Är super nöjd! Va lite orolig efter att läst recensionerna här men blev glatt överraskad! Personalen var trevlig, rummen va bra, spaavdelningen va super mysig! Vi skulle fått 3rätters men de ändrades till buffé vilket inte gjorde någonting då buffén var supergod! Även frukostbuffén va fantastiskt! Är verkligen super nöjd!
”Välkommen tillbaka till oss !”för första gång på alla dessa år. Vilken uppgradering av service dem har gjort , detta har vi längtat efter!Lite extra information ifrån den trevliga herrn i receptionen vid ankomst , man kände sig välkommen . Vi har inte provat spa , bara enstaka behandlingar ,och detta var precis vad våra trötta kroppar behövde , att det även hör stod en härlig tjej och tog hand om oss ,och förklarade så att vi kände oss redo ! Vi valde även en fot ritual som vi utförde på oss själva , mycket bra , men det går precis lika bra utan . Vi var nöjda med bubbelbadet på terass, simbassängen med utsikt över havet ,varmt bassäng att simma i, dem varma stenhällarna som man kunde somna på ,och sedan ett glas cava och solen kom fram i horisonten ! Likaså med restaurang, lika välkomnade här och god mat med passande vin till! Tack för denna gång och vi ses i sommar ! Ps ett extra tack för god omelett till frukost och ett glatt leende.…
Som tidigare gånger så var vistelsen kanon bra, allt ifrån personal, spa till maten. :) Skall jag hitta någor negativt får det vara att jag saknade elkontakt vid söngen ;) Kommer definitivt att komma tillbaka igen.
Vi var två par som åkte till Tanum Strand för firande, romantik, bad, middag och mys i januari -21. Jag bokade sviten med vacker utsikt över hamnen. Det andra paret bokade ett standardrum. Jag visste inte att man var tvungen att betala extra för SPA-avdelningen, så vi fyra tassade ovetandes och vackert in i poolområdet (för familjer) - som var iskallt, både i vatten och på "land". Vi tog ett snabbt bad i bubbelpoolen för att värma upp oss, därefter gick vi upp till vårt rum igen. Vistelsen varade i max 30 minuter. På vägen upp gick jag via reception för att fråga om mer balsam till min svit, då jag har långt och torrt hår. Det fanns en liten balsamtub på rummet. Efter mycket sökande, både i reception och samtal till SPA, fick jag reda på att jag var tvungen att BETALA för extra balsam! Jag tackade nej och fortsatte frusen upp till rummet. Rummen har ingen kyl, så har ni med eget vin eller dricka till rummet så ha med kylklampar. Det var kallt ute så vi kunde sätta ut vårt vin på balkongen en kort stund. I sviten för två personer fanns bara en kaffekopp och ett vinglas. Jag fick gå ner till restaurangen för att hämta mer, dock relativ lång väntan (ca 15 minuter) innan hjälp då servitören velade runt bland 4 gäster. Nu till den stora besvikelsen: Innan vistelsen kikade jag på restaurang-menyn och då jag är vegetarian hade jag hittat en lämplig förrätt som huvudrätt. Väl vid restaurangen så hade de minskat menyn och det fanns enbart ett fåtal rätter (1 alternativ på förrätt och efterrätt, 3 st alternativ för varmrätt). Det hade varit fint om man hade fått ett mail om att restaurangutbudet var rejält minskat pga Corona, då hade jag eventuellt ätit lite innan. Restaurangen var långt ifrån fullbokad, alla satt med tomt bord mellan sig, förutom vi. Vi hamnade rygg i rygg med en barnfamilj (inget ont om familjer, då jag själv har småbarn) med enbart en spaljé mellan oss. Jag hörde mer barnskrik och ljud från Ipads (barnprogram) än mina vänner/sambo som satt med oss. Två vilsna servitörer (varav en från tidigare glashämtning) serverade restaurangen. Vi väntade länge innan vi kunde lägga vår beställning (dricka, mat). När maten väl kom in så slängdes tallrikarna fram med farlig fart så delar av mat flög ur tallriken och landade på bordet, som vi själva fick plocka tillbaka. En av servitörerna gick rätt in i min väns stol så att både stolen och han hoppade till. Servitören vände sig inte ens om för att be om ursäkt eller kolla av läget - han måste ha känt stöten på sina ben. Märkligt beteende. Därefter hände ingenting... INGEN kom fram och frågade om det var gott, om vi ville ha mer och dricka, om vi önskade efterrätt, om vi ville betala... Vi fick själva gå upp och leta upp en servitör för att fråga om vi fick betala. Där utbyttes lite klagan på betalsystemet från servitören och vi gick därifrån som 4 st frågetecken. Ett par tusen kronor för en ganska usel service är inte vad jag uppskattar. Maten var dock god! Standardrummet var kallt. Svitens temperatur var ok. Frukosten var ljuvlig, mycket att välja på. Dock var den en stackars man som gjorde omeletter, plockade fram och fyllde på samt städade undan. Jag fick dålig samvete när jag gång på gång fick säga att saker till slut (juice, kaffe, pålägg etc). Han slet och var mycket trevlig ändå! Förstår att man drar ner på personal i dessa pandemi-tider, men detta var inte ok... Vistelsen var en stor besvikelse. Tyvärr. Tillägg: Jag kontaktade ledningen direkt efter min vistelse och fick STOR hjälp och bra feedback av alla inblandade. Utmärkt bemötande som tog min kritik på allvar. TACK för det! Jag skall ge det en chans till och vet att nästa vistelse kan bara bli bättre! Jag har försökt att lägga in tre vackra bilder från utsikten och rummet (sviten) men av någon anledning vill TripAdvisor inte ladda upp bilderna (i jpeg-format).…
Så nöjda med vår vistelse på tanum strand. Trevlig och serviceminded personal som ger det lilla extra både till stora och små. Fina och välstädade rum och en god frukostbuffé! Barnen jättenöjda med det stora blå! Vi kommer tillbaka!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt