Thavorn Beach Village Resort & Spa är ett utmärkt val för resenärer som besöker Kamala, och erbjuder en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.
För dem som är intresserade av att besöka Pang Chang Kamala (2,5 km) under vistelsen i Kamala ligger Thavorn Beach Village Hotel nära.
Gästrummen har plattskärms-tv, minibar och kylskåp, och Thavorn Beach Village Hotel gör det enkelt att använda internet tack vare kostnadsfritt wifi.
Du kan även utnyttja några av de bekvämligheter som semesterorten erbjuder, till exempel rumservice och en concierge. Dessutom har gäster tillgång till en pool och frukost under vistelsen. Det finns även fri parkering tillgänglig för gäster.
När du känner dig hungrig ska du besöka Pha Chom Tawan, Latitude 98 Restaurant och SILK Restaurant & Bar, vilka är asiatiska restauranger som är populära bland både lokalbefolkningen och turister.
Kamala är även hem åt Tsunami Memorial Park, ett populärt monument som ligger relativt nära Thavorn Beach Village.
Ha så trevligt i Kamala!
Det var vår 5.e gång vi besökte detta fantastiska hotell. Vi trivs och tycker om den tropiska miljön runt om poolområdet och läget, lungt och stillsamt. Personalen är fantastiska och väldigt hjälpsamma. Vi vill speciellt nämna två personer som gjorde vår tillvaro till något speciellt, KIM och SAI i receptionen - thank you for your kindness.
Vi stannade på Thavorn 1natt innan vi tog flyget hem från Phuket Airport. Thavorn ligger mellan Kamala och Patong, något avsides i ett lugnt område vilket passade oss perfekt. Vi hade hyrbil med oss och vi hade inga problem med att hitta parkering i direkt anslutning till hotellet. Vid ankomst till hotellet anmälde vi vår ankomst till receptionen där vi väntade som enda gäster i uppskattningsvis 5minuter innan någon av de fyra receptionisterna mötte våra blickar och välkomnade oss till hotellet. Vi hade förbetalt vår vistelse med kontokort och kom i en diskussion med hotellet då hotellet har en policy om att deras gäster ska lämna ett kreditkorts nummer alt. 3000B som säkerhet. Vi reste utan kreditkort så detta alternativ var inget för oss så vi fick använda den kontanta reskassa som var tänkt till vår sista kväll/dag i Thailand. För oss medförde detta att vi var tvungna till att ta ut extra kontanter med dess extra avgifter för att tillgodose hotellet som inte kunde använda våra debitkort för ändamålet. Väl incheckade fick vi veta att vi hade blivit uppgradera till en svit (Hillside), vilket var helt fantastiskt. Ett underbart välskött hotellrum med trevlig utsikt. Hotellmiljön i allmänhet inbjöd till lugn i dess ytterst välskötta grönområde, ett föredöme för andra hotell. Vi kikade på hotellets restaurangmeny men valde att ta hyrbilen för att käka ute då hotellets priser fick oss att avstå (ex från 420B för en pizza) Vi hade gärna stannat i fler nätter och vi kommer mer än gärna tillbaka. Vid kommande vistelser ser vi till att packa ner ett kreditkort samt att vi med all säkerhet kommer att hyra en skoter för att äta utanför hotellet då kostnaden för skotern motsvarar en halv varmrätt på hotellets restaurang...…
Vi bodde på detta hotell i 4 nätter. Ett mycket trevligt hotell med underbar personal som tog emot oss på bästa sätt. En otroligt fin pool. Väldigt bra frukost som alltid fylldes på och var rent och fräscht. Otroligt sköna sängar som var stora rent och bra städat i rummen. Vi var väldigt nöjda med hotellet och framför allt personalen. Det enda som var lite minus är läget, man måste ta taxi till restauranger o gågator. Det är för långt att gå. Men ett helt underbart hotell och jag kommer absolut bo på det igen.
Ett hotellområde o hotell som tillhör premium klassen En fantastisk pool anläggning. Dock är priserna därefter. Stranden är väldigt bereoende av ebb eller flod. Är det för lite vatten är det mycket svårbadat i havet.
Fina bongalows, jättefin trädgård med mycket att titta på. God frukost. Blev bestulna på vår matpåse som vi glömde i 5 min i vår bungalow efter utcheckning. När vi gick tillbaka för att hämta den hade någon i personalen tagit hand om maten istället för att ringa upp till receptionen och påminna oss om detta. Bad att få tillbaka vår mat då vi hade en 10 timmars båtresa framför oss. Blev tillslut vansinnig men receptionen verkade inte riktigt förstå vad som hade hänt. Vår taxi kom och det var bara att lämna. Rejält förbannade över att dom skickade ner någon som skulle kontrollera vårt rum så att det va ok att checka ut (alltså kontrollera så vi inte snodde med oss nåt) men istället var det personalen som snodde från oss. Raka motsatsen till god service!!
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt