Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Tripadvisor
Spara pengar. Vi söker igenom över 200 sidor efter de lägsta hotellpriserna.

Randholee Resort & Spa

Spara
Dela
Heerassagala Rd Bowalawaththa, Heerassagala, Kandy 20000 Sri Lanka
Expedia.com
Hotels.com
Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Booking.com
Visa alla 13 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Resenär (590)
Pool och strand (71)
Middag (36)
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.

Om

Nr 3 av 5 hotell i Heerassagala
Läge
Renlighet
Service
Standard

Randholee Resort & Spa är ett utmärkt val för resenärer på besök i Kandy. Det har en romantisk miljö samt många användbara bekvämligheter som finns där för att göra din vistelse bättre.

Här finns avslappnande rum med en plattskärms-tv, ett kylskåp och luftkonditionering, och du har tillgång till internet under din vistelse eftersom Randholee Resort & Spa erbjuder gäster kostnadsfritt wifi.

Det här hotellet har rumservice och en concierge. Dessutom har Randholee Resort & Spa en pool och frukost som gör att du kan ta en paus från din upptagna dag. För gäster med bil finns fri parkering tillgänglig.

Närliggande sevärdheter som Commonwealth War Cemetery (2,2 km) och Bahiravokanda Vihara Buddha Statue (3,8 km) gör Randholee Luxury Hotel till ett fantastiskt ställe att bo på när du besöker Kandy.

Om du gillar asiatiska restauranger ligger Randholee Resort & Spa nära Slightly Chilled Lounge Bar (Bamboo Garden), The Empire Cafe och Sharon Inn.

Om du är på jakt efter något att göra är New Ranweli Spice Garden ett trevligt sätt att tillbringa lite tid på.

Ha så trevligt i Kandy!

Läs mer
Hotellbekvämligheter
Kostnadsfri parkering
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Pool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bar/lounge
Cykeluthyrning
Flygplatstransport
Konferensanläggningar
Wifi
Pool-/strandhanddukar
Infinity-pool
Pool med utsikt
Utomhuspool
Bastu
Restaurang
Frukost tillgängligt
Frukostbuffé
Bilhyrning
Taxitjänst
Bankettrum
Mötesrum
Spa
Bagageförvaring
Portier
Valutaväxling
Kemtvätt
Tvättservice
Visa fler
Rumsegenskaper
Luftkonditionering
Privat balkong
Rumsservice
Minibar
Kylskåp
Plattskärms-tv
Rumstyper
Rökfria rum
Familjerum
Bra att veta
HOTELLKLASS
TYP AV HOTELL
Charmigt
560omdömen6F+S0 rumstips
Medlemsbetyg
  • 199
  • 203
  • 94
  • 33
  • 31
Tid på året
Resenärstyp
Språk
  • Mer
Valda filter
  • Filtrera
  • Svenska
873ingela skrev ett omdöme dec. 2017
Åkersberga, Sverige87 inlägg2 hjälpsamhetsröster
Bodde 1 natt här. Ligger en bit från city högt upp på ett berg. Så fantastisk och häftig vy från hotel rummet. Mycket trevligt hotel, snyggt, rent. Fin pool med en vacker utsikt. God mat samt frukost buff`e. Trevlig personal och bra service. Lugnt och tyst från restauranger, gatuliv, tåg, trafik mm. Rekommenderar varmt ett besök. Väl mött
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2017Restyp: Reste som ett par
Användbart
Dela
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Daniel E skrev ett omdöme jan. 2020
21 inlägg
+1
En av de värsta hotellupplevelser jag någonsin har gjort. Jag har aldrig haft så ointresserad hotellpersonal, som inte ens försöker uppfylla en enda kundbegäran. Jag gjorde en resa med min bror och en vän på Sri Lanka och vi korsade Kandy. Därför beslutade vi att kolla in på Randholee Resort Hotel. Vi anländer sent på kvällen, cirka 21.00, men vi har fortfarande tid i 30 minuter. simning, eftersom poolen var öppen fram till kl. 22. För incheckning visar vi 2 pass och hotellpersonalen säger till oss att vi kan lämna våra baggar på 1 gatuplanet och vi kan ta plats i bottenvåningens lounge. Vi fick också uppfriskande vävnader. Än så länge är allt bra. Vid denna punkt börjar kampen. Efter 25 minuter. att vänta i loungen, frågade jag i receptionen om det är möjligt nu att checka in, eftersom vi fortfarande har planerat att simma tills poolen öppnas, och på grund av att vi anlände riktigt sent var vi inte riktigt glada över väntan tid. Jag såg att våra pass och rumsnyckeln redan var beredd att lägga på receptionen, så jag tror att de har glömt att berätta för oss att vi kan checka in. Jag letade också efter någon som kan ta de uppfriskande vävnaderna, för vi håller dem i 25 minuter. i våra händer, väntar på någon som tar handduken eller berättar för oss att vi kan checka in, riktigt trevligt (sarkasme). Vi hade en vänlig hotellpersonal som visar oss rummet, det var nu cirka 9. 30.00, efter att vi kommit in i rummet inser vi att våra baggages fortfarande inte är här och jag frågade honom, var är våra baggages? Han tittade i rummet och sa till oss att de kommer att få oss baggages. Så jag tror att de lämnar våra baggages på 1 gata och glömmer dem att ta dem i vårt rum medan vi väntar i loungen. Kanske nästa gång du kan säga till dina hotellgäster att de kan ta med sig baggages för sina egna i sina rum, tror jag att det är mycket säkrare. Så vi väntade igen på baggages, eftersom våra badkläder var i dem -. - efter ytterligare 20 minuter. en hotellanställd ger oss fortfarande baggages (tidsstämpel: 21 50). Vi frågade honom, okej cool, tack för bagbages, och om det är möjligt nu att simma? Han säger till oss, nej poolen stängs på 10 minuter. och tiden är för kort. Verkligen? Efter 50 minuter. av väntetid för incheckning och väntar på våra baggages, riktigt trevligt. Vi säger till honom, om möjligt skulle vi bara simma i cirka 10 minuter. , max 20 minuter. , och vi kommer att vara tyst för att inte störa de andra hotellgästerna. Han säger, okej han kommer att fråga, och han försökte ringa med vårt rum telefon i receptionen, men ingen tar samtalet. Han säger, okej, han kommer att fråga och komma tillbaka med svaret. Så vi väntade igen. . . . -. - så vi väntade tills klockan var 22, han kom aldrig tillbaka för att ge oss ett svar, bra gjort. Vi såg från vår balkong att de har stängt av ljuset vid poolen exakt klockan 22.00. Så jag blev verkligen förbannad i detta ögonblick och jag bestämde mig för att gå ner till receptionen och fråga efter min egen om det är möjligt nu att simma. Hotellets grejer säger till mig, nej det är inte möjligt, för poolen stängs kl. 22, den öppnar igen klockan 7 på morgonen och vi borde simma på morgonen. Jag frågade, om de kan göra ett undantag, men nej, poolen påbörjar en städningsprocess precis klockan 22, och för närvarande får ingen simma. Jag tror att cleanig-processen är en normal pump som filtrerar vattnet, vilket är standard i varje normal pool, som kör hela dagen medan människor simmar. Men okej, poolen är stängd, jag går tillbaka till mitt rum, vi var verkligen missnöjda med hela situationen, det verkar som att ingen bryr sig om gästernas intressen. Vi tänkte, okej, kanske vi kan titta på TV och då inser vi att TV-fjärrkontrollen inte fungerar, kanske är batteriet tomt vilket inte är riktigt tragiskt. Förresten, vi hade ett vatten i vår minibar. Jag trodde det, verkligen? ? ett vatten för tre personer? Så efter det gör vi oss redo att gå till sängs och vi ville ändra den initiala temperaturen på luftkonditioneringen från 22 C till 24 C, eftersom 22 C var för kallt för att sova och då inser vi att även fjärrkontrollen inte fungerar och utan fjärrkontroll kan vi inte ändra temperaturen. Så vi tar en stol, lägger den på bordet för att kliva på den för att stänga av luftkonditioneringen. Men i det ögonblicket, vad är det som är fel med detta hotell? Vi tittade runt i vårt hotellrum och vi såg i varje hörn lite damm, hårstrån, spindlar och andra insekter. Vissa luckor i badrummet var mögliga. Vi såg till och med en myra rad i badrummet, myrorna gick direkt där de placerade våra handdukar. Handdukarna är nästa sak, vi hade ett trebäddsrum som tre personer, och de satte oss två handdukar i badrummet, så en annan sak som var väl planerad, så verkligen, vad är det som är fel med er -. -? ? ? Kampen fortsätter: Under borstning av tänder såg jag spegelns farliga elektricitet, så om du oavsiktligt rör vid kablarna får du en trevlig 110 V och 2 Ampere elektrisk chock. Vissa personer med härdproblem kan dö vid 50 mA, vilket är 40 gånger lägre än den elektriska stöten du kan få i hotellbadrummet. Kampen fortsätter: Efter den här underbara natten på detta hotell sover vi och jag vaknar klockan 04:00, det känns som det hade cirka 30 C i det här rummet, alla svettade som det värsta, eftersom vi stängde av luftkonditioneringen, orsakar 22 C var för kallt och fjärrkontrollen fungerade inte för att ändra temperaturen. Jag slog på fläkten, så alla vaknar upp och säger att det är för varmt i det här rummet, fläkten fungerar bara på max. hastighet som verkligen är för snabb och om du justerar hastigheten ner började det göra några konstiga ljud. Så vi tar igen vår stol och vårt bord och slog på luftkonditioneringen vid en initial temperatur på 22 C. Nästa dag beslutade vi, okej, vi äter vår frukost och sedan ska vi lämna så snabbt som möjligt detta superhotell. För utcheckning tänkte jag, om någon kommer att fråga hur vår vistelse på hotellet var, jag kan berätta för honom några saker och att vi verkligen inte var nöjda med allt och jag tänkte om vi kan hitta en lösning, kanske jag kan sätta in det kommentaren, men NOBODY ASK orsakar NOBODY CARES. . . -. - Jag tänkte, okej trevligt, låt oss betala och lämna. Jag såg också vår vän vid utcheckningen, som för en dag sedan säger att han kommer att fråga om vi kan simma i poolen och vi väntade till klockan 22 tills poolen stängdes. Han kom aldrig tillbaka i kväll. Jag frågade honom, vart gick du, vi väntade på dig? Hans reaktion var den bästa, han log vänligt och gick bort. Något gick riktigt fel här. Vänligen, om möjligt välj ett annat hotell. Tack.
Läs mer
Datum för vistelsen: januari 2020Restyp: Reste med vänner
Google
Användbart
Dela
RTG skrev ett omdöme jan. 2020
London, Storbritannien8 inlägg1 hjälpsamhetsröst
+1
Vi besöker Kandy regelbundet och stannar vanligtvis på Amaya men trodde att vi skulle prova Randholee den här gången, eftersom vi ville undvika julmassorna och inte tänkte stanna mycket på hotellet. Vi hade två vistelser på Randholee den här gången, som visade oss båda sidor till hotellet. Vår första vistelse började riktigt bra, vi välkomnades med färska juicer, kalla handdukar och checkade in till ett underbart men något daterat rum med utsikt över poolen och dalen. Tjänsten var fantastisk, alla var smiley och välkomnande, och vi var ganska nöjda med vårt val, saknar inte Amaya alls. Men långsamt började servicenivån sjunka under vår vistelse, vi gick från att ha super uppmärksam personal till att behöva be om saker 5 gånger (särskilt under frukost). Under vår vistelse var de högsta cheferna värd för en julfest för personalen utanför, vid poolen. De spelade extremt hög musik utan någon varning till gästerna alls - regionchefen var också närvarande och tyckte att detta var acceptabelt! Vi kunde höra varje ord om deras fest, vi kunde se dem dansa, spela dart osv, även med vår balkongdörr stängd. Det var väldigt besvärligt, vi kände oss inte bekväma att använda vår balkong alls. Vi är uppenbarligen inte avskräckande mot fester men de borde ha hållit den i festlokalen för att undvika oroande gäster, eller om de definitivt ville hålla det utanför, åtminstone varnade oss! Bara en enkel anteckning genom dörren skulle ha räckt. En dag vi besökte Kandy stad för att få en zip på ett av våra fall, lämnade jag ett hänglås på toalettbordet. När jag återvände saknade det, och när jag frågade personalen om det sa de att jag måste ha "förlagt det och inte insett", och när jag gick vidare gick de med på att fråga städ- och underhållspersonalen dagen efter. Nu är jag en ung kvinna som alltid är medveten om mina ägodelar och jag hade redan sökt igenom den återstående väskan vi hade tillsammans med rummet. Det hade definitivt tagits, och även om jag inte brytt mig om kostnaderna var det mer personalens / ledningens inställning som fick mig att fortsätta mitt klagomål. Nästa morgon när vi checkade ut, bad jag i receptionen, för att få höra att ingen hänglås hade hittats (jag vet inte var de såg ut?) Men de hade en hel serie lås som jag kunde köpa från dem! Den unga pojken i receptionen var så ledig, bara leende blint och säger ingenting medan jag förklarade om det saknas något från ett gästrum, det minsta jag förväntar mig är en chatt med en chef & kanske en ursäkt, särskilt från en 4 * anläggning, men vi fick ingenting. Pojken i receptionen debiterade oss också två gånger för rummet vid kassan, vilket lämnade oss för att bestrida betalningen med banken eftersom han inte hade någon aning om hur hantera en återbetalning. Vi återvände 24 timmar senare bara för att sova en natt innan vi lämnade igen, och den här gången upplevde vi den andra sidan till deras service - inga välkomstdrycker eller handdukar och en fruktansvärd incheckning, med den inkompetenta unga pojken i receptionen. Det första rummet som vi fick bortsett från parkeringen, balkongdörren stängdes inte ens ordentligt (det har ett stort gap mellan dörren och ramen), vi hade två enkelsängar i stället för en dubbel och det luktade fruktansvärt. Vi bad att flytta för att få ett rum igen med utsikt över parkeringen men "förment" lite renare. Rummet var dock fullt av myror, de klättrade över hela sängar och möbler. Dusch såg ut som om den aldrig hade rengjorts, och hela rummet hade ett skikt av damm. Vi fick höra att det inte fanns några andra rum tillgängliga, och eftersom det var sent beslutade vi bara att sticka ut det under de tio timmarna vi var tvungna att stanna. Rumsservicepersonalen var riktigt dålig, vi försökte beställa lite is och det tog över 45 minuter för någon att komma. Hänglåset som saknades dök också upp under den tid portrarna överförde våra väskor från parkeringsplatsen till rummet - det var kvar i framfickan på vår lilla väska, en ficka som ingen av oss använder som en söt hade läckt i det under vår resa och det var riktigt klibbigt - det finns inget sätt att någon av oss skulle ha lagt något där. Uppenbarligen hade de tagit det och beslutat att återlämna hänglåset. Nästa morgon vid utcheckningen bad vi att någon skulle hjälpa till med påsar men ingen dykte upp så att vi kämpade ner ner av oss själva. Utanför vårt rum stod två städare bara och såg när vi kämpade med våra väskor, och till och med kom in i hissen och tog den medan vi kämpade, bokstavligen stängde lyftdörren i våra ansikten och lämnade oss att vänta ytterligare 5 minuter för lyft för att komma tillbaka. Vi kom äntligen till 1 gategolvet, kämpade och säkerhetsvakten stod och tittade; min man var tvungen att ropa på honom bara för att få honom att hålla dörren öppen för att vi skulle ta våra väskor ut till parkeringen. Det här är små saker, men de visar personalens totala inkompetens - gästtjänster är inte deras prioritering tydligt och detta kommer från ledningen. Det finns inget sätt detta hotell är en 4 *. Deras tjänst är så inkonsekvent, personalen är inkompetent, det finns uppenbarligen en brist på riktning och utbildning, och efter att ha bevittnat ledningens beteende är det uppenbart att de inte har någon aning om vad 4 * -stjärniga tjänster ska vara. Egenskapen i sig har ett fantastiskt läge, men rum skriker för renovering, liksom restaurangen & spa. Maten var genomsnittlig, vi hade bara frukosten, brydde oss inte om middagen eftersom frukosten inte var bra - det finns mycket bättre mat i Kandy, och du kan till och med beställa på Uber Eats. Stanna inte om du förväntar dig ett 4 * hotell, det är 3 * och bara på grund av dess faciliteter.
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2019Restyp: Reste som ett par
Google
Användbart
Dela
Mishka D skrev ett omdöme jan. 2020
Durban, Sydafrika22 inlägg3 hjälpsamhetsröster
Lakan var smutsiga och inte rengöras eftersom vi hittade hårbitar på lakan vår första natt. Badrummet har en gammal look till det och ett mycket högt steg att gå in i duschen som inte är bekvämt, vår toalett hade svårt att spola. Rummet självt är tråkigt och inte inbjudande och vi hade malar och ödlor i vårt. Utanför vårt rum var tomma flaskor som inte hämtades sedan den sista gästen hade stannat kvar vilket var extremt oprofessionellt för ett 4-stjärnigt hotell. En av städarna kom tidigt på morgonen för att antagligen plocka upp den, men i stället tappade och bröt det hela medan de visslade, vilket var mycket irriterande. Vi hade informerat chefen som inte sorterade problemet med oss. Skulle definitivt inte rekommendera detta hotell till andra och jag skulle inte boka här igen.
Läs mer
Datum för vistelsen: december 2019Restyp: Reste med familjen
Google
2 hjälpsamhetsröster
Användbart
Dela
Divya V skrev ett omdöme sep. 2019
Bangalore, Indien6 inlägg
Renlighet - 4/5 Personal och vänlighet - 4. 5/5 Mat - 4/5 Behandling - 4/5 Bra rena rum Vänlig personal Hotellet har gamla skolan känsla för det. Särskilt badrummet. Hotellet har en övergripande ren atmosfär. Fantastisk utsikt överallt! Ruttigt frukostrum. Skulle göra med mindre bord och stolar  Frukostalternativet var anständigt.
Läs mer
Datum för vistelsen: april 2019Restyp: Reste med familjen
Google
Användbart
Dela
Föregående
123456
PRISKLASS
50 US$ - 76 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
KALLAS OCKSÅ FÖR
randholee luxury hotel kandy
KALLADES TIDIGARE
Randholee Luxury Resort
PLATS
Sri LankaCentral ProvinceKandy DistrictKandyHeerassagala
ANTAL RUM
25
Är detta ditt Tripadvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig för ditt objekt
Vanliga frågor och svar om Randholee Resort & Spa
Vilka populära sevärdheter ligger nära Randholee Resort & Spa?
Närliggande sevärdheter inkluderar Tandtemplet (Sri Dalada Maligawa) (4,3 km), Jayamali Batiks Studio (3,7 km) och Royal Botanical Gardens (2,2 km).
Vilka är några av de bekvämligheter som finns på Randholee Resort & Spa?
Några av de populäraste bekvämligheterna som erbjuds är kostnadsfritt wifi, pool och restaurang.
Vilka rumsbekvämligheter finns på Randholee Resort & Spa?
De bästa bekvämligheterna inkluderar minibar, luftkonditionering och plattskärms-tv.
Vilka alternativ för mat och dryck finns på Randholee Resort & Spa?
Gästerna kan ta del av restaurang, lounge och frukost under vistelsen.
Finns det parkering vid Randholee Resort & Spa?
Ja, fri parkering är tillgängligt för gäster.
Vilka restauranger ligger i närheten av Randholee Resort & Spa?
Restauranger med bra läge inkluderar Sri Krishna Dosai, Cool Corner Fried Ice Cream Parlor och Vito Wood Fired Pizza.
Finns det möjligheter att träna på Randholee Resort & Spa?
Ja, gästerna har tillgång till pool, träningsanläggning och bastu under vistelsen.
Har Randholee Resort & Spa kostnadsfri flygplatstransport?
Ja, Randholee Resort & Spa erbjuder flygplatstransport för gäster. Vi rekommenderar att du ringer i förväg för att bekräfta uppgifterna.
Är Randholee Resort & Spa beläget nära centrum?
Ja, det är 0,3 från centrum i Heerassagala.
Erbjuds städtjänster på Randholee Resort & Spa?
Ja, kemtvätt och tvättservice erbjuds åt gästerna.
Erbjuder Randholee Resort & Spa några företagstjänster?
Ja, det erbjuder mötesrum, bankettrum och konferensanläggningar.