Grand Oasis Palm
Visa priser för dina resdatum
Om
Det behöver inte vara svårt att hitta en perfekt familjevänlig semesterort all-inclusive i Cancún. Välkommen till Oasis Palm, ett trevligt alternativ för resenärer som du.
Oasis Palm är perfekt för turister då det ligger nära några av Cancúns mest populära sevärdheter som Parroquia de Cristo Resucitado (0,6 km) och Malecon Tajamar (3,0 km).
Rummen har plattskärms-tv, och du har även tillgång till betalt wifi, så att du verkligen kan koppla av och vila.
Calinda Beach Cancun har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och en concierge. Och som en uppskattad gäst på Oasis Palm har du tillgång till en pool och gratis frukost som finns tillgänglig på hotellet. Gäster som kommer med bil har tillgång till fri parkering.
Cancún har flera spanska restauranger. så när du är här ska du se till att besöka populära ställen som Labna, Siete och Taqueria Los Chachalacos, vilka serverar fantastiska rätter.
Vill du utforska? Då ska du bege dig till Torre Escenica (0,2 km) – en populär sevärdhet i Cancún som ligger inom gångavstånd från semesterort all-inclusivens.
Oasis Palm ser fram emot att välkomna dig under ditt besök i Cancún.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 3 317
- 1 369
- 791
- 445
- 543
- Filtrera
- Svenska
När vi kom tillbaka kl 10 dagen efter fick vi reda på att incheckningstiden var kl 15! Så vi fick vänta i fem timmar på våra rum. Inte kul om man är fyra vuxna och tre barn. De tog iaf hand om våra väskor.
Som kompensation fick vi våra armband uppgraderade. Vilket betydde att vi fick äta på alla restaurangerna. Jag krävde också gratis Wifi, vilket de gick med på.
Receptionen är allt annat än tillmötesgående. De lägger mer tid på att studera sina papper än att kolla om någon gäst behöver hjälp med något.
Väl på rummet upptäckte vi att toaletten rann. De skulle laga den, men vi fick inte lov att lämna rummet förrän reparatören varit där. Konstigt att städerskan får gå in själv?
Hotellet ligger vägg i vägg med det större och finare hotellet Oasis Grand. Vet inte hur rummen såg ut där. Men våra fönster gick inte ens att öppna. Dock höll de på att byta fönster i rummen när vi var där.
Sängarna var hårda, men bekväma. Bland de bättre sängar jag sett på ett All-Inclusive hotell.
Maten var samma överallt i stort sett. Det spelade ingen roll att man var uppgraderad och fick äta på alla restaurangerna. Lägg inte pengar på uppgradering.
Var beredd på att vänta överallt. Det är långa köer in till restaurangerna. Det är köer vid barerna. Kö till receptionen. (Eftersom vårt kort till rummet slutade fungera var fjärde dag, så blev det en del rundor till receptionen.
Hotellet ligger bra till i hotellzonen vid havet och inte vid lagunen. Bo inte vid lagunen, för där får man inte bada pga krokodiler. Precis utanför hotellet ligger poolen, sen havet.
Stranden är väldigt barnvänlig. Långgrunt och inte mycket vågor.
Vet inte vad som störde mest av försäljarna eller alla måsar som turisterna envisades med att mata.
Fast det är ett All-Inclusive, så var beredd att dricksa med dollar. Vi hade inga dollar med oss. Killen som serverar dricka på stranden undvek oss för han fick ingen dricks.
Det är mycket amerikanare där som gillar att dricksa.
Att ta sig till och från hotellet är enkelt. Taxi finns överallt. Men att ta bussen kostar bara 4 kr. Det finns bara en väg, så det är inget svårt att åka buss.
Personalen på restaurangerna var väldigt trevliga och måna om att man skulle ha det bra. Tummen upp för dem!
Rekommenderar inte detta hotell till någon. Det finns andra hotell runt om som säkert är trevligare. Man fick betala extra för en del. Värdeskåp på rummet kostade extra. För rumservice ingick maten, men man fick betala för servicen! Internet kostade och var extremt dyrt.
Här kändes det som att vi skulle vara glada och tacksamma för att vi fick bor där.
Vi gick till våra rum efter att ha lämnat restaurangen. Det var tydligt att mitt rum var hälften - städat. Bubbelpoolen var äckligt smutsig. Det fanns absolut ingen möjlighet att det hade rengjorts. ABSOLUT ALDRIG! Jag hittade hår på sängen och lakanen var fläckade. Några av handdukarna var fläckade, också, och duschhuvudet var extremt rostigt Dessutom är lobbyn sval men korridorerna är mycket varma och AC i rummen knappt fungerar. Jag ringde receptionen och begärde att mitt rum skulle rengöras asap. Jag var trött efter att ha rest, så bestämde mig för att ta en tupplur. En hushållerska kom 2 timmar senare men min son och jag var på väg att duscha och gå ut, så hon bara städade badtunnan. Min son gick för att ta en dusch men duschen fungerade inte, så jag var tvungen att ringa receptionen igen. Någon kom ganska snabbt den här gången. Killen fixade duschen och bad mig komma in i badrummet för att se. Den här mannen klev i badkaret med skorna på! Jag frågade varför han klev i badkaret med sina smutsiga skor på och han bara log. Dessutom fanns det bara en tvättlapp i badrummet. Jag ringde receptionen och bad om mer men ingen togs med. Lyckligtvis packade jag en afrikansk nätsvamp till min son och mig men vi behövde fortfarande tvättlappar för vårt ansikte och privata område. Efter att ha lämnat rummet stannade jag till vid receptionen och visade bilder på håret och fläckar. Jag begärde mitt rum städas innan jag kom tillbaka och förklarade tvättlapp situationen också. Tyvärr hade vi inget annat val än att gå tillbaka till den andra buffén eftersom de flesta av restaurangerna kräver reservationer och reservationer kan endast begäras en dag i förväg via en app. Tänk på att det bara är en begäran som kan eller inte kan godkännas vilket var extremt besvärligt. Också, om du missade din bokning du var tvungen att betala en avgift. Tacos på den andra buffén var okej. Mitt rum städades när jag kom tillbaka.
Nästa dag hade vi fortfarande inga extra tvättlappar. Jag ringde receptionen och fick veta att de måste ha tagit slut och att mer skulle komma senare. Jag var golvad att en 4-stjärniga semesterorter skulle få slut på tvättlappar. Jag bokade en bokning via appen för middag den kvällen. En anställd svarade och jag trodde bokningen bekräftades. Min familj och jag lämnade semesterorten för dagen. Jag kollade min telefon och såg att bokningen var avbokad. Jag skickade ett meddelande via appen och frågade varför. En annan anställd, som identifierar sig som Manuel, svarade och uppgav att ingen bodde i det rumsnummer jag angav. Jag bad om ursäkt för mitt misstag och gav rätt rumsnummer, ber. att bokningen bekräftas igen. Medarbetaren skrev ”din dumma a$$ mother*cker”. Jag svarade inte och startade en annan meddelandetråd, som förklarade vad som hände. En annan anställd svarade och bad att jag stannar vid gästservice när jag kom tillbaka till semesterorterna. När vi kom tillbaka, träffade jag Valentina, en semesterorter handledare. Hon var väldigt ursäktande och sa att det inte var Manuel, det var en anställd som hette Andrea som låtsades vara han och att hon fick sparken. Middag reservationer var bokade för min familj för resten av vår vistelse. Bokningar gjordes också på Le Petit, en specialrestaurang som inte ingår i priset för semesterorten. Det var en intim miljö med bara min familj. Erfarenheten och maten var den enda bra delen av vår vistelse på denna semesterorter. Le Petit och Cocoa är de enda restaurangerna på semesterorterna värda att äta på. Min mamma var också inbokad för en gratis massage för hennes födelsedag. Jag gick tillbaka till mitt rum och tre handdukar hade lämnats men fortfarande inga tvättlappar. Jag stannade till vid gästservice senare på kvällen och förklarade tvättlappssituationen igen. Slutligen kom tre tvättlappar till mitt rum. Det är oacceptabelt att det tog mig till gästservice för att äntligen få tvättlappar. I onsdags stoppades jag i lobbyn av en gästrepresentant och fick veta att Valentina ville träffa mig. Hon kom ut med ett dokument som beskrev de gratistjänster min familj skulle få. Hon uppgav att det totala priset skulle dras från den uppsagda medarbetarens avgångsvederlag. Jag tog en bild av dokumentet och skrev under. I fredags bestämde vi oss för att bo på semesterorterna eftersom det var vår sista dag i Mexiko. Vi bokade två baldakinsängar på stranden. Lakanet på en av sängarna hade en fläck. Jag bad den anställde som deltog i oss om ett nytt lakan och min begäran kunde naturligtvis inte tillgodoses, så jag placerade en handduk över fläcken.
Vi bokade transfer tur och retur till och från semesterorter med Amstar. Vi blev tillsagda att se Amstar representant på semesterorterna för att schemalägga vår upphämtning. Min syster och kusin stannade vid reps skrivbord minst 6 gånger men personen var aldrig där. Skrivbordet var helt tomt, inget telefonnummer eller vägbeskrivningar lämnades som förklarar hur man schemalägger hämtning. En semesterorter anställd sa att de inte hade sett Amstar rep i 2 dagar, så jag stannade till av gästservice igen för att schemalägga vår upphämtning. Vi använde aldrig badtunnan eftersom det fanns en del äcklig vätska som sipprade ut ur hydrostrålarna. Dessutom finns det bara tre hissar på hela semesterorter och en slutade fungera på den andra dagen av vår vistelse. En av de fungerande hissarna hade en viktgräns, så köerna för att komma på hissarna var långa.
På lördagen gick vi för att kolla - ut klockan 3 : 30 på morgonen eftersom vår upphämtning var planerad till 3 : 55 a. m. Personalen i receptionen sa att det fanns en balans på min mammas rum för massage. Jag förklarade vad som hände och visade en bild av dokumentet men hon ville ändå inte kolla in oss. Hon sa att hon behövde verifiera med en handledare. Jag sa åt henne att ringa Valentina men hon vägrade och sa att det var för tidigt att ringa henne. Skytteln hade anlänt och jag sa till henne att vi var tvungna att lämna eller vi kunde missa vårt flyg. Hon gick ut och sa till chauffören att vi inte kunde åka än. Säkerhetsvakten svävade över oss som om vi vore brottslingar. Jag frågade varför han tittade på oss och han började sträcka på sig som om han förberedde sig för en match. Till slut kom en handledare på plats över och sa till den anställde i receptionen att skriva ut bilden av dokumentet och fick mig att underteckna det. I efterhand skulle jag ha skrivit under dokumentet innan jag tog bilden men ärligt talat tror jag inte att det hade gjort någon skillnad. Hur som helst borde Valentina ha sett till att avgiften för massagen var godkänd. Det som hände var helt på semesterorterna. JAG KOMMER ALDRIG ATT BO PÅ DENNA SEMESTERORTER IGEN! EXPERINCE VAR HEMSKT FRÅN INCHECKNING - IN ATT CHECKA - UT! Jag längtade efter att få gå och tog en lång dusch när jag kom hem. Efter uppackningen märkte jag att tigerhuvudet som jag köpte till min son saknades. Det var i vårt hotellrum; jag minns att jag sa till min son att inte öppna det eftersom butikens Ägare hade förpackat det snyggt i tidningen för vår resa hem. Innan jag lämnade semesterorterna gjorde jag en genomgång som jag alltid gör innan jag checkade ut från ett hotell / semesterorter och verifierade ingenting lämnades kvar. Hushållerskan slängde eller stal den! Det är den enda rimliga förklaringen. Det finns ingen chans att det kunde ha misstagits för skräp; det var snyggt inslaget!
Tack för en underbar och minnesvärd tid och vi kommer tillbaka!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt