Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

Dai-ichi Hotel Tokyo

Dela
Resenär (335)
Svit och rum (390)
Middag (94)
Översikt
BEKVÄMLIGHETER
Kostnadsfritt wifi
Frukostbuffé
Luftkonditionering
Inomhuspool
Rökfria rum
Restaurang
Flygplatstransport
4-stjärnigt boende
{"scriptFlags":null,"containerAttributes":null,"containerClass":null,"widget":{"divClasses":"prw_rup prw_ibex_photo_carousel","js":{"handlers":"(ta.prwidgets.getjs(this,'handlers'))"},"dust":{"nav_controls":"ibex_photo_carousel__nav_controls"},"name":"ibex_photo_carousel","template":"ibex_photo_carousel__widget","moduleList":["handlers"]}}
Omdömen (710)
Filtrera omdömen
217 resultat
Medlemsbetyg
93
80
27
8
9
Resenärstyp
Tid på året
SpråkSvenska
Fler språk
93
80
27
8
9
Läs vad resenärer säger:
Filtrerasvenska
Listan uppdateras ...
15 av 217 omdömen
Omdömet skrevs 27 maj 2015 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell med väldigt bra läge i Shimbashi nära tågstationen. Mycket trevlig personal och väldigt fina rum. För att vara 5 stjärnor så är det inte dyrt. Dock blir det lite minus att gymmet inte ingår utan kostar extra.

1  Tack jimmydq
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 3 dagar sedan

Jag stannade här med min familj 5 gånger i augusti och september. I ett försök att hålla detta en balanserad granskning har jag listat några av proffsen för detta hotell - - FÖRDELAR: * Bell människor och hushållspersonal är mycket professionella. * Sängarna är fasta...och duschtrycket är bra. * Kort promenad till transportlinjer, Family Mart, affärer och restauranger. MIG KONSEK: * Receptionen försökte blankt att bluffa oss 4 gånger med våra pengar - -  1. Under vår första vistelse i augusti nekade hotellet oss en extrasäng för vårt lyxiga hörnrum. De ville istället att jag skulle uppgradera och betala mer för ett större rum. Jag var tvungen att backa dem in i hörnet genom att ge tre bevis - - (a) Jag sa till dem att de tidigare hade kommit överens om att lägga 2 extra sängar; (var) visade dem att extrasängarna följde sin hotellpolicy vid bokningen. com; (c) Jag var också tvungen att skicka dem ett TripAdvisor-länk som de hade nämnt att två extra sängar var tillåtna i reserverade rum när det var specifikt frågat av en annan TripAdvisor-resenär. När bevisen var noggrant försedd med dem, gick hotellet motvilligt att lägga 2 extra säng i vårt lyxiga hörnrum.  2. För vår andra vistelse i september (jag bokade detta rum samtidigt som augusti bokningen), min familj checkas in vid 11 pm med 2 barn och en 4 månader gammal bebis i släp. Vi insåg vårt rum AC fungerade inte så vi bad dem att åtgärda problemet. De försökte fixa AC utan framgång så vi bad naturligtvis om ett annat rum. De erbjöd ett nedgraderat rum, som inte kunde passa oss alla; Därför skulle några av oss behöva sova i det varma rummet. När vi frågade dem för ett uppgraderat rum, var deras svar att hela hotellet var helt full. Så jag dubbel checkade på bokning. com, där jag bokade sina rum från och sa platsen "fullt bokad". När jag kollade deras tillgänglighet på Agoda och deras egna webbplats, var många juniorsviter, hörn deluxe rum tillgängliga. När jag konfronterade dem med denna information och backade dem in i hörnet igen, bytte de oss till ett annat rum. Detta skulle ha varit lätt behandlat snarare än att ta 2. 5 timmar med 3 barn i bogsering (fram till 01:30)! ! Mirakulöst var rum tillgängliga vid bokningen. kom på morgonen efter att rummen var "fullbokade" så mitt antagande är att de klickade på någon knapp på bokningen för att lura mig att tro att de är fullbokade och sedan avaktiverat funktionen "fullt bokad" vid bokningen när min tvist med dem var lösas. De hade inget annat val än att erkänna att de hade lurat oss så i gengäld erbjöd de en rabatterad kurs för vår uppgraderade juniorsvit. Det fanns så många andra problem, inklusive att behöva hantera en chauvinist vid receptionen som jag verkligen inte kan vara störd att skriva varje detalj. Till sist medgav receptionen att de är det värsta hotellet någonsin. Wow! För detta pris på $ 700 USD / natt, är jag helt säker på att du kan hitta ett bättre betjänade hotell än denna plats! Dai - Ichi (nummer 1 på japanska). . . Jag tror inte det!Mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Bäst beläget hotell i Tokyo. Gångavstånd till Ginza. Generöst medelstora rum och praktisk tillgång till tunnelbanan. Distriktet Shimbashi ligger en kort promenad bort där du har tillgång till några av de bästa restaurangerna i Tokyo Street.Mer

Svar från FellowTraveler809081, マネージャー för Dai-ichi Hotel TokyoSvarade för 6 dagar sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Vi stannade på Dai Ichi Hotel i början av en Odyssey Obegränsad rundtur i Japan. Det är ett äldre, men obefläckat hotell med en mycket uppmärksam personal. När vi kom fram till vårt rum fann vi att det hade enkelsängar. Vi begärde en omställning till...ett enda kung rum. Det var gjort utan problem. Men efter en varm natt klagade vi över det funktionshindrade luftkonditioneringsapparatet. Så vi fick ett tredje rum med en bra AC. Trots den mindre än idealiska starten tycker jag fortfarande att detta hotell är toppklass. Rummet var stort och rent. Sängen var fast och stödjande. Allt är obefläckat, inredningen är verkligen elegant och personalen är ute för att behaga. Platsen är mycket bra, en kort promenad från shoppingdistriktet Ginza, med sina butiker i världsklass. Det finns restauranger med god mat ett kvarter bort. Du kan gå någonstans utan rädsla för brott. Nyckelkortet var mycket säkert. Du rörde en sensor i hissen och det tog dig till ditt golv. På ditt rum låste nyckelkortet dörren med bara en knapp på kortet till sensorns kudde. Väldigt passande. Vår plan gav oss frukost och det fanns tre val. Vi gick bara till franska matsalen. Där hade vi läckra gjort för att beställa västerländska frukostar. Också tillgängliga var japansk stil frukost och en buffé i hotellbilagan. Det finns en pengar att byta maskin i lobbyn, som jag hittade bekvämt. Detta är en bra plats att bo när i Tokyo. Jag skulle inte tveka att komma tillbaka.Mer

Svar från FellowTraveler809081, マネージャー för Dai-ichi Hotel TokyoSvarade för 2 veckor sedan
Google-översättning

Mer

Omdömet skrevs för 4 veckor sedan från mobil enhet

Äldre men bekväma hotell. Välplacerad nära Hibya och en kort promenad till Ginza. Rummen är mindre än någon annanstans i Nordasien och börjar åldras, men fortfarande obefläckat rena och bekväma. Personalen är vänlig och tillmötesgående. Det finns ett utbud av matställen (japansk och västerländsk) på...hotellet, men mycket mer utanför hotellet inom kort gångavstånd.Mer

Svar från FellowTraveler809081, manager för Dai-ichi Hotel TokyoSvarade för 4 veckor sedan
Google-översättning

Mer

Visa fler omdömen
Om
Utmärkelser och erkännanden
Certificate of Excellence
Bekvämligheter
Bästa bekvämligheter
Rumservice
Restaurang
Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi)
Bar/lounge
Spa
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Bekvämligheter
Rumservice
Anpassat för rullstol
Flygplatstransport
Kemtvätt
Mötesrum
Affärscenter med tillgång till internet
Tvättservice
Concierge
Bankett-rum
Flerspråkig personal
Konferensanläggningar
Frukost tillgängligt
Bekvämligheter på rummet
Luftkonditionering
Kylskåp på rummet
Minibar
Saker att göra
Restaurang
Bar/lounge
Spa
Bubbelpool
Fitnesscenter med gym/träningsrum
Inomhuspool
Bastu
Information
Prisklass
193 US$ - 583 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass
Typ av hotell
Nr 15 av Lyxhotell i Minato
Nr 15 av Romantiska hotell i Minato
Nr 15 av Affärshotell i Minato
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Rökrum tillgängliga, Handikappanpassade rum
Information
Prisklass
193 US$ - 583 US$ (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass
Typ av hotell
Nr 15 av Lyxhotell i Minato
Nr 15 av Romantiska hotell i Minato
Nr 15 av Affärshotell i Minato
Rumstyper
Sviter, Rökfria rum, Rökrum tillgängliga, Handikappanpassade rum
Bilder
Resenär (335)
Svit och rum (390)
Middag (94)
Pool och strand (2)
Bekvämligheter (23)
Företagscenter och evenemangsrum (4)
I närheten
Hotell i närhetenVisa alla 122 hotell i närheten
Sotetsu Fresa Inn Shimbashi Hibiyaguchi
187 omdömen
0,07 km bort
Dai-Ichi Hotel Annex
341 omdömen
0,13 km bort
HOTEL THE CELESTINE GINZA
59 omdömen
0,23 km bort
Ginza Grand Hotel
306 omdömen
0,24 km bort
Restauranger i närhetenVisa alla 12 874 restauranger i närheten
Daisan Harumi Sushi
20 omdömen
0,05 km bort
ISEHIRO
12 omdömen
0 km bort
Lounge21
44 omdömen
0,01 km bort
Pizzeriaterzookei
13 omdömen
0,05 km bort
Sevärdheter i närhetenVisa alla 1 042 sevärdheter i närheten
Karasumori Shrine
143 omdömen
0,23 km bort
New Shimbashi Building
117 omdömen
0,19 km bort
SL Square
253 omdömen
0,17 km bort
Creation Gallery G8
6 omdömen
0,19 km bort
Få snabba svar från personal och tidigare gäster på Dai-ichi Hotel Tokyo.
Obs! Frågan publiceras offentligt på sidan för Frågor och svar.
Skicka in
Riktlinjer för publicering
Är detta ditt TripAdvisor-objekt?
Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer. Registrera dig för ditt objekt