Vale d'El Rei Hotel & Villas
Visa priser för dina resdatum
Om
Är du på jakt efter ett boende i Lagoa? Då är Vale d'El Rei Hotel & Villas perfekt – en familjevänlig semesterort som ser till att det bästa av Lagoa finns nära till hands.
Gästrummen har bekvämligheter som plattskärms-tv, minibar och luftkonditionering, och gäster kan enkelt använda internet tack vare kostnadsfritt wifi som semesterorten erbjuder.
Vale Del Rei har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och bagageförvaring för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och gratis frukost. Om du kör till Vale Del Rei finns fri parkering tillgänglig.
Vale D`el Rei - Suite & Village Hotel är perfekt för turister då det ligger nära några av Lagoas mest populära sevärdheter som Convent de Sao Jose (3,7 km) och Igreja Matriz de Lagoa (3,7 km).
Under ditt besök ska du se till att besöka en av Lagoas populära restauranger som serverar revben, till exempel China Town och Martins Grill som alla ligger nära Vale Del Rei.
Om du är på jakt efter saker att göra kan du besöka LiR Galeria Arte Algarve som är ett populärt konstgalleri bland turister.
Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Vale d'El Rei Hotel & Villas under tiden som du utforskar allt som Lagoa har att erbjuda.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 517
- 274
- 73
- 26
- 7
- Filtrera
- Svenska
Vi insåg raskt att det nog hade passat oss bättre att bo i en av villorna. I hotelldelen är det inte meningen att man ska ha något självhushåll alls. Vi hade gärna handlat med lite saker och ätit till exempel en enkel lunch på rummet någon gång, men kylskåpet är en fullproppad minibar utan plats för annat, och det finns ingen köksdel med ho eller något porslin osv. Istället åt vi lunch på hotellet flera gånger (vilket så klart är vad de vill) och middag också en kväll. Vi tyckte dock det var rätt dyrt med middag på hotellet så vi åt ute övriga kvällar. Jag hade önskat att det hade funnits möjlighet till någon enklare barmeny, och inte bara middagsbuffén (som i och för sig höll hög klass) på kvällen.
Poolen kunde kanske ha varit lite större men den räckte fint för mängden besökare, och det var inga problem alls att hitta solstolar.
Personalen i receptionen måste särskilt nämnas eftersom de var enormt hjälpsamma under hela dagen, och ingenting var för mycket besvär för dem. Vi använde oss av transferbussen till Carvoeiro (driven av den mångsidiga personalen i receptionen) , tillgänglig 3 gånger om dagen - 12 minuters resa. Om minibussen var fullbokad vid den tidpunkt vi frågade, receptionisten gjorde en extra resa aldrig klaga.
Rummen är bekväma och underhållna rena, frukostarna underbara, med härlig personal också, poolen härlig, omgiven av väl - bevarade grunder. Vi har haft "minigolf" ett par gånger, ingår också (bara fråga). Vi har haft Ferragudo gamla stan, Silves (antik huvudstad i Algarve med slott) , Lagos . .
Kollektivtrafiken var tillgänglig från Carvoeiro och ett alternativ till taxi etc. Till exempel 11 . 25-tiden buss 107 från Carvoeiro. Vi landsteg innan Portimao för en 25 - minuters promenad till gamla stan Ferragudo, kaféer och efterföljande stränder. Sedan (tack vare Google Maps) , lokalbuss 110 till Carvoeiro för kvällen (gott om och varierade restauranger) , och en senare Uber återvända till hotellet.
Den berömda "Seven Hanging Valleys Trail" är tillgänglig och med fantastisk utsikt över t. ex. den fantastiska Marinha stranden. Dessutom tog båtturen oss in i grottorna längs kusten, en annan höjdpunkt.
Septembervädret var perfekt. Allt är ett härligt minne nu.
Även om hotellet inte är mitt i bekvämligheter, alla positiva övervägde detta. Välförtjänt 5 stjärnor. Tack så mycket.
Nedan standardboenden: Gymrummet var inte rent med bara två bitar av utrustning som inte fungerade korrekt och ett dåligt antal gamla - gammaldags - ser vikter som såg farligt rostiga ut. Bekvämligheterna var föråldrade och dåligt underhållna, spa-området hade en unken lukt så var aldrig ett alternativ. Utanför receptionen liknade framsidan av hotellet en gammaldags stormarknad du skulle hitta utomlands med en stor parkering inga växter eller blommor var utanför för att göra hotellfronten ser attraktiv. Hotellbutiken försummades vid sidan av receptionens entré, varorna såg ut som om de hängde där i åratal orörda, och det sköttes av receptionspersonal. Det påminde mig om Famagusta. Detta var förvånande för en förmodad 4-stjärniga anläggning.
Lobby Bar övergavs med Guinness pump inte i aktion min man var tvungen att resa in i Cavaleiro för en Guinness. Vi såg aldrig en gäst använda lobbybaren under vår vistelse det var en online-bluff som visas som en del av bekvämligheterna på webbplatsen. Kundkretsen verkade äta och återvända till sina rum på kvällen eftersom det inte fanns någon lobbybar i drift. Atmosfären påminde mig om en budget travel lodge.
Serenata Restaurant Online Bedrägeri som visas på webbplatsen med en uteservering med utsikt över tomten stängdes med smutsiga nät vid dörren. Sittplatserna utanför denna restaurang var också annorlunda, med billiga vita plaststolar inte som visas på webbplatsen.
En besvikelse management service: Ledningen var långsam med att svara på våra behov. Denna brist på service gjorde vår vistelse frustrerande särskilt efter Jet 2 hade informerat dem om att det var vår bröllopsdag vi förväntade oss en liten gest av kanske några frukter och choklad eller en liten flaska vin eller ett kort men vi fick ingenting. När vi nämnde våra frustrationer till chefen om hotellets bekvämligheter, tog vi också upp det var vår bröllopsdag och han ljög och sa att han inte hade fått en anmälan från Jet 2 . Jet 2 bekräftade senare att managern hade ignorerat detta eftersom det inte var en födelsedag! Denna hotellgrupp är så billigt även efter våra frustrationer uppstod, de gjorde ingenting för att kompensera oss och debiteras oss 2 euro i kassan för en kaffe pod. Jag blev förargad över kinden. Hotellets personal var vad man kan förvänta sig av en rese lodge de hade lite sofistikering; vissa var skrubbiga och såg ovårdade och verkade ha haft lite branscherfarenhet.
Enastående middagsalternativ: Matalternativen var begränsade och inte av god kvalitet. Vi förväntade oss mer variation och bättre smak från snacks och luncher. Tyvärr verkade det vara resterna från frukosten som gjorde smörgåsar och wraps. Mycket få färska alternativ som grillad fisk och sallader fanns tillgängliga, det var främst skräpmat alternativ och en rätt för dagen. Jag bad om en kycklingsallad på min första kväll och fick en skål med gröna blad med en mängd olika nötter och några kycklingbröst med burgare sås på det, inga tomater, gurka eller paprika det var äckligt. Jag fick aldrig frågan om nötallergier. Den varma frukosten var alltid sten kall. Det var en dam en morgon som förberedde omeletter jag tittade och såg ett mjölkaktigt ämne som inte såg ut som färska ägg så gav det en miss. Serveringspersonalen hade väldigt lite förståelse för det engelska språket och förlitade sig på handgester för att förstå vad som efterfrågades vilket gjorde det svårt att få ordning på beställningarna.
Vi gick inte för kvällsbuffén som vi läste recensioner som säger att det var dålig kvalitet och undermålig.
Sammantaget kan det hjälpa andra att göra ett mer välgrundat val innan de bokar.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt