdsmälta. Incheckningsdisken för familjeklubben är annorlunda/separat från huvudlobbyn. När du kommer in i huvudlobbyn måste du gå ner och sväng vänster, gå över tvärgången och leta efter den rosa byggnaden med regnbågsdäcken för incheckning av familjen. Om du har en barnvagn, sväng vänster omedelbart när du går in i huvudlobbyn . Följ kanten tills du kommer till hissarna och gå ner 1 nivå som tar dig till en ramp till tvärgången. Vi bokade med Expedia och hade problem med att de överförde åldern på våra barn korrekt till hotellet. Till slut fick vi betala en extra avgift för vår äldsta. Du kanske vill bekräfta med hotellet i förväg om du bokar via en tredje part. Du kommer också att drabbas av en miljösaneringsavgift som debiteras per dag under din vistelse. Det är inte mycket pengar, men jag skulle ha antagit att de bara inkluderade det i kostnaden för rummet istället för att slå dig på den första dagen av din semester. Du måste också underteckna ett undantag från "mata inte djuren" och de kommer att granska din underskrift på alla kreditkortsformulär för att säkerställa att den matchar din passsignatur. Jag var tvungen att säga upp några kreditkortslappar eftersom jag missade ett slag på min signatur. Vi såg andra gäster gå igenom detta också. Jag säger allt detta för att säga att incheckning tar längre tid än du förväntar dig, även om det inte finns någon framför dig. Matalternativ: Som nämnts i andra inlägg är fastigheten en spegelbild där det finns solnedgångssidan och rivieransidan. Så det finns 2 huvudbufféer, dubbletter av varandra. Två snackbarer som faktiskt är fullt möblerade bufféer närmare stranden trots sina namn. Det finns en liten snackbar på stranden som serverar hamburgare och nachos. Det finns ett hamburgerställ och ett tacostånd närmare stranden utspridda vid poolerna. Fastigheten har ala carte-restauranger nära huvudlobbyn samt sportbaren som har en matmeny 24/7. Generellt sett bör tillgång till mat inte vara ett alternativ vid ett all inclusive. Rumsservice är en Covid-olycka. Många all inclusives slutade erbjuda detta, eller så erbjuder de det mot en extra kostnad. Prinsessans svar på detta är Sports Bar. Vi har sett den här taktiken på andra all inclusives, men utförd bättre vilket innebär att maten serveras i en minibuffé, detta är INTE fallet på Princess. Vi anlände vid en konstig tidpunkt på dagen 16.00, inga bufféer öppnade förrän 18.00, snackbarerna och andra alternativ stänger klockan 16.00. Så det enda alternativet var Sports Bar. Gissa var alla andra på fastigheten är mellan 4 - 6 om de letar efter mat. Alternativen är begränsade men rimliga. Hamburgare, nachos, smörgåsar och pommes frites. Jag är bara chockad över hur lång tid det tog för maten att komma ut. Chocken kommer från det faktum att 1) en del av den här maten är precis vad de har på bufféerna och därför bör inte ta så lång tid att tillaga 2) det borde finnas en förservering av mat för dessa 4-6 timmar om den inte serveras mat kan styras till buffén efteråt. Enligt min tidigare kommentar hade vi små barn som hade ätit hela dagen och så var vi i härdsmältningsläge och väntade på maten. Vår beställning tog så lång tid att vi bad om att avbryta beställningen eftersom bufféerna var öppna. Som vi fick höra vår mat var klar. Det var åtminstone varmt. Vi gick faktiskt aldrig tillbaka till Sports Bar efter den första upplevelsen. Huvudbufféer, som nämnts har de detta förskjutna inträdeskoncept (inte väl kommunicerat) men vad detta orsakar är denna konstgjorda rusning av människor vid matköerna när de väl öppnar dem. Så man köar utanför restaurangen och köar sedan inne vid matköerna. Detta är anledningen till att alla youtube-filmer du ser av bufféraderna visar tom mat och röriga bufférader. De städar faktiskt bufféerna, men på grund av denna rush av människor finns det tillfällen då bufféerna är ojämna och tomma. De borde verkligen tänka om detta. Snackbarbufféer - mindre, men vi föredrog detta till frukost eftersom det var mindre trångt. Pro - tips, det finns definitivt olika temperaturzoner inne i restaurangen. Du kanske inte märker det direkt, men ena sidan av boh snackbarer är ungefär 10 - 15 grader F kallare än den andra. Hamburgare/tacoställ - grillad över kol, men alla hamburgare brändes på grund av dålig värmekontroll. Vi gick inte till tacoståndet, men någon annan vi reste med sa att de inte var särskilt goda jämfört med tacos vid buffégrillen. Beach snack bar - tillräcklig men verkade typ av disheveled. Piratbuffé - detta är en exklusiv förmån för Family Club. Fördelar är platsen och inredningen som barnen älskar. Det finns också en godis- och dessertbar som var populära bland våra barn. Nackdelarna är matens kvalitet och urvalet är begränsat och kallt. Det finns alternativ för varm mat, men de hålls inte på samma värmenivå som resten av bufféerna. På grund av bristen på urval och omsättning åt vi bara här en gång under vår vistelse. Pizzan är definitivt fräschare på huvudbuffén jämfört med piratbuffén på grund av bristande omsättning. Glassbar - även exklusiv för Family Club. Söta motiv och barn älskar det faktum att de beställer vad de vill. Glasskvaliteten är i nivå med mexikansk all inclusive, förvänta dig inte Hagen Daaz, men barnen verkade gilla det ändå. För de vuxna rekommenderar jag kaffemilkshaken, be om en extra shot espresso. Vi stannade förmodligen här minst en gång varje dag. Ala carte-restauranger - Det finns två sätt att göra bokningar, concierge eller app. Här är allt jag önskar att jag visste innan jag kom. 1) Du kan bara göra reservationer för nästa 3-dagarsfönster, detta hindrar förmodligen människor från att boka ut allt och ger nya gäster en chans att slåss. 2 ) Fönstret för nästa dag öppnas kl 20.00, ingen berättade detta för oss men en person i sällskapet frågade och fick veta detta. Det finns ett återkommande tema med brist på kommunikation/information om du inte frågar. 3 ) Du kan bara göra reservationer för det max antal personer/typer som ditt rum är bokat för (dvs vi hade 2 vuxna och 3 spädbarn, det är vad du maxar för din bokning) Så större sällskap som reser i separata rum måste samordna sina reservationer 4 ) Reservationsplatser visas som lediga platser, inte tillgängliga bord. Så om du ser en restaurang för 1 betyder det bokstavligen en platsreservation vid den tiden. Totalt hade vi 9 i vårt sällskap, med utökade familj. Vi kunde aldrig säkra en reservationstid för hela gruppen förrän den sista dagen av vår vistelse. 5 ) När du väl bokar en restaurang låter den dig inte se vilka andra restauranger som är tillgängliga för samma datum eftersom den vet att du redan har en reservation. Du måste avbryta om du vill utvärdera andra alternativ. Ingen av restaurangerna har riktigt kapacitet även om de visar fullbokade. Jag gissar att detta är en biprodukt av personalkapacitet på grund av Covid. De 3 ala carte-restaurangerna vi kunde boka under vår vistelse på 5 nätter var Miso Thai, Miso Teppanyaki och La Fleur (franska). Eftersom jag är asiatisk amerikan är jag förmodligen alltför kritisk men de två Miso-platserna var helt ok. Smakerna var avstängda, ingrediensbyten över tiden har förmodligen ändrat de ursprungliga smakprofilerna för menyalternativen. Det bästa på de två Miso-ställena var Yamikeshi-riset (stekt ris med mycket smör, vi godkände alla) och grönt te-glass med bärsås. Teppayaki-showen var rolig, men maten saknade smak. Vi brydde oss inte om sushin eftersom en av buffékvällarna är "orientaliska", vi hade redan en förhandstitt på sushin den kvällen. Ris är mosigt och överkomprimerat, fiskkvaliteten är dålig. Laxen verkade väldigt blöt och tonfisken har en metallisk smak. Den bästa av våra 3 restauranger var La Fleur (franska). Bläckfisk var den bästa huvudrätten. Vi åt på Ala Carte's i den intilliggande resorten Princess Yucatan 2015 och jag minns att ala carte-maten var utmärkt då. Så vi vet att det är möjligt, men vi var inte imponerade av vår senaste upplevelse på Princess Family Club. Familjeklubb - En av de främsta anledningarna till att vi valde den här egenskapen. Här är vad vi önskar att vi visste innan vi bokade. Familjeklubben är uppdelad i två sidor, en för yngre barn 4-10 år och sedan tonårsklubben. Här är den del som stör mig, om ditt barn är under 4 år kan de inte komma in i barnklubben förutom under familjetiden som är 13-15. Min 5-åring ville inte gå själv och min 3 och 1-åring kunde inte gå utom för familjetid, vilket är bästa tupplur för barn i den åldern. Hela konceptet är förvirrande om jag ska vara ärlig. Andra orter vi har varit på tidigare tillät barn att komma in i klubben när de åtföljdes av en vuxen. Under familjetid måste barnen åtföljas. Vissa andra recensioner har nämnt att familjetid bryter upp möjligheten att lämna sina barn på klubben under en oavbruten del av tiden. Förutom klubben finns det barnpoolen som var kul men lite för kall för oss under vår vistelse i november. Det finns också en lekplats med piratskeppstema som förmodligen är ok för barn 3 - 8 år men ganska liten. Som jag nämnde ingår inte alla barnaktiviteter i all inclusive-priset. Ett exempel är Pirate Dinner show/BBQ. Vi bokade ut det första natten vi anlände. Det var kul för barnen men jag tycker inte att det var värt det extra. Vi betalade inte för någon av de andra dagskortrelaterade aktiviteterna under resten av vår vistelse. En trevlig funktion är att de har barnvagnar/vagnar/mysiga kupéer för utlåning vid huvudincheckningen. Det ser ut som barnvagnsparkering men det är verkligen en bekvämlighet för gäster som reser med barn som är för unga för att komma in i barnklubben utom för familjetid. Strand: Det är på den bortre änden av fastigheten från familjeklubben, de erbjuder en shuttle men vi gick eftersom vi var förberedda med tillräckligt med sittplatser för barnvagnar för våra 3 barn. Det handlar om en fotbollsplan från huvudlobbyn till stranden. Stranden i sig är ganska liten. Bredden på resortfoten vid stranden är ganska smal och den användbara delen av stranden är också ganska kort. Tidvattnet kommer att skölja in precis upp till livräddartornet, resten av det användbara strandutrymmet tas upp av stolar, volleybanan, massagehyddor som inte används och snacks- och drinkbaren på stranden. Mycket lite utrymme för barn att leka på stranden utan att vara i vägen för människor som går nerför stranden eller genom gångarna där solstolarna finns. Min son gillar i allmänhet att leka på stranden och han gick inte tillbaka efter första gången eftersom det var så trångt. Som sagt, vattnet var varmt, mycket varmare än poolerna. Soluppgången är en trevlig, men en vandring. Det var inte mycket tång under vårt besök i november. Transfer till centrala Playa Del Carmen: De erbjuder en pendelservice via en tredjepartsleverantör. Bussen avgår från Sunset Lobby, som inte är samma lobby som du släpps av vid för incheckning - in för Family Club, du måste gå runt utsidan cirka 5 minuter för att komma till Sunset Lobby. Tider för avlämning och upphämtning finns på ett litet plakat vid conciergedisken. Vid tidpunkten för vår vistelse. Avgångarna var 9:00, 12:00, 16:00 och returer var 11:30, 13:00, 15:00, 17:00, 19:00 och 20:00. Resan är 70 pesos varje väg, ta USD också. De räknar barn som fullprispassagerare. De släpper av dig nära Reina Roja Hotel i centrum. Du måste gå genom en silversmyckebutik för att gå ut, det kändes väldigt mycket som att lämna en nöjesparktur genom en presentbutik. Dagen vi bestämde oss för att åka in till stan fanns det många andra gäster som också tog bussen. Till slut var de tvungna att kalla in extra taxibilar för att skjutsa alla till centrum. Fönstren för avgång/retur är ganska snäva och det slutade med att vi förlorade nästan 45 minuter på att vänta på reservtaxibilarna. Till slut bestämde vi oss för att ta en taxi tillbaka istället för att maximera vår tid i Playa Del Carmen utan att behöva oroa oss för att göra returen. Var beredd att betala dubbelt eller mer för en taxi tillbaka till orten. Uber är olagligt i Mexiko, taxiappen jag laddade ner skulle inte skicka en taxi till mig. Så det slutade med att vi fick en taxi från en av de större taxistationerna. 700 pesos för en tur-och returresa till resorten, stod på en skylt så åtminstone gjorde de inte upp kursen. På uppsidan är resan till centrum värt det för att folk ska titta på och kolla in Founders Park. Vi stannade också vid den lokala Walmart för några billiga souvenirer. Om vi hade haft allt att göra om igen, tror jag att vi skulle ha åkt till stan tidigare under vår resa så att vi kunde fylla på med allt vi glömde att ta med oss istället för att åka in till stan senare under vår resa. Jag är säker på att förkylningsmedicinen jag köpte på resorten skulle ha varit mycket billigare på Walmart. Slutsats: Förhoppningsvis kommer denna långa recension att hjälpa alla att fatta beslut om huruvida de ska boka Princess Family Club. Som jag nämnde är det en bra resort ur ett värdeperspektiv eller för första gången all-inclusive semesterfirare. Men för oss, med små barn under 4 år, passade det inte bra. Lycka till!
Läs mer
Datum för vistelsen: november 2023Restyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: If you have young kids with a stroller, ask for a room near the elevator. There's only one...
Visa fler tips på hur du väljer rum
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
6 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
avatar-image
Aurelie P skrev ett omdöme dec. 2023
Saskatoon, Saskatchewan4 inlägg3 hjälpsamhetsröster
+1
Vår familj på 5 vuxna och 3 barn njöt verkligen av Family Club-området på denna resort. Vi hade stora rum med en king size-säng med 3 våningssängar för barnen. Simma ut däck var perfekt bekvämt. Det finns ett värdeskåp i varje rum samt ett välfyllt kylskåp. Barnen älskade glassbutiken, barnens piratrestaurang och barnens aktivitetsklubb i närheten. Vi använde också de många andra poolerna nära musiken, aktiviteterna och grillstället/tacostationen. Maten till alla måltider på bufféerna var utmärkt. À la carte-måltiderna på italienska och japanska var 10/10. Det finns barer överallt och servicen var bra. Orten är stor och mycket ren. Stranden är vacker med mjuk vit sand. Det finns vilda djur överallt inklusive apor, coatis, rådjur, leguaner, fåglar, etc. Det enda klagomålet jag skulle ha är den stora mängden coatis som strövar omkring och stjäl mat från folks tallrikar och går i folks strandväskor - se upp! Jag skulle rekommendera denna resort för alla åldrar med sektioner för familjer, endast vuxna, platina gäster. Grand Riviera Princess och Sunset Princess delar resorten.
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2023
Standard
Läge
Service
Restyp: Reste med familjen
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
avatar-image
Kc skrev ett omdöme nov. 2023
2 inlägg1 hjälpsamhetsröst
Resort själv var trevligt men andra sedan att det var den värre resan. Jag brukar inte klaga men vi hade en hemsk upplevelse. Det började när vi anlände klockan 11.30 med vår 4-åring efter att ha rest hela dagen över 12 timmar. Vi och fel rum efter att ha löst det gav vi fel vägbeskrivning till vårt rum 45 minuter senare kommer vi äntligen till vårt rum och rumsnyckeln fungerar inte. Efter ca 1. 5 timmar kommer vi äntligen in på rummet. Vi var tvungna att gå till sportbarer för att få mat utan 4 år gamla mycket tacksamma det Var öppen. Kom äntligen i säng strax efter 2 . Dagen efter var Sunwings representant inte på ett seminarium eftersom vi var de enda som dök upp. Med det sagt visste vi ingenting om resorten. Vi spenderade de extra pengarna för att gå till barnsidan eftersom poolen var perfekt för vår dotter. Detta rekommenderar jag inte att göra eftersom jag känner att andra använder poolen och på fredagen blev vi utslängda tidigt på grund av piratkryssningsmiddagen som vi var tvungna att betala för att delta i vilket jag inte tycker är rättvist eftersom vi betalade det extra för att dra nytta av denna barnpool Och vår sista dag att bli utslängd från arenan. Vi var inte glada. När vi äntligen tagit reda på showschemat finns det en app att ladda ner men låt inte tiderna och platserna gå, du säger att en placering inte finns där. Bar line ups är så långa och långsamma. Barnen pirat Buffett personal inte vänlig Saker vi tyckte om glassbutikens personal var fantastiska! ! Pasta restaurang servitören gick ut ur hans sätt att hålla vår dotter underhöll vid middagen. Jag har en skaldjursallergi och fick reda på att dagen fredag var karibisk middag NÄSTAN ALLT HADE SKALDJOR. Jag känner att när du berättar för dem vid kontrollen att du har allergi, så låter de dig veta att försöka göra en reservation för den natten vi inte kunde komma in någon annanstans den natten så jag åt inte eftersom skaldjur rörde vid allt. Och till råga på att ett par vi menade blev attackerade av pengar av huvudbajsen och detta skrämde skiten ur oss eftersom vi precis hade lämnat minuter innan detta hände tack och lov och nej de matade dem inte. VÄNLIGEN GÖR DIN PERSONAL KORE HJÄLPLIG, TA FAMILJER MED BARN RÄTT TILL RUMMET DÄR DE KOMMER DET, LÅT FOLK VETA OM APPEN NÄR DE KOMMER, STÄNGA ETT BARNPOOL-OMRÅDE FÖR ATT ORDNA FÖR EN VISA NÄR FÖRÄLDRAR BETALAR EXTRA FÖR ATT ANVÄNDA DET OMRÅDEN KANSKE INGEN BRA IDÉ OCH FÖR ATT BYTA TILL EN SHOW HAR JAG ALDRIG hört talas om. Vi kommer INTE TILLBAKA TILL DETTA hotell eller kedja. Det här är bara några av de saker som gick fel. Tack och lov för de fantastiska besökarna som vi menade och kom överens om att denna recension måste göras
Läs mer
Datum för vistelsen: november 2023
Standard
Läge
Service
Restyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: No help finding rooms Don’t pay extra for kids side unless you only do it for icecream only peak...
Visa fler tips på hur du väljer rum
Google
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Användbart
Dela
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Föregående
123456
Är det inte rätt boende för dig?
Det finns fler ställen att välja bland i Playa del Carmen-området.
PRISKLASS
2 542 kr - 3 440 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLADES TIDIGARE
Grand Riviera Princess
PLATS
MexikoYucatan halvönQuintana RooRiviera MayaPlaya del Carmen
ANTAL RUM
144
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt

PRINCESS FAMILY CLUB RIVIERA (Playa del Carmen, Mexiko) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor

Vanliga frågor och svar om Princess Family Club Riviera
Vilka populära sevärdheter ligger nära Princess Family Club Riviera?
Närliggande sevärdheter inkluderar Playa (1,1 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Princess Family Club Riviera?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är bar i poolen, kostnadsfritt wifi och gratis frukost.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Princess Family Club Riviera?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Princess Family Club Riviera?
Gästerna kan ta del av bar i poolen, gratis frukost och restaurang under vistelsen.
Finns det parkering vid Princess Family Club Riviera?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Princess Family Club Riviera?
Restauranger med bra läge inkluderar MVNGATA Beach Club & Rooftop, Coco's Cabanas och Koh Thai - Wok Cuisine.
Finns det möjligheter att träna på Princess Family Club Riviera?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och träningspass under vistelsen.
Har Princess Family Club Riviera kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Princess Family Club Riviera erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Princess Family Club Riviera?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Princess Family Club Riviera några företagstjänster?
Ja, det erbjuder mötesrum, bankettrum och konferensanläggningar.
Finns det några historiska platser nära Princess Family Club Riviera?
Många resenärer gillar att besöka Zona Arqueológica Playa del Carmen (7,7 km) och Roan Experiences (5,5 km).