Occidental Jandia Mar
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.

Occidental Jandia Mar

Barranco de Vinamar S/N, 35626 Solana Matorral, Fuerteventura Spanien
Vad är Travellers’ Choice?
Tripadvisor ger utmärkelsen Travellers' Choice till boenden, sevärdheter och restauranger som konsekvent får fantastiska omdömen från resenärer och rankas inom bäst 10 % av boenden på Tripadvisor.

Visa priser för dina resdatum

Har du redan bokat det här hotellet?
Berätta för oss så att vi kan hjälpa dig att planera.
Genomsnittlig 2 531 kr /natt, 3 /15 - 3 /16
2 541 kr
per natt
2 170 kr
per natt
1 799 kr
per natt

mars

apr.

15 mars
I dag

17 mars

19 mars

21 mars

23 mars

25 mars

27 mars

29 mars

31 mars

2 apr.

4 apr.

6 apr.

8 apr.

10 apr.

12 apr.

14 apr.
Återspeglar de senaste genomsnittliga priserna per natt som rapporterats av våra partner. Priserna kanske inte inkluderar beräknade skatter eller avgifter. Priset i kassan kan variera.
Billigare
Genomsnittlig
Högre

Om

#1 av 1 semesterort i Solana Matorral
3,7 av 5 bubblor
Läge
4,1 av 5 bubblor
Rum
3,9 av 5 bubblor
Standard
4,2 av 5 bubblor
Renlighet
4,0 av 5 bubblor
Service
4,1 av 5 bubblor
Sovkvalitet

Occidental Jandia Mar är ett utmärkt val för resenärer som besöker Pajara, och erbjuder en familjevänlig miljö samt många användbara bekvämligheter som är framtagna för att ge dig en bättre vistelse.

Hotellets gäster erbjuds kostnadsfritt internet och rummen på Barcelo Jandia Mar har en plattskärms-tv, luftkonditionering och ett kylskåp.

Under din vistelse kan du utnyttja några av de bekvämligheter som erbjuds, till exempel en concierge. Gäster på Fuerteventura Jandia har även tillgång till en pool och frukost, som finns på hotellet. För gäster som kommer med bil finns parkering tillgänglig.

När du befinner dig i Pajara ska du se till att testa lokala favoriter som tapas på Leo's eller Bar Parada.

Under ditt besök får du inte glömma bort att besöka Faro de Morro Jable (1,8 km), som är en populär sevärdhet inom gångavstånd från semesterorten.

Ha så trevligt i Pajara!

Läs mer
Föreslå ändringar för att förbättra det vi visar.Förbättra det här objektet
Hotellbekvämligheter
Betalad privat parkering på plats
Kostnadsfritt internet
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Pool
Kostnadsfri frukost
Spelrum
Minigolf
Lekplats för barn
Parkering
Wifi
Omklädningsrum i träningsanläggning/spa
Träningspass
Bastu
Pool-/strandhanddukar
Inomhuspool
Utomhuspool
Uppvärmd pool
Bar/lounge
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Barnvänlig buffé
Bar vid poolen
Aerobics
Underhållningspersonal
Kvällsunderhållning
Bordtennis
Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat)
Barnklubb
Utomhusleksaker för barn
Flygplatstransport
Busstransfertjänst
Bilhyrning
Taxitjänst
Konferensanläggningar
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Ansiktsbehandlingar
Helkroppsmassage
Huvudmassage
Massage
Ångbastu
Bagageförvaring
Valutaväxling
Souvenirbutik
Butiker
Soldäck
Sol-/strandstolar
Solterrass
Reception öppen dygnet runt
Kemtvätt
Tvättservice
Stryktjänst
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Städning
Sammanhängande rum tillgängliga
Privat balkong
Värdeförvaringsskåp
Plattskärms-tv
Bidé
Badkar/dusch
Telefon
Garderob/klädskåp
Vatten på flaska
Privata badrum
Golv med stenplattor/marmor
Väckningstjänst/väckarklocka
Kostnadsfria toalettartiklar
Hårtork
Rumstyper
Havsutsikt
Poolutsikt
Rökfria rum
Sviter
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
Betyg med stjärnor är ämnat att indikera förväntad allmän nivå av funktioner, bekvämligheter och tjänster. Det här boendet är klassificerat enligt Giata.
4,0 av 5 stjärnor
TYP AV HOTELL
Lugnt
Modern
Talade språk
Engelska, Franska, Spanska, Katalanska och 2 till

Plats

Barranco de Vinamar S/N, 35626 Solana Matorral, Fuerteventura Spanien
Namn/adress på det lokala språket

Omdömen
Vi utför kontroller på omdömen.
Tripadvisors syn på omdömen
Innan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.

Medlemsbetyg
  • 3 549
  • 3 491
  • 1 735
  • 684
  • 535
Tid på året
Resenärstyp
Språk
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
Joey skrev ett omdöme dec. 2021
Samos stad, Grekland
2,0 av 5 bubblor
Rummen: ++

Vårt rum hade havsutsikt och var beläget i ett av blocken. Vi har aldrig varit med om ett mer lyhört rum under våra resor. Det är nästan så du tror att du har grannen i knät.
Glöm sovmorgon - ha inga hemligheter.
Grannarna hör ALLT!!
Kallt och fuktigt (under lågsäsong) , vi fick säga till om extra filtar. Det var faktiskt så fuktigt i sängen inför första natten att vi fick be personalen att byta de halvblöta lakanen.
Det är stora rymliga rum, men vårt rum saknade någon typ av sittmöbel. En stol+balkongmöbler är det som bjuds.
Sängarna sköna men kuddarna sliter hårt på nackarna. Tips: ta med egen kudde.
En vattenkokare saknas verkligen. Det kostar så lite men betyder mycket för många.
Några av blocken saknar hiss, kolla med receptionen och spara ryggen med bärhjälp.

Dåligt att det var stor majoritet tyska kanaler, eller filmer dubbade till tyska. Hotellet har ju trots allt gäster från hela Europa.
Många kanaler erbjöd dålig bild.

Maten: +

Vi hade halvpension och maten är ett kapitel för sig. Det här är tyvärr hotellets stora svaghet.
Massproduktion med begränsade smakupplevelser. Skolmatsal deluxe med låg mysfaktor.
Nästan allt stekt eller grillat var segt och torrt. En del rätter på gränsen till oätbara.
Ofta var maten halvkall eller sönderkokt.
Ett stort efterrättsbord men få saker som smakade gott de få gånger vi åt där.
Frukosten bättre och utbudet helt okej.

Läget: ++

Hotellet ligger uppe på en höjd. Det är härlig utsikt men en rejäl uppförsbacke att ta sig an när du går hem från stranden eller det närmaste köpcentret.

Faciliteter: +++
Här finns ett mäktigt poolområde, alla får plats, det är solsängar så det räcker och blir över. Däcket utanför receptionen är ett utmärkt alternativ om du vill vara lite i fred.
Hotellet har en rad aktiviteter och spel för barn och ungdomar. Inget extra men funkar.
Lobbyn har en souvenirbutik som säljer lite extra snacks och dricka mm.

Servicen: ++

Den varierar. Receptionen väldigt långsam. Ofattbart att det inte finns en hjälpdisk för korta frågor. Men Städerskan gjorde ett utmärkt jobb, rent och snyggt. När kylskåpet gick sönder fick vi snabbt ett nytt av vaktmästaren.

Sammanfattning:

Ett stort hotellkomplex som är allt annat än 4-stjärnigt.
Bara poolområdet håller klass.
Extremt lyhört i rummen (undrar om hotelldirektören testat) och känslan av skolmatsal i restaurangen. Segt kött och högljutt.
Ett alternativ för den som inte har några större krav på semestern mer än pool&gott om plats.
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2021Resetyp: Reste som ett par
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från Hotel- cmanager, Owner för Occidental Jandia Mar
Svarade 8 dec. 2021
Kära kund, vi är djupt ledsna att höra att du inte njöt av din upplevelse på vårt hotell till fullo, eftersom vi strävar varje dag för att göra varje vistelse oförglömlig. Vi har granskat dina kommentarer i detalj, tillsammans med våra team och chefer för varje avdelning, och vi vill försäkra dig om att alla dina problem kommer att tas om hand. Vi är ledsna att höra att dina rumsförväntningar inte uppfylldes, vi ber om ursäkt eftersom dessa är helt klart praktiska och inte uppfyller vår kvalitetsstandard. Vi skulle vilja berätta att vårt städteam skulle ha bytt din kudde om du ville ha den till en som var mer bekväm för dig, eftersom vi har olika typer av kuddar tillgängliga för våra kunder. Vårt hotell har också vattenkokare, som vi lämnar i rummen när kunden begär dem. Vi har också noterat dina kommentarer om kulinariska upplevelser och beklagar verkligen att läsa att vi inte uppfyllde dina kulinariska förväntningar den här gången. Även om vi vill passa på att påpeka att våra kockar följer en veckolång menyväxling med ett brett utbud av specialiteter, både lokala och internationella, för att tillfredsställa alla kostbehov och för att tillfredsställa de mest krävande smakerna. Det är därför vi känner när vi läser att vi inte kunde erövra din och vi kommer att kommunicera din kritik till vårt team. Å andra sidan är vi glada att veta att du gillade vårt poolområde och att du gillade det. Du kan vara säker på att dina kommentarer kommer att beaktas och att de kommer att hjälpa oss att förbättra våra tjänster. Än en gång, tack för din tid och trots de problem som uppstod under din vistelse, hoppas vi att Barceló kommer att fortsätta att vara ett alternativ för din nästa semester och att vi kommer att få möjligheten att återupprätta din tilltro till vårt företag inom en snar framtid . Med vänliga hälsningar, Equipo de Dirección Occidental Jandía Resort
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Lars H skrev ett omdöme feb. 2018
Örebro, Sverige
4,0 av 5 bubblor
Hotellet är rent och fint, med bra kvalitet på mat och dryck. Rekommenderar uppgradering till Occidental+ vilket ger tillgång till frukost i den mycket lugnare a' la carte-restaurangen, en gratis laddning med dryck i minibaren, plats i avskild del i stora bufférestaurangen med bordsservering av dryck till middag, en fri middag i a' la carte, förtur in i buffématsalen och tillgång till alla drinkar på menyerna samt rum med havsutsikt.

Ena poolen är uppvärmd vintertid, vilket gör det skönt att bada. När vi var där var det ovanligt dåligt väder med mycket regn och blåst (februari 2018). Antar att det ofta blåser rätt mycket, eftersom man håller internationella tävlingar i vindsurfing i närheten.

Det är ovanligt lite variation på maten i buffén, men de rätter som finns och återkommer mer eller mindre varje dag (med undantag för nån enstaka temarätt) är av bra kvalitet. Matsalen skulle behöva någon form av ljudisolering, det blir väldigt mycket oljud. Rekommenderar lunch i snacksbaren istället, där finns så man kan göra hamburgare, varmkorv, toast och så finns pizza. Mycket lugnare än stora bufférestaurangen.

Hotellet ligger på en kulle, med en rejält brant backe. Det är några kilometer till byn Morro Jable, en taxitur dit kostar cirka 4-5 euro. Nedanför backen finns ett shoppingcenter med en större livsmedelsbutik, lite kläd och souvenirbutiker m.m.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2018
4,0 av 5 bubblorStandard
3,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Resetyp: Reste med familjen
Tips för att välja rum: Uppgradera till Occential+
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från OccidentalJM, Director de Relaciones Públicas för Occidental Jandia Mar
Svarade 20 feb. 2018
Dear Guest, Firstly we would like to thank you for choosing our Occidental Jandía Mar hotel for your holidays in Fuerteventura and for the review you shared online, all of your kind words about your stay with us are great to hear. We have also taken good note of your remarks on the dining expériences and sincerely lament reading that we fell short of your culinary expectations on this occasion, although I would like to take the opportunity to point out that our Executive Chefs follow a two weeks menu rotation including a wide array of both local and international delicacies to cater for all diet requirements and please the most demanding palates, this is why we are sorry to read that we were not able to conquer yours and will make sure to discuss your critics with our team. Once more we thank you for choosing our hotel for your holiday and very much look forward to having the opportunity to serve you again in the future. Best regards, Guest Experience Team
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Johanna A skrev ett omdöme jan. 2018
Stockholm, Sverige
5,0 av 5 bubblor
Mycket familjevänligt hotell. Vi hade all-inclusive och var nöjda. Mycket väl uppvärmd pool och trevlig stämning vid poolomoådet. Bra rum, vi hade två angränsande rum med öppen dör emellan. Vi hade skrivit innan och bett om ett rum med lugn placering, vilket vi fick. På kvällarna hördes ingenting från hotellets kvällsaktiviteter.
Läs mer
Omdömen sammanställs i samarbete med Barcelo Hotels & Resorts
Datum för vistelsen: december 2017
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Resetyp: Reste med familjen
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från OccidentalJM, Director de Relaciones Públicas för Occidental Jandia Mar
Svarade 2 feb. 2018
Dear guest First and foremost we would like to thank you for the praising review you shared following your recent visit to our Occidental Jandia Mar hotel and are delighted to read that we were able to match your expectations. We are thrilled you enjoyed your recent stay with us. Thank you for making us your choice hotel when visiting the area. We look forward to welcoming you back again very soon. Best Regards Guest Experience
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
anonymstockholm2017 skrev ett omdöme dec. 2017
Stockholm, Sverige
2,0 av 5 bubblor
+Mycket fint poolområde med välskötta växter.
+TRJ Animacion med en profsig Italienare gjorde fantastisk underhållning!
-Hotel som ej längre är ****hotel. Första frukosten på hotellets restaurang såg jag en stor kackelacka som promenerade på serveringsbordet(!).
-Hotellets restaurang Mimosa har slagit världsrekord att störa vid middags huvudrätten-inte minst fyra gånger kom kypare och störde i maten för att säga att mineralvatten måste betalas.lämnat notan och kom tillbaka för att få påskrivet med rumsnr ,kom tillbaka för att skriva med STORA bokstaver..gissa om man kunde fortsätta äta..
-Hotellets toalett i så bedrövlig skick,dessutom kom fram en ny kackelacka ...
-Ej vatten på rummet -bara första kvällen på ****hotel
Läs mer
Datum för vistelsen: november 2017
3,0 av 5 bubblorRenlighet
2,0 av 5 bubblorService
3,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Resetyp: Reste ensam
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från OccidentalJM, Public Relations Manager för Occidental Jandia Mar
Svarade 14 dec. 2017
Dear anonymstockholm2017, We greatly appreciate the time you spent to review your recent experience in our hotel, at Occidental we always strive to exceed guests' expectations and your comments will help our teams reaching that goal. We were very saddened to read your disappointment with the dining expériences, at Occidental we know that meals are an important aspect of our guests' overall holiday expérience therefore we will make sure to take your comments into account to improve in this aspect of our services. Please be assured your comments regarding the service you received during mealtimes has been discussed with our Maître so as to prevent these kind of situations to reoccur in the future and we sincerely apologize for failing to meet your expectations on this occasion. Thank you again for making us your choice hotel on this occasion, we look forward to serving you again in the near future. Best regards, Guest Experience Management
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Maggan01 skrev ett omdöme aug. 2017
Göteborg, Sverige
4,0 av 5 bubblor
Ett stort hotell så det märks i restaurangen mycket folk hög ljudnivå, men bra mat mycket att välja på.Fint poolområde.Vi fick inte det bästa rummet då utsikten var hotellet framför oss men tittade vi åt sidan såg man havet, ville byta rum men det gick inte sa dom.Havet var en backe ner men det finns buss från hotellet som man kan åka med.Avgång flera gånger åt båda håll.
Läs mer
Datum för vistelsen: februari 2017
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Svar från OccidentalJM, Guest Relations Manager för Occidental Jandia Mar
Svarade 16 aug. 2017
Dear Guest, The vision of our clients is the key to complete guest-satisfaction, therefore we are very grateful for the time you spent sharing your experiences. I am very sorry that we weren´t able to make your room request come true and would like to take the opportunity to explain that we always allocate our rooms in accordance with the room category reserved as they are decisive to the cost of your stay. Nevertheless it is our goal to achieve maximum customer satisfaction, and when we can we always try to make special wishes come true. Once again, thank you for choosing us when visiting the area and we are looking forward to exceed your expectations in the future. Kind regards, Zsofia Berta Guest Experience Manager
Läs mer
Rapportera svaret som olämpligt
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Lars H skrev ett tips feb. 2018
Örebro, Sverige14 inlägg4 hjälpsamhetsröster
4,0 av 5 bubblor
"Uppgradera till Occential+"
Läs hela omdömet
Funkmaster S R skrev ett tips dec. 2015
Stockholms län, Sverige111 inlägg9 hjälpsamhetsröster
5,0 av 5 bubblor
"Framför Mar ligger Jandia Playa. Det täcker väldigt mycket av havsutsikten, vilket gjorde att vi satt sällan på balkongen."
Läs hela omdömet
Janne B skrev ett tips okt. 2014
9 inlägg4 hjälpsamhetsröster
4,0 av 5 bubblor
"Det finns 9 etage på hotellet,vi bodde på etage 9 vilket är längst ner,bra läge med nära till allt"
Läs hela omdömet
Silverkrull skrev ett tips jan. 2013
Södertälje, Sverige34 inlägg13 hjälpsamhetsröster
3,0 av 5 bubblor
"Eftersom jag har problem att gå bad resebyrån att vi skulle få ett rum i huvudbyggnaden eftersom det är det enda huset med hiss. Det fick vi tyvärr inte ... Husen - "blocken"- ligger utspridda, t ex Block 1 ligger t o m utanför området."
Läs hela omdömet
Är det inte rätt boende för dig?
Det finns fler ställen att välja bland i Solana Matorral-området.
PRISKLASS
1 474 kr - 2 084 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
barcelo jandia mar hotel pajara, barcelo hotel jandia mar, barcelo hotel pajara, fuerteventura jandia
KALLADES TIDIGARE
Barcelo Jandia Mar
PLATS
SpanienKanarieöarnaFuerteventuraJandía VästmalaysiaSolana Matorral
ANTAL RUM
487
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt

OCCIDENTAL JANDIA MAR (Solana Matorral, Spanien) - omdömen och prisjämförelse - Tripadvisor

Vanliga frågor och svar om Occidental Jandia Mar
Vilka populära sevärdheter ligger nära Occidental Jandia Mar?
Närliggande sevärdheter inkluderar Tortuga Fuerteventura (1,1 km), Caminos (1,0 km) och Budha Terraza (0,5 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Occidental Jandia Mar?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är inomhuspool, gratis frukost och restaurang.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Occidental Jandia Mar?
De bästa bekvämligheterna inkluderar luftkonditionering, plattskärms-tv och bidé.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Occidental Jandia Mar?
Gästerna kan ta del av gratis frukost, restaurang och lounge under vistelsen.
Finns det parkering vid Occidental Jandia Mar?
Ja, privat betalparkering på plats är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Occidental Jandia Mar?
Restauranger med bra läge inkluderar La Alacena34, Dock Grill Rock och Pizzeria Restaurante La Isla.
Finns det möjligheter att träna på Occidental Jandia Mar?
Ja, gästerna har tillgång till inomhuspool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har Occidental Jandia Mar kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Occidental Jandia Mar erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Erbjuds städtjänster på Occidental Jandia Mar?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Occidental Jandia Mar några företagstjänster?
Ja, det erbjuder mötesrum, bankettrum och konferensanläggningar.
Vilka språk talas av personalen på Occidental Jandia Mar?
Personalen talar flera språk, inklusive engelska, spanska, franska, tyska, italienska och katalanska.