Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Spara
Dela
1-8-1, Yurakucho, Chiyoda 100-0006 Tokyo prefektur
E-post till hotell
Covid-19-uppdatering: Läs om de extra hälso- och säkerhetsåtgärder den här verksamheten vidtar.Läs mer
De lägsta priserna för din vistelse
Direkterbjudande för hotell!Paketerbjudande
Expedia.com
Hotels.com
Lol.travel
528 US$
514 US$
View deal
SPARA 14 US$
Travelocity
eDreams
ZenHotels.com528 US$
Visa alla 15 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (1698)
Svit och rum (719)
Videoklipp (8)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Res säkert under covid-19-krisen
Det här kan du förvänta dig under din vistelse
  • Ansiktsmasker krävs för gäster i offentliga områden
  • Ansiktsmasker krävs för personal i offentliga områden
  • Handsprit finns tillgängligt för gäster och personal
  • Högtrafikerade områden saneras regelbundet
  • Det är ett krav att personalen tvättar händerna regelbundet
  • Regelbundna temperaturkontroller för personal
Läs mer
Uppdaterat 21-01-21 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.
En notis från The Peninsula Tokyo
Uppdaterat 21-01-21 Säkerhetsåtgärder tillhandahålls av verksamheten och kontrolleras inte av Tripadvisor.

Om

Nr 1 av 3 hotell i Yurakucho
Läge
Renlighet
Service
Standard
2020 Travellers' Choice Best of the Best

The Peninsula Tokyo är ett utmärkt val för resenärer som besöker Yurakucho, och erbjuder en lyxig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.

The Peninsula Tokyo Hotel är ett lyxigt hotell med plattskärms-tv, luftkonditionering och kylskåp på rummen, och du kan enkelt hålla dig uppkopplad tack vare kostnadsfritt wifi.

Det här hotellet har en concierge och rumservice. Dessutom har gäster tillgång till en pool och frukost, vilket har gjort det här till ett populärt val bland resenärer på besök i Yurakucho. För gäster med bil finns parkering tillgänglig.

När du är här ska du se till att besöka några av de steakhousena, till exempel Cala shargoal grilled meat Yurakucho och Katamari Meat Bar, som alla ligger nära Chiyoda Peninsula.

Om du har tid är Park View Garden en populär sevärdhet som ligger inom gångavstånd.

Ha så trevligt i Yurakucho!

Läs mer
Svit och rum (719)719
Helhetsvy
Hotellbekvämligheter
Parkeringsservice
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Cykeluthyrning
Cyklar finns tillgängliga
Barnpassning
Betalad privat parkering på plats
Wifi
Badtunna
Pool-/strandhanddukar
Pool med utsikt
Inomhuspool
Uppvärmd pool
Yogapass
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Personlig tränare
Bastu
Fik
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukost på rummet
Kostnadsfritt te
Happy hour
Barnmåltider
Snacksbar
Menyer med specialkost
Vin/champagne
Tv-kanaler för barn
Barnstolar finns tillgängliga
Barnvagnar
Flygplatstransport
Bilhyrning
Taxitjänst
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Kroppsinpackning
Parmassage
Ansiktsbehandlingar
Fotmassage
Helkroppsmassage
Handmassage
Huvudmassage
Manikyr
Massage
Pedikyr
Salong
Ångbastu
Vaxningstjänster
Säkerhet dygnet runt
Bagageförvaring
Kapell/helgedom
Portier
Valutaväxling
Souvenirbutik
Dagstidning
Rökfritt hotell
Butiker
Butlerservice
Dörrvakt
Paraply
Reception öppen dygnet runt
Expressincheckning/-utcheckning
Privat incheckning/utcheckning
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Skoputsning
Visa fler
Rumsegenskaper
Mörkläggningsgardiner
Badrockar
Luftkonditionering
Skrivbord
Kaffe-/tebryggare
Kabel-/satellit-tv
Extra långa sängar
Bidé
Matplats
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Rumsservice
Värdeförvaringsskåp
Område med sittplatser
Soffa
Telefon
VIP-rumsbekvämligheter
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Klädstång
Värdeförvaringsskåp för bärbar dator
Privata badrum
Väckningstjänst/väckarklocka
Minibar
Kylskåp
Plattskärms-tv
Filmer på begäran
iPod-dockningsstation
Bäddsoffa
Duschhörna
Badkar/dusch
Kostnadsfria toalettartiklar
Hårtork
Visa fler
Rumstyper
Stadsutsikt
Utsikt över landmärke
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Fina utsikter
Centralt beläget
Talade språk
Engelska, Franska, Spanska, Arabiska och 6 till
Hotellänkar
Specialerbjudande:Paketerbjudande
2 075omdömen18F+S0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 1 482
  • 416
  • 114
  • 30
  • 33
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
fredrik l skrev ett omdöme juli 2019
stockholm36 inlägg15 hjälpsamhetsröster
Bästa läge, bästa service som vanligt på Peninsula. Kommer besöka Er igen nästa gång i Tokyo Ända man kan klaga på är att rummen är slitna behöver renoveras Poolen o maten fantastisk Frukosten hade ingen buffé enbart alacarte
Läs mer
Datum för vistelsen: juli 2019
Användbart
Dela
Svar från The_Peninsula_Tokyo, General Manager för The Peninsula Tokyo
Svarade 14 juli 2019
Dear fredrikl169, Thank you for your recent stay and for sharing your experience with us. We are grateful to read that you enjoyed the location and services of our hotel. Please rest assured that your feedback will be shared with our team. We look forward to seeing you again in the near future! Yours sincerely, Sonja Vodusek General Manager
Läs mer
chasshields skrev ett omdöme juni 2015
Houston, Texas49 inlägg12 hjälpsamhetsröster
Vi hade ett badrum med utsikt över den kejserliga trädgårdarna och Palace med en av de bästa platserna i Tokyo. Sängarna var superior; omklädningsrum och bad av högsta kvalitet; vardagsrum - deluxe. Utmärkt service i hela.
Läs mer
Användbart
Dela
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
rdmoney skrev ett omdöme jan. 2020
Los Angeles, Kalifornien14 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Vi var här i 3 dagar och det var för dyrt på grund av helgdagarna. Vi betalade minst 3. 5 gånger kostnaden för en vanlig kostnad för en svit. Att boka nonrefundable 6 veckor tidigt skadade oss verkligen eftersom det fanns tillgänglighet och en prisminskning närmare våra datum. Utöver det var allt annat över genomsnittet. Jag fick inte riktigt den lyxiga bortskämdhet som jag förväntade mig men alla var professionella och väldigt artiga. Jag stannade på ett annat 5-stjärnigt hotell under min vistelse i Tokyo och det överträffade överlägset mina förväntningar.
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2019
Standard
Läge
Service
Google
Användbart
Dela
RobertChew-MY skrev ett omdöme jan. 2020
Shah Alam, Malaysia316 inlägg161 hjälpsamhetsröster
Detta är vår femte vistelse. Vi bryr oss inte ens att titta på andra hotell eftersom det är det bästa du kan hitta i Ginza. plats:  5 minuters promenad till Ginza Main Shopping Street, och i princip hela Ginza Shopping och restaurang Rum: Penninsula Standard är densamma i varje land, vilket ger dig sömn av god kvalitet och alla ammeinties. Service: Mycket uppmärksam och hjälpsam servicepersonal. Dining Frukost är inte buffé. Du kan äta på Peter eller i lobbyrestaurangen Övergripande Vi kommer tillbaka:)
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2020Restyp: Reste med familjen
Google
Användbart
Dela
TarakayAustralia skrev ett omdöme okt. 2019
Australia175 inlägg250 hjälpsamhetsröster
Peninsula Hotel i Tokyo bör få ett 6 eller 7 stjärnor. Hotellet är mycket överlägset alla andra 5-stjärniga hotell i Tokyo. Hotellet är en absolut kredit till verkställande direktören eller verkställande direktören och personalen som tydligt har anställts inte bara för att de är kvalificerade utan också för att de också är väl anpassade till sina jobb och trivs med sina jobb. Varje anställd på detta hotell levererar en perfekt service och vi kan göra detta påstående när vi åt i varje restaurang, till och med hade Rumsservice frukostar, använde concierge-service och mottagning var ett nöje att ta itu med och till och med till damen på dörren, och personalen precis utanför dörren, var det en perfekt service i hela hotellet, vilket är sällsynt att hitta i dessa dagar. Checka in: Personalen i receptionen talade perfekt engelska trots att de är japanska. De var så väl manierade och välkomnande. Vi anlände från en lång flygning och vi kom för tidigt för incheckning och förstod detta, och planerade bara att checka in och lämna våra väskor tills vi checkade in. Vi kom faktiskt till 6. 15.00 på morgonen på grund av flyg ankomst. Till vår överraskning sa mottagningen att de skulle eskortera oss till vårt rum och det var vårt namn och gåvor som alla anges för oss. Den härliga damen visade oss hur man använder funktioner i rummet och anslöt faktiskt våra telefoner för oss till gratis internet. Den tacksamhet vi kände att ett hotell faktiskt gick ut ur sitt sätt att låta oss komma in i ett rum så tidigt är något vi alltid kommer att komma ihåg. De behövde naturligtvis inte göra detta och vi förstod att incheckning var senare.   Rummet: Vi blev förvånade av rummet. Det var på 20: e våningen. Den är av så hög kvalitet och har blivit mästig designad. Det är också stort och har högt i tak med intrikata detaljer i taket och ovanliga ljus. Sängen var en obefläckad kungssäng med hög kvalitet linne och kuddar. Nattduken är så smart att du kan röra vid dem var som helst under natten om du undrar vilken tid det är och klockan kommer på. När du stänger av lamporna vid sängen går tiden på klockan så att du inte behöver lägga en ansiktsduk över den för att täcka bländningen. Vi har alla varit tvungna att göra det. Inte på detta hotell. Klockan blir mörk och allt du gör är att lägga din hand var som helst på bordet och den kommer på. Och det är på båda sängbord så att du inte behöver titta över din partner för att se tiden. Gardiner och persienner är alla motoriserade och absolut vackra. Mattan är av hög kvalitet. Inredningen i rummet är sensationell. Loungen var så bekväm och TV: n var perfekt positionerad. Det var en välskild studiebänk och stol med tillbehör och ett bord perfekt placerat på fönstret med 2 mycket bekväma stolar. Vi bokade inte en svit, det är precis som vårt rum var. Vi bokade ett rum med utsikt över Imperial Garden och jag tror att dessa rum ligger på högre våningsplan. Badrummet: Badrummet hade stora hans och hennes fåfängar helt separerade från varandra men i samma badrum med stora områden så att du kan ställa ut dina artiklar som vi vill göra. Badet var fantastiskt med en regnpip och härlig kosmetika. Badrummet var allt marmor. Toaletten var i sitt eget område med dörr och INTE i badrummet som är trevligt. Dusch är en regndusch och om du inte gillar det kan du ha en vanlig typ av duschhuvud om du föredrar. Det finns en inbyggd plats där också. Handdukarna är alla av hög kvalitet liksom badrockar och tofflor. Badrummet var så rent att det var underbart. Fönstren i rummet: Dessa är extremt höga dubbelglas. Inte alla dubbelglas är lika. Vi kunde inte höra någonting utanför. Vår syn var Imperial Palace Gardens. Ljudisolering: Detta är det ENDA hotellet vi har varit där ljudisolering tas på allvar. När du går in i rummet har de lagt under en konstruktion en skjutdörr som du kan stänga från din entré till sovrummet, så att du inte tar upp något ljud från korridorerna, t.ex. personer som stänger sina dörrar eller går runt talande. Detta var fantastiskt och en verklig kredit till arkitekten på hotellet. Varje hotell borde vara så här. The Walk in Robes: De går inte riktigt i kläder. Det är en promenad i rummet. Den är så vackert färdig och har till och med ett toalettbord med stol där inne, och det har massor av hängande utrymme, härliga stora dragningar, och om en dam ville måla naglarna kan du lägga händerna i en spikstorkmaskin. Belysningen är också utmärkt och varje liten detalj har beaktats. Så mycket utrymme att sätta på dina skor och ha stolen i promenad i omklädningsrummet betyder att du kan sitta ner och sätta på dig strumpor och promenadskor om du ska ut på en stor dag. Rum service: Detta är ingen vanlig rumservice. En mycket artig och artig man anländer och ställer in en silverfrukost och sätter servetten på varvet och behandlar dig som om du är en kung och drottning. Även om du bara äter spannmål och rostat bröd är ansträngningen att göra din frukost underbar. Halvönskaffet var 10 av 10 och vi är väldigt noga när det gäller kaffe och kunde aldrig klandra kaffe på någon dag. Vi märkte också att frukosten levererades vid den exakta tiden. Till minut. Det här måste bara vara ett samförfall som vi trodde. Men nej, det var så här varje dag. Och varje dag var den samma respektfulla artiga tjänsten från den här mannen som du tydligt kunde se så väl anpassad till hans jobb och tog sitt jobb på allvar. Personen som svarade på telefonen när vi bokade rumservice var också utmärkt. Uppmärksamheten på detaljer var tydlig i allt de gjorde. Lobby-restaurangen: Maten är fantastisk i denna restaurang, den är så färsk och vackert presenterad. Den levande underhållningen ger en underbar atmosfär. Det låter inte musiken. Lobbechef Eisuke Nagano ger gästerna en 6-stjärnig matupplevelse. Han går utöver. Han är så professionell, högutbildad och erfaren, talar utmärkt engelska och går ur sitt sätt att se till att du får en minnesvärd upplevelse. Servitrisen var så hjälpsam med vinerna. Ingenting var några problem. Prova detta vin, prova det här, vi vill se till att du njuter av det vin du har valt. Det var så avkopplande i denna lobbyrestaurang. Det har också en glad atmosfär som återspeglar personalens attityd. Peter Restaurant and Bar på översta våningen: Om du letar efter en matupplevelse som är ren perfektion med felfri service och fantastisk utsikt och inredning kan du prova denna restaurang. Det var utmärkt. Personalen var densamma som resten av hotellet. Väl lämpade för sina jobb, tydligt som deras jobb, och se till att gästerna får ett minnesvärt tillfälle. Menyn var verkligen utmärkt och det finns något på den menyn för alla. Källaren café i hotellet: Vi trodde att vi bara skulle till ett kafé, men lunchen vi hade var fantastisk. Det var helt vackert och vi hade silvertjänst och oklanderlig service och mat. Det var också så bra priser. Du kan också gå till take away-disken om du inte vill sitta ner i kaféet. Maten var vacker och så färsk. Du kan också titta på kockar där nere som gör mat och göra desserter. Concierge: Så hjälpsam och snäll. De gick ut för att vara hjälpsamma och talade också mycket bra engelska. Anledningen till att vi fortsätter att nämna detta är att vi stannade på ett annat 5-stjärnigt hotell i Tokyo vid ett annat tillfälle, och personalen kunde knappt tala engelska och om de gjorde det visste de faktiskt inte vad du frågade. På The Peninsula är den engelska som talas av den japanska personalen utmärkt. Poolen: Det är så rent och har salonger runtom med en lugn atmosfär och härlig utsikt. Ändra inte uppsättningen och reglerna för poolen. Slutligen en pool som är lugn och en glädje att vara i. Övergripande standard: Det är uppenbart att verkställande direktören eller verkställande direktören har höga standarder och denna höga standard projiceras direkt genom hotellet. Personalen är också verkligen uppriktiga och så väl manierade och vänliga. VD eller General Manager bör gratuleras för standarden som har ställts in på The Peninsula i Tokyo. Slutsats: Vi kunde inte fel detta hotell på något sätt. Till och med små saker som korridorerna. Korridorerna är så vackra, alla stämningsbelysning med utsikt ner i centrum av byggnaden om du väljer att se ut, med kristall hängande i mitten. Men om du inte gick till det, skulle du bara tro att det var en målning på väggen, men det var ett välvt tomrum genom hotellet, helt slutna och väldigt humöriga och romantiska. Korridorerna var så tyst och ingen racket från städare. Den naturligt vänliga inställningen från herrarna som står precis utanför posten, var där för att hjälpa dig med en taxi om du behövde en, eller vägbeskrivning, och var så väl klädda och hälsade dig varmt varje gång du gick in och ut med ett stort leende . Den trevliga unga damen på den roterande svängande dörren, är där för att se till att du är ok med dörren som automatiskt öppnar och går runt ändå, hur små saker som detta stod ut eftersom detta skulle vara det tråkigaste jobbet än hon gjorde sitt jobb med glädje och log och hälsade på alla. Vi skulle gå ut och komma tillbaka timmar senare och fortfarande var hon där med ett stort leende och så vackert mot halvöns gäster. Detta är ett hotell för människor som vill ha ett livsminne. Detta är inte bara en plats att sova och duscha. Det är en upplevelse. Japan borde vara stolt över att det har ett så högt hotell i sin huvudstad Tokyo. De andra 5-stjärniga hotellen i Tokyo kommer inte ens nära det här. Det är därför om de är en 5 stjärna så borde Halvön lätt vara en 6 eller 7 stjärna. Det är mycket bättre än Burj i Dubai, som är ett 6-stjärnigt hotell. Hotellet ligger också i ett högklassigt område som är mycket centralt. Till The Peninsula Hotel: Tack för att du ger oss en upplevelse som vi aldrig kommer att glömma. Du gjorde vår resa till Japan till en som vi alltid kommer att komma ihåg. Vi tackar uppriktigt för att du har fått ett vackert rum på 20: e våningen vid en sådan tidig timme på morgonen, då vi inte förväntade oss detta eftersom vi alla vet att incheckning är mycket senare. Vilken underbar snäll gest att göra detta när vi inte ens frågade. Tack.
Läs mer
Datum för vistelsen: oktober 2019
Läge
Renlighet
Service
Tips för att välja rum: Recommend 20th floor with views to the Imperial Palace gardens
Visa fler tips på hur du väljer rum
Google
1 hjälpsamhetsröst
Användbart
Dela
Föregående
PRISKLASS
606 US$ - 1 033 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
the peninsula tokyo hotel chiyoda, peninsula hotel tokyo, peninsula hotel chiyoda, peninsula tokyo, chiyoda peninsula
PLATS
JapanKantoTokyo prefektur TokyoChiyodaYurakuchoGinza, Tokyo Nihonbashi / Tokyo Station / Ginza / Nihonbashi
ANTAL RUM
314
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om The Peninsula Tokyo
Vilka populära sevärdheter ligger nära The Peninsula Tokyo?
Närliggande sevärdheter inkluderar Mangekyo (0,2 km), Ginza (0,5 km) och Kokyo Gaien National Garden (0,3 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på The Peninsula Tokyo?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är inomhuspool, kostnadsfritt wifi och restaurang.
Vilka rumsbekvämligheter finns på The Peninsula Tokyo?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på The Peninsula Tokyo?
Gästerna kan ta del av restaurang, lounge och frukost under vistelsen.
Finns det parkering vid The Peninsula Tokyo?
Ja, privat betalparkering på plats och parkeringsservice är tillgängliga för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av The Peninsula Tokyo?
Restauranger med bra läge inkluderar Ginza 300 Bar Next, Andy's Shin Hinomoto och Ginza Seamon.
Finns det möjligheter att träna på The Peninsula Tokyo?
Ja, gästerna har tillgång till inomhuspool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har The Peninsula Tokyo flygplatstransfer?
Ja, The Peninsula Tokyo erbjuder flygplatstransfer för gäster. Vi rekommenderar att du ringer tidigare för att bekräfta uppgifterna.
Är The Peninsula Tokyo beläget nära centrum?
Ja, det är 0,3 från centrum i Yurakucho.
Erbjuds städtjänster på The Peninsula Tokyo?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder The Peninsula Tokyo några företagstjänster?
Ja, det erbjuder mötesrum, bankettrum och konferensanläggningar.