Villa Esperia
Visa priser för dina resdatum
Om
Villa Esperia är ett toppenval när du besöker Mazzaro. Det har en perfekt blandning av värde, komfort och bekvämlighet samt en familjevänlig miljö med en mängd bekvämligheter som är framtagna för resenärer som du.
Villa Esperia Hotel erbjuder gäster en mängd olika bekvämligheter som plattskärms-tv, kylskåp och luftkonditionering, och tack vare betalt wifi är det enkelt att använda internet.
Det här hotellet har en reception som är öppen dygnet runt, rumservice och bagageförvaring för att göra din vistelse ännu trevligare. Här finns även en pool och gratis frukost. Gäster som kommer med bil har tillgång till parkering.
Om du gillar pubar ligger Villa Esperia Hotel nära Ai Paladini Lounge Bar.
Vi är övertygade om att du kommer att gilla din vistelse på Villa Esperia under tiden som du upplever allt som Mazzaro har att erbjuda.
Plats
OmdömenVi utför kontroller på omdömen.Tripadvisors syn på omdömenInnan det publiceras går varje Tripadvisor-omdöme genom ett automatiserat spårningssystem som samlar in information och svarar på följande frågor: hur, vad, var och när. Om systemet upptäcker något som potentiellt går emot våra communityriktlinjer publiceras inte omdömet. När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats. Vårt team kontrollerar varje publicerat omdöme på webbplatsen som ifrågasatts av våra användare om de uppfyller våra communityriktlinjer. Läs mer om vår omdömesmoderering.När systemet upptäcker ett problem kan ett omdöme automatiskt avvisas, skickas till recensenten för verifiering eller granskas manuellt av vårt team med innehållsspecialister, som arbetar dygnet runt för att upprätthålla kvaliteten på omdömena på vår webbplats.
Vårt team kontrollerar alla omdömen som publiceras på webbplatsen för vilka våra användare ifrågasätter om de uppfyller våra communityriktlinjer.
Läs mer om vår omdömesmoderering.
- 94
- 129
- 110
- 97
- 107
- Filtrera
- Svenska
Framme i hotellet får vi inte hjälp med att bära in väskorna på rummet, det får vi göra själva efter att man fastnat i deras hiss i värmen och efter det kämpat upp för trapporna med väskor för att komma till entrén.
Rummet ser inte alls ut som på bilderna.
Det mesta är gammalt och nedgånget. Badrummet var inte alls trevligt! Duschhuvudet var extremt äckligt men det absolut värsta var toaborsten som kanske aldrig någonsin var utbytt.
Städningen var okej men vid ett flertal tillfällen fick vi fläckiga handdukar som vi inte ville torka oss med.
Ute på balkongen var golvplattorna slitna och gamla. Man var tvungen att ha tofflor på sig. Det var fågelskit överallt så vi kunde inte utnyttja balkongen som vi hade velat. Vi hängde mest handdukar och badkläder på tork och hoppades att fåglarna inte sket på dem med.
Vi var tvungna att hyra badhanddukar. Det framkommer ingenstans att hotellet inte erbjuder badhandukar.
Poolområdet.
Golvet var skadat, gammalt och otrevligt. Även här fanns fågelskit på flera ställen.
Det fanns inte tillräckligt med solstolar och bäddar. De som fanns var gamla och behöver definitivt bytas ut. Vid flera tillfällen har man känt att snart går den här solstolen sönder.
Poolen var konstant smutsig. Sand i botten och hår som flöt runt. Tror inte den städas ofta. Väldigt otrevligt!!
Inga soptunnor/papperskorgar fanns heller runt poolen så folk lämnade skräp efter sig.
När vi frågar om stränder för allmänheten så vet de inte vart man kan gå och hänvisar endast till stranden där en solstol kostar 25-45 euro att hyra över dagen. Vi hittade sedan en allmän strand ett stenkast från hotellet.
Frukosten.
Tråkig och ingen variation. Men helt okej för att vara så litet hotell.
Servicen.
När man anländer så möts man av ett trevligt ansikte men så fort man ifrågasätter något eller har ett klagomål så är man inte omtyckt längre
För att förtydliga. Vi var beredda på sämre standard på hotellen i Italien och valde därför inte att klaga på något av ovanstående tills vi märkte att servicen var under all kritik.
Vi bokade en tur till Sicilian outlet via hotellet. I broschyren står det att resan är under fredagen. På vouchern står det klart och tydligt datum och dag som är på fredagen. Tjejen i receptionen på hotellet uppger att resan kommer att vara på söndagen då fredagen är fullbokad. Jag frågade 3 ggr om hon var säker då det står datum och tid på vouchern men hon tyckte sig vara säker.
Hotellpersonalen säger att de bjuder på resan vilket senare visar sig att bussbolaget haft en kampanj denna vecka och bjuder alla resenärer på resan.
På söndagen står vi ute i hettan och väntar på bussen men ingen buss kom.
Enligt personalen på bussbolaget så finns inga turer på söndagar från Taormina och att vi fått fel information från hotellet.
När vi ifrågasätter hotellet så skyller de ifrån sig och vill inte heller hjälpa till med alternativa resor.
Vi blir klart irriterade och klagar men istället får vi sura miner för varje gång man går förbi receptionen.
Om man ska ge något bra så är det läget. Man är väldigt nära till bra restauranger, fina stränder, La Isola Bella och liften som tar en upp till centrala Taormina.
Inget hotell jag rekommenderar eller skulle besöka igen!
Stranden IlDelfino på gångavstånd med en familjär service till alla badgäster. Där äter och dricker du enkelt i baren eller lite finare i restaurangen.
Vi kommer gärna tillbaka 👍
Till att börja med var personalen otroligt ohjälpsamma och totalt ointresserade. Jag måste stört receptionen i deras fikapaus...
Väl där blev vi erbjudna en svit eller superior, men för priser som var högre än de flesta i området. Bad om att få se ett Standardrum eftersom vi sett schysta bilder på bokningssidor och det kändes värt att betala ett dyrare pris.
Givetvis fanns inget Standardrum de första 5 minuterna men till slut så dök det helt plötsligt upp ett ledigt!...
Priset var dock nästan dubbla mot bokningssajten(jag är väl medveten om hur de fungerar och att de inte behöver matcha) men frågade snällt om de kunde lösa samma pris när jag ändå stod där.
10 minuters roaming senare för att "bevisa priset" ( de kunde inte skriva "xxxxSEK in EUR" på Google) valde vi att först titta på rummet, fortfarande utan att få erbjudande om samma pris efter allt meck.
Till svenskar: standard var riktigt omodernt, litet och fruktansvärt ocharmigt. Att det låg nedsänkt med fönster ut mot en stenvägg gjorde inte saken bättre. Vi vände direkt.
(Tittade in i ett superior vilket var väldigt fint dock, men för oss svenskar mer av ett "standard" i den prisklassen)
Har hittat minst lika fina rum för bättre pris.
Vad som drar ber betyget är personalen. Ohjälpsamma, smådryga och lite för högt troende om sig själva.
Återvänder inte.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt