ANA Intercontinental Ishigaki Resort är ett utmärkt val för resenärer på besök i Ishigaki. Det har en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som finns där för att göra din vistelse bättre.
Rummen har plattskärms-tv, kylskåp och minibar, och du har även tillgång till kostnadsfritt internet, så att du verkligen kan koppla av och vila.
Ana Intercontinental Ishigaki Hotel har en concierge och rumservice. Och som en uppskattad gäst på Ana Intercontinental Ishigaki Hotel har du tillgång till en pool och frukost som finns tillgänglig på hotellet. Gäster som kommer med bil har tillgång till fri parkering.
Närliggande sevärdheter som Southern Gate Bridge (3,1 km) och Euglena Mall (3,2 km) gör ANA Intercontinental Ishigaki Resort till ett fantastiskt ställe att bo på under ett besök i Ishigaki.
När du är här ska du se till att besöka några av de asiatiska restaurangerna, till exempel Hitoshi Ishiganto, Pengin Shokudo och Sushi Taro, som alla ligger nära ANA Intercontinental Ishigaki Resort.
Ishigaki är även känt för några fantastiska monument, inklusive Yoko Gushiken Monument, Meiwa Otsunami Sonansha Ireinoto och Poll Tax Abolished Centennial Monument, som ligger relativt nära ANA Intercontinental Ishigaki Resort.
Ha så trevligt i Ishigaki!
ANA Intercontinental är en verkligt obehaglig överraskning. Låt dig inte luras av de snygga fotona på webben. Beläget halvvägs mellan flygplatsen och staden, det första du kommer att märka är de lågflygande plan som brusar direkt över huvudet. Du kommer också att märka att hotellet - som antagligen går tillbaka till 70- eller 80-talet - ligger intill en förbränningsanläggning som sprider svart rök i luften. Incheckning är förvånansvärt ineffektiv och kaotisk, men så småningom kommer du att gå längs de långa linoleumfodrade träkorridorerna till ditt rum. Rummen har åtminstone nyligen renoverats - och smakfullt så - men det finns stora mörka fläckar på mattor och vägg. Badrummen har marmorplattor, men med svart mögel växer på kisel mellan dem. Sängar är dock mycket bra. I allmänhet har jag sällan stött på så mycket rost och flisfärg på ett japanskt hotell - mycket mindre på en av dessa prisklasser. Hotellets grunder är lika nedslående: ett slumpmässigt arrangemang av rostiga paviljonger och pooler, mitt i delvis brunt gräs och alldeles för lite vegetation. Hotellets strand är trist och karg - kanske den minst attraktiva stranden i hela Ishigaki. Frukosten är bra men ger lite glädje: medan kvaliteten och kvantiteten på den mat som erbjuds är helt tillräckligt, bildas långa rader utanför restaurangen, och när man äntligen får plats för gästerna, lyckas personalen inte skilja par från familjer med små barn. Hotellet håller på att bygga ytterligare byggnader precis intill den nuvarande. Även om de förstör den nuvarande strukturen helt, kommer detta inte att lösa problemet med deras oattraktiva plats, och helt enkelt fruktansvärd hantering.…
Vi bokade hotellet via en agent för de sista dagarna av en underbar men upptagen rundtur i Japan. Vi bad om ett kvalitetsspahotell med vacker strand och pool och alla klockor och visselpipor - vad vi fick var INTE det vi hade fått att tro från vår agent eller hotellwebbplatsen och online-närvaro. Vi har stannat kvar på andra badorter med 4 * standard och hotellet är absolut INTE av samma standard för miljö, bekvämlighet eller service. Detta hotell är helt felaktigt representerat av de foton som det placeras online. På ena sidan finns ett enormt oljeeldat kraftverk (precis bredvid hotellets pool) som förorena föroreningar 24 timmar om dygnet. Hotellet och stranden ligger under flygvägen. Det pågår ett enormt hotellbyggnadsprojekt på grund av slutet i juli 2020 med sågar, hammare osv pågår hela dagen. Stigområdet bakom poolen repareras med jackhammers, lastbilar, betongblandare. Det är bokstavligen ingenstans avkopplande att sitta och stranden är inte vad du kan förvänta dig av ett "spa-hotell". Det är täckt med sten och vass korall och det och utrustningen är inte väl underhållen. Det finns ingen säteservice på stranden och du måste vara medlem i IHG-belöningen för att få en rimlig solstol, eller betala en avgift eller få en mycket grundläggande plaststol. Återigen inte standarden på utrustning som vi har haft i andra 4-stjärniga hotell. Hotellet har några rum på övre våningar som har renoverats 2018 men har mögelproblem i några av badrummen redan ett år senare. Rummen på nedre våningen som vi bokade hade färgning på golv och smutsiga balkonger. (hotellet flyttade oss omedelbart vi gjorde ett klagomål) Baren i poolområdet är inte öppen, det finns två skuggade lounge-sittplatser med rippade omslag. Paraplyerna får inte vara öppna när en vind blåser eftersom baserna inte är tillräckligt starka för att hålla dem nere så att det inte finns någon skugga vid poolen. För att få en drink var vi tvungna att gå till huvudmottagningen de frågar ledningen och vi fick sedan gå till baren för att beställa vår drink som kom i en liten papperskaffekopp men de debiterar oss fortfarande ett fullt cocktailpris. På en av våra dagar kom över 100 skolbarn och nästa morgon hade helt tagit över alla strandaktiviteter fram till lunchtid. (Detta händer under våren och hösten varje år.) Medan jag förstår att hotellet inte kan flytta sitt läge är det mindre än ärligt i sin skildring online.…
Tog tidigt på morgonen flygningen från Haneda och efter en 30 minuters taxitur kom vi fram till hotellet på ca 10 a. m. The Bell lady hälsade och hjälpte oss att lagra vårt bagage på nolltid så vi kunde börja ön turné tidigare tack! Efter en lång scooter ride dag kom vi tillbaka till hotellet för registrering och upptäckte att rummet är klart och vårt bagage hade levererats också. Vi fick Coral Wing rummet med utsikt över trädgården och ingen balkong. Rummets storlek är rimligt med bäddsoffa som är uppställd, men det är lite daterat och trött. Det finns ett busshållplats precis vid huvudingången och gott om taxi väntar, vi har inga problem att få transport till staden och färjan när vi bor. Jag rekommenderar starkt den japanska restaurangen även om det finns så många restauranger i staden, Hiroyuki, den biträdande chefen gav den bästa servicen och menyförslaget så vår familj på tre åtnjöt vår kväll väldigt mycket. På vår sista dag erbjöd hotellet inte bara att lagra vårt bagage så vi kunde utforska Taketomi ön innan vår sena eftermiddagsflygning. Men de tillät oss även att använda ångbastun för en snabb dusch innan vi lämnade hotellet. Väldigt imponerande.…
Det beror verkligen på vad du förväntar dig för 600 USD / rumsnatt; inget klagomål alls om det är 300 USD personal tillät inte oss att snorkla inom området steniga dammen såvida du inte betalat och gick med i deras turer. Stranden har ett område för barnen att simma men om man letar efter fiskar och koraller behöver man gå utanför simbassängen, fortfarande inom stenig damm. Endast den personalen tillät oss inte att snorkla i den steniga dammen och be oss att gå ut ur dammen där livräddare inte kan se oss alls och när vi lämnade var det fortfarande betalt dykningsläsning som händer, så vi misstänker att vi är hotell gäster, vi får inte använda området även om vi betalar extra. Vi tycker att det här är orimligt alls. Vi mailade (som ni vet att de inte talar Eng väl), och fick inget svar (inte ens en bekräftelse) i 3 dagar. genomsnittligt rum som semesterhotell men dun förväntar sig en strandresortivå som du inte hittar detaljer som strandväskor, sandaler etc. Bara vanliga bekvämligheter du kan hitta i andra hotell Frukost är okej som ett hotell men dun förväntar dig att du kan hitta tropiska detaljer som andra badorter. Men om du letar efter en gemensam stjärna - hotell frukost uppfyller den kravet Vi klandrar inte personal coz de är artiga och det är all hotellets policy. Om du varit för andra badorter som de i hawaii, borabora, Maldiverna, för att inte tala om thailändska vietnam Bali. du vet hur det här priset är överbelastat.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt