The Peninsula Tokyo är ett utmärkt val för resenärer som besöker Yurakucho, och erbjuder en lyxig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
The Peninsula Tokyo Hotel är ett lyxigt hotell med plattskärms-tv, luftkonditionering och kylskåp på rummen, och du kan enkelt hålla dig uppkopplad tack vare kostnadsfritt wifi.
Det här hotellet har en concierge och rumservice. Dessutom har gäster tillgång till en pool och frukost, vilket har gjort det här till ett populärt val bland resenärer på besök i Yurakucho. För gäster med bil finns parkering tillgänglig.
När du är här ska du se till att besöka några av de steakhousena, till exempel Cala shargoal grilled meat Yurakucho och Katamari Meat Bar, som alla ligger nära Chiyoda Peninsula.
Om du har tid är Park View Garden en populär sevärdhet som ligger inom gångavstånd.
Ha så trevligt i Yurakucho!
Bästa läge, bästa service som vanligt på Peninsula. Kommer besöka Er igen nästa gång i Tokyo Ända man kan klaga på är att rummen är slitna behöver renoveras Poolen o maten fantastisk Frukosten hade ingen buffé enbart alacarte
Vi hade ett badrum med utsikt över den kejserliga trädgårdarna och Palace med en av de bästa platserna i Tokyo. Sängarna var superior; omklädningsrum och bad av högsta kvalitet; vardagsrum - deluxe. Utmärkt service i hela.
Vi var här i 3 dagar och det var för dyrt på grund av helgdagarna. Vi betalade minst 3. 5 gånger kostnaden för en vanlig kostnad för en svit. Att boka nonrefundable 6 veckor tidigt skadade oss verkligen eftersom det fanns tillgänglighet och en prisminskning närmare våra datum. Utöver det var allt annat över genomsnittet. Jag fick inte riktigt den lyxiga bortskämdhet som jag förväntade mig men alla var professionella och väldigt artiga. Jag stannade på ett annat 5-stjärnigt hotell under min vistelse i Tokyo och det överträffade överlägset mina förväntningar.
Detta är vår femte vistelse. Vi bryr oss inte ens att titta på andra hotell eftersom det är det bästa du kan hitta i Ginza. plats: 5 minuters promenad till Ginza Main Shopping Street, och i princip hela Ginza Shopping och restaurang Rum: Penninsula Standard är densamma i varje land, vilket ger dig sömn av god kvalitet och alla ammeinties. Service: Mycket uppmärksam och hjälpsam servicepersonal. Dining Frukost är inte buffé. Du kan äta på Peter eller i lobbyrestaurangen Övergripande Vi kommer tillbaka:)
Peninsula Hotel i Tokyo bör få ett 6 eller 7 stjärnor. Hotellet är mycket överlägset alla andra 5-stjärniga hotell i Tokyo. Hotellet är en absolut kredit till verkställande direktören eller verkställande direktören och personalen som tydligt har anställts inte bara för att de är kvalificerade utan också för att de också är väl anpassade till sina jobb och trivs med sina jobb. Varje anställd på detta hotell levererar en perfekt service och vi kan göra detta påstående när vi åt i varje restaurang, till och med hade Rumsservice frukostar, använde concierge-service och mottagning var ett nöje att ta itu med och till och med till damen på dörren, och personalen precis utanför dörren, var det en perfekt service i hela hotellet, vilket är sällsynt att hitta i dessa dagar. Checka in: Personalen i receptionen talade perfekt engelska trots att de är japanska. De var så väl manierade och välkomnande. Vi anlände från en lång flygning och vi kom för tidigt för incheckning och förstod detta, och planerade bara att checka in och lämna våra väskor tills vi checkade in. Vi kom faktiskt till 6. 15.00 på morgonen på grund av flyg ankomst. Till vår överraskning sa mottagningen att de skulle eskortera oss till vårt rum och det var vårt namn och gåvor som alla anges för oss. Den härliga damen visade oss hur man använder funktioner i rummet och anslöt faktiskt våra telefoner för oss till gratis internet. Den tacksamhet vi kände att ett hotell faktiskt gick ut ur sitt sätt att låta oss komma in i ett rum så tidigt är något vi alltid kommer att komma ihåg. De behövde naturligtvis inte göra detta och vi förstod att incheckning var senare. Rummet: Vi blev förvånade av rummet. Det var på 20: e våningen. Den är av så hög kvalitet och har blivit mästig designad. Det är också stort och har högt i tak med intrikata detaljer i taket och ovanliga ljus. Sängen var en obefläckad kungssäng med hög kvalitet linne och kuddar. Nattduken är så smart att du kan röra vid dem var som helst under natten om du undrar vilken tid det är och klockan kommer på. När du stänger av lamporna vid sängen går tiden på klockan så att du inte behöver lägga en ansiktsduk över den för att täcka bländningen. Vi har alla varit tvungna att göra det. Inte på detta hotell. Klockan blir mörk och allt du gör är att lägga din hand var som helst på bordet och den kommer på. Och det är på båda sängbord så att du inte behöver titta över din partner för att se tiden. Gardiner och persienner är alla motoriserade och absolut vackra. Mattan är av hög kvalitet. Inredningen i rummet är sensationell. Loungen var så bekväm och TV: n var perfekt positionerad. Det var en välskild studiebänk och stol med tillbehör och ett bord perfekt placerat på fönstret med 2 mycket bekväma stolar. Vi bokade inte en svit, det är precis som vårt rum var. Vi bokade ett rum med utsikt över Imperial Garden och jag tror att dessa rum ligger på högre våningsplan. Badrummet: Badrummet hade stora hans och hennes fåfängar helt separerade från varandra men i samma badrum med stora områden så att du kan ställa ut dina artiklar som vi vill göra. Badet var fantastiskt med en regnpip och härlig kosmetika. Badrummet var allt marmor. Toaletten var i sitt eget område med dörr och INTE i badrummet som är trevligt. Dusch är en regndusch och om du inte gillar det kan du ha en vanlig typ av duschhuvud om du föredrar. Det finns en inbyggd plats där också. Handdukarna är alla av hög kvalitet liksom badrockar och tofflor. Badrummet var så rent att det var underbart. Fönstren i rummet: Dessa är extremt höga dubbelglas. Inte alla dubbelglas är lika. Vi kunde inte höra någonting utanför. Vår syn var Imperial Palace Gardens. Ljudisolering: Detta är det ENDA hotellet vi har varit där ljudisolering tas på allvar. När du går in i rummet har de lagt under en konstruktion en skjutdörr som du kan stänga från din entré till sovrummet, så att du inte tar upp något ljud från korridorerna, t.ex. personer som stänger sina dörrar eller går runt talande. Detta var fantastiskt och en verklig kredit till arkitekten på hotellet. Varje hotell borde vara så här. The Walk in Robes: De går inte riktigt i kläder. Det är en promenad i rummet. Den är så vackert färdig och har till och med ett toalettbord med stol där inne, och det har massor av hängande utrymme, härliga stora dragningar, och om en dam ville måla naglarna kan du lägga händerna i en spikstorkmaskin. Belysningen är också utmärkt och varje liten detalj har beaktats. Så mycket utrymme att sätta på dina skor och ha stolen i promenad i omklädningsrummet betyder att du kan sitta ner och sätta på dig strumpor och promenadskor om du ska ut på en stor dag. Rum service: Detta är ingen vanlig rumservice. En mycket artig och artig man anländer och ställer in en silverfrukost och sätter servetten på varvet och behandlar dig som om du är en kung och drottning. Även om du bara äter spannmål och rostat bröd är ansträngningen att göra din frukost underbar. Halvönskaffet var 10 av 10 och vi är väldigt noga när det gäller kaffe och kunde aldrig klandra kaffe på någon dag. Vi märkte också att frukosten levererades vid den exakta tiden. Till minut. Det här måste bara vara ett samförfall som vi trodde. Men nej, det var så här varje dag. Och varje dag var den samma respektfulla artiga tjänsten från den här mannen som du tydligt kunde se så väl anpassad till hans jobb och tog sitt jobb på allvar. Personen som svarade på telefonen när vi bokade rumservice var också utmärkt. Uppmärksamheten på detaljer var tydlig i allt de gjorde. Lobby-restaurangen: Maten är fantastisk i denna restaurang, den är så färsk och vackert presenterad. Den levande underhållningen ger en underbar atmosfär. Det låter inte musiken. Lobbechef Eisuke Nagano ger gästerna en 6-stjärnig matupplevelse. Han går utöver. Han är så professionell, högutbildad och erfaren, talar utmärkt engelska och går ur sitt sätt att se till att du får en minnesvärd upplevelse. Servitrisen var så hjälpsam med vinerna. Ingenting var några problem. Prova detta vin, prova det här, vi vill se till att du njuter av det vin du har valt. Det var så avkopplande i denna lobbyrestaurang. Det har också en glad atmosfär som återspeglar personalens attityd. Peter Restaurant and Bar på översta våningen: Om du letar efter en matupplevelse som är ren perfektion med felfri service och fantastisk utsikt och inredning kan du prova denna restaurang. Det var utmärkt. Personalen var densamma som resten av hotellet. Väl lämpade för sina jobb, tydligt som deras jobb, och se till att gästerna får ett minnesvärt tillfälle. Menyn var verkligen utmärkt och det finns något på den menyn för alla. Källaren café i hotellet: Vi trodde att vi bara skulle till ett kafé, men lunchen vi hade var fantastisk. Det var helt vackert och vi hade silvertjänst och oklanderlig service och mat. Det var också så bra priser. Du kan också gå till take away-disken om du inte vill sitta ner i kaféet. Maten var vacker och så färsk. Du kan också titta på kockar där nere som gör mat och göra desserter. Concierge: Så hjälpsam och snäll. De gick ut för att vara hjälpsamma och talade också mycket bra engelska. Anledningen till att vi fortsätter att nämna detta är att vi stannade på ett annat 5-stjärnigt hotell i Tokyo vid ett annat tillfälle, och personalen kunde knappt tala engelska och om de gjorde det visste de faktiskt inte vad du frågade. På The Peninsula är den engelska som talas av den japanska personalen utmärkt. Poolen: Det är så rent och har salonger runtom med en lugn atmosfär och härlig utsikt. Ändra inte uppsättningen och reglerna för poolen. Slutligen en pool som är lugn och en glädje att vara i. Övergripande standard: Det är uppenbart att verkställande direktören eller verkställande direktören har höga standarder och denna höga standard projiceras direkt genom hotellet. Personalen är också verkligen uppriktiga och så väl manierade och vänliga. VD eller General Manager bör gratuleras för standarden som har ställts in på The Peninsula i Tokyo. Slutsats: Vi kunde inte fel detta hotell på något sätt. Till och med små saker som korridorerna. Korridorerna är så vackra, alla stämningsbelysning med utsikt ner i centrum av byggnaden om du väljer att se ut, med kristall hängande i mitten. Men om du inte gick till det, skulle du bara tro att det var en målning på väggen, men det var ett välvt tomrum genom hotellet, helt slutna och väldigt humöriga och romantiska. Korridorerna var så tyst och ingen racket från städare. Den naturligt vänliga inställningen från herrarna som står precis utanför posten, var där för att hjälpa dig med en taxi om du behövde en, eller vägbeskrivning, och var så väl klädda och hälsade dig varmt varje gång du gick in och ut med ett stort leende . Den trevliga unga damen på den roterande svängande dörren, är där för att se till att du är ok med dörren som automatiskt öppnar och går runt ändå, hur små saker som detta stod ut eftersom detta skulle vara det tråkigaste jobbet än hon gjorde sitt jobb med glädje och log och hälsade på alla. Vi skulle gå ut och komma tillbaka timmar senare och fortfarande var hon där med ett stort leende och så vackert mot halvöns gäster. Detta är ett hotell för människor som vill ha ett livsminne. Detta är inte bara en plats att sova och duscha. Det är en upplevelse. Japan borde vara stolt över att det har ett så högt hotell i sin huvudstad Tokyo. De andra 5-stjärniga hotellen i Tokyo kommer inte ens nära det här. Det är därför om de är en 5 stjärna så borde Halvön lätt vara en 6 eller 7 stjärna. Det är mycket bättre än Burj i Dubai, som är ett 6-stjärnigt hotell. Hotellet ligger också i ett högklassigt område som är mycket centralt. Till The Peninsula Hotel: Tack för att du ger oss en upplevelse som vi aldrig kommer att glömma. Du gjorde vår resa till Japan till en som vi alltid kommer att komma ihåg. Vi tackar uppriktigt för att du har fått ett vackert rum på 20: e våningen vid en sådan tidig timme på morgonen, då vi inte förväntade oss detta eftersom vi alla vet att incheckning är mycket senare. Vilken underbar snäll gest att göra detta när vi inte ens frågade. Tack.…
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt