Var ska man börja? Jag har rest till Japan i många år och stannade på många olika ställen runt om i landet. Från backpacker till high-end ryokan. Detta var den enda värsta boende erfarenhet jag någonsin haft i landet. Personalen kommer att försöka och bluffa dig ur pengar varje chans de får. Från felaktig annonsering på sina fönster (certifikat för excellens), till vilseledande information på deras hemsida, försöker du kort ändra dig om du betalar kontant och låter dig boka rum som inte existerar. Då har man en känsla av att det är kundens fel att inte inse att ett trippelrum betyder detsamma som att boka 3 bäddar i en 10-bädds sovsal. Det gör det inte. Även det faktum att om du reser utan din egen handduk tar de dig $ 9 för att köpa en av dem som de erbjuder att skicka för dig när du lämnar. Att veta hur dessa killar fungerar, skulle jag föreställa mig att handdukarna bara rengjorts och säljs igen. Ägaren ljög offentligt på telefonen om vilka rum de har, "chefen" skulle inte ge ett rakt svar eller någon form av hjälp bara hålls på att försöka hitta ett sätt att debitera oss olika avgifter eller fortsätta att ljuga. Till exempel ändra historien från att säga att vi bokade det fela rummet (vi inte), för att säga att vi missförstod meningen med trippelrummet (vi inte), för att sedan säga att en annan grupp anlände strax framför oss och sattes i rum vi bokade (de inte - rummet existerar inte). Även när de så småningom erkände att de hade ljugit om sina rum, debiterade de fortfarande vårt kreditkort när vi lämnade. BO INTE HÄR - UNDVIKA ALLA KOSTNADER…
Till att börja med finns det en "TRIPADVISOR Certificate of Excellence 2017" -klister som står fast på sin ytterdörr och ändå kan jag inte hitta någonting för att föreslå att detta är fjärran möjligt. Vi bokade ett trippelrum på bokning. com. När vi kom fram, berättade flickan vid disken att vi inte kunde betala med kreditkort. Hon försökte sedan överbelasta oss som vi betalade kontant vilket var ganska besvärligt. Vi gick sedan till rummet bara för att upptäcka att det var en 8-bädds sovsal. Vi hade på vår bokning referens alla bevis vi behövde för att visa att vi inte hade gjort ett misstag på vår bokning. De sa att vi var tvungna att stanna i 8 sängen sovsal ändå. Så vi sa, inga problem, vi kommer få en återbetalning och gå. Tyvärr sade flickan att hon skulle ge oss våra pengar tillbaka men minus en avbokningsavgift på 1 natt. Vi förklarade sedan för henne att vi ville prata med sin chef. Hon ringde chefen och de talade länge i manderin. Hon slutade sedan av telefonen och försökte i ytterligare 10 minuter för att hålla avgiften. Slutligen sa hon att hon skulle ge hela kontanterna tillbaka. Vid denna tid frågade min man om de skulle debitera vårt kreditkort något och hon sa att hon inte kunde säga. Efter fler frågor om det bekräftade hon att avgiften skulle debiteras vårt kort! (Betyder det att de skulle ha tagit en avbokningsavgift i både kontanter och på vårt kort senare? Jag vet inte.) Detta eskalerade till min man talar direkt till ägaren i telefon. Han erkände att inte ens ha trippelrum (trots reklam på webbplatsen och bokning. Com som de gjorde), men han sa att vi skulle behöva ringa bokning. com för att han inte skulle avstå från avgiften ändå. Han bryr sig inte om det. Vi kunde inte tro det. Det sätt som ägaren hanterade situationen var skamligt. Han medgav att det var en uppenbar användning av falsk reklam. Vi ringde bokning. com och de kallade See U Hostel för att bedöma situationen. Ägaren låtsade att han inte kunde tala engelska så de var tvungna att stalla översynen för att få en Mandarin-översättare. Lyckligtvis fick vi vår återbetalning. Detta var vår värsta erfarenhet i Japan efter att ha besökt detta land 3 gånger. Även om de inte var japanska, så har den här blatande bluffen inte skadat vår syn på detta fantastiska land och dess folk. Jag skriver denna recension som en stor varning för människor att hålla sig borta!…
Kära Se U Guest House, Jag har märkt via email från youthat bokningen avbröts och du försökte debitera avbokningsavgiften från mitt kreditkort, men faktiskt vi checkar in till ditt hotell och vi gjorde tidigt kolla några timmar senare samma dag med helt betald totalbelopp med kontanter utan att fråga längre rabatt och här är besvikna poäng upplevda från din egendom: 1. Vi försökte betala rumsavgiften med kreditkort, det var vår sista dag i Japan och vi behövde fånga flygningen på kvällen som var anledningen till att vi inte skulle vilja ha mer kontantuttag och innan vi bokade hotellet hade vi redan kontrollerat att ditt hotell tar emot olika kreditkortsbetalningar varför vi valde ditt hotell att bara ta en vila i Dontobori innan du lämnar för vår sena flygning. Slutligen gav din personal oss så många ursäkter för att vi inte accepterade kreditkortsbetalning, de bad oss att vänta på att deras chef skulle ta med kreditkortsmaskinen sedan vi checkade in klockan 15.00 till 18.00, ingen chefen visade sig och ingen kreditkort maskin tillgänglig, vi var tvungna att ta ut pengar i slutet bara för att vi inte kunde vänta längre, och inte ta något kvitto som vi inte kunde vänta. Hittills har jag kollat mitt mail och hittat 2 e-postmeddelanden märker mig att bokningen annullerades eftersom kortet var ogiltigt och du försökte debitera mig igen för avbokningen, hur kan du fuska till gästen så här, det här är oprofessionellt och jag borde rapportera detta om ingen ursäkta från ditt hotell! ! 2. Rummet var dåligt, ingen varm ingen värmare, det känns som att du betalar pengar för några timmar att bo i kylskåp på vintern! Utanför varmare på vintern! Jag behöver dina ursäkter när det gäller betalningen fortsätt och avbokningen av e-postbokning, lura inte kunden, Den värsta erfarenheten någonsin i Japan som drivs av icke-japanska människor!…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt