Firade 20 års bröllopsdag med min fru och bestämde oss för att hyra ett gästhus hos mauritzberg. Vi bokade vistelsen den 5e till 8e augusti och gjorde själva bokningen den 3e augusti. Pengarna drogs direkt förstås och vi fick bekräftelsemail. Senare fick vi ett nytt mail som gav oss referensnummer och mer information om besöket, vart vi hittar nycklar osv. Dagen efter får jag ett samtal som inte går igenom, jag väntar en stund och ringer tillbaka. Det var från Mauritzberg där jag fick veta att min bokning inte borde ha fått gjorts alls för dom hade tydligen fullbokat. Olyckligt med bokningssystemet och dom kan inte göra något åt saken. Självklart blev jag oerhört besviken, oavsett anledning så förstördes våra planer helt. Är fullt medveten om att vi var ändå sent ute men vi är å andra sidan väldigt sporadiska av oss :) En ursäkt gavs och det var det. Ingen kompensation, ingenting. Bara en "Beklagar men så är det". i.o.m att vi var så sent ute så ville vi hinna boka något annat och bad om pengarna tillbaka. Varpå jag får svaret "det tar 2-3 arbetgsdagar". Självklart vet jag det, men nu har dom klantat sig ordentligt och då förväntar jag mig att dom åtgärdar det här på bästa möjliga sätt. Blev lovad att deras VD skulle kontakta mig klockan 17 och swisha tillbaka pengarna. Jag fick ett mail runt 18.30 där deras VD säger att det är tråkigt att det hände men att dom inte kan swisha tillbaka utan dom gör en vanlig återbetalning och att pengarna kommer iaf dagen efter (onsdag morgon alltså). Morgonen efter kom det inga pengar. Jag kontaktar honom igen och han säger "du kanske inte förstår hur återbetalningar fungerar, ska jag ringa dig och förklara? du får pengarna under natten" Torsdagen kom och inte ett öre syns. Nu var det bara glömma att dom pengarna kommer innan helgen. Han skickar lite bilder på hur det ser ut i deras system och säger "det är din bank som ansvarar nu, jag har gjort det jag kan". Pengarna kom först måndag morgon. Tomma löften från VDn, ingen riktig ursäkt, ingen kompensation, ingenting. Bara arrogant bemötande och krossade planer. Självklart kan jag inte ge betyg på själva stället då vi inte ens fick chansen att komma tid. Men eftersom bemötandet var katastrofal och servicesen urusel där det tog nästan en hel vecka att få tillbaka pengarna på en bokning som dom hade 100% ansvar för att det blev fel är ett skämt.…
Dålig kommunikation mellan personalen. Ens säger något och den andra säger något annat. Vissa av personalen är riktigt otrevliga. En äldre man som är släkt till ägaren går runt och skäller ut personalen. Mycket dålig stämning. Maten var sisådär. Många fyllo gäster som sitter och spyr vid matbordet. Golfen ok men inte värt pengarna överhuvudtaget. Oprofessionellt bemötande. Men bra utsikter.
Mycket trevligt hotell med mycket fina omgivningar. Rena fräscha rum och fint badrum. Golfbanan var mycket bra och välskött. Hotellet ligger mycket vackert vid vattnet. Fin bastu och bad finns, samt två tennis banor. Lugnt och avkopplande.
Vi såg skylten till Mauritzberg slott precis när vi skulle ta färjan vid Skenäs och tänkte oss en trevlig lunch i fin miljö. Vår erfarenhet av golfrestauranger är nästan enbart positiv. Tyvärr infriades inte förväntningarna fullt ut på Ebba Grips Bistro. Omgivningar och lokaler är fina, men maten lever inte upp till vad miljön lovar. En tråkig industripanerad fläskschnitzel med för hårt stekt potatis och halvfabrikatssås. Enda ljuspunkten på tallriken var den lilla salladen som kändes fräsch. Ett till val på menyn hade varit trevligt. Liksom kaffe som inte smakade bränt.
Vi gillar att spela golf på Mauritzbergs golfbana. Strategisk utmananade bana! Vi spelade två rundor och bodde i husbil, ställplats vid sidan av bistro helt ok med fin utsikt. Vi var där söndag till måndagen, på måndagen serverades ingen lunch tyvärr och det minus vi har är att det fanns inte längre någon golfreception eller golfshop, det var en mindre serviceinriktad tjej i restaurangen som behövde jobba på sin kundrelation.
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.
Registrera dig för ditt objekt