Är du på jakt efter ett boende i Punta Cana? Då är Grand Bahia Principe Aquamarine perfekt – en romantisk semesterort all-inclusive som ser till att det bästa av Punta Cana finns nära till hands.
Rummen på Grand Bahia Principe Aquamarine har en plattskärms-tv, ett kylskåp och luftkonditionering, och gäster kan använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
Du har även tillgång till hotellets pool och gratis frukost under din vistelse på Grand Bahia Principe Aquamarine. Behöver du en parkeringsplats? Fri parkering finns tillgänglig på Grand Bahia Principe Aquamarine.
När du känner dig hungrig ska du besöka Tanuki, som är en asiatisk restaurang som är populär bland både lokalbefolkningen och turister.
Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Grand Bahia Principe Aquamarine under tiden som du utforskar allt som Punta Cana har att erbjuda.
jag och min fru åkte dit för två veckor och det var fantastiskt på alting personal är så trevliga, maten är utsökt och det finns alting man kan vilja , hotellet är helt renhet, underhållning var fantastiskt vi kommer definitive återvända till detta hotel
Anläggningen - rum, restauranger, gemensamma utrymmen och stranden var väl underhållna och rena. Vattentrycket i duschen kunde ha varit bättre. Ett stort utbud av restauranger - hotellet tillåter avancerade bokningar vilket starkt rekommenderas. Gästtjänster under mycket professionell ledning av Martha Mendoza är oerhört hjälpsam för att ge hjälp med att lösa eventuella problem som kan uppstå.
Jag kan komma tillbaka från semestern på Bahia Principe Aquamarine den 29 oktober 2022 och bestämde mig för att vänta med att recensera ett tag eftersom jag inte ville låta som "den där arga personen som skriver recensioner. Men ärligt talat - boka INTE på denna resort. Hela min grupp lämnade besviken över upplevelsen och varje gäst vi pratade med medan vi var där var SÅ besvikna. Den goda: -skäl är underhållna och vackra -poolerna är stora och rena - maten var bra (typisk buffémat) Det dåliga: - Rummen är MYCKET DATERADE (de hävdar att de är 5-stjärniga. Detta är i bästa fall 3-stjärnigt) -kuddarna är ungefär 1/2 kuddstorlekar. Det är som om de var utslitna och de klämde ihop dem för att bli mer mätta - Det finns inga tvättlappar (även om det här kan vara en DR-grej och inte bara denna utväg) - Toaletterna har inget vattentryck när du spolar (mina blev hela tiden igensatta) - TV:n har suddig mottagning och är helt omöjlig att se (även om du sannolikt inte tittar på tv på semestern så det är ingen stor grej) - det finns inga eluttag vid sängen - Rumstelefonen har inte insatsen för att säga vilken nyckel som ska ringas för mottagning, rumsservice etc. - de fyllde inte på minibaren eller vatten på rummet dagligen - Det fanns små buggar på soffan i mitt rum - barerna har ingen drinkmeny (så om du vill ha en fancy blandad drink kan du inte se vilka alternativ som finns) - gästtjänster är värdelösa (jag gick till dem två gånger för att be om en födelsedagsbanner som skulle placeras på min mammas dörr som jag hade sett dem göra för andra. Jag frågade dem kvällen innan OCH dagen för och INGEN banderoll. Det var förolämpande mot min mamma att se bannern på andras dörrar och hon fick inte samma behandling) - gratis Wi - Fi är HEMSK! ! Den slår igång dig hela tiden, släpper dig inte på igen OCH är otroligt besvärlig att ens logga in på den -orten är MASSIV (du måste ta en vagn för att komma till stranden, gå till lobbyn, gå till à la cartes) och vagnen är ofta full så du måste vänta på en annan. - Inte säker på om det är en DR-grej eller bara den här semesterorten eller tiden på året men det fanns SÅ många myggor. Var och en av oss fick över 50 bites. Jag vet att det inte är hälsosamt men de borde verkligen spraya mot myggor. Alla jag såg hade ett stort antal bett på sig. Jag bodde på Ocean El Faro i maj 2022 och det hotellet är helt fantastiskt! ! Betala lite mer och gå någon annanstans. BO INTE PÅ BAHIA PRINCIPE AQUAMARINE!…
Ärlig recension. . . Fördelar - lång strand (det var tång - oundvikligt med tanke på säsongen men det städades upp med några dagars mellanrum), rummen var trevliga, poolområdet var trevligt, underhållningsteamet var mycket vänligt. Hotellet hade alltid flera saker på gång på natten (du kommer aldrig att bli uttråkad) Nackdelar: LÅNG LISTA - läs ALKOHOL - det serveras INGEN alkohol efter kl. 02.00 på resorten (ingenstans på resorten) efter kl. 23.00. ALLA barer stänger - det enda stället med alkohol är hotellets disco (alla andra orter jag har varit på har 1 ställe som fortsätter serverar alkohol till 05.00 STRAND - det finns ingen musik, dj eller underhållning på stranden (alla orter jag har varit på har alltid något på stranden) SERVICE - personalen är så oförskämd! ! De hjälper bara om de får dricks. De behandlar dig som om du irriterar dem. Jag bad om en taxi i receptionen, damen bara stirrade på mig och suckade. Bartendrarna ser olyckliga ut. Servrarna på restauranger är oförskämda. Definitivt inte känna sig välkomna (jämfört med de andra 2 orterna jag har varit på i Punta Cana). Vi gick av misstag genom Ambars hotellpool - säkerhetsvakten gjorde väldigt högt en scen som vi inte fick vara där (jag förstår men det kunde ha gjorts tystare och mer professionellt). Hushållningen städar INTE rummen ordentligt (bänkskivan i badrummet hade tandkrämsfläckar varje dag... rummets golv hade döda insekter och damm) Vi fick vänta till eftermiddagen för att få nya handdukar. Jag ringde conciergen från rummet för varmvatten (jag hade fruktansvärda magsmärtor) hon sa nej eftersom rumsservice inte ingår. Det fanns myror i vårt rum, de skickade hushållning (hon var SÅ RUDE) hon sprutade kemisk spray överallt medan vi var i rummet. . klagade på detta nästa dag och receptionen damen sa "Jag kan inte göra något fyll i en rapport, chefen är inte här". MAT - HEMSK, frukosten är anständig, snackbaren är hemsk. Alacartes är ganska dåliga (LIMBO restaurang hade de bästa drinkarna och maten - bartendrarna var trevliga men servrarna var RUDE) RUM - vi älskade vårt rum, det var första våningen och utsikt över poolen MEN sängarna är SÅ BEKVÄMA, jag kunde bokstavligen KÄNNA FJÄDRAR från madrassen. Det finns INGA filtar ENDAST 1 lakan! TROLLY SERVICE - det var ett problem med detta VARJE DAG OCH NATT. Vagnens förare är RUDE och kommer att få dig att gå till en specifik beteckning för service även om deras vagn är tom. De har INTE tillräckligt med vagnar för att betjäna de tusentals gästerna på en sådan ENORM resort! ! ! En natt var det 20 personer (bokstavligen) som väntade i över 15 minuter på att få vagnservice (orten är för stor för att gå) vagnföraren kom och tog några personer och lämnade alla andra! ! POOL CABANA'S - du måste köpa $ 55 + flaskor om du vill reservera cabanan (ingen annan resort jag har varit på gör detta, cabanaerna är GRATIS) UNDERHÅLLNING/SHOWS - de tar betalt för speciella shower! De hade en dominikansk temashow och varje person fick betala 15 USD för att se showen! ! ! Detta är INTE all inclusive Sammantaget hade vi en fantastisk tid eftersom vi träffade andra trevliga par och hade vår egen kul men alla 6 av oss hade samma upplevelse. Människor var oförskämda och tjänsten var FRUKTANSVÄRD. Anläggningen är 3 stjärnor, jag har INGEN ANNING om hur de fick sitt 5-stjärniga betyg, maten suger och tjänsten är FRYKTIG! ! Jag skulle INTE gå tillbaka.…
Min son och jag stannade här i slutet av oktober 2022. Vi kom sent från ett Air Canada-flyg och togs till Aquamarine/Ambar Check-in. Incheckning var inte smidig. här är för- och nackdelarna med denna resort. Fördelar: Buffé var det bästa jag någonsin hade ätit på under alla mina 10 plus besök i Punta Cana. Stranden var vacker och rymlig. de försöker bli av med tången tidigt varje morgon och gör ett fantastiskt jobb. Poolerna var små och tysta om du inte använde poolen i poolen. Det var lätt att boka våra middagsreservationer och vi hade inga problem med att boka alla våra utvalda alternativ. Aldrig ett problem att få fräscha handdukar. luftkonditionering i buffén. Nackdelar: Ingen luftkonditionering i lobbyn för att njuta av en drink före middagen? när var där var luftfuktigheten över 89 % så ingen plats att njuta av nattlivet. Mycket högt i hallarna och folk slår alltid igen sina dörrar på alla timmar dag och natt. inte Hotell fel men människor är bara hänsynslös. Rumsstädningen var så inkonsekvent. första dagarna rummet städades av 9 am. de andra dagarna när vi kom tillbaka vid 3 pm fortfarande inte städade. Vi bad bara om nya handdukar. Servrar. . . . . de försöker hårt men behöver hjälp på den här avdelningen. de skulle komma och fråga om du vill ha vatten eller kaffe och sedan 10 minuter senare skulle de komma tillbaka och fråga igen. Resort är enorm. Bahia Aquamarine är en bra mellanklassresort. låt dig inte luras det är inte 5-stjärnigt och det är inte heller en lyxresort. Här är några arbetare som förtjänar lite beröm för sitt hårda arbete: Rossanna/ Buffévärdinna. hon var fantastisk och hälsade oss alltid med ett leende. Jose - Pool Bar håller de kalla dryckerna flödande. Yudelka - Lobby. Tack för att du delar med dig av ditt fan. Roberto - Buffé. höll coca cola komma. En sak till. . . . . Jag tror att folk har glömt hur man reser sedan pandemin. VI gav dricks efter varje måltid eller drink. På bufférestaurangen kanske jag har sett 2 andra par tips som var det för hela veckan vi var där. Var bättre människor. . . . . TIPS och beröm servrarnas hårda arbete.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt