Viva Heavens by Wyndham
Om
Det behöver inte vara svårt att hitta ett perfekt charmigt hotell i Puerto Plata. Välkommen till Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort, ett trevligt alternativ för resenärer som du.
Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort erbjuder gäster en mängd olika bekvämligheter som plattskärms-tv, luftkonditionering och minibar, och tack vare kostnadsfritt wifi är det enkelt att använda internet.
Det här hotellet har en concierge och rumservice för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och gratis frukost. Gäster som kommer med bil har tillgång till fri parkering.
När du befinner dig i Puerto Plata vill du kanske besöka några av de restauranger som ligger en kort promenad från Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort, bland andra Le Petit Francois (0,7 km), Ristorante Passatore (0,3 km) och Lucia (0,6 km).
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka Malecon Puerto Plata (1,6 km) som är en populär sevärdhet bland turister, och den ligger inom gångavstånd.
Viva Wyndham V Heavens - An All-Inclusive Resort ser fram emot att välkomna dig under ditt besök i Puerto Plata.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 1 822
- 795
- 354
- 118
- 101
- Filtrera
- Svenska

Rent och välstädat på rummen, rena handdukar och lakan varje dag. Trevlig personal.
Städningen toppen byter sängkläder och alla handdukar varje dag så allt är superfräscht.
Jättetrevlig personal som det är lätt att få kontakt med och som fixar och hjälper vid behov.
Hit kommer vi igen, längtar redan.
Maten var utsökt flera restauranger att välja på.
Härlig underhållning av Tarzan, Chocolate, Betty Boop, Candy m.fl. Varje dag var en njutning!
Sov lugnt och skönt på nätterna.
Vi är så nöjda med vår resa hit! Vi har båda rest mycket och det här är bland de bästa resmålen!
Rekommenderar er att boka här!
Tack, ses snart igen.
Elisabeth Lövgren



Vissa av Personalen i baren och vissa av ”a la carte” hade ett faktiskt bemötande med vissa andra ville man bara kräkas på.
Upplevde de oerhört jobbigt att bli raggad på dagligen även om det var med ”glimten i ögat”..
Rummet var okej, men luktade ofta konstigt, emellan åt fick man fuktiga/blötta sängkläder och handdukar. Ibland plockade dem med sig nästan alla handdukar så bara badlakanen var kvar.
Tvål de kom de lite hur som, detsamma med minibaren. Ibland fick man knappt ens vatten. Handdukarna stinker klor och även rummen efter städning.
Fruktansvärt lyhört både från poolen och den korridoren. Hade väldigt svårt att sova. Underhållningen ska sluta 23 men folk sitter kvar och skriker och har sig fram till 3-4 på morgonen.
AC var under all kritik, inte digital, så man fick försöka ställa in graderna med en liten spak. Gick inte att ställa in styrkan på fläkten så den blåste med maxfart när den var igång.
Så den gjorde så det blev extrem kallt och sedan var den av tills det blev nästan olidligt varmt. Helt felplacerad också så det blåste direkt på sängen. Kanske dags med nya AC?
Städerskorna släppte in massor av mygg på rummen när dem städade.
Mycket var smutsigt på rummen så som slängkappan (den var även helt sönder) och mörkläggningsgardinerna.
Frukosten gick att äta men nästan allt var oerhört sockrigt! Men buffén överlag var hemsk. Öronbedövande ljudnivå jämt! Ingen AC förens de tre eller fyra sist dagarna. Som en skolmatsal!
A la carte restaurangerna hade inte alltid öppet, tex lördagar var det bara buffén och en av a la carte restaurangerna som var öppen?!
Vi var på plats i 3 veckor och maten hade man nästan tröttnat på efter 2. Skulle man till den mexikanska fick man antingen vara där när dem öppnade eller vänta extremt länge. Detsamma emellanåt med den italienska.
Dock blev den italienska våran favorit och där var vi väldigt ofta.
Poolen var riktigt kall och nästan hela tiden var ”underhållningen” i den.
Svårt att få solstol av man tog lite sovmorgon då mycket att gästerna var 50+ som vaknar tidigt.
Underhållningen var jättejobbig och man fick säga nej flera gånger, dom spelade samma musik varje dag. Och det skreks mycket!
Stranden var inte allas så fin som på bilderna. Många av solstolarna på stranden var trasiga.
Försäljarna på stranden var extremt påstridiga och även massörerna, hade man tagit en massage tjatade dem hur mycket som helst att man skulle göra mer.
Det värsta av allt var ändå dem från Lifestyle hotell som varje dag flera olika personer tjatar om att man skulle följa med till deras superbra hotell.
Roomservice som ingick var riktigt dålig tog hur lång tid som helst innan den kom och maten var sämre än buffén. Den som levererar den FÖRVÄNTAR sig att få betalt.
Och städerskan tog mitt täcke, vilket spelade roll då när det regnade så blev det kallt eftersom AC inte gick att använda för att värma. Då gick jag ner till receptionen och bad om ett täcke och fick en filt. Efter va 1-2 timmar där jag fick påminna dem om att jag hade bett om det.
Den lilla butiken inne på området har extrema överpriser 60 kr för en liten påse chips och personalen där vet inte vad serviceminded är. Mobilen är viktigare..
Är relativt besviken!
Rummet luktade fukt och mögel och som svar i lobbyn skulle jag köra AC samt vädra, sista dagen hittade vi vattenläckan i taket som läckte brun sörja och innertaket bågnade av vatten. Ständigt fuktiga golf som orsakade en del otäcka situationer. Extremt lyhört , bodde på bottenplan.
Maten? Sämsta all inclusive jag varit på, lunchen på stranden var okej men a'la cartrestaurangerna var under all kritik. Kändes som om de gjorde rätter av resterna från lunchen. Restaurangerna verkade också stänga lite när de kände för det och vissa dagar fanns bara bufférestaurangen tillika skolmatsalen öppen. Ljudnivån här var hemsk och att vara i Karibien men inte ha möjlighet att sitta ute och äta är under all kritik. Ölen i buffén hämtades på plastdunkar i poolbaren för att sedan hällas upp i glas till middagen(allvarligt).
Drycken består av blaskig öl i liten plastmugg eller drinkar i samma glas med ojämn mängd alkohol i varje gång, alla "bartenders" gjorde drinkarna olika. Ibland var lime slut och ibland gick det bara att beställa vissa drinkar vilket jag tror var okunskap av "bartendern". Jag trodde att man i Karibien blandade drinkar med viss typ av stolthet, bästa drinkarna fick vi när vi lämnade hotellet vilket vi gjorde nästan varje dag.ett leende skadar ju inte heller om man jobbar i en bar.
Mysfaktor 0, inga ljus eller lyktor på borden och de bord man kunde tänka sig att sitta vid på kvällen stod i mörker och blev aldrig avtorkade under kvällstid. Vi tog egna handdukar för att lösa detta, parasoll till borden fick vi själva släpa för att skydda oss från regnet på kvällarna.
Personalen trodde att alla var runt 18 år och gick ständigt runt och gjorde high-five så fort de fick syn på en gäst, att 90% av gästerna var över 50 verkade de inte uppfatta.
Personalen runt poolen festade med gästerna på nätterna och var med och gapade och skrek i korridorerna.
Aktiviteterna som erbjöds var sparsamma, tennisbana som man som gäst fick sköta efter regnet, två gånger bokade vi tennistid 08:00 men ingen personal dök upp för att lämna ut bollar och utrustning.
Pingisbord fanns men stod inomhus i ett mörkt utrymme och vi försökte be dem flytta det men det gick inte givetvis. Gymmet slitet och här tränade också vissa ur personalen.
Restaurangpersonalen gjorde vad de kunde men det blev aldrig riktigt bra med undantag från några få som stack ut.
Ljudnivån vid poolen om dagarna var jobbig då man för det mesta spelade musik från två olika samt att aktivitetspersonalen ständigt skrek och klappade händerna.
Försäljare i lobbyn som säljer andra hotell var ständigt uppvaktande och dryga, de var där varje dag och drev omkring för att sälja sin produkt.
Den dåliga stämningen på hotellet gjorde att vi i slutet både åt och drack utanför området för att kunna få en kall öl och god mat.
Trodde att kvalitén skulle vara högre och blev väldigt besviken.
"Bäst är nog tredje våning, vissa rum ingen utsikt alls. Rum ut mot gatan ingen höjdare."Läs hela omdömet
"Be om rum mot parkeringen eller mot golfbanan, så blir ni mindre störda av ljud från baren."Läs hela omdömet
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt